Şimdi Ara

KARLI VE BUZLU YOLDA ARABA KULLANMA TEKNİKLERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
45
Cevap
1
Favori
31.066
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mllm

    Öğretmenliğimin 3 yılı Erzurum Merkezde geçti. Orada kışın trafik lambalarını çalıştırmıyorlar. Arabalar neredeyse freni hiç kullanmıyor. Genelde 2. viteste kalkılıyor ve araba sizlerin de dediği gibi 1 vites yükseğinde kullanılıyor. Özellikle kalkışlarda ve yokuş çıkarken gaza fazla basmayıp, aracın patinaja düşmesine yakın, deviri çok düşürüp, neredeyse bayıltarak kullanmak gerekiyor. Televizyonda yokuş yukarı gazı kökleyip gitmek isteyenlerin halini görüyoruz. Geçen yıl bu dediklerimi uygulayarak "hocam zincirle çıkamazsın" dedikleri yerden zincirsiz çıktım.

    Alıntıları Göster
    BUZDA ÇİVİLİ LASTİK DIŞINDA HERŞEY BOŞ. ANCAK KAR ÜSTÜNDE ZİNCİR YA DA PALETLER DE ÇOK İŞE YARAR. KARLI YOLLARDA ASR+ KAR LASTİĞİ ÇOĞUNLUKLA YETERLİ OLUYOR. SKODA FABİA (ESKİ ARACIM) İLE ZİNCİRLİ ARAÇALARIN ÇIKAMADIĞI BİRÇOK YERDEN KARLASTİĞİ VE ASR ÖZELLİĞİ SATESİNDE RAHATLIKLA ÇIKABİLİYORDUM.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    BUZDA ÇİVİLİ LASTİK DIŞINDA HERŞEY BOŞ. ANCAK KAR ÜSTÜNDE ZİNCİR YA DA PALETLER DE ÇOK İŞE YARAR. KARLI YOLLARDA ASR+ KAR LASTİĞİ ÇOĞUNLUKLA YETERLİ OLUYOR. SKODA FABİA (ESKİ ARACIM) İLE ZİNCİRLİ ARAÇALARIN ÇIKAMADIĞI BİRÇOK YERDEN KARLASTİĞİ VE ASR ÖZELLİĞİ SATESİNDE RAHATLIKLA ÇIKABİLİYORDUM.

    Alıntıları Göster
    ASR karlı-buzlu yolda kalkışa engel olabiliyor bazen - zaten devredışı bırakabilme özelliği bu yüzden var...

    KAR LASTİĞİ bir çok engeli aşmanızı sağlıyor , sürüş oldukça güvenli hale geliyor...

    benden birkaç öneri:

    - araç patinaja başladığı an ayağı gazdan seri biçimde çekip tekrar aynı dozda basmak(kökleyin demiyorum)

    - trafik ışıklarına ve kavşaklara yaklasırken iyice yavaşlayın - özellikle sivas gibi bi yerdeyseniz kuru yolda gizli buz olabiliyor -

    - frenleme yaparken motor frenini çok kullanmayın - zaten ağırlık ön kısma yığılıyor , arka kısmın kaymasını engelleyin

    - takip mesafesini 2-3 kat artırın

    - yarı karlı, yarı kuru yollarda fren yapmamaya özen gösterin - spin atma ihtimali çok yüksek - ARAÇ ESP li bile olsa spin atabilir

    - yanınızda 1 poşet içinde kum bulundurun - araç çok zorda kalır da buzdan çıkamazsa faydalı oluyor zemine dökünce -




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    ASR karlı-buzlu yolda kalkışa engel olabiliyor bazen - zaten devredışı bırakabilme özelliği bu yüzden var...

    KAR LASTİĞİ bir çok engeli aşmanızı sağlıyor , sürüş oldukça güvenli hale geliyor...

    benden birkaç öneri:

    - araç patinaja başladığı an ayağı gazdan seri biçimde çekip tekrar aynı dozda basmak(kökleyin demiyorum)

    - trafik ışıklarına ve kavşaklara yaklasırken iyice yavaşlayın - özellikle sivas gibi bi yerdeyseniz kuru yolda gizli buz olabiliyor -

    - frenleme yaparken motor frenini çok kullanmayın - zaten ağırlık ön kısma yığılıyor , arka kısmın kaymasını engelleyin

    - takip mesafesini 2-3 kat artırın

    - yarı karlı, yarı kuru yollarda fren yapmamaya özen gösterin - spin atma ihtimali çok yüksek - ARAÇ ESP li bile olsa spin atabilir

    - yanınızda 1 poşet içinde kum bulundurun - araç çok zorda kalır da buzdan çıkamazsa faydalı oluyor zemine dökünce -

    Alıntıları Göster
    SKODA FABİA İÇİN SÖYLÜYORUM.
    ASR, SADECE ZİNCİR, PALET VEYA ÇİVİLİ LASTİK KULLANILACAKSA DEVRE DIŞI BIRAKILMALIDIR. ZİNCİRİN YERE TAM TUTUNABİLMESİ İÇİN YETERİ KADAR PATİNAJA MÜSAADE EDİLMESİ GEREKİR.
    ASR NİN ÇALIŞMA ŞEKLİ, ABS NİN DURMAK İÇİN YAPTIĞI GİBİ, PATİNAJ BAŞLADIĞINDA TEKERLEĞE FREN UYGULAYARAK PATİNAJI ENGELLEMEK VE YERE SAĞLAM BASAN DİĞER TEKERLEĞİN GÜCÜNÜ YERE YANSITABİLMESİNİ SAĞLAMAK ŞEKLİNDE OLUR. KIŞ LASTİKLERİYLE KALKIŞA ENGEL OLMASI SÖZ KONUSU OLAMAZ.
    AYRICA FABİA DA "MSR" DENİLEN BİR SİSTEM DE MEVCUTTUR. BU DA KALKIŞ ESNASINDA, ELEKTRONİK OLARAK MOTORUN TORKUNU DÜŞÜREREK PATİNAJA DÜŞÜLMESİNİ ENGELLEYEN BİR SİSTEMDİR. (DİĞER ADI ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİ)
    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    ASR karlı-buzlu yolda kalkışa engel olabiliyor bazen - zaten devredışı bırakabilme özelliği bu yüzden var...

