Şimdi Ara

Citroen c5 aircross mu Peugeot 3008 mi (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
313
Cevap
5
Favori
108.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kesinlikle haklısınız. Ancak bende diğer taraftan bakarak yazacağım.

    Shine donanım, 1.5 dizel 8 ileri otomatik, otoyol sürüş destek sistemi vs ile bu araçların yurtdışı satış fiyatları 35 k ila 38 k euro arasında değişiyor. Oralardaki vergilerde %5 %20 aralığında diye biliyorum. Kısaca tl karşılığı yurt dışı satış fiyatı yaklaşık 220 bin ile 235 bin civarı. Bizim %60 ötv miz ile birlikte liste satış fiyatı yaklaşık 250 bin tl. Kısaca araç yurt dışından çok daha ucuza türkiyeye giriyor.
    Bu kadar ucuza türkiyeye girişi için illa bir pazarlık olayı vardır. Citroen in elinde kalan donanım vs olabilir, fabrikada ürün çeşitlendirmesi yapılmadan türkiye için bir seri üretim yapılmış olabilir. vs vs. Ancak bir şekilde ucuz olması için birşeylerden feragat edilmesi gerekiyor. Başka türlü bu aracı bu fiyatlardan satmak türkiye için olanaksız.

    Açık konuşmak gerekirse son 1 haftadır "Eğer c5 aircross olmazsa bu fiyat bandına neler alabilirim?" diyerek bakıyorum. Ancak aşağıdaki seçeneklere baktığımda citroen nedense daha ağır basıyor.
    1- Kodiaq Style 1.5 DSG ; Araç çok güzel. Donanım yeterli. Ancak birkaç pürüz var. Şu anda türkiyede bu araç yok. En erken kasımda gelecek. Ve kasımda geldiği zamanki fiyat geçerli olacak. DSG sorun çıkartma riski var. Benzinli olması yüzünden şehir içinde 10 litre civarı yakacaktır.
    2- Kaleos - 233 k fiyat var görünüyor internette. Ancak türkiyede yok bu araç dendi bayiler tarafından.
    3- Seat Ateca - Şu anda en full dizel dsg 190 k fiyat var. Ancak araç çok sert. O yüzden direkt elendi.
    4- Tiguan Comfortline DSG - Bu araçta şu anda istanbulda sadece 2 bayide var. İkisi de beyaz cam tavan. Ancak tiguan hem donanım olarak çok düşük, hem dsg sorun potansiyeli var hemde benzinli.

    Fiyatlar pahalı diyoruz evet. Ancak bunun sebebi vergiler. Yoksa avrupadan çok daha ucuza türkiyeye giriyor bu araçlar. Ne kadar ekmek o kadar köfte lafından yola çıkarak illa ki bu şekilde durumlar ile karşılaşacaktık. Eğer C5 Aircross un fiyatı 3008 ile aynı seviyede olsaydı inanın hiç bunları konuşmayacaktık.Hatta böyle bir başlık bile olmayacaktı. PSA türkiyeye özel bu şekilde bir fiyat politikası yapmış. Golf fiyatına dolu suv veriyor. Daha ne olsun. Tabi ki donanım sebebiyle almayabiliriz veya seçenekleri beğenmeyebiliriz. Ancak bu fiyat seviyesinde illa ki türkiyede bu araçlara talep olacaktır. Bir duster ın 175 k fiyat aldığı ortamda 190 k ya ciddi dolu (cam tavan, digital gösterge, Tam otomatik sanzıman, 130 beygir yeni nesil dizel motor vs vs) bir c5 aircross gerçekten mantıklı bir seçim olacaktır.




