Şimdi Ara

Debriyajın aşağıda kavraması avantaj mı dezavantaj mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
33.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 1 hafta önce debriyaj balatasını değiştirdim ve değiştirdikten sonra debiryaj bayağı aşağıda kavramaya başladı.
    Alıştım sayılır ama yine biraz garip geliyor. Bunu ayarlatabilir miyim ? Sizce gerek var mı ? Debriyajın aşağıda kavraması iyi bir şey midir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 20 Ekim 2014; 21:39:04 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    Bence avantaj da değil, dezavantaj da değil, sadece alışkanlık.
    yaklaşık 3 senedir kullandığım Peugeot 207 aracımın debriyajı yukarıdan kavrıyor.
    Şirket aracı olan Doblo ile 1 hafta 10 günlük yolcuktan döndüğümde kendi aracımda yabancılık hissediyorum kısa bir süre.

    Alıntıları Göster
    aşağıda kavramasını daha çok seviyorum
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyajın Aşağıda Kavraması: Avantajlar ve Dezavantajlar

    Debriyajın aşağıda kavraması, araç kullanıcıları arasında yaygın bir durumdur. Bu kavram, debriyaj pedalının çok aşağıda kavradığı durumlarda ortaya çıkar ve hem avantajları hem de dezavantajları vardır.

    Avantajları:

    • Daha yumuşak kalkışlar: Debriyajın aşağıda kavraması, özellikle yokuşlarda veya ağır yükler taşırken daha yumuşak kalkışlar sağlar.
    • Daha az motor devri: Pedalın daha aşağıda kavraması, aracın daha düşük motor devrinde kalkmasına olanak tanır, bu da yakıt tasarrufuna katkıda bulunabilir.
    • Daha az bacak yorgunluğu: Debriyajın aşağıda kavraması, uzun süreli sürüşlerde bacak yorgunluğunu azaltabilir.

    Dezavantajları:

    • Daha uzun tepki süresi: Debriyajın çok aşağıda kavraması, acil durumlarda daha uzun bir tepki süresine neden olabilir.
    • Vites değişiminde zorluk: Aşağıda kavrayan bir debriyaj, vites değiştirmeyi zorlaştırabilir, özellikle de hızlı vites değişimleri gerektiğinde.
    • Debriyaj diski aşınması: Debriyajın sürekli olarak çok aşağıda kavraması, debriyaj diskinin daha hızlı aşınmasına neden olabilir.

    Debriyajın Aşağıda Kavramasının Nedenleri:

    Debriyajın aşağıda kavramasının birkaç nedeni olabilir:

    • Aşınmış veya gerilmiş debriyaj kablosu veya hidroliği
    • Ayarlanmamış debriyaj pedalı boşluğu
    • Aşınmış veya hasarlı debriyaj diski veya baskı plakası

    Çözümler:

    Debriyajınızın aşağıda kavraması durumunda, sorunu gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Debriyaj kablosunu veya hidroliğini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Debriyaj pedalı boşluğunu ayarla.
    • Debriyaj diski, baskı plakası ve rulmanları gibi debriyaj bileşenlerini kontrol et ve gerekirse değiştir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • hidrolik sistemlerde ayar olmuyor telli sistemse ayarı yapılır. debriaj bittikce üstte kavramaya başlar. ama bazı markalar üstte kavrar. Mesela renault vw
  • Hocam gerek yok.. Daha ne istiyorsun Benim debriyaj bitik, acayip sert ve cok yukardan kavriyor , 600-700 kagit buldugum anda bende degistirecegim dbriyaj baski balatasini, gule gule kullanin
  • Aynı motoru kullanan dci megane çok yukarıda kavrıyor. Juke ise çok aşağıda kavrıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Aynı motoru kullanan dci megane çok yukarıda kavrıyor. Juke ise çok aşağıda kavrıyor.
    Bence avantaj da değil, dezavantaj da değil, sadece alışkanlık.
    yaklaşık 3 senedir kullandığım Peugeot 207 aracımın debriyajı yukarıdan kavrıyor.
    Şirket aracı olan Doblo ile 1 hafta 10 günlük yolcuktan döndüğümde kendi aracımda yabancılık hissediyorum kısa bir süre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IGBT

    Bence avantaj da değil, dezavantaj da değil, sadece alışkanlık.
    yaklaşık 3 senedir kullandığım Peugeot 207 aracımın debriyajı yukarıdan kavrıyor.
    Şirket aracı olan Doblo ile 1 hafta 10 günlük yolcuktan döndüğümde kendi aracımda yabancılık hissediyorum kısa bir süre.

