Şimdi Ara

Lpg de map sensörü ne işe yarar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
1
Favori
30.441
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • MAP=manifold absolute pressure=Manifold mutlak basıncı.

    Emme manifoldundaki mutlak basıncı ölçüyor, ayrıca püskürtülen yakıtı ve egr sistemini de etkiler.

    Ayrıca: Kontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınç veya vakumunu ölçerek ECU’ ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır. ECU’ ya gelen bu bilgi ile ECU, emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma süresini ayarlar. Sensörün içinde basınca göre direnci değişen bir eleman (load- cell) bulunmaktadır. Bu direnç sabit hava kabı üzerine yerleştirilmiştir. Emme manifoldu içerisindeki vakum değiştikçe direncin değeri değişir, bu direnç değişimine göre ECU, manifold vakumunu algılar. Mutlak basınç sensörünün yaptığı bir diğer görev ise; kontak ilk açıldığı anda emme manifoldundaki basınç, atmosfer basıncına eşit olduğu için bu andaki basınç bilgisi, ECU tarafından hafızaya referans bilgi olarak alınır. Motor çalıştığı zaman bu bilgiye göre çalışma düzenlenir. Araç seyir halinde iken rakım farklılığı olursa, gaz pedalına bir defa tam basılırsa, değişmiş olan rakım farkı mutlak basınç sensörü tarafından ECU’ ya bildirilir ve yeniden ateşleme avansı ve yakıt püskürtme düzenlemesi yapılır.(Alıntı)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnurD7 -- 30 Mart 2014; 18:54:25 >




  • Bugün araca bakım yaparken motorun yanında atiker yazılı siyah kibrit kutusu gibi ve üzerinde map yazan bir eleman gördüm.sanki boruları çıkmış gibi görünüyordu.biraz ittirince bir fıslama duydum.sanki biraz gaz kokusu geldi.bu neden olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OnurD7

    MAP=manifold absolute pressure=Manifold mutlak basıncı.

    Emme manifoldundaki mutlak basıncı ölçüyor, ayrıca püskürtülen yakıtı ve egr sistemini de etkiler.

    Ayrıca: Kontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınç veya vakumunu ölçerek ECU’ ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır. ECU’ ya gelen bu bilgi ile ECU, emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılma süresini ayarlar. Sensörün içinde basınca göre direnci değişen bir eleman (load- cell) bulunmaktadır. Bu direnç sabit hava kabı üzerine yerleştirilmiştir. Emme manifoldu içerisindeki vakum değiştikçe direncin değeri değişir, bu direnç değişimine göre ECU, manifold vakumunu algılar. Mutlak basınç sensörünün yaptığı bir diğer görev ise; kontak ilk açıldığı anda emme manifoldundaki basınç, atmosfer basıncına eşit olduğu için bu andaki basınç bilgisi, ECU tarafından hafızaya referans bilgi olarak alınır. Motor çalıştığı zaman bu bilgiye göre çalışma düzenlenir. Araç seyir halinde iken rakım farklılığı olursa, gaz pedalına bir defa tam basılırsa, değişmiş olan rakım farkı mutlak basınç sensörü tarafından ECU’ ya bildirilir ve yeniden ateşleme avansı ve yakıt püskürtme düzenlemesi yapılır.(Alıntı)

    Walla kim yaptiysa bu ayrintili tanimi helal olsun cok duzgun ve anlasilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Güncel

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaslar bu map sensoru araba rolantıde calısırken stop etmesıne sebeb olurmu ayrıca rolantıdeyken devırde anıden dusmelere yol acarmı 1 yıldır arabamın bu sorunu arıyorum allah rızası ıcın yardımcı olun
  • sahtebeyaz kullanıcısına yanıt
    Aracınız ve Kullanılan sistem nedir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    çamurluk ne işe yarar
    7 yıl önce açıldı
    PSP DE HOLD TUŞU NE İŞE YARAR
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafa36

    Aracınız ve Kullanılan sistem nedir.

    daewoo nexıa 1996 otomatık glx aracım normal tuplu bır arac 1.6 motor
  • sahtebeyaz kullanıcısına yanıt
    Normal tüplü derken neyi kasdettiniz. Sıralı sistemmi. Karbiratörlü mü ?
    MAP sensörü Sıralı LPG lerde bulunur. (Normal) = Yani karbiratörlülerde olmaz.
  • cok anlamıyorum ama emın oldugum 2 sey benım arabada hem karbutor hemde map sensoru var
  • -)KraL(- kullanıcısına yanıt
    O sensörden 2 hortum ve bir kablo çıkar. Hortumlardan biri emiş manifolduna diğeri lpg hattına bağlıdır. Sizin ses geldi dediğiniz hortum lpg geliş hattına bağlı olan dır diğerinde basınç yok. O sensör aynı zamnda lpg bittiğinde uyarı verdirip benzine geçiren sensördür. Hortumlardaki kelepçeleri değiştirin yada sıkın sorun kalmaz. Bendeki de kaçırmıştı değiştirdim. Motor kapalıiken sökebilirsin gaz gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.