Edit : Aracı tamire götürdüm. Araçta ilk baş turbo sensörü bozuk diyip değiştirip, rejenesayson yaptılar. Sorun gecmeyince eski orjinal sensorunu geri taktılar. Turbonun wasgatesinde sorun var dediler. Wasgate patlak dediler. Turbocu minimum vasgate ye 2500. Bizde 1500 işçilik alırız . Minimum 4000 tutar dendi. Aracı bıraktım. Yarın alıcam Beyler acaba benim aracın motorunda bir sorun mu var ? Yoksa dpf mi partikül mu ne diyorlar o mu tıkalı acaba ? 1.3 egea 2016 model 70bin km'de. Araç gitmiyor ya. 66bin km'de aldım. 4bin kilometre yaptım ama sinir ediyor beni araç. Eski 1.4 fire 77 beygir paliom bile çok daha seri ve atikti bana göre. 1.3 dizel rampada çok iyi gidiyor diyorlar. Benim 1.4 fire LPG'li aracım bu 1.3 dizelden bin kat daha iyi rampa çıkıyordu. Forum İstanbul un az ilerisinde göbek var. O göbekten adaparka çıkan dik bir rampa var. Oradan çıkarken araç resmen ölüyor. Herkesin, 1.4 fire motorun yanında on numara dediği araç, bana hiç on numara gelmiyor. Normal mi bu durum yoksa benim araçta mı sıkıntı var. Çözemedim. Araba 100 kilometrenin üzerine çıktığı zaman ölüyor resmen. Basıyorum basıyorum gitmiyor. 1.4 fire Palio bile LPG'de bundan daha iyi basıyordu. Bir sıkıntı mı var yoksa bu 1.3 cidden böyle mi beyler ? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 29 Ağustos 2022; 17:12:40 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Edit= turbo wastegate arızalı çıktı 1.3 egeam eski aracım 1.4 fire dan daha kötü
-
-
0-100 değerini ölçüp fabrikasyon verisi ile fark var mı, varsa ne kadar var ona bakmak, kendi kendine yapabileceğin görece güvenilir bir test olur. Bir aracın 0-100 değeri ve yakıt tüketim değeri, kompresyon değeri ile birlikte motorun durumuna dair en sağlam ölçütlerdir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 24 Ağustos 2022; 0:4:59 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.3 mjet dusuk viteste yokuslarda ozellikle sogukken tam bir essek. 1.3 punto evoyu evin garajindan cikaramadigimi biliyorum. Garaj rampasindan once hizimi alamadigim takdirde yolun yarisinda kaliyordum. Yuksek hizlarda yokus performansi iyidir ama.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kesinlikle sorun vardır. Bende iki motora da sahip egea var, böyle bir tıkanma yaşamanız mümkün değil dizelde. hele de rampada üstelik.
-
Benzinli atmosferik araçların gaz tepkisi turbo araçlara göre daha iyidir. Turbonun iyi performans verdiği bir yer vardır. Orayı tahminen bulmanız lazım.
Ben atmosferik era 1.4 kullanıyorum buna alışığım eniştemin dizel turbo Nissan Qashqai ile afyonda rampa tırmanırken deviri bir türlü tutturamadım.
Atmosferik olsa 3000 olan deviri 4000 e çıkar araba ivmelenmeye başlar yokuşta hızlanırsın ama dizelin zaten maksimum devri 4000.
Böyle bir şey olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Soğuk motor ile ilk hareket, ışıkta kalkış vs. 1.4 fire daha iyi gider, normaldir. Fakat sıcak motor ile rampada 1.4 firedan kötü ise muhakkak bir arıza vardır. Multijet uçar, kaçar diyenler abartmış fakat tırmanması 1.4 fire motordan kötü olamaz.
-
Ya siz dizel motora alışamadınız ya da motor da sorun var. Bu şekilde olmaması gerekir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Multijet kullanmadim ama
Golf 1.6 hitlerden sonra Ibiza 1.4 Tdi ucak gibi gelmişti
Golf 102 beygir, Ibiza 80 beygir.
Sizin aracta sorun var gibi.
En iyisi bi de ayni aractan baska varsa onla dene.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.3 multijet 2007 model doblo kullandım gayet seri ve atikti aslında yokuşlarda da hiç üzmedi beni yüklü olarak yaylaya çıktığım zamanlar bile oldu
-
1.3 95hp Astra H kasada (sanırım 2006 idi) rahmetli amcam kullanırdı... evet alt deviri sorunlu ama toplayınca şaşırtan bir motor...
+Corsa'da 95'lığını 2008'de kullanmıştım...
EGEA'da DPF filtren şehir içinde kullanılmıştır ağzına kadar doludur... EGR NANAY'dır.
Turbo borularını kontrol etmek gerekir...gibi gibi bir sürü madde sıralanır...
