Şimdi Ara

Çin savaş uçakları için tarihi bir yeniliğe imza attı: Kesintisiz art yakıcı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Çinli bilim insanları, savaş jetlerinin art yakıcı (afterburner) sisteminde devrim yaratacak bir teknoloji geliştirdi. Pekin'deki Çin Havacılık Motor Akademisi araştırmacıları tarafından geliştirilen bu yenilik, art yakıcı verimliliğini neredeyse yüzde 100 seviyesine çıkarıyor. Bu, Çin ordusuna hava muharebelerinde büyük bir üstünlük sağlayabilir.



    Art yakıcıda eşi benzeri görülmemiş performans



    Savaş jetlerinin motorlarında kullanılan art yakıcı sistemleri, motora ek itiş sağlayarak uçaklara önemli bir hız avantajı kazandırır. Ancak geleneksel sistemlerde bu itiş, yakıt tüketimini de radikal oranda artırır ve verimlilik kaybına neden olur.  Art yakıcılar tipik olarak süpersonik uçuşlarda, it dalaşı gibi savaş durumlarında ya da kısa kalkışlar veya acil durumlar gibi hızlı ivmelenmenin gerekli olduğu durumlarda kullanılır.



    ABD ordusu, en yeni F-35 hayalet savaş uçağının art yakıcısının potansiyel hasarı önlemek için sadece yaklaşık bir dakika boyunca sürekli olarak kullanılabilmesini şart koşmakta. İki motorla donatılmış daha güçlü F-22 bile art yakıcı devreye girdiğinde yakıt tüketiminin üç katına çıktığını, egzoz dumanının kırmızıya döndüğünü ve eksik yanma nedeniyle zaman zaman siyah duman yaydığını görüyor. Sürekli kullanım motora zarar verme riskini de beraberinde getirebilir.




    Bu zorlukların üstesinden gelmek için mühendis Wang Shiqi liderliğindeki araştırma ekibi yenilikçi bir yakıt nozülü icat etti. Self-Excited Sweeping Nozzle olarak adlandırılan yeni sistem, yakıtın daha homojen bir şekilde hava ile karışmasını sağlayarak yanma verimliliğini yüzde 99 seviyesine taşıyor ve titreşimleri yüzde 80 oranında azaltıyor.



    Ayrıca Bkz.SpaceX, devasa Starship roketinin fırlatma sayısını radikal şekilde artıracak



    Bu yeni sistemde, yakıt Z şeklindeki bir yol boyunca hareket ediyor ve farklı açılardan püskürtülüyor. Böylece yakıt damlacıkları fan şeklinde yayılıyor ve daha geniş bir alanda etkili bir şekilde hava ile karışıyor. Sistem, yalnızca yakıt basıncıyla çalışıyor; herhangi bir hareketli parça ya da elektromanyetik bileşen içermiyor.



    Bu tasarımın en büyük avantajlarından biri de dayanıklılığı ve enerji verimliliği. Wang ve ekibinin açıkladığına göre, sistem en yüksek operasyonel yükler altında bile motor stabilitesini koruyor ve uçakların uzun vadeli kullanımını güvence altına alıyor. Bu arada teknoloji halihazırda patentlenmiş durumda.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/military/chinas-new-jet-afterburner-99-efficiency







  • Haberde ve haber kaynağında f22 görseli kullanılmış. Art yakıcı kullanımı her uçuş sonrası motorların uçuşa hazırlık sürecini uzatır ve motorun toplam kullanım ömrünü kısaltır. Kesintisiz art yakıcı gibi bir saçmalık olamaz. Kaynak kullanımında tasarrufa gidilmiş. Bu kadar.
  • Haberde ve haber kaynağında f22 görseli kullanılmış. Art yakıcı kullanımı her uçuş sonrası motorların uçuşa hazırlık sürecini uzatır ve motorun toplam kullanım ömrünü kısaltır. Kesintisiz art yakıcı gibi bir saçmalık olamaz. Kaynak kullanımında tasarrufa gidilmiş. Bu kadar.
  • planksone9041 kullanıcısına yanıt
    Çinli düşmanlarımız (geçmişten gelen) çok fazla foto vermiyor nedense.
  • Bu kez hangi ülkenin teknolojisini kopyaladılar acaba.
  • elophidae kullanıcısına yanıt
    Üstüne koymuşta olabilirler.
  • Operasyon bölgesine hızlı ulaşmak için çok yararlı ama sonrasında zor çünkü direkt gözükür hale gelir
  • Kesintisiz art yakıcı=kesintili harekat yarı çapı
  • Çin akıllı abi.
  • Şahane bir çeviri daha;

    By, Çin ordusuna hava muharebelerinde büyük bir üstünlük sağlayabilir.
  • Çin savaş uçakları için tarihi bir yeniliğe imza attı: Kesintisiz art yakıcı!


    ilgilenenler için makale linki;

    hkxb.buaa.edu.cn
    Experimental study on the afterburner combustion performance with self-excited sweeping nozzle in high speed and medium temperature air flow
    https://hkxb.buaa.edu.cn/EN/10.7527/S1000-6893.2024.31261



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi camelon -- 27 Kasım 2024; 12:44:34 >




  • camelon kullanıcısına yanıt
    Çeviri ile ne alakası var bunun? Kaynakta böyle bir söylem mi var? Klavyeye bakarsanız küçük bir yazım hatası olduğunu, yazarın da parmaklarının en fazla irice olduğunu söyleyebilirsiniz.
  • planksone9041 kullanıcısına yanıt
    Üstelik çok fazla yakıt harcar depoları buyutseler uçak ağırlaşır.surekli afterburner gidecek olsa hayalet uçak olmaz
  • Çin bu konuda çok gelişti
  • Bizim neyimiz eksik, bizim 5.nesil ve 6.nesil uçaklarımızın da ardını kesintisiz yakalım acilen.

  • böle çok yakar bize gelmez 1.6 dizeli yokmu:)
  • Çinlilerin uydurması olabilir, görmeden bir şey söyleyemeyiz.
  • Metindeki itiş kelimelerini itki olarak düzeltelim.

  • Biz art yakıcısız ses hızına ulaşan jet(HÜRJET) yaptık adamlar hâlâ art yakıcı peşinde :)



    %200 performans da alsalar kızılötesi iz bırakıyorlar amaç sadece hız ise fazla masraflı olur
  • Şerefsizim benim aklıma gelmişti diyenler vardir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.