Şimdi Ara

Eminönü'ne bazı özel araç girişlerinin ücretli olması gündemde

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yukarıda sözü geçen planın hayata geçirilmesi ile birlikte İstanbul'da "zirve saatlerde" trafik yoğunluğunun 2030 yılında yüzde 10 civarında azaltılması öngörülüyor. Bu kapsamda ele alınacak uygulamalardan biri de kentin belli bölümlerine özel araç girişini sınırlandırmak, girenlerden daha fazla ödeme almak olacak.



    Düşük Salım Bölgeleri



    Eminönü'ne bazı özel araç girişlerinin ücretli olması gündemde
    Ulaşımdan kaynaklanan sera gazı salımlarını azaltmaya yönelik önerilen bu projenin adı "Düşük Salım Bölgeleri (DSB)" uygulaması. Proje kapsamında; kentte özel taşıt trafiğinin yoğun olduğu yerlerde yaşanan tıkanıklık sorunlarının önüne geçmek amacıyla uygulanacak "Tıkanıklık fiyatlandırması" ile özel otomobil kullanıcıları belli bir bölgeye giriş karşılığında ücret ödeyecek.



    Bu uygulamaya göre standartlara uygun olmayan taşıtlar, alanı hiç kullanamayacak veya “kirleten öder” prensibine göre belli bir fiyat karşılığında kullanabilecek. İlk DSB pilot projesinin, Tarihi Yarımada’da (Eminönü) yapılması ve devamında ise Kadıköy’de (Moda) uygulanması planlanıyor. Projelerin hayata geçmesiyle 'zirve saatte' toplam otomobil sayısının, kilometrede 2030 yılında yüzde 10,1 ve 2040 yılında ise yüzde 12,8 azalma sağlayacağı tahmin ediliyor.



    Mahalle Sakinlerinin Otopark İzni Planı



    İstanbul Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planı kapsamında geliştirilen bir başka otopark projesi olan Mahalle Sakinlerinin Otopark İzni Planı, ücretli otoparkların yaygınlaştırılması sonucunda konutların çevresindeki yol kenarı otoparklarının da ücretli hale getirildiği yerlerde, mahalle sakinlerinin buralardaki otoparklardan indirimli olarak yararlanmasını sağlayacak.



    Ayrıca Bkz.Stellantis’in ortağı olduğu Symbio, ilk dev-fabrika SymphonHy’nin açılışını yaptı



    Mahalle sakinleri, bu uygulama kapsamında, belli bir zaman boyunca geçerli olan park etme izinlerini, var olan otopark fiyatından daha düşük bir fiyata edinebilecek. Bu proje, mahalle sakinlerinin otopark yeri bulması konusunda sorun yaşamamalarını amaçlıyor.



    Plan kapsamında ele alınan diğer konular şöyle:



    Eminönü'ne bazı özel araç girişlerinin ücretli olması gündemde




    • Yaya trafiğinin yoğun olduğu alanlarda, otomobil kullanımını ve trafik hızını azaltıcı uygulamaların geliştirilmesi.

    • Toplu taşımada deniz ulaşımının payını artırmaya yönelik uygulamalar.

    • Kıyı ilçelerde iskelelere erişime yönelik pilot çalışmalar.

    • Deniz ulaşım ağını genişletmek üzere pilot çalışmalar.

    • Yürüme ve bisiklet gibi aktif ulaşım türlerini teşvik etmek üzere, yolların yeniden düzenlenmesi için küçük ölçekli uygulamalar.

    • Merkezi alanlardaki yayalaşmış alanlara yönelik politika önerilerinin detaylandırılması ve projelendirilmesi

    • Yaya akslarının birbirine bağlanabileceği koridorların oluşturulması ve projelendirilmesi.

    • Toplu taşımayı teşvik etmek üzere, dünyada yaygın olarak uygulanan ‘otobüs öncelikli şeritler’ ve sürdürülebilir ulaşım ve insan odaklı bir yaklaşım olan, ‘Sağlıklı Sokaklar’ oluşturmaya yönelik araştırmalar yürütülmesi, fizibilite çalışmalarının gerçekleştirilmesi, ayrıntılı tasarım ve uygulama dosyalarının hazırlanması.

    • Beklenen İstanbul depremi ve iklim değişikliği kaynaklı seller öncelikli olmak üzere, afetlere ve gelecekteki olası pandemilere dirençli kentsel ulaşımın tesisi için yol haritaları oluşturulması.

