4000 devir 25 dakika kullanma ile motor ölmez.Aracınız dpf,egr,map,maf densörü,baskı balatasına bir baktırın.Egr temizliği basit.Dpf yi de temizlerler < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Edit= turbo wastegate arızalı çıktı 1.3 egeam eski aracım 1.4 fire dan daha kötü (2. sayfa)
-
-
1.4 yeni nesil Şahin motoru anca Şahin kadar gider arkadaşların araçlarında test ettim. 1.3 ün bu kadar az gitmesi ilginç tırmalayarak çıkması lazım o yokuşları.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Normal şartlar altında 1.3 multijetin 1750 devirden sonra kazıya kazıya gitmesi lazım, kesin bir problem vardır o araçta .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
aracınızın kmsi orjinal mi?...
-
1000-1500 devir üzerine çıkmayıp abart egzoz var gibi bagirsa derim ki turbo hortumu yerinden çıkmış ama oda yok herhalde
Arabada problem yok ise yazılım yaptırmayı deneyin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
1.4 fire motor internet ortamında öldürüldüğü kadar kötü bir motor değil, 1.3 mjet de turbo dizel tork gücü uçar kaçar dedikleri kadar iyi bir motor değil, daha çok 1.6 mjetin şanından faydalanıyor.
-
1.3 motor çok mükemmel bir motor değil ama öyle bu başlıktaki kadar kötülenecek kadar da kötü bir motor değil. Doğru devirde kullanılmadığında motorun bayıldığı ve bir süre sonra aracın ileriye doğru kendini fırlattığı yukarıdaki arkadaşların dediği gibi doğrudur. Bakım yaptırdınız mı hiç servise gösterin isterseniz. Bir de her 3000km de bir rölantide dip gaz yapıp devri arttırın. 30-35 sn sonra kara duman atacaktır. Partikül filtresini bu şekilde temiz tutabilirsiniz. Bana sorarsanız bu arabanın en büyük sıkıntısı 5 ileri olması. Mesela bazı yerler oluyor 2 ye çekersin düşük gelir araba bağırır 3 e atarsın yüksek gelir motor boğulur. egea 1.3 mj ile bunu çok yaşarsınız. Halbuki 6 ileri olsa 3. vites bu durum için en ideali olacak. Neyse bir gün belki 6 ileri versiyonunu çıkarırlar :)
-
Teşekkürler hocam bilgiler için.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
N75 turbo valfine bakılmalı turbonun firlatisini hissediyor musunuz?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
2016 egea 1.3 140binde aracım.Dediğiniz yer kocatepe yokuşu.Metronun orda hafif düzleşir sonra daha da sert hale gelir. O rampada eğer 0 dan metronun ordaki sert yokuşta kalkarsam 2 ye atarım gazı köklemem. Gazı köklersen esp devreye giriyor araba patinaja girer. köklemediğim halde biraz bağırtıp 3500 4000 gibi çok rahat 3 e atar biraz zorlansa da çıkar araba. İntercoler dpf bir kontrol ettirin. intercoler da delik olabilir.Ona da bir baksınlar. 2 deviri gördükten sonra ekstrem bir durum olmayınca bayılmıyor kesinlikle.
-
Valla hocam benim 3.egeam bu 1.3 dizel olarak, performansının yetersiz geldiğini hiç hissetmedim. Yüksek hızlarda 3-4 saat durmadan gittiğim de oldu. Düşük hızla trafikte gittiğim de. 6 vites olsaydı bence bir şey değişmezdi, çünkü vites oranlarını emisyondan dolayı buna göre ayarlayacaklardı.
Ben arkadaşın araçta turbo problemi olacağını hissediyorum (gerçi bizim şirkette eşek niyetine kullananların aracına bile bir şey olmadı turbodan). Önceki Egeam 170 bin km'ye geldiğinde turbodan hafif ıslık sesi gelmeye başlamıştı sadece, kiralama süresi bitince tamir ettirmeden geri vermiştim ama onda dahi performans problemi yaşamıyordum açıkçası.
Ben Egea'ya bu motorla bir yatırım yapacaklarını düşünmüyorum. Malum stellantis muhabbetine 1.5 dizel gelebilir en fazla.
-
1.4 palio fena değil hatta 1.2 16 v palio daha bi iyi 1.3 mj ise rampada öttürmesi lazım egr dpf bakmak lazım iyi bir cihazla usta olan anlar kanımca değerlerinden
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
geçen yaz 2018 1.3 egea ile 4 kişi+300 kg yük ile 2300 km yol yaptım. ne rampada ne düz yolda kesilme vs olmadı. rampalarda 3. vitesin altına da düşmedi. (klima açıkken dahi)
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Öyle aman aman ben de performans sorunu yaşamıyorum ama bahsettiğim konular rahatsız edici olabiliyor bazen. Bu kafaya ne kadar taktığınla alakalı. 6. vites olsa uzun yolda daha az gürültü yapardı araba. Bazen elimi vitese atıyorum diyebilirim ben bile arıyorum yani :) Artık 2025 itibariyle üretilmeyecek bir araba olduğu için ben de yatırım yapmazlar. En azından camtavanlı bir cross görebilseydik güzel olurdu :)
-
Sultangazi de oturuyorum. İstanbul Avrupa yakası bu işlerden anlayan kazık olmayan bir usta önerebilir misiniz beyler ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Reyiz bu kendinden emin olmayan halde sanayiye götürsen iki ihtimal var;
1.iş yapacak ama egolu usta seni başından savar,
2.para yontacak karaktersiz usta da her yeri kurcalayıp arabanı haşat eder.
sen tanıdık manıdık düzgün çalışan bi 1.3 egea bul kullan. adama kullandır. ikisini de deneyip emin ol. bariz bir fark varsa o şekilde kendinden emin git. fark yoksa 1.3 egea senlik bi araba değil demek. kendine uygun be bileyim devirini kendi ayarlayan bir araba bakarsın. egeadaki 1.3 alt devirleri ölü, 120+ kmh için benzinli gibi devir çevirten ama tork devri ve biraz üzeri yokuşta dahi güzel yürüyen bir makinadır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 27 Ağustos 2022; 2:12:6 > -
Abi boş yapmayın ya, nasıl at arabası basınca gidiyor gayet. Bitik aracı itelemişler size ya da 2.0 TDI 190 HP'den falan geçtiniz buna.
-
Dün denedim başkan. Benim araçta bir sıkıntı var. Arkadaşın akrabasının egeasini sürdüm 15 dakka. Anında belli etti. Onun aracı iyi gidiyor. Sağlam bir usta bulmam lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sorun turbo kaynaklı görünüyor, google'dan araştırıp yorumları güzel bir turbocuyu ziyaret edin bence.
-
Hava akismetresi gitmis olabilir. Fisini sokup tekrar deneyin bence
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X