Şimdi Ara

Çinli elektrikli araçların ithalatı için yeni şartlar getirildi: Servis ve çağrı merkezi zorunlu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çinli elektrikli araçların ithalatı için yeni şartlar getirildi: Servis ve çağrı merkezi zorunlu
    Ticaret Bakanlığı tarafından Resmi Gazete’de yayınlanan “Bazı Elektrikli Araçların İthaline İlişkin Tebliğ” ile özellikle Çinli elektrikli araçlar için yeni zorunluluklar getirildi. Belirlenen yeni kurallar Türkiye pazarına “yeni” girecek markaları bağlarken bu markalara satın alım öncesi ve sonrası birtakım destek zorunlulukları getiriliyor.



    Elektrikli araç ithalinde önemli değişiklik



    İlgili karara göre, Türkiye pazarına yeni gelecek markalara Türkiye’nin 7 bölgesinde TSE standartlarında en az 20 yetkili servis açma şartı getiriliyor. Bu servisin bizzat ithalatçının kendisi tarafından kurulması gerektiğinin altı çiziliyor. Buna ek olarak Türkçe hizmet verecek en az 40 personelin bulunduğu çağrı merkezi kurma zorunluluğu getirildi. Elektrikli araç bakım onarım personelinin yeterlilik belgesine sahip olması da şart koşuluyor.






    İthalatı yapılacak aracın üreticisinin yurt içinde yerleşik yetkili temsilcisinin olması gerekirken batarya sistemlerinin izlenmesi, kontrolü ve denetimine ilişkin yürütülecek işlemlerin ithalatçı tarafından kabul edildiğine dair yazılı bir taahhütname verilmesi de şartlar arasında bulunuyor. Bu arada merak edenler için; mevcut durum itibariyle bu karardan Togg, Tesla ve BYD (Toyota'nın distribütörü tarafından getiriliyor) etkilenmiyor.



    Halihazırda ülkemizde satışta olan 8 Çinli marka bulunuyor. Bunlar BYD, Hongqi, MG, Leap Motors, Chery, DFSK, Skywell ve Voyah. Bu markalar arasına Türkiye’de aralık ayında satış yapacağını açıklayan Hozon Neta ve SWM eklendi. Chery, elektrikli araç getirmediği için muaf durumda.



    Ayrıca Bkz.Yeni 2024 Dacia Duster'ın görselleri sızdırıldı: Bambaşka bir Duster geliyor!



    Bu karar, AB ülkeleri ve Serbest Ticaret Anlaşması imzalanan Güney Kore ve İngiltere gibi ülkeleri kapsamayacak. Dolayısıyla kararda açıkça belirtilmese de bu, Çinli üreticiler için atılmış bir adım. Bu şartları yerine getiremeyen ithalatçılara izin belgesi verilmeyecek.



    Bunlarla birlikte karar şimdiden otomotiv sektöründe kafa karışıklığına neden olmuş durumda. Mesela, Emer Özpeynirci’nin dikkat çektiği gibi Avrupa merkezli, menşeili olup da Çin'de üretilen bir modelini getiren markalar ne yapacak? Kararda geçen “menşei” kelimesi markanın milliyetini mi yoksa aracın üretildiği yeri mi kastettiği belirsiz. Öte yandan bu karar, tüketiciler açısından mağduriyet yaşanmaması adına oldukça iyi bir gelişme diyebiliriz.




    Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1729750641503789390
    Kaynak:https://twitter.com/erolsahin_ebs/status/1729610692293018057
    Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2023/11/20231129-6.htm







  • Togg için yapılması zaten lazım bunu niye olumsuz bi durum gibi yazıyorsunuz anlamadım. Sade togg değil yerli üretim tüm ürünler korunmalı, uluslar arası anlaşmalarla (gümrük birliği gibi) bağlanmadığı sürece tüm ülkeler bunu yapıyor. ki zamanında amerika avrupa bile bu konuda ilave vergiler koyarak çok çarpıştı.
    Bunun haricinde tüketici olarak kafalarına göre gelip araba satmasınlar, yerli üretim dahil servis ve mantıklı fiyata yedek parça temin garantisi versinler isterim.
  • Tüketiciyi koruyan mı, yoksa piyasaya TOGG'dan ucuza elektrikli araç sokmayan mı :D

  • bahanesi TOGG da olsa tüketiciyi koruyan uygulama. servis zorunluluğu zaten vardı diye biliyorum. kendisi açma zorunluluğu olarak değişmiş sanırım.


    elektronikte de yapsalar ya bunu. 40 tane marka dandik bir servis firmasıyla anlaşıyor, adamlar herkesi sinir harbine sokuyor.

  • bir an ne kadar da mantıklı dedim ta ki " AB ülkeleri ve Serbest Ticaret Anlaşması imzalanan Güney Kore ve İngiltere gibi ülkeleri kapsamayacak" ibaresini görünceye kadar. onları da kapsasın ne olacak sanki Ülkendeki insana biraz değer vermiş olursun en azından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _köle_ -- 29 Kasım 2023; 14:08:48 >
  • TOGG gidip Bosch Car Service ile anlaşıyor el alemin Çinlisine gel 20 tane kendine ait servis istasyonu aç diyor.

