Şimdi Ara

Yoğun trafikte ve ışıklarda dur kalk yapmanın incelikleri (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
60
Cevap
1
Favori
68.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Bence hiç kasma direk otomatik vitesli bir araç al.


    Ekmek bulamıyorlarsa pasta yesinler gibi olmuş dediğin dostum :) Ama ben otomobili tam anlamıyla manuel vitesli bir araçta öğrenmek istiyorum, otomatik vitesli bir araban olur allah korusun birgün acil birşey olur araban çalışmaz hastaneye yada başka bir yere manuel vitesli bir arabayla yetiştirmen gerekir birisini o zamanda yok abi ben otomatik kullanıyorum manuel kullanamam demekte saçma olur

    Aklıma Çocuklar Duymasın dizisindeki Light Selami geldi birden. kendi arabası otomatikti. Haluk'un arabası manuel vitesli idi. Kemdi arabası serviste idi. haluk arabasını vermişti. Selami manuel diye kullanamamıştı.

    Sonra Haluk Selami'ye şöyle demişti: Erkek adam manuel vitesli araba kullanır.




  • Bende geçen dizel fiesta ile yokuşta yarım debriyaj yaparken stop ettirdim arkamdaki korna çala çala gitti sonra el freni ile kaldırdım Daha sonra boş bir yokuşa gidip sadece debriyaj ve gaz ile aracı sabit tutmaya çalıştım, hafif kaydırıp tekrar durdurmaya falan çalıştım fren kullanmadan. Pek yaptığım söylenemez ama zamanla olur heralde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EfeoK -- 26 Temmuz 2012; 15:30:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EfeoK

    Bende geçen dizel fiesta ile yokuşta yarım debriyaj yaparken stop ettirdim arkamdaki korna çala çala gitti sonra el freni ile kaldırdım Daha sonra boş bir yokuşa gidip sadece debriyaj ve gaz ile aracı sabit tutmaya çalıştım, hafif kaydırıp tekrar durdurmaya falan çalıştım fren kullanmadan. Pek yaptığım söylenemez ama zamanla olur heralde.

    Yaptığınız zararlı ama. Bence ayak pratiği yapın. Daha güzel oluyor. Özellikle diesel arabalarda daha kolay oluyor. Benzinlide kalkarken az gaz verirseniz araba stop ediyor. Çok basarsanız bağırıyor. Bu sebeple diesel daha kolay. Diesel arabası olup ta kalkarken el freni kullanıyorum demesin kimse.




  • @Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: EfeoK

    Bende geçen dizel fiesta ile yokuşta yarım debriyaj yaparken stop ettirdim arkamdaki korna çala çala gitti sonra el freni ile kaldırdım Daha sonra boş bir yokuşa gidip sadece debriyaj ve gaz ile aracı sabit tutmaya çalıştım, hafif kaydırıp tekrar durdurmaya falan çalıştım fren kullanmadan. Pek yaptığım söylenemez ama zamanla olur heralde.

    Yaptığınız zararlı ama. Bence ayak pratiği yapın. Daha güzel oluyor. Özellikle diesel arabalarda daha kolay oluyor. Benzinlide kalkarken az gaz verirseniz araba stop ediyor. Çok basarsanız bağırıyor. Bu sebeple diesel daha kolay. Diesel arabası olup ta kalkarken el freni kullanıyorum demesin kimse.

    Koku geldi zaten (baskı balata sanırım) sonra çalışmayı bitirip yola devam ettik. Bir anda olmasını beklemiyorum bende ayaklar alışıcak elbet.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


    Durum bu değil işte arkadaşım bizde sanayide çalışıyoruz, ne yaparsan yap insanları yanlış yönlendirme.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


    İşte demek istedigim buydu arkadaslar, hangisi dogru hangisi yanlıs.. heryerde degisik fikir ve goruslerr..
    benzinli arac icin dogru dur-kalk nası olcak

    tamam herkesin kendi tercihi kendi alışkanlıkları vardır ama bu işin dogrusu hangisidir acaba? yanlış yapipta kimse aracına zarar vermek istemez haliylee
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agesilaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


    İşte demek istedigim buydu arkadaslar, hangisi dogru hangisi yanlıs.. heryerde degisik fikir ve goruslerr..
    benzinli arac icin dogru dur-kalk nası olcak

    tamam herkesin kendi tercihi kendi alışkanlıkları vardır ama bu işin dogrusu hangisidir acaba? yanlış yapipta kimse aracına zarar vermek istemez haliylee

    ben yukarıda oturup teknik ve fiziğe dayalı açıklamasını yaptım. anlayan anlar anlamayan anlamaz. siz kalkıp da hiç bir bilgi vermeden klavye başından sallayan birisinin gittim ustalara sordum demesine güveniyorsanız sizin bileceğiniz iş.




  • zamana bırakmalısın bence
  • @Du Hast bende ford opel servislerine sordum..nerde hangi sanayidesin arayım oradakilerede sorayım..
    sen yanlış yönlendirme..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: agesilaos

    quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Du Hast siz öyle kaldırın aracını sizin tercihinizdir.ben birçok ustaya vs. sordum durum budur yanii..