    • Deniz ulaşım ağını genişletmek üzere pilot çalışmalar.

    • Yürüme ve bisiklet gibi aktif ulaşım türlerini teşvik etmek üzere, yolların yeniden düzenlenmesi için küçük ölçekli uygulamalar.

    • Merkezi alanlardaki yayalaşmış alanlara yönelik politika önerilerinin detaylandırılması ve projelendirilmesi

    • Yaya akslarının birbirine bağlanabileceği koridorların oluşturulması ve projelendirilmesi.

    • Toplu taşımayı teşvik etmek üzere, dünyada yaygın olarak uygulanan ‘otobüs öncelikli şeritler’ ve sürdürülebilir ulaşım ve insan odaklı bir yaklaşım olan, ‘Sağlıklı Sokaklar’ oluşturmaya yönelik araştırmalar yürütülmesi, fizibilite çalışmalarının gerçekleştirilmesi, ayrıntılı tasarım ve uygulama dosyalarının hazırlanması.

    • Beklenen İstanbul depremi ve iklim değişikliği kaynaklı seller öncelikli olmak üzere, afetlere ve gelecekteki olası pandemilere dirençli kentsel ulaşımın tesisi için yol haritaları oluşturulması.









  • Yorum yazanların hepsi cadde üzeri apartman sakini heralde. Haberde yazilan şeyi algılama kapasitesinden aciz topluluk var burda. Kilit noktalarda ve yayanin yogun olduğu yerlere kısıtlama diyor. Bu gayet güzel uygulama. Ticaret merkezlerinin olduğu yerlerde oturanlar zaten normalde de sıkıntı yaşıyordur. Ama sonuçta da orada oturmanın da bi lüksü var .. Herneyse bence mantıklı cunku boğaz , istiklal , galata gibi sehrin gezilebilir yerlerinde gereksiz trafik yoğunluğu var. Helal.
  • Oraya arabayla gitmek adama yeter, bi de para almaya gerek yok 😀

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İşten eve giderken sanki paralı yol kullanır gibi para ödeyeceğiz ne güzel. Zeytinburnu- Beşiktaş arasını Sahil Yolunu kullanırken Eminönünden geçmeden nasıl gideceğiz?
    İnşallah bunun saçmalığını görmeyen her insan evladı, evinden işine gitmek için para öder.

  • İstanbul'da artık kendi mahallene bile ücret karşılığı arabanı park edebileceksin .
    Yakında İstanbullular soludugu oksijen için bile para vermek zorunda kalacak . Allah yardımcımız olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ajanda 2030 adım adım

  • Heh helal olsun bu şekilde yapılacak şeyler oy vermemize neden olur.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Mahallelerde katlı otopark yok çoğu yerlerde. Bide sokakları ücretli mi yapacaksınız ?
    Yurdum insanına para ver dediğinizde görürüm ben sizi xD

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • İstanbul'da araç sayısı plansız programsız şekilde hızlı artış gösteriyor. 3 büyük şehir dışında diğer şehirlerde caddeler bile otoban gibiyken özellikle İstanbul'da otoban ve E5 hep kilit. Pazar ve market olan yerlerde yol kenarına çiftli park yapıyorlar. Ayrıca kaç kez avm de ve komşuların kapı önünde park yeri kavgası yaptığına şahit oldum.



    Bu şehir artık kaldıramıyor. 2030 da da %10 düşecekmiş şaka mı %200 artmasa iyi..



    İnsanların suçu yok herkesi bir yere toplamaya çalışıyorlar, sektörleri teşviklerle farklı illere kaydırmaları lazım.. Deprem olsa bu şehirden çıkamayacağız kimse de karadan yardıma gelemeyecek demedi demeyin