    -




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    SKODA FABİA İÇİN SÖYLÜYORUM.
    ASR, SADECE ZİNCİR, PALET VEYA ÇİVİLİ LASTİK KULLANILACAKSA DEVRE DIŞI BIRAKILMALIDIR. ZİNCİRİN YERE TAM TUTUNABİLMESİ İÇİN YETERİ KADAR PATİNAJA MÜSAADE EDİLMESİ GEREKİR.
    ASR NİN ÇALIŞMA ŞEKLİ, ABS NİN DURMAK İÇİN YAPTIĞI GİBİ, PATİNAJ BAŞLADIĞINDA TEKERLEĞE FREN UYGULAYARAK PATİNAJI ENGELLEMEK VE YERE SAĞLAM BASAN DİĞER TEKERLEĞİN GÜCÜNÜ YERE YANSITABİLMESİNİ SAĞLAMAK ŞEKLİNDE OLUR. KIŞ LASTİKLERİYLE KALKIŞA ENGEL OLMASI SÖZ KONUSU OLAMAZ.
    AYRICA FABİA DA "MSR" DENİLEN BİR SİSTEM DE MEVCUTTUR. BU DA KALKIŞ ESNASINDA, ELEKTRONİK OLARAK MOTORUN TORKUNU DÜŞÜREREK PATİNAJA DÜŞÜLMESİNİ ENGELLEYEN BİR SİSTEMDİR. (DİĞER ADI ÇEKİŞ KONTROL SİSTEMİ)
    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    ASR karlı-buzlu yolda kalkışa engel olabiliyor bazen - zaten devredışı bırakabilme özelliği bu yüzden var...

    -


    Alıntıları Göster
    Ya iyi güzel de bu çivili lastiklerin çivileri hangi tiptedir ve nasıl takılır?

    İlginiz için şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...



    Bunu kaç kere denedin merak ediyorum. Arka tekerlerin kilitlenmesi her hangi bir yolda başına gelecek en kötü şeydir. Araba direk DÖNER. Fren sırasında arka teker kilitlendi mi işiniz bitmiştir.

    Birinci kuralı kimse yazmamış:
    Kardeşim karda buzda yaz lastiğiyle gidilmez. Evde oturun!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...

    Alıntıları Göster
    Bolu da Göynük ilçesinde bir dostum bu tekniği kullanırdı ve kıtıpiyoz bir R12 Sw ile yıllardır kazasız belasız aracını kullanır. Bana da o öğretmişti bi 2 diş el freni çekme meselesini.. Sadece hafif bir freenleme olduğu için kilitlenme olmuyor. Aracın arkasını biraz geciktirecek bir frenleme bu. Şimdi R9 kullanıyor, hala aynı teknkle idare ettiğine eminim. Çok ama çok zorda kalmadıkça zincir filan takmazlar o bölgede..



    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...






  • quote:

    Orijinalden alıntı: nlty2000

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...



    Bunu kaç kere denedin merak ediyorum. Arka tekerlerin kilitlenmesi her hangi bir yolda başına gelecek en kötü şeydir. Araba direk DÖNER. Fren sırasında arka teker kilitlendi mi işiniz bitmiştir.

    Birinci kuralı kimse yazmamış:
    Kardeşim karda buzda yaz lastiğiyle gidilmez. Evde oturun!

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...



    Bunu kaç kere denedin merak ediyorum. Arka tekerlerin kilitlenmesi her hangi bir yolda başına gelecek en kötü şeydir. Araba direk DÖNER. Fren sırasında arka teker kilitlendi mi işiniz bitmiştir.

    Birinci kuralı kimse yazmamış:
    Kardeşim karda buzda yaz lastiğiyle gidilmez. Evde oturun!


    o yazının neresinden arka tekerleğin tamamen kilitleneceği ibaresini çıkardın anlamadım ama yine de soruna cevap vereyim. Erzurum2da kaldığımız onca sene, kışın trabzon'a yaptığımız yolculukların tamamında, erzurum-bayburt arasındaki kop dağını bu yöntemle inerdik, ve gayet te güvenli bir tekniktir. bunu anlamak için sedace biraz fizik, biraz otomobil bilgisi ve tekniği kafada canlandırabilmek için de biraz hayal gücü yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...



    Bunu kaç kere denedin merak ediyorum. Arka tekerlerin kilitlenmesi her hangi bir yolda başına gelecek en kötü şeydir. Araba direk DÖNER. Fren sırasında arka teker kilitlendi mi işiniz bitmiştir.

    Birinci kuralı kimse yazmamış:
    Kardeşim karda buzda yaz lastiğiyle gidilmez. Evde oturun!


    o yazının neresinden arka tekerleğin tamamen kilitleneceği ibaresini çıkardın anlamadım ama yine de soruna cevap vereyim. Erzurum2da kaldığımız onca sene, kışın trabzon'a yaptığımız yolculukların tamamında, erzurum-bayburt arasındaki kop dağını bu yöntemle inerdik, ve gayet te güvenli bir tekniktir. bunu anlamak için sedace biraz fizik, biraz otomobil bilgisi ve tekniği kafada canlandırabilmek için de biraz hayal gücü yeter.

    Alıntıları Göster
    BU YÖNTEMDE PÜF NOKTASI, HİÇ FREN KULLANMAMAK GALİBA. BUNU ANLAYABİLİYORUM. ANCAK, FRENE EN KÜÇÜK DOKUNMADA KÜÇÜK BİR VİRAJDA BİLE ARKA TEKERLER KİLİTLENMEZ Mİ? ANİDEN YAVAŞLAMAK GEREKİRSE, ARABAYI YOLDA NASIL TUTACAĞIZ PEKİ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...



    Bunu kaç kere denedin merak ediyorum. Arka tekerlerin kilitlenmesi her hangi bir yolda başına gelecek en kötü şeydir. Araba direk DÖNER. Fren sırasında arka teker kilitlendi mi işiniz bitmiştir.

    Birinci kuralı kimse yazmamış:
    Kardeşim karda buzda yaz lastiğiyle gidilmez. Evde oturun!


    o yazının neresinden arka tekerleğin tamamen kilitleneceği ibaresini çıkardın anlamadım ama yine de soruna cevap vereyim. Erzurum2da kaldığımız onca sene, kışın trabzon'a yaptığımız yolculukların tamamında, erzurum-bayburt arasındaki kop dağını bu yöntemle inerdik, ve gayet te güvenli bir tekniktir. bunu anlamak için sedace biraz fizik, biraz otomobil bilgisi ve tekniği kafada canlandırabilmek için de biraz hayal gücü yeter.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    BU YÖNTEMDE PÜF NOKTASI, HİÇ FREN KULLANMAMAK GALİBA. BUNU ANLAYABİLİYORUM. ANCAK, FRENE EN KÜÇÜK DOKUNMADA KÜÇÜK BİR VİRAJDA BİLE ARKA TEKERLER KİLİTLENMEZ Mİ? ANİDEN YAVAŞLAMAK GEREKİRSE, ARABAYI YOLDA NASIL TUTACAĞIZ PEKİ?

