Dongfeng, 1960'ların sonlarından bu yana faaliyet gösteren ve SAIC, Changan Auto ve FAW Group'un ardından Çin devletine ait dördüncü büyük otomobil üreticisi. Şirketin yan iştiraki Dongfeng Liuzhou Motor, Fengxing etiketi altında crossover'lar ve MPV'lerin yanı sıra Lingzhi ve Jingyi için minibüs ve çeşitli araçlar üretiyor. Şirket, üretim süreçlerini daha fazla otomatize etmek adına robotik üzerine çalışan Ubtech Robotics şirketiyle işbirliğine gittiğini açıkladı.
Ubtech'in en gelişmiş modellerinden biri olan Walker S isimli insansı bir robot olup halihazırda NIO gibi Çinli otomobil üreticilerinin elektrikli araçlarının üretiminde kullanılıyor. Walker S robotları emniyet kemeri denetimi, kapı kilit testleri, gövde kalite kontrolleri, yağ dolumu ve etiket uygulamaları gibi üretim süreçlerinde kullanılacak. İnsansı robotların, insan müdahalesi olmadan karmaşık senaryoların üstesindene gelebilmesi için geleneksel otomatik üretim ekipmanlarıyla birlikte çalışacağı belirtiliyor.
Ubtech Walker S robotları 1,7 metre boyunda ve fabrika sistemleriyle gerçek zamanlı iletişim ve veri paylaşımına olanak tanıyan "füzyon kontrolü" algoritmasıyla donatılmış durumda. Çevrelerini algılayabilen, nesneler ve insanlarla etkileşime girebilen gelişmiş duyusal yeteneklere sahip olan robotlar, 41 adet yüksek performanslı servo eklem aracılığıyla çalışıyor.
İnsansı robotların gittikçe geliştiği günümüzde, otomobil üreticlerinin üretim hatlarında yavaş yavaş bu robotları kullanmaya başladığını görüyoruz. Elektrikli otomobil üreticilerinden Tesla'nın da Optimus isimli insansız robotu bulunuyor. Şirket, Donfeng gibi üretim süreçlerinde kendi robotlarını kullanmayı düşünüyor. Giderek otonom hale gelen üretim süreçleri, insan faktörünü devreden çıkarmaya başladı. Bu durum şirketler açısından kârlı olsa da, işsiz kalan insanların yaratabileceği sosyal problemler işin başka bir boyutu olarak ortada duruyor.
Zaten adam sorununuz yok. O kadar adama nasıl ekmek vereceksiniz robotlara iş verirseniz.
İnsanın yerini asla tutamayacak. İnsan elinin hassasiyetini, karar verme becerisini asla karşılayamaz. O robot arabanın başına gelene kadar bir insan 10 noktayı kontrol etmiş olur zaten.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bir kimse de demiyo ki robotun kendine hayrı yok, parkinson hastası seviyesinde? Akınsoft'un çay servis eden robotlarından hallice duruyor.
Öyle insansı robotun üzerine atfedilecek işler yerine; sıkıysa milimetrik hassasiyetle çalışan robotik kollar koyarsın kenarıya (evet Ege şivesi kenarıya)