  • Yorum yazanların hepsi cadde üzeri apartman sakini heralde. Haberde yazilan şeyi algılama kapasitesinden aciz topluluk var burda. Kilit noktalarda ve yayanin yogun olduğu yerlere kısıtlama diyor. Bu gayet güzel uygulama. Ticaret merkezlerinin olduğu yerlerde oturanlar zaten normalde de sıkıntı yaşıyordur. Ama sonuçta da orada oturmanın da bi lüksü var .. Herneyse bence mantıklı cunku boğaz , istiklal , galata gibi sehrin gezilebilir yerlerinde gereksiz trafik yoğunluğu var. Helal.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Moskovada uzun zamandır uygulanan sistem trafiğin yoğun olduğu bölgere araç girişinin ücretli olması eviniz yada işiniz o bölgede ise ücret ödemiyorsunuz.
    Evi yada işi bölgede bulunmayan alışveriş gezmek yada kısa süreli işi için gelenlerden ücret alınıyor.
    Çok çok güzel bir uygulama bölgedeki trafiği ciddi derecede rahatlatacaktır istanbul trafiğinde amaçsızca başı boş dolaşan o kadar çok araç varki bu gereksiz başı boşların bir kısmı gelmez.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • dünyada birçok metropolde yıllardır uygulanan bir sistem, bize de gelmesi gerekiyordu çoktan. öyle canı isteyen herkes her yere giremeyecek, park edemeyecek. her şeyin bedeli olmalı...Eminönü'ne bazı özel araç girişlerinin ücretli olması gündemde 

  • Acaba paralar fondaşa mı yoksa yandaşa mı gidecek.

  • sonunda köprüye zenci koymayı akıl etmişler, bari tek bir tane olmasın da millet sıra beklemesin. Eminönü'ne bazı özel araç girişlerinin ücretli olması gündemde 

  • MrCrisis kullanıcısına yanıt
    trafik ve kalabalık öyle bir hale geldiki fiyatlar fahiş olmadığı sürece 3e 5e bakmadan herkes ücretini öder yine girer o trafiğe.

    pilot bölge uygulanıp trafikte azalma gözlemlenirse ne ala,kabul çoğu kişi kabulü olur

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    İnsanlar ülkede İstanbul'dan farklı şehirler olduğunu da farkedip dengeli dağılsa böyle problemler yaşanmaz.

    Malesef iş imkanları belirliyor bunu da biraz. 10 sene sonra ben trafikten adım bile atılabileceğini düşünmüyorum, şehir tamamen kilitlenmiş ve işlemez hale gelecek.

  • wickersan kullanıcısına yanıt

    çok güzel ve yerinde bir uygulama, hatta bu paranın edirne'den kars'a kadar tüm yaşayan ve ahirete göç edenlerden de alınması yerinde olur

  • Katılıyorum düzenli otopark üyeliği olan veya arsasında otopark yeri olmayan araçlardan daha fazla vergi alınmalı ama alınan bu vergiler otopark yapımında kullanılmalı tabikide. Arabasını kapısının önünde görmek isteyen kendi evinin arsası içine otopark yapsın bir zahmet yollar otopark değildir yayalar hele hiç değildir.



    Buna karşı çıkanlar kolaya kaçanlar boşuna mesaja cevap yazmasın doğrusu budur. Sokaklar otopark değildir. Avrupaya özenenler hollanda da Almanya'da filan bu işler nasıl oluyor araştırsın sonra konuşsun.

  • MrCrisis kullanıcısına yanıt

    İnanılmayacak derece boş gezen araç var hafta içi öğle saatlerinde gördükçe şaşırıyorum kimse çalışmiyor mu anlamak mümkün değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence Eminönü, Sultanahmet gibi bölgelerde öncelikli olarak azaltılması gereken şey taksiler, özel araçlardan çok taksi kullanım yoğunluğu var zaten fazlaca; bu bölgelere öncelikli olarak yalnızca havalimanı gibi alanlara transfer yapacak taksilere öncelik verilmeli, taksiler ne trafik kurallarına uyuyorlar ne de normal araç kullanıyorlar. kentsel dönüşümde her binanın kendi otoparkı zorunlu tutulmalı, eğer bu mümkün değilse, binalar ek katlar verilip birkaç alan otopark binalara çevrilmeli ki otopark sorunu çözülsün; sokakta parklanma da yasaklansın ve güzelce denetlensin; esnafın mal indirme bindirme saatleri düzenlensin ve aksine izin verilmesin

  • Vain kullanıcısına yanıt

    İstanbul trafigine 1 milyon yeni araç katılmış . Ben zaten İstanbul da yaşadığım ve bol bol Avrupa yakasına gectigim için trafikle iç içeyim ve şunu net söyleyebilirim trafik ciddi oranda arttı , araba sayısı arttı artık park edecek yol kenarı bile bulamıyoruz. Eğer durum böyle giderse ilerde trafiğin ne durumda olacağını düşünmek bile istemiyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.