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya


    quote:

    Orjinalden alıntı: nlty2000


    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    benden de buzlu karlı yolda yokuş inme üzerine bi teknik :

    yokuş inecekseniz, el freninizden 1-2 diş çekin. ne tam tutuyor ne de tutmuyor olsun. ondan sonra düşük viteste yokuşu arabaya gaz vererek inin. kesinlikle arabanın yokuştan aşağıya kendi ağırlığıyla akmasına izin vermeyin. böylece hem kontrol siz de olur, hem durmak istediğinizde sadece ayağınızı gazdan çekmeniz yeter, frenleme yapmayacağınız için kayma riskinizi düşürmüş olursunuz, hem de frenleme yapan tekerler arkalar olacağı için ağırlık merkezinizi arkaya kaydırmış olursunuz ve daha dengeli bir sürüş sağlarsınız. el freni tam çekili olmadığı için de balatalarınız çok fazla ısınmaz. artı zaten dışarıda ısı düşük olacağı için de otomatik soğutma sağlanır. biraz fren balatalarınızdan yersiniz ama güvenlik daha önemli malum...



    Bunu kaç kere denedin merak ediyorum. Arka tekerlerin kilitlenmesi her hangi bir yolda başına gelecek en kötü şeydir. Araba direk DÖNER. Fren sırasında arka teker kilitlendi mi işiniz bitmiştir.

    Birinci kuralı kimse yazmamış:
    Kardeşim karda buzda yaz lastiğiyle gidilmez. Evde oturun!


    o yazının neresinden arka tekerleğin tamamen kilitleneceği ibaresini çıkardın anlamadım ama yine de soruna cevap vereyim. Erzurum2da kaldığımız onca sene, kışın trabzon'a yaptığımız yolculukların tamamında, erzurum-bayburt arasındaki kop dağını bu yöntemle inerdik, ve gayet te güvenli bir tekniktir. bunu anlamak için sedace biraz fizik, biraz otomobil bilgisi ve tekniği kafada canlandırabilmek için de biraz hayal gücü yeter.



    Alıntıları Göster
    dostum,

    zaten bu yolarda yavaş gidiyorsun, bahsettiğin kadar ani fren gerekmiyor.. genellikle çok yumuşak dozlama yapılıyor. zaten abs falan varsa hızın 7 km nin altına inene kadar abs seni rahat bırakmıyor ve ayağının altında tepinip duruyor. abs yoksa da pek dert değil, önden çekişli araçlarda gaz kestiğinde zaten frenler önde oluşmaya başlıyor ve en iyi abs den bile daha iyi ler çünkü dönmeye ne olursa olsun devam eden iki tekerlek seni yavaşlatıyor. sen debriyaj + fren yapmadan kilitlenmiyor. dahası fren esnasında aracına yön verebiliyorsun. üstelik de bu frenaj esnasında normalde ön taraf lehine %70 olan fren ağırlığı belki de %50-50 ön ile arka arasında paylaşılmış oluyor.

    tabi burada biraz teknik de önemli:

    1. eğer eski usul sadece kampanan varsa; el frenini iki diş çektiğinde sadece tekerleğin dönmesini biraz zorlaştırmış oluyorsun. ama fren yaptığnda balataları kampanaya sürtecek olan mekanizma el frenini aktive eden mekanizmadan farklı olduğu için arka tekerlekleri el freni çekmeden kilitlemen için gereken kuvveti harcamadan el freni çekilmiş tekerlekleri de kilitleyemiyorsun. gözünün önüne mekanizmayı getir, iki kampanayı iki hidrolik sistem iter dışarı doğru. o sistemin alması gereken yol aynıdır, el freni onları daha yakına almaz.

    2. yeni sistem diskler varsa, el freni zaten içerideki balatalara sürtünme emri verdiği için, senin ayak frenin bambaşka bir yeri; diski tutarak fren yaptırıyor, o da diskin üzerine normalde yapman (el frensiz) gereken baskıyı yine yapmanı gerektirir. yani el freni çeklince frene daha az bastığın halde daha kolay kilitlenme olur diye düşünme.

    ama asıl iş yavaş gitmekte yatıyor, 20-30 belki 40 km süratle giderken pek tehlike yaşamıyorsun. ben bolu'da bir sabah yolun cam gibi buz kaplandığını farketmeden R9 ile 80-90 basıp da kavşağa yaklaşırken zor da olsa durabildim ya, sürat olmayınca herşey daha kolay..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    dostum,

    zaten bu yolarda yavaş gidiyorsun, bahsettiğin kadar ani fren gerekmiyor.. genellikle çok yumuşak dozlama yapılıyor. zaten abs falan varsa hızın 7 km nin altına inene kadar abs seni rahat bırakmıyor ve ayağının altında tepinip duruyor. abs yoksa da pek dert değil, önden çekişli araçlarda gaz kestiğinde zaten frenler önde oluşmaya başlıyor ve en iyi abs den bile daha iyi ler çünkü dönmeye ne olursa olsun devam eden iki tekerlek seni yavaşlatıyor. sen debriyaj + fren yapmadan kilitlenmiyor. dahası fren esnasında aracına yön verebiliyorsun. üstelik de bu frenaj esnasında normalde ön taraf lehine %70 olan fren ağırlığı belki de %50-50 ön ile arka arasında paylaşılmış oluyor.

    tabi burada biraz teknik de önemli:

    1. eğer eski usul sadece kampanan varsa; el frenini iki diş çektiğinde sadece tekerleğin dönmesini biraz zorlaştırmış oluyorsun. ama fren yaptığnda balataları kampanaya sürtecek olan mekanizma el frenini aktive eden mekanizmadan farklı olduğu için arka tekerlekleri el freni çekmeden kilitlemen için gereken kuvveti harcamadan el freni çekilmiş tekerlekleri de kilitleyemiyorsun. gözünün önüne mekanizmayı getir, iki kampanayı iki hidrolik sistem iter dışarı doğru. o sistemin alması gereken yol aynıdır, el freni onları daha yakına almaz.

    2. yeni sistem diskler varsa, el freni zaten içerideki balatalara sürtünme emri verdiği için, senin ayak frenin bambaşka bir yeri; diski tutarak fren yaptırıyor, o da diskin üzerine normalde yapman (el frensiz) gereken baskıyı yine yapmanı gerektirir. yani el freni çeklince frene daha az bastığın halde daha kolay kilitlenme olur diye düşünme.

    ama asıl iş yavaş gitmekte yatıyor, 20-30 belki 40 km süratle giderken pek tehlike yaşamıyorsun. ben bolu'da bir sabah yolun cam gibi buz kaplandığını farketmeden R9 ile 80-90 basıp da kavşağa yaklaşırken zor da olsa durabildim ya, sürat olmayınca herşey daha kolay..