    Alıntıları Göster
    aşağıda kavramasını daha çok seviyorum
  • MB-CLS kullanıcısına yanıt
    Araba 98 model corolla tellidir büyük ihtimal
  • Aslında farketmez gibi ancak aşağıda kavraması daha iyi bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tica

    Aslında farketmez gibi ancak aşağıda kavraması daha iyi bence.
    Aşağıda kavraması kullanım açısından büyük kolaylık. Ayağınızı kaldırmadan, burnu ile kontrol edebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Yaklaşık 1 hafta önce debriyaj balatasını değiştirdim ve değiştirdikten sonra debiryaj bayağı aşağıda kavramaya başladı.
    Alıştım sayılır ama yine biraz garip geliyor. Bunu ayarlatabilir miyim ? Sizce gerek var mı ? Debriyajın aşağıda kavraması iyi bir şey midir ?

    Bende yeni degistirdim ,hidrolik debriyaj yukarda kavrıyordu ,usta iyice aşagı ayarladı daha iyi dedi, bencede iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Aşağıda kavraması kullanım açısından büyük kolaylık. Ayağınızı kaldırmadan, burnu ile kontrol edebiliyorsunuz.

    Hocam dediğinize göre yukarıda olması lazım değil mi? Aşağıda olunca ayak daha çok aşağı gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calamityeas


    quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Aşağıda kavraması kullanım açısından büyük kolaylık. Ayağınızı kaldırmadan, burnu ile kontrol edebiliyorsunuz.

    Hocam dediğinize göre yukarıda olması lazım değil mi? Aşağıda olunca ayak daha çok aşağı gider.

    Benim aracımda ben ayağımın topuğunu kaldırmadan vites değiştirebiliyorum ama babamda albea vardı. Ayağımı komple yerden kaldırmak durumunda kalıyordum. Yoğun trafikte hele birde rampa çıkıyorken çok zor oluyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SweentLyy

    Araba 98 model corolla tellidir büyük ihtimal
    Balata bittiği veya bitmeye yakın pedal yukarıda kavrar bu normal birşey. Sizin aracınızda balata bitmeden önce pedal yukarıda olduğundan aşağı aldırmış olabilir ve balata değiştiğinde otomatikman pedal da çok aşağı iner.
    Siz yukarıda kavramaya alıştığınızdan size tuhaf geldi Benim tercihim çook aşağıda değilde aşağıda kavrayan debriyaj daha iyi. Yokuş yukarı kalkışlarda aracı geri kaçırmazsınız, vites değiştirirken debriyaja abanmazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunc52 -- 21 Ekim 2014; 1:02:44 >
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    Bende 97 corollaninkini baski balata iyi durumda oldugu halde degistirdim.

    Degisimden sonra asagidan kavramaya basladi. Basta garip geldi ama farkettimki DSG gibi vites degistirir hale gelmisim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Angelica -- 20 Ekim 2014; 22:58:24 >
  • bazi markalar debriyaj bittikce yukarda bazilarida assagida kavramaya baslar. tam ortada olmasi en iyisidir. sıkısik trafikte yoracak kadar assagidan, yokuslardada utandiracak kadar yukardan olmamasi lazim.
  • baskı balatanın kavramasının daha çabuk gerçekleştirmesi az yıpranacak olması yüzünden avantaj ama ayağını en ufak kaçırmada çabucak stop ettirmesi yüzünden dezavantaj.
  • Benin Clio hem aşşahtan hemi de yukardan tutuyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    baskı balatanın kavramasının daha çabuk gerçekleştirmesi az yıpranacak olması yüzünden avantaj ama ayağını en ufak kaçırmada çabucak stop ettirmesi yüzünden dezavantaj.
    En güzel tespit
  • Aşağıda kavraması sürüş rahatlığı açısından daha iyi hocam özellikle acemi zamanımda yaşadıklarımdan ötürü bunu söylüyorum.

    Ehliyetimi aldım acemiliği de o sırada bizde olan 2001 Corolla ile atıyorum, arabanın debriyaj ise muazzam hem aşağıda kavrıyor hem de kavrama aralığı geniş ancak WarSaw hocamın dediği de sonuna kadar doğru, kavradı diye gaza gelip hızlı çekersen aracı stop ettirebiliyorsun. Kafada iyi canlanması için örnek sayı vereceğim, Corolla'da 20 cm debriyaja basıyorsan bunun 6. santimetresinde kavramaya başlıyor 6-12 arası kavrama aralığı.

    Acemilik zamanımda aynı zamanda mühendislik stajımı da yapıyorum, şirkette hemen hemen sıfır ayarında (7300 km) bir Symbol var, özellikle yokuşta debriyajına alışana kadar anam ağladı. 20 cm debriyaja basıyorsan 16. santimetresinde kavrıyor kavrama aralığı 16-18. Bir de formen'in bir Symbol'ü vardı hepten balatası bitmek üzere ona şöyle diyeyim, sadece 19. santimde kavrıyordu, tuttur tutturabilirsen.

    Şimdi ise bizde 2018 Corolla var, öyle bir debriyajı var ki pedal adeta "sen bas ben kavrarım abi kafanı takma " kıvamında




  • Celysee vardı çok yukarıda kavriyordu. Büyük rahatlık bence, doğru düzgün debriyaj basmadan vites geçiyordum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.