Lancia Ypslin MOMO editionda araca özel 1.3 105hp 'lik versiyon bile vardı...
hatta ufak bir yazılım bile atılabilir araca (DPF+EGR OFF Dumansız)
-
Turbo hortumu falan çıkmıştır en iyi ihtimal. Yada turbo açmıyordur. Westgate e baktır . Gaza basınca intercooler. Hortumuna elini tut birisi gaza bassın şişiyormu bak.aklıma şimdilik gelen bunlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
baskı balataya baktırdınız mı?
-
1.4 fire palio'yu gerçekten güzel yürütüyor. Siz bu hafifliğe alışmış olabilirsiniz. Zira palio hafif bir araç.
1.3 multijet 1.4 fire'dan çok daha iyi gider bizzat 2 motoruda günlük kullanıyorum. Siz bir 1.3 mj kullanıcısına aracı test ettirin belki bir problem olabilir.
-
1.4 fire motorun 1.3 dizelden iyi gitmesi mümkün değil.Sizin araçta kesin bir problem vardır.1.4 fire puntodan 1.3 puntoya geçtiğimde uçak gibi gelmişti.1.4 fire ile 4.vites 80 ile çıktığım rampayı 1.3 multijet ile 5.vites 130 ile çıkıyordum.1500 devir altında turbo dolmadan yokuşta kalkışı ağırdır ama devrini aldıktan sonra 1.3 uçar gider.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Palio 950 kilo yanlız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8D107F370 -- 24 Ağustos 2022; 18:20:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kaskodan ikame araç olarak 1.3 mjet agea vermişlerdi tam bir at arabası hayatta gitmez bazen gazı dipleseniz bile tepki vermez yerinden kıpırdamaz asla kendi hızlanırsa hızlanır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Samimi bir arkadasimda euro4 1.3 linea mevcut.Bir sefer uzun yol yaptim,sehirici de birkac sefer kullandim.Sanki araba belli bir devirin altinda tikaniyor gitmiyor,gaza basiyorum tepki yok.Sonra birden hizlaniyo atiyo kendini bu sefer de cok bagiriyo.Uzun yolda da dik rampalarda 2 ye kadar dusuyodu.Hatta sehirici dik bir yer tirmanirken kendisi kullaniyordu araci cekmiyo diye klimayi kapatiyodu.Avm den cikiyorum mesela o rampaya gazlamadan girdiysen hayatta 2. vitese atilmiyo ben hayret ettim nasil bi motoru var,kilometresi de daha yeni 100 k falan.1.5 dci benzinli gibi basinca gidiyo o bosluk hissi yoktu o arabada.Ya ben benzinliye aliskinim ya da 1.3 o kadarlik bi motor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sıradan 1.3 turbo dizel bi motor. uçak performansı beklediler hep alan kişiler, halbuki fabrika verilerine bakmadılar ki, 1.4 olan daha iyi.
-
Başkan o zaman araçta bir sıkıntı var. İnşallah motorda ağır bir sıkıntı yoktur. Çünkü 2000 devir cikiyorum. Araba ölüyor. 2500, 3000 devirlere cikiyorum araç bağıra bağıra zar zor çıkıyor.
Birde bu dpf mi egr mi ne tikaliysa onun çözümü hangisi ? Bazısı egr dpf değişecek diyorlar. Bazısı da sökülüp temizlenebiliyor diyor. Uygun bir zamanda araca baktırayım. Geçenlerde 4000 devir 25 dakika otobanda kullanmıştım partikül temizlensin diye. Acaba motor mu yedim o arada ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 24 Ağustos 2022; 22:42:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
''Uzun yolda dik rampalarda 2 ye düşüyordu''yazmışsınız.Zaten bu cümleden aracın sorunu olduğu anlaşılıyor.Uzun yolda rampada bir dizel aracın 2 ye düşmesi mümkün değil.Hayatımda kullandığım hiçbir dizel araçta bunu yaşamadım.Benzinli araç bile uzun yolda rampalarda 2 ye düşmez.Eğer virajlı bir yolda dağa tırmanıyorsanız anlarım ama uzun yolda bir dizel araç 2 ye düşüyorsa o araçta kesin sıkıntı vardır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Kesinlikle sorun vardır. Bende iki motora da sahip egea var, böyle bir tıkanma yaşamanız mümkün değil dizelde. hele de rampada üstelik. |
Benzer içerikler
- eski boyanın üzerine vernik atılır mı
- honda civic kronik sorunları
- arka teker bilyası bozulursa ne olur
- araç satış vekaleti
- gaza basınca devir yükselip düşüyor
- yeni 5008
- togg teslimat süresi 2024
- ıd buzz fiyat
- volvo ex30 fiyat
- byd shark
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X