Şimdi Ara

Citroen C-Elysee Debriyaj Pedalım Çok Sert

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.635
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracım citroen c elysee 1.6 hdi 2016 model ve 115 bin kilometrede. İki senedir gayet memnun bir şekilde kullanıyorum fakat artık debriyajın sertliği konforumu çok bozmaya başladı. Sol dizim ağrıyor. Debriyaj normal seviyede kavrıyor. Geç kavrama sorunu yok.

    İnternet'te yazılana göre çözüm "debriyaj baskı balata" değişimiymiş.

    Eğer çözüm doğru ise, bazı baskı balata satış linkleri buldum. Fiyatlar 600 TL'den başlıyor. Acaba bu ürünleri araştırırken hangi markalara veya hangi ülkelere ait markalara bakmalıyım? Bir de ayrıca komple debriyaj seti denen bir şey var. Onun neler içerdiğini bilmiyorum ama çok pahalı. Yoksa seti mi değiştirmek gerekir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JustBeHappy -- 11 Mart 2021; 19:56:15 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroen C-Elysee Debriyaj Pedalının Çok Sert Olması: Nedenleri ve Çözümleri

    Citroen C-Elysee ve Peugeot 301 araçlarında debriyaj pedalının sert olması yaygın bir sorundur. Bu sertlik, birkaç nedene bağlı olabilir:

    • Debriyaj Baskı Plaka Aşınması: Debriyaj baskı plakası zamanla aşınır ve bu da pedalın sertleşmesine neden olabilir.
    • Debriyaj Hidrolik Hortumu Sızıntısı: Debriyaj hidrolik hortumunda bir sızıntı varsa, bu da pedalın sertleşmesine neden olabilir.
    • Debriyaj Serbest Bırakma Yatağının Arızası: Debriyaj serbest bırakma yatağının arızalanması, pedalın sertleşmesine ve gürültü yapmasına neden olabilir.
    • Debriyaj Tellerinin Ayarının Bozulması: Manuel şanzımanlı araçlarda bulunan debriyaj telleri, zamanla ayarlarını kaybedebilir ve bu da pedalın sertleşmesine neden olabilir.

    Debriyaj Sertliğinin Giderilmesi

    Debriyaj pedalının sertliğini gidermek için şu adımları izleyebilirsin:

    • Debriyaj baskı plakasını, debriyaj diskini ve debriyaj serbest bırakma yatağını kontrol ettir ve gerekirse değiştir.
    • Debriyaj hidrolik hortumunu kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Debriyaj serbest bırakma yatağını kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Debriyaj telleri varsa, bunların ayarını kontrol et ve gerekirse ayarla.

    Debriyaj pedalındaki sertliği gideremiyorsan, aracını yetkili bir servise götürmende fayda var.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • En iyisi yetkili servise ve karşılaştırma için özel servise sorun. Baskı balata kesin değişecek. Satmayı düşünmüyorsanız internetten almayın. Yedek parçacılara sorun. Nette çok fazla sahte yedek parça mevcut. Alacaksanız valeo bosch gibi kaliteli ürün alın.

    Yedek parça ve işçilik ücreti ucuz değildir. Pahalı bir bakım. Fazla gecikmeyin. Volant da değişebilir. Balata eskidikçe karşılığı volantı aşındırır ve maaliyet ciddi artar.
  • Aynı motor 301 de 105 bin gibi baskı balata bitmişti. 2017 de işçilik dahil özel serviste orjinal baskı balata 600-700 gibi bi ödeme yapmıştım. Yanlış hatırlamıyosam, 200-250 gibi bir işçilik almışlardı. Ama çok eski zaman, tutarları doğru hatırlamıyo olabilirim. Sorunımuz sizdeki gibiydi, kavrama sorunu yoktu ama pedal sertti. Değiştirince düzeldi.

  • Önce ustaya yada servise göster ona göre alırsın. Gidip baskı balata seti alıp bu degişecek diye gitme.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhalif13

    En iyisi yetkili servise ve karşılaştırma için özel servise sorun. Baskı balata kesin değişecek. Satmayı düşünmüyorsanız internetten almayın. Yedek parçacılara sorun. Nette çok fazla sahte yedek parça mevcut. Alacaksanız valeo bosch gibi kaliteli ürün alın.