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞ,
    2. MADDEYE AYNEN KATIYORUM. ANCAK; 1. MADDEYE KATILMIYORUM.
    AÇIKLAYAYIM.
    EL FRENİNİ 2 DİŞ ÇEKTİĞİMİZDE BALATALAR KAMPANAYA YANAŞIR. EL FRENİNİ İNDİRİNCEYE KADAR ÖYLECE KALIR. NORMAL FRENİN ÇALIŞMA ŞEKLİ İSE SENİN BAHSETTİĞİN GİBİ EL FRENİNDEN BAĞIMSIZDIR. FREN MERKEZİNDE BULUNAN İKİ KÜÇÜK SİLİNDİR HİDROLİK BASINCIYLA AÇILARAK BALATALARI İTERLER. EL FRENİ ÇEKİLİ OLMADIĞINDA İTME İŞLEMİ BALATALAR KAMPANAYA DAYANINCAYA KADAR DEVAM EDER VE FREN YAPILMIŞ OLUR. FRENDEN AYAĞIMIZI ÇEKTİĞİMİZDE İSE BALATALARDAKİ YAY SAYESİNDE TERS İŞLEM OLUR VE PİSTONLAR FRENDEN ÖNCEKİ YERİNE GERİ DÖNERLER. EL FRENİ ÇEKİLİ OLDUĞUNDA İSE, BALATALAR EL FRENİ MEKANİZMASI SAYESİNDE KAMPANAYA YANAŞIK DURUMDADIRLAR. BU DURUMDA NORMAL AYAK FRENİNİ İLK OLARAK KULLANDIĞIMIZDA, YİNE PİSTONLAR HAREKET EDEREK BALATALARA BASKI YAPARLAR. ANCAAK, FRENİ BIRAKTIĞIMIZDA SİLİNDİRLERİ YERİNE DÖNDÜRECEK BİR BASKI OLMADIĞI İÇİN, BAŞLADIKLARI YERE GERİ DÖNMEZLER. 2.3. VE SONRAKİ FRENLEMELERDE SİLİNDİRLERİN, DOLAYISIYLA FREN PEDALININ KATEDECEĞİ YOL ÇOK DAHA KISA OLUR. BUNDAN DOLAYI EL FRENİ 2 DİŞ ÇEKİLİ İKEN FRENE KÜÇÜK BİR DOKUNUŞ BİLE GÜÇLÜ BİR FRENLEME ETKİSİ YAPAR. BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ?


    quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    1. eğer eski usul sadece kampanan varsa; el frenini iki diş çektiğinde sadece tekerleğin dönmesini biraz zorlaştırmış oluyorsun. ama fren yaptığnda balataları kampanaya sürtecek olan mekanizma el frenini aktive eden mekanizmadan farklı olduğu için arka tekerlekleri el freni çekmeden kilitlemen için gereken kuvveti harcamadan el freni çekilmiş tekerlekleri de kilitleyemiyorsun. gözünün önüne mekanizmayı getir, iki kampanayı iki hidrolik sistem iter dışarı doğru. o sistemin alması gereken yol aynıdır, el freni onları daha yakına almaz.

    2. yeni sistem diskler varsa, el freni zaten içerideki balatalara sürtünme emri verdiği için, senin ayak frenin bambaşka bir yeri; diski tutarak fren yaptırıyor, o da diskin üzerine normalde yapman (el frensiz) gereken baskıyı yine yapmanı gerektirir. yani el freni çeklince frene daha az bastığın halde daha kolay kilitlenme olur diye düşünme.

    ama asıl iş yavaş gitmekte yatıyor, 20-30 belki 40 km süratle giderken pek tehlike yaşamıyorsun. ben bolu'da bir sabah yolun cam gibi buz kaplandığını farketmeden R9 ile 80-90 basıp da kavşağa yaklaşırken zor da olsa durabildim ya, sürat olmayınca herşey daha kolay..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    dostum,

    zaten bu yolarda yavaş gidiyorsun, bahsettiğin kadar ani fren gerekmiyor.. genellikle çok yumuşak dozlama yapılıyor. zaten abs falan varsa hızın 7 km nin altına inene kadar abs seni rahat bırakmıyor ve ayağının altında tepinip duruyor. abs yoksa da pek dert değil, önden çekişli araçlarda gaz kestiğinde zaten frenler önde oluşmaya başlıyor ve en iyi abs den bile daha iyi ler çünkü dönmeye ne olursa olsun devam eden iki tekerlek seni yavaşlatıyor. sen debriyaj + fren yapmadan kilitlenmiyor. dahası fren esnasında aracına yön verebiliyorsun. üstelik de bu frenaj esnasında normalde ön taraf lehine %70 olan fren ağırlığı belki de %50-50 ön ile arka arasında paylaşılmış oluyor.

    tabi burada biraz teknik de önemli:

    1. eğer eski usul sadece kampanan varsa; el frenini iki diş çektiğinde sadece tekerleğin dönmesini biraz zorlaştırmış oluyorsun. ama fren yaptığnda balataları kampanaya sürtecek olan mekanizma el frenini aktive eden mekanizmadan farklı olduğu için arka tekerlekleri el freni çekmeden kilitlemen için gereken kuvveti harcamadan el freni çekilmiş tekerlekleri de kilitleyemiyorsun. gözünün önüne mekanizmayı getir, iki kampanayı iki hidrolik sistem iter dışarı doğru. o sistemin alması gereken yol aynıdır, el freni onları daha yakına almaz.

    2. yeni sistem diskler varsa, el freni zaten içerideki balatalara sürtünme emri verdiği için, senin ayak frenin bambaşka bir yeri; diski tutarak fren yaptırıyor, o da diskin üzerine normalde yapman (el frensiz) gereken baskıyı yine yapmanı gerektirir. yani el freni çeklince frene daha az bastığın halde daha kolay kilitlenme olur diye düşünme.

    ama asıl iş yavaş gitmekte yatıyor, 20-30 belki 40 km süratle giderken pek tehlike yaşamıyorsun. ben bolu'da bir sabah yolun cam gibi buz kaplandığını farketmeden R9 ile 80-90 basıp da kavşağa yaklaşırken zor da olsa durabildim ya, sürat olmayınca herşey daha kolay..