    İşte demek istedigim buydu arkadaslar, hangisi dogru hangisi yanlıs.. heryerde degisik fikir ve goruslerr..
    benzinli arac icin dogru dur-kalk nası olcak

    tamam herkesin kendi tercihi kendi alışkanlıkları vardır ama bu işin dogrusu hangisidir acaba? yanlış yapipta kimse aracına zarar vermek istemez haliylee

    ben yukarıda oturup teknik ve fiziğe dayalı açıklamasını yaptım. anlayan anlar anlamayan anlamaz. siz kalkıp da hiç bir bilgi vermeden klavye başından sallayan birisinin gittim ustalara sordum demesine güveniyorsanız sizin bileceğiniz iş.

    Açıklama için tesekkurler, ama su varki herkes kendi fikrini beyan ediyor bi sekilde. forumların ozelligi de bu zaten.. tartışarak dogru yolu bulma..
    o zaman size cok basit mantıkla şunu sorim arkadaşım; aracım benzinli, yogun trafikte gaz vermeden hafif debriyaj ile kalkabiliyorum. bunu bu şekildemi yapmalıyım yoksa yukardada soledigim gibi taksici gibi 1. vites kalkis araba hareket edince boşa al ve frenle dur..

    kimse kusura bakmasın bu noktaya takıldım arkadaslar, cunku bu hareketi şu istanbul trafiginde saaatlerce ve defalarca yapıyoruz, dogruyu ogrenmemiz lazım..




  • http://www.opelx.com/corsa-d/23758-corsa-cdti-debriyaj-balatasi-arizasi-2.html
    bunları oku debriyaj arızaları neden oluyormuş..@Du Hast
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    http://www.opelx.com/corsa-d/23758-corsa-cdti-debriyaj-balatasi-arizasi-2.html
    bunları oku debriyaj arızaları neden oluyormuş..@Du Hast



    Opelin kronik sorunu zaten arkadaşım baskı balatası meselesi.
    bak servis saçmalamış orada ancak ne demiş debriyajı durmak, kaldırmak ve vites değiştirmek için kullanın demişler Allah Allah başka ne için kullanacaktık debriyajı? nerde yazıyor rölanti devrinde kaldırıldığı için volanın hasar gördüğü? Googlede arama yapıp benim önüme koymayın arkadaşım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 26 Temmuz 2012; 16:08:01 >




  • @Du Hast
    rölanti devrinde kaç tonluk aracı debriyajdan ayığını kaldırıp ilerletmek nekdar yük getirir baskı balataya pekii..
    sen hangi ilde hangi sanayidesin _??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgut reis

    selam
    herkes genç galiba
    araçlar hep dizel gibi
    benzinli araçlarda gaza basmadan bi yere gidemezsiniz


    Valla sizi bilmemde bizim LPG'li 95 Broadway çok rahat kalkıyor gazsız. Hiç araç yüklüyken denemedim ama. Motor 72 beygir ve 100 nm torku var. Kasa ağırlığı boşken 900 kg hadi birde sürücü + ıvır zıvır 1 ton olsun.
  • tamamen arabaya alışma meselesi bence. sürekli dur kalk yapmakta fayda var boş alanda. ayağın alıştıktan sonra sorun kalmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fbsrkc06

    @Du Hast
    rölanti devrinde kaç tonluk aracı debriyajdan ayığını kaldırıp ilerletmek nekdar yük getirir baskı balataya pekii..
    sen hangi ilde hangi sanayidesin _??

    Ankara'da iskitler sanayi mega hyundai plazadayım.

    Rölanti devrinde kaldırmak en az yükü ya da en fazla yükü getirir diye birşey yok. arabanın ağırlığı hiç bir zaman değişmez. siz aracı isterseniz 1500 devirde kaldırın ya da 8000 devirde kaldırın aracın ağırlığı aynı olacaktır. ancak duran arabayı 3000 devirde kaldırdığınızı düşünün. Araç durur vaziyette olduğu için şanjuman tarafı tamamen durur vaziyette, motor tarafı volan 3000 devirde. siz 3000 devirde dönen volan ile şanjumanı baskı balata sayesinde birleştirip aracı yürütüyorsunuz. duran trafikte taş patlasa 15 - 20 mt gideceğiniz için bu size hiç bir avantaj sağlamaz. ancak rölanti devrinde ya da rölanti devrine yakın devirlerde aracı kaldırdığınızda zaten 15 - 20 mt ilerleyeceğiniz için baskı balatada çok az bir aşınma - zorlanma - ısınma olacaktır.




  • Birbirimizi kandırmaya gerek yok benzinli araba gaz vermeden kalkmaz.

    Dizelide gaz vererek kaldırmak daha iyidir.

    Yarım debriyaj gezmek sadece balatalara zarar vermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Benim kullandığım megan 2011 in debriyajı çok yukarda kavrıyordu. Sizin ki de öyledir muhtemelen kavrama noktasına bi anda getirmeniz için biraz zamana ihtiyacınız var. Renault ların debriyajları tek kelime ile iğrenç.

    +1 gıcık oluyorum Renault grubunun debriyajlarına,kavrama noktası debriyajın son noktası,resmen işkence.
  • en ince tarafı otomatik vites kullanmaktır. kafa rahat, ayaklar rahat , eller serbest ...

    2012 bitiyor, otomatik vitesi standart yapamadık
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.