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Bende ayni kanaatteyim. Togg'un seyine de olsa tuketici koruma odakli bir hareket. Hayret, uzun zaman sonrada olsa kullanici lehine isler yapabiliyorlarmis. Demek ki isteyince oluyormus!

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yarı fiyatına Çin li gelmesin ki togg layalım dostumm...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • den kullanıcısına yanıt

    Bosch Car Service ile de anlaşıyor



  • Togg düşmanlarının zoruna gitse de mantıklı ve doğru karar.

  • ssangyong - kgmobility d-suvunu togg'dan daha ucuza sattığında ne yapacaklar acaba. rica ile mi fiyat yükselttirecekler.

  • Kerim5100 kullanıcısına yanıt
    İstedikleri kadar çırpınsınlar. Almanya üretimi C sınıfı Tesla Model 2 vergiler hariç 21.000 Euro'ya piyasaya girdiğinde sıfır gümrük ile %10 ÖTV'de olursa 27.720 Euro, en kötü ihtimalle %50 ÖTV'de olursa bile 37.800 Euro olacak. Ne içten yanmalı rakip bırakacak, ne de elektrikli...

  • Ticaret bakanlığının bu adımı yerinde ve güzel olmuş. Hacimli iş yapan tüm firmalardan başlamak üzere tüm markaları kapsaması yönünded genişletmeli. Birde artık aldığımız ürünlerde olası mağduriyetler söz konusu olduğunda manevi tazminat yolunun açılması gerekli. Özellikle otomotivde mahkeme süreci 3-5 yıl süren dava sonrası mahkeme kararını dinlemeyen veya yasal faizi araç fiyatının altında kaldığı bir çok vaka var.
    Bunun değişmesi lazım.

  • metaphorive M kullanıcısına yanıt
    Ya da Tesla Model 2 160 kw altında motorla gelirse 27.720 Euro'ya satışa çıktığında ne yapacaklar...

  • olayın togg ile alakası yok. togg zaten orta vadede bile talebi karşılayamayacak.
    düzenleme yerinde bir karar olmuş, göstermelik servislerle anlaşıp aylarca parça bekleten markalar var. yedek parça stoku konusunda da düzenlemeler şart

  • Kerim5100 kullanıcısına yanıt

    Ne ilgisi var ? Ülkeye girmek isteyen çinli markalar için bir sorun teşkil edeceğini düşünmüyorum. 20 tane servis açamayan marka gelmesin zaten. Öyle her önüne gelen gelip burada satış yapamaz diyor hükümet. Avrupa’ da da bu şekilde ilerliyor prosedürler. Geç bile kalındı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arada Tesla’ nın servis hizmeti nasıl olacak ? Adamlar 7-8 ayda 10 binden fazla araç sattı, üstüne daha önce grey marketlerden alınmış binlerce model daha var. Koskoca Türkiye’ de 1 yetkili ( otomol mercedes içinde ) 1 özel servis ( e-garaj ) var. İkiside İstanbul’ da. Kemal Geçer’ in zaten bu nedenle istifa ettiği falan söyleniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada boşuna niye sallıyorlar anlamadım. Gayet haklı bir yönetmelik olmuş. En ucuz elektrikli arabanın 1.5 milyondan başladığı dönemde, o kadar para vereceksin ve 2 sene sonra arabanın parçasını ustasını bulamayacaksın. Üstüne yıllık birkaç yüz tane araç satan distribütör de markayı bırakınca kendi başının çaresine bakacaksın.

  • Togg için yapılması zaten lazım bunu niye olumsuz bi durum gibi yazıyorsunuz anlamadım. Sade togg değil yerli üretim tüm ürünler korunmalı, uluslar arası anlaşmalarla (gümrük birliği gibi) bağlanmadığı sürece tüm ülkeler bunu yapıyor. ki zamanında amerika avrupa bile bu konuda ilave vergiler koyarak çok çarpıştı.
    Bunun haricinde tüketici olarak kafalarına göre gelip araba satmasınlar, yerli üretim dahil servis ve mantıklı fiyata yedek parça temin garantisi versinler isterim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TOGG da bu şartları karşılıyor mu ki? Eğer karşılamıyorsa başkasından neden istiyorsun ki?

    40 fazla belki ama Müşteri Hizmetleri doğru karar.

    20 fazla olabilir. Ama 7 Bölge doğru karar. Nüfusu 1.5-2 Milyon şehirlerde servis denilebilirdi.

    TOGG bile Bosch Car Servis ile anlaşmıştı. Sen diyorsun ki özel olmaz ithalatçı olarak kendin açacaksın.

  • Bu kanuna göre Volvo'nun elektrikli arabaları bile tehlikede. Çünkü Volvo yetkili servisleri Volvo Türkiye'nin kendi mülkiyetinde değil, sözleşmeli bayiler.


    Bekleyip gelişmeleri göreceğiz.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.