    Alıntıları Göster
    + SÜRAT, RİSKTİR.
    quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    dostum,

    zaten bu yolarda yavaş gidiyorsun, bahsettiğin kadar ani fren gerekmiyor.. genellikle çok yumuşak dozlama yapılıyor. zaten abs falan varsa hızın 7 km nin altına inene kadar abs seni rahat bırakmıyor ve ayağının altında tepinip duruyor. abs yoksa da pek dert değil, önden çekişli araçlarda gaz kestiğinde zaten frenler önde oluşmaya başlıyor ve en iyi abs den bile daha iyi ler çünkü dönmeye ne olursa olsun devam eden iki tekerlek seni yavaşlatıyor. sen debriyaj + fren yapmadan kilitlenmiyor. dahası fren esnasında aracına yön verebiliyorsun. üstelik de bu frenaj esnasında normalde ön taraf lehine %70 olan fren ağırlığı belki de %50-50 ön ile arka arasında paylaşılmış oluyor.

    tabi burada biraz teknik de önemli:

    1. eğer eski usul sadece kampanan varsa; el frenini iki diş çektiğinde sadece tekerleğin dönmesini biraz zorlaştırmış oluyorsun. ama fren yaptığnda balataları kampanaya sürtecek olan mekanizma el frenini aktive eden mekanizmadan farklı olduğu için arka tekerlekleri el freni çekmeden kilitlemen için gereken kuvveti harcamadan el freni çekilmiş tekerlekleri de kilitleyemiyorsun. gözünün önüne mekanizmayı getir, iki kampanayı iki hidrolik sistem iter dışarı doğru. o sistemin alması gereken yol aynıdır, el freni onları daha yakına almaz.

    2. yeni sistem diskler varsa, el freni zaten içerideki balatalara sürtünme emri verdiği için, senin ayak frenin bambaşka bir yeri; diski tutarak fren yaptırıyor, o da diskin üzerine normalde yapman (el frensiz) gereken baskıyı yine yapmanı gerektirir. yani el freni çeklince frene daha az bastığın halde daha kolay kilitlenme olur diye düşünme.

    ama asıl iş yavaş gitmekte yatıyor, 20-30 belki 40 km süratle giderken pek tehlike yaşamıyorsun. ben bolu'da bir sabah yolun cam gibi buz kaplandığını farketmeden R9 ile 80-90 basıp da kavşağa yaklaşırken zor da olsa durabildim ya, sürat olmayınca herşey daha kolay..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    + SÜRAT, RİSKTİR.
    quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    dostum,

    zaten bu yolarda yavaş gidiyorsun, bahsettiğin kadar ani fren gerekmiyor.. genellikle çok yumuşak dozlama yapılıyor. zaten abs falan varsa hızın 7 km nin altına inene kadar abs seni rahat bırakmıyor ve ayağının altında tepinip duruyor. abs yoksa da pek dert değil, önden çekişli araçlarda gaz kestiğinde zaten frenler önde oluşmaya başlıyor ve en iyi abs den bile daha iyi ler çünkü dönmeye ne olursa olsun devam eden iki tekerlek seni yavaşlatıyor. sen debriyaj + fren yapmadan kilitlenmiyor. dahası fren esnasında aracına yön verebiliyorsun. üstelik de bu frenaj esnasında normalde ön taraf lehine %70 olan fren ağırlığı belki de %50-50 ön ile arka arasında paylaşılmış oluyor.

    tabi burada biraz teknik de önemli:

    1. eğer eski usul sadece kampanan varsa; el frenini iki diş çektiğinde sadece tekerleğin dönmesini biraz zorlaştırmış oluyorsun. ama fren yaptığnda balataları kampanaya sürtecek olan mekanizma el frenini aktive eden mekanizmadan farklı olduğu için arka tekerlekleri el freni çekmeden kilitlemen için gereken kuvveti harcamadan el freni çekilmiş tekerlekleri de kilitleyemiyorsun. gözünün önüne mekanizmayı getir, iki kampanayı iki hidrolik sistem iter dışarı doğru. o sistemin alması gereken yol aynıdır, el freni onları daha yakına almaz.

    2. yeni sistem diskler varsa, el freni zaten içerideki balatalara sürtünme emri verdiği için, senin ayak frenin bambaşka bir yeri; diski tutarak fren yaptırıyor, o da diskin üzerine normalde yapman (el frensiz) gereken baskıyı yine yapmanı gerektirir. yani el freni çeklince frene daha az bastığın halde daha kolay kilitlenme olur diye düşünme.

    ama asıl iş yavaş gitmekte yatıyor, 20-30 belki 40 km süratle giderken pek tehlike yaşamıyorsun. ben bolu'da bir sabah yolun cam gibi buz kaplandığını farketmeden R9 ile 80-90 basıp da kavşağa yaklaşırken zor da olsa durabildim ya, sürat olmayınca herşey daha kolay..


    Alıntıları Göster
    gaza basmayın yeter
    1. vitese takın gaz vermeden deprajı hafif hafif çekin
    ve yolda gaza fazla basmayın yokuş çıkarkende bırakın araba kendini iteklesin gene gaza basmayın
    olay budur gaza basmayacaksın
    saplanırsanda direksiyonu sağa sola çevir
    kalkabiliyorum veya yokuş çıkabiliyorum ama duramıyorum onu bir türlü yapamadım neyse öğreneceğiz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HEHE

    gaza basmayın yeter
    1. vitese takın gaz vermeden deprajı hafif hafif çekin
    ve yolda gaza fazla basmayın yokuş çıkarkende bırakın araba kendini iteklesin gene gaza basmayın
    olay budur gaza basmayacaksın
    saplanırsanda direksiyonu sağa sola çevir
    kalkabiliyorum veya yokuş çıkabiliyorum ama duramıyorum onu bir türlü yapamadım neyse öğreneceğiz


    Alıntıları Göster
    gaza basmayın ferene abanmayın.. bi de arabaya kaymaya başlamış 45 derece araba dönmüş sen kala freni körüklüyonun araba vurana sağa sola vurana kadar böle gidiyorsun bu da ayrı bir dava...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elRunks

    gaza basmayın ferene abanmayın.. bi de arabaya kaymaya başlamış 45 derece araba dönmüş sen kala freni körüklüyonun araba vurana sağa sola vurana kadar böle gidiyorsun bu da ayrı bir dava...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: elRunks

    gaza basmayın ferene abanmayın.. bi de arabaya kaymaya başlamış 45 derece araba dönmüş sen kala freni körüklüyonun araba vurana sağa sola vurana kadar böle gidiyorsun bu da ayrı bir dava...

    NEYAPCEZ AYDINLAT BİZİ 100 MUMLUK AMPUL GİBİ, USTA TECRÜBELİ KAPTAN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mclarensx1

    quote:

    Orjinalden alıntı: elRunks

    gaza basmayın ferene abanmayın.. bi de arabaya kaymaya başlamış 45 derece araba dönmüş sen kala freni körüklüyonun araba vurana sağa sola vurana kadar böle gidiyorsun bu da ayrı bir dava...