    Yedek parça ve işçilik ücreti ucuz değildir. Pahalı bir bakım. Fazla gecikmeyin. Volant da değişebilir. Balata eskidikçe karşılığı volantı aşındırır ve maaliyet ciddi artar.
    Dediğiniz gibi yetkili servise gidip bir baktırayım o halde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scherzz

    Aynı motor 301 de 105 bin gibi baskı balata bitmişti. 2017 de işçilik dahil özel serviste orjinal baskı balata 600-700 gibi bi ödeme yapmıştım. Yanlış hatırlamıyosam, 200-250 gibi bir işçilik almışlardı. Ama çok eski zaman, tutarları doğru hatırlamıyo olabilirim. Sorunımuz sizdeki gibiydi, kavrama sorunu yoktu ama pedal sertti. Değiştirince düzeldi.

    Teşekkür ederim. Değişiklik sonrasında debriyaj pedalı pamuk gibi oldu mu? Bazıları diyor ki bu model araçlarda debriyaj hep sert.
  • JustBeHappy kullanıcısına yanıt

    Pamuk gibi diyemem, aracın sıfır halini bilmiyorum. Sert karakterli bir debriyajı olması muhtemel. Daha yumuşak debriyajlı araçlar kullanmıştım. Ama değişimden sonra önceki haline göre gayet yumuşaktı.

  • O araçların debriyajı zaten normalden daha sert. Şirket aracı olarak egea kullanıyordum debriyaj pamuk gibiydi daha sonra 301 verdiler çok sert gelmişti. Boş devir çevirme performans düşüklüğü silkeleme gibi bi sıkıntı yoksa boşu boşuna debriyaj setini değiştirmeyin. Örneğin 3. viteste yokuş çıkarken birden 2 ye çekip gaza yüklenin aracın ivmelenmesinde bi sorun yoksa boş devir çevirmiyorsa muhtemelen balatanız daha bitmemiş demektir.

  • Benim araçta debriyajı değiştirdikten sonra da düzelme olmadı.Değişim yaparken tamircinin ısrarına rağmen volanı değiştirmemiştim.Debriyaj değişiminde sanırım parçanı bire bir orjinal parça koduyla üretilmesi de önemli.Bizim araçlarda 2012 den sonra farklı parça kodu ile ayrı bir yedek parça daha var.2012 öncesi ve sonrası olmak üzere iki ayrı parça satılıyor fakat iki ayrı modele de parça oluyor.Ben aracım 2009 olmasına rağmen 2012 parça kodunda olanı taktırmışım.Forumda bir sürü kişi bu araçların orjinali sert zaten demişti ama ta ki bir arkadaş gidip aynı model aracın debriyajının pamuk gibi olduğunu görene kadar.Dbriyajın sertliğini etkileyen çok faktör var gerçekten

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Benim araçta debriyajı değiştirdikten sonra da düzelme olmadı.Değişim yaparken tamircinin ısrarına rağmen volanı değiştirmemiştim.Debriyaj değişiminde sanırım parçanı bire bir orjinal parça koduyla üretilmesi de önemli.Bizim araçlarda 2012 den sonra farklı parça kodu ile ayrı bir yedek parça daha var.2012 öncesi ve sonrası olmak üzere iki ayrı parça satılıyor fakat iki ayrı modele de parça oluyor.Ben aracım 2009 olmasına rağmen 2012 parça kodunda olanı taktırmışım.Forumda bir sürü kişi bu araçların orjinali sert zaten demişti ama ta ki bir arkadaş gidip aynı model aracın debriyajının pamuk gibi olduğunu görene kadar.Dbriyajın sertliğini etkileyen çok faktör var gerçekten

    Mesela şu ayarda bi hasarlı arabadan çıkma parça da sökülebilir hurdacılara da gitmek lazım.


    Citroen C-Elysee Debriyaj Pedalım Çok Sert




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Yanıtınız için teşekkür ederim. Bakalım Pazartesi gününe yetkili servise randevu aldım.
  • Debriyaja çok fazla basılı tutuyorsan yaprakları bozulmuştur. Kavrama sağlam olsa da pedaldaki sertleşme ondan kaynaklanıyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi e30 m3 -- 14 Mart 2021; 11:35:14 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.