    NEYAPCEZ AYDINLAT BİZİ 100 MUMLUK AMPUL GİBİ, USTA TECRÜBELİ KAPTAN.

    Alıntıları Göster
    Bir de buzlu havalarda lastiğin kaymasını önlemek için spreyler var . Kullanan var mı? acaba bunlar işe yarıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafakilic

    Bir de buzlu havalarda lastiğin kaymasını önlemek için spreyler var . Kullanan var mı? acaba bunlar işe yarıyor mu?

    Alıntıları Göster
    Karda sürüş teknikleri :

    Tüm sürücülerin korkulu rüyası olan kar ve buzlanmaya karşı yapılması gerekenler o kadar da zor değil.

    Hemen hemen tüm sürücülerin korkulu rüyası haline gelen kar ve buzlanmaya karşı güvenli sürüş için yapılması gerekenleri yeterince biliyor musunuz?
    Kötü hava şartlarında güvenli sürüş için, sürüş tekniğinin yanında, araçta bulundurulması gereken malzemeler de önemli rol oynuyor. Bu arada karlı ve buzlu havada trafiğe çıkacak sürücülerin sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmk ve her zamankinden daha dikkatli araç kullanmak büyük önem taşıyor.

    Sürüş teknikleri

    - Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalı.
    - Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydalanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı.
    - Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın.
    - Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.
    - Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır.
    - Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz.
    - Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor.
    - Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı.

    Gerekli malzemeler

    Karlı havalarda emniyetli sürüş için araçlarda bulundurulması gereken malzemeler:
    - Zincir, takoz ve çekme halatını mutlaka aracınızda bulundurun: Kar üzerinde tutunmayı sağlayan zincir, kış günlerinin en önemli yardımcılarında birisidir. Ancak zincirin takılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar mevcuttur. Eski tip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerle karşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğe takabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yola sererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirin üzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak ve gergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yönde durması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaç metre sonra kopabiliyor. Takmatik zincirleri takmak için zincirin kasnak görevini üstlenen çelik tel ya da halatın lastiğin üst tarafından geçirilmesi, bağlantı kancalarının takılması ve gergi lastiğiyle sabitlenmesi yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa, zincir takılı haldeyken 100-200 metre kadar gidip sonra durarak, zincirin yerleşmesiyle oluşan boşlukları, gergileri yeniden ayarlayarak ortadan kaldırmak. Böylece zincir tekerleği tam olarak saracağı için maksimum güvenlik sağlanmış olacaktır.
    - Buz kazıma aleti ve buz çözücü: Isıtıcınız ve buz çözücünüz camlarınızı buzdan ve kardan arındırmak için yeterli olmayabilir. İyi bir buz kazıyıcı ve ön cam için buz çözücü, kalın buz tabakasını temizleyerek camınızdan uzak tutmaya yardımcı olabilir.
    - Yedek silecek lastiği: Kar ve buz, silecek lastiğinin camla temas eden yüzünü kolaylıkla tahrip ederek hasara uğratabilir. Yanınızda bir takım yedek silecek lastiği bulundurmanız ve lastiklerinizi altı ayda bir değiştirmeniz gerekli.
    - Akü güçlendirme paketi: Akünüz soğuğa dayanamaz ya da kazara akünüzü boşaltacak olursanız; taşınabilir akü güçlendirme paketi yola devam etmeniz yardımcı olabilir.
    - Yakıt sistemi antifrizi: Otomobilinizin yakıt kanallarında biriken nem, soğuk havada donarak sizi zor durumda bırakabilir. Yakıt deponuza düzenli aralıklarla yakıt sistemi antifrizi dökerek nemi otomobilinizin yakıt sisteminden uzak tutun.
    - Battaniye ve öbür temel gereçler: Ne kadar çok önlem alırsanız alın, yine de kış mevsiminin hava koşullarında yolda kalabilirsiniz. Otomobilinize eski battaniyeler koyarak kendinizi koruyun. Ayrıca sizi sıcak tutacak giysiler, cep fenerleri ve işaret fişeklerini de unutmayın.

    Not : Mynetten alıntıdır.
    http://otomobil.mynet.com/editpages/122003/18kardasurus.aspx?&page=carhome




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Karda sürüş teknikleri :

    Tüm sürücülerin korkulu rüyası olan kar ve buzlanmaya karşı yapılması gerekenler o kadar da zor değil.

    Hemen hemen tüm sürücülerin korkulu rüyası haline gelen kar ve buzlanmaya karşı güvenli sürüş için yapılması gerekenleri yeterince biliyor musunuz?
    Kötü hava şartlarında güvenli sürüş için, sürüş tekniğinin yanında, araçta bulundurulması gereken malzemeler de önemli rol oynuyor. Bu arada karlı ve buzlu havada trafiğe çıkacak sürücülerin sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmk ve her zamankinden daha dikkatli araç kullanmak büyük önem taşıyor.

    Sürüş teknikleri

    - Bir kazadan kaçınmanın en iyi yolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdaki takip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araç kullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçe bırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla gaz pedalına sonuna kadar basmamalı.
    - Buzlu ya da karla kaplı bir yokuş inerken mümkün olduğunca motorun frenleme gücünden faydalanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalı.
    - Cam ve silecek süpürgeleri arasına karton koyarak soğuk gecelerde sileceklerin donup cama yapışmasını önlemeye çalışın.
    - Camlar buğulandığında ise yan camlardan birini hafifçe aralayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hıza getirip ön cama yönlendirin.
    - Sağlam bir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacak yedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır.
    - Öndeki aracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz.
    - Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğu çözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için en gerekli ekipmanlar arasında yer alıyor.
    - Yolda kaldığınızda açlığınız bastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobilde bulunmalı.

    Gerekli malzemeler

    Karlı havalarda emniyetli sürüş için araçlarda bulundurulması gereken malzemeler:
    - Zincir, takoz ve çekme halatını mutlaka aracınızda bulundurun: Kar üzerinde tutunmayı sağlayan zincir, kış günlerinin en önemli yardımcılarında birisidir. Ancak zincirin takılmasında dikkat edilmesi gereken noktalar mevcuttur. Eski tip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerle karşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğe takabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yola sererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirin üzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak ve gergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yönde durması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaç metre sonra kopabiliyor. Takmatik zincirleri takmak için zincirin kasnak görevini üstlenen çelik tel ya da halatın lastiğin üst tarafından geçirilmesi, bağlantı kancalarının takılması ve gergi lastiğiyle sabitlenmesi yeterli oluyor. Dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa, zincir takılı haldeyken 100-200 metre kadar gidip sonra durarak, zincirin yerleşmesiyle oluşan boşlukları, gergileri yeniden ayarlayarak ortadan kaldırmak. Böylece zincir tekerleği tam olarak saracağı için maksimum güvenlik sağlanmış olacaktır.
    - Buz kazıma aleti ve buz çözücü: Isıtıcınız ve buz çözücünüz camlarınızı buzdan ve kardan arındırmak için yeterli olmayabilir. İyi bir buz kazıyıcı ve ön cam için buz çözücü, kalın buz tabakasını temizleyerek camınızdan uzak tutmaya yardımcı olabilir.
    - Yedek silecek lastiği: Kar ve buz, silecek lastiğinin camla temas eden yüzünü kolaylıkla tahrip ederek hasara uğratabilir. Yanınızda bir takım yedek silecek lastiği bulundurmanız ve lastiklerinizi altı ayda bir değiştirmeniz gerekli.
    - Akü güçlendirme paketi: Akünüz soğuğa dayanamaz ya da kazara akünüzü boşaltacak olursanız; taşınabilir akü güçlendirme paketi yola devam etmeniz yardımcı olabilir.
    - Yakıt sistemi antifrizi: Otomobilinizin yakıt kanallarında biriken nem, soğuk havada donarak sizi zor durumda bırakabilir. Yakıt deponuza düzenli aralıklarla yakıt sistemi antifrizi dökerek nemi otomobilinizin yakıt sisteminden uzak tutun.
    - Battaniye ve öbür temel gereçler: Ne kadar çok önlem alırsanız alın, yine de kış mevsiminin hava koşullarında yolda kalabilirsiniz. Otomobilinize eski battaniyeler koyarak kendinizi koruyun. Ayrıca sizi sıcak tutacak giysiler, cep fenerleri ve işaret fişeklerini de unutmayın.

    Not : Mynetten alıntıdır.
    http://otomobil.mynet.com/editpages/122003/18kardasurus.aspx?&page=carhome

    Alıntıları Göster
    roverci:

    MSR ile ASR aynı şey değildir..

    MSR vites küçültmelerde aracın stabilitesi bozulmaması için torku azaltır - pek de gerek yok aslında

    Bu arada ASR arkadan itişli araçlarda bence daha çok işe yarıyor - virajlarda fazla gaz yüzünden arkadan kaymayı oldukça azaltıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    roverci:

    MSR ile ASR aynı şey değildir..

    MSR vites küçültmelerde aracın stabilitesi bozulmaması için torku azaltır - pek de gerek yok aslında

    Bu arada ASR arkadan itişli araçlarda bence daha çok işe yarıyor - virajlarda fazla gaz yüzünden arkadan kaymayı oldukça azaltıyor

    Alıntıları Göster
    M.C.K.
    ASR İLE MSR NİN AYNI ŞEY OLMADIĞINI ANLATMAYA ÇALIŞTIM ZATEN. ANCAK İKİSİNDE DE AMAÇ, DAHA İYİ YOLA TUTUNMAYI SAĞLAMAKTIR.
    BU AMACA UYGUN OLARAK, İVMELENME ESNASINDA (VİRAJ YA DA DÜZ FARKETMEZ) AŞIRI GAZ NETİCESİNDE PATİNAJ OLUŞMAMASI İÇİN ÖNCE MSR TARAFINDAN TORK DÜŞÜRÜLÜR. BUNA RAĞMEN PATİNAJ BAŞLARSA, ASR PATİNAJA BAŞLAYAN TEKERE KESİK KESİK (ABS DEKİ GİBİ) FREN UYGULAYARAK PATİYİ ÖNLEMEYE ÇALIŞIR. BURADAKİ İNCE NOKTA, ÇEKİŞİN OLDUĞU LASTİKLERDEKİ PATİNAJDIR. MSR BUNU ENGELLER.
    VİRAJLARDA YA DA YÜKSEK HIZLARDA HERHANGİ BİR LASTİKTE OLUŞABİLECEK TUTUNMA KAYBINI ENGELLEYEN İSE NE ASR NE DE MSR DİR. BU İŞİ YAPAN SİSTEM ESP DİR.
    ESP SENSÖRLERİ HERHANGİ BİR TEKERİN DİĞERLERİNDEN FARKLI DEVİRDE DÖNÜŞÜNÜ ALGILAYARAK, O TEKERE GEREKTİĞİ DOZDA FREN UYGULAR. BU ARACIN YOLDA KALMASINI SAĞLAR.

    "MSR SADECE VİTES KÜÇÜLTMELERDE ARACIN STABİLİTESİNİN BOZULMAMASI İÇİN TORKU AZALTIR" ŞEKLİNDE BİR DÜŞÜNCE YANLIŞTIR. MSR BUNU DA YAPAR. AMA ASLİ GÖREVİ, AŞIRI GAZ SONUCUNDA OLUŞABİLECEK YÜKSEK TORK ETKİSİNİ AZALTMAKTIR. BU DÜŞÜNCEDEN HAREKETLE "PEK DE GEREK YOK ASLINDA" DEMEK TE YANLIŞ OLUYOR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    roverci:

    MSR ile ASR aynı şey değildir..

    MSR vites küçültmelerde aracın stabilitesi bozulmaması için torku azaltır - pek de gerek yok aslında

    Bu arada ASR arkadan itişli araçlarda bence daha çok işe yarıyor - virajlarda fazla gaz yüzünden arkadan kaymayı oldukça azaltıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    M.C.K.
    ASR İLE MSR NİN AYNI ŞEY OLMADIĞINI ANLATMAYA ÇALIŞTIM ZATEN. ANCAK İKİSİNDE DE AMAÇ, DAHA İYİ YOLA TUTUNMAYI SAĞLAMAKTIR.
    BU AMACA UYGUN OLARAK, İVMELENME ESNASINDA (VİRAJ YA DA DÜZ FARKETMEZ) AŞIRI GAZ NETİCESİNDE PATİNAJ OLUŞMAMASI İÇİN ÖNCE MSR TARAFINDAN TORK DÜŞÜRÜLÜR. BUNA RAĞMEN PATİNAJ BAŞLARSA, ASR PATİNAJA BAŞLAYAN TEKERE KESİK KESİK (ABS DEKİ GİBİ) FREN UYGULAYARAK PATİYİ ÖNLEMEYE ÇALIŞIR. BURADAKİ İNCE NOKTA, ÇEKİŞİN OLDUĞU LASTİKLERDEKİ PATİNAJDIR. MSR BUNU ENGELLER.
    VİRAJLARDA YA DA YÜKSEK HIZLARDA HERHANGİ BİR LASTİKTE OLUŞABİLECEK TUTUNMA KAYBINI ENGELLEYEN İSE NE ASR NE DE MSR DİR. BU İŞİ YAPAN SİSTEM ESP DİR.
    ESP SENSÖRLERİ HERHANGİ BİR TEKERİN DİĞERLERİNDEN FARKLI DEVİRDE DÖNÜŞÜNÜ ALGILAYARAK, O TEKERE GEREKTİĞİ DOZDA FREN UYGULAR. BU ARACIN YOLDA KALMASINI SAĞLAR.

    "MSR SADECE VİTES KÜÇÜLTMELERDE ARACIN STABİLİTESİNİN BOZULMAMASI İÇİN TORKU AZALTIR" ŞEKLİNDE BİR DÜŞÜNCE YANLIŞTIR. MSR BUNU DA YAPAR. AMA ASLİ GÖREVİ, AŞIRI GAZ SONUCUNDA OLUŞABİLECEK YÜKSEK TORK ETKİSİNİ AZALTMAKTIR. BU DÜŞÜNCEDEN HAREKETLE "PEK DE GEREK YOK ASLINDA" DEMEK TE YANLIŞ OLUYOR.

    quote:

    Orjinalden alıntı: m.C.k

    roverci:

    MSR ile ASR aynı şey değildir..

    MSR vites küçültmelerde aracın stabilitesi bozulmaması için torku azaltır - pek de gerek yok aslında

    Bu arada ASR arkadan itişli araçlarda bence daha çok işe yarıyor - virajlarda fazla gaz yüzünden arkadan kaymayı oldukça azaltıyor


    Alıntıları Göster
    roverci,

    haklı gibi görünüyorsun ama silindirlerin geri dönmemesi çok önemli mi sence. onları yeniden o noktaya getirecek olan hidrolik basıncı sağlanıncaya kadar o noktadan daha ileriye baskı yapmayacaklardır. yapar gibi görünse bile yeterli baskı oluşmayacaktır. önemli olan senin fren pedalı vasıtasıyla onlara göndereceğin basınçtır ki bu araç normal çalışırken standarttır.

    bu sistemin çalışma mekanizmasının ne olduğu aslında çıok önemli değil, kaygan zeminde 2 den üçe sert geçirildiğinde motorun akvram esnasındaki o azıcık direnci bile aracın yönünü, gidişini etkileyip yoldan ıkışlara sebebiyet verebiliyor. yani mekanizma ne olursa olsun, eğer tecrübeli olmayan bir ayak dozajlama hatası yaparsa, arka tekerlekler kilitlenebilir. ama yine de önce önlerin kilitlenmesi gerekir o zeminde diye düşünüyorum. ben karda çok fazla trecrübeye sahip değilim, 3 sene falan kullandım sadece. o süre zarfında kilitlenmedim. ama yaptıklarım, hızım vs şimdi gözümün önüne geliyor da, biraz beleşe yaşıyorum galiba...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    roverci,

    haklı gibi görünüyorsun ama silindirlerin geri dönmemesi çok önemli mi sence. onları yeniden o noktaya getirecek olan hidrolik basıncı sağlanıncaya kadar o noktadan daha ileriye baskı yapmayacaklardır. yapar gibi görünse bile yeterli baskı oluşmayacaktır. önemli olan senin fren pedalı vasıtasıyla onlara göndereceğin basınçtır ki bu araç normal çalışırken standarttır.

    bu sistemin çalışma mekanizmasının ne olduğu aslında çıok önemli değil, kaygan zeminde 2 den üçe sert geçirildiğinde motorun akvram esnasındaki o azıcık direnci bile aracın yönünü, gidişini etkileyip yoldan ıkışlara sebebiyet verebiliyor. yani mekanizma ne olursa olsun, eğer tecrübeli olmayan bir ayak dozajlama hatası yaparsa, arka tekerlekler kilitlenebilir. ama yine de önce önlerin kilitlenmesi gerekir o zeminde diye düşünüyorum. ben karda çok fazla trecrübeye sahip değilim, 3 sene falan kullandım sadece. o süre zarfında kilitlenmedim. ama yaptıklarım, hızım vs şimdi gözümün önüne geliyor da, biraz beleşe yaşıyorum galiba...

    Alıntıları Göster
    SADRAZAM,
    BU FREN MESELESİ SENİN DE DEDİĞİN GİBİ ÇOK FAZLA ÖNEMLİ DEĞİL. SONUÇTA İNSAN FAKTÖRÜ ÇOK ÖNEMLİ TABİ Kİ. BU TEKNİK, ÇOK İYİ BİR SÜRÜCÜ İÇİN AVANTAJ OLABİLİR, ANCAK ACEMİ BİR SÜRÜCÜ İÇİN DE OLDUKÇA TEHLİKELİ OLABİLİR.
    EĞER ŞU AN ARACIN VARSA VE ARKALAR KAMPANA İSE, BİR DENE BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİMİ. ARABANI ÇALIŞTIR. HAREKET ETMENE BİLE GEREK YOK. ÖNCE EL FRENİ ÇEKİLİYKEN, SONRA DA EL FRENİ İNİKKEN FRENE BAS. ARADAKİ FARKI GÖRECEKSİN.

    quote:

    Orjinalden alıntı: __SaDRaZaM__

    roverci,

    haklı gibi görünüyorsun ama silindirlerin geri dönmemesi çok önemli mi sence. onları yeniden o noktaya getirecek olan hidrolik basıncı sağlanıncaya kadar o noktadan daha ileriye baskı yapmayacaklardır. yapar gibi görünse bile yeterli baskı oluşmayacaktır. önemli olan senin fren pedalı vasıtasıyla onlara göndereceğin basınçtır ki bu araç normal çalışırken standarttır.

    bu sistemin çalışma mekanizmasının ne olduğu aslında çıok önemli değil, kaygan zeminde 2 den üçe sert geçirildiğinde motorun akvram esnasındaki o azıcık direnci bile aracın yönünü, gidişini etkileyip yoldan ıkışlara sebebiyet verebiliyor. yani mekanizma ne olursa olsun, eğer tecrübeli olmayan bir ayak dozajlama hatası yaparsa, arka tekerlekler kilitlenebilir. ama yine de önce önlerin kilitlenmesi gerekir o zeminde diye düşünüyorum. ben karda çok fazla trecrübeye sahip değilim, 3 sene falan kullandım sadece. o süre zarfında kilitlenmedim. ama yaptıklarım, hızım vs şimdi gözümün önüne geliyor da, biraz beleşe yaşıyorum galiba...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.