  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Donanım saçmalıkları var kabul ama bundan dolayı bu arabadan vazgeçilmez bence de, haklısın. Ben hatta pazartesi siyah jantli ayirttigim aracı satın bile alabilirim. Konu bana göre arabanın fiyatı değil, 3008 forumlarında da yazdım bu araç fiyat performans olarak 3008den net üstün bir araç. Belirttiğin gibi bu donanimlar seviyesinde rakip yok, belki sportage. Buradaki konu böyle güzel bir aracın bir kac basit hareketle musterilerine daha etkin hitap etme fırsatını bilinçsiz bir şekilde değerlendirmemesi. Ötv konusundaki yorumuna pek katılmıyorum neden çünkü 19inc parası 4800tl, 360 park parasi 2000tl. Yani bizim istediğimiz araç aslında daha ucuz cunku 19inc istemiyoruz. Adamlar cok kritikmis gibi tum otoyollu araçları 19inc getirmişler, ne akla hizmet! Sakaryadaki bayiye gittim orda bile aynı soruları soruyorlarmış insanlar. 2. Partide 1tane bile 360 ya da connected cam ozellikli araç getirmemisler. 1 tane 19inch getirme onun yerine bunları getir mübarek 😄 Sorun iletişim kanallarında mı ya da bizim bilmediğimiz başka bir şey mi var artık her neyse ilerde düzelir muhtemelen. Bu arada daha once siyah jantlı arabam olmadı, acaba pişman olur muyum? kaldirima sürttugunde cizilen yerin altında beyaz boya mı çıkıyor mesela?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Mesutist M kullanıcısına yanıt
    Benim son iki arabamda siyah jant ti (Giulietta ve Kuga stline) Ikisinde de kaldırıma sürtme olayi hic olmadı. Jantlar tertemizdi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kodiaq style dan donanımlıdır c5 ama kalite durumu işi değiştirir. 10lt rahat yakar tabi 250 bin veren onu düşünür mü bilmem. Kodiaq da yağlı tip dsg olduğundan gönül rahatlığı ile alınabilir. 2 si arasında kalsam yine kodiaq alırdım. Karoq ile kalsam c5 alırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Aynen kodiaq güzel araç. Style donanıum da boş değil. Ancak sorun şu ki; adamlar kasım da gelecek diyor. Kasımda ki fiyatı tabi ki tahmin edemiyorlar. C5 in de şu anda shine donanımlısının fiyat avantajı ortada. Hayır ben kodiaq bekleyeyim desem, sonra o arada trump gece uykusundan uyanıp bir iki tivit sallasa olan bizim kodiaq a olur. Midyata pirince giderken eldeki bulgurdan olmak deyimini yaşama ihtimali var. Bu arada benzin fiyatları da araç fiyatları ile paralel arttığı için her türlü 10 litre can acıtır :)
  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    O aracı bekleyen çok zaten liste fiyatı hikaye. C5 kötü araç değil beklemeye değmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suv harın içinde içi en geniş ve şu anda piyada bulunan en dolu ve kasası yeni tek araç c5 air shine fiyatıda en uygun olanda öyle motoru zaten kendini ispat etmiş ben eşime bu aracı aldım 3008 gt düşünüyordum ankarada bir tane gt yok istabulda var 310 tl fiyat veriyorlar aynı donanımı 233 tl Citroen olarak aldım
  • Arkadaşlar donanım konusunda çok derine daldınız kafamız karıştı Sonuç olarak burada ortak dile getirilen olması gereken araç 18 jant + grip + otoyol paketli olan mı?
  • gralcan kullanıcısına yanıt
    Resmî olmamakla birlikte alınan bilgilere gore otoyol paketi istiyorsanız 19 inç jant zorunlu. Bu donem ithal edilen araclar icin; Otoyol paketi olan tüm araclarda 19 inç jant ile ithalat yapılmış bilgisi var bizde. Bunun dışında 19 inç jant ile birlikte grip kontrol de olduğu bilgisi geldi. Kısaca eğer 18 inç jant istiyorsanız otoyol paketini alamıyorsunuz. Tekrar edeyim bu bilgiler forumda yazan kullanıcıların yazdiklarindan ortaya çıkmıştır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lansman videolarından kimgecer kanalında 19 inç ile grip kontrol yok dendi. Yine içime bir kurt düşmedi degil. Bu konuda net konuşmadan bayiden sipariş etmemek lazım.

    Kim Geçer?youtube
    Citroen C5 Aircross (Tanışma)
    https://www.youtube.com/watch?v=QKhm7asX8eA&feature=youtu.be



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CengoCenk -- 6 Eylül 2019; 18:15:33 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CengoCenk

    Lansman videolarından kimgecer kanalında 19 inç ile grip kontrol yok dendi. Yine içime bir kurt düşmedi degil. Bu konuda net konuşmadan bayiden sipariş etmemek lazım.

    https://www.youtube.com/watch?v=QKhm7asX8eA&feature=youtu.be
    3008 de sadece 18” de olan grip control c5 te 19” de olması garip bence.Grip control m+s lastikle oluyor.Bence bayilerde çözememiş işi.
    3008 ilk geldiğinde orta pakette 18” m+s lastikle gelen grip control üst pakette yoktu.Çünkü allure ve gt-line 19” 205 lastikle gelmişti.1 sene sonra üst pakete 18” koyarak grip control geldi.
    Bu aracı hiç araştırmadım ama orta pakette 18” grip olurken üst pakette otoyol sürüş denilen sistem olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • icemy kullanıcısına yanıt
    Işte bu noktada bilgi karmaşası hakim. Özellikle citroen den yapılan bilgilendirme 19 inç jant ile grip kontrol un olduğu yonunde. Hatta satış temsilcisi psa türkiye den gelen maili gösterdi. Bunun yanında bizden bir arkadaşa gelen sipariş arac içerisinde 19 jant ve grip kontrol var. Yurt disi incelemelerinde 19 inc jant ve grip kontrolü bir arada gördüm ayrı ayrı inceleme videolarında. Bu asamadan sonra bir nevi "ne çıkacak bahtımıza" durumundayız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Test araçları yokmu bunların yada teşhir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy kullanıcısına yanıt
    Test aracı 18 jant shine donanımdı. Otoyol paketi yoktu.
    Teshir de feel adventure paketti.
    Geçenlerde yapılan lansmanda da kullanılanlar hep 18 jant shine paketti. (Bu arada lansmanda kullanılan 18 jant shine larda otoyol destek paketi vardı)
  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Grip control yokmuydu araçlarda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • icemy kullanıcısına yanıt
    Hiç 19 inc jant araç görmedim türkiye de henüz. O yüzden 19 da grip var mı yok mu emin olamıyoruz. Bir de işte kimgeçer videosunda bu konuda konuşmuş. 19 lar ile grip kontrol gelmiyor demiş. O yüzden zaten merakım. Aynı durum dediğiniz gibi 3008 lerde yaşanmıştı. C5 te de olacak mı olmayacak mı? Bunu yakında öğreneceğiz.
  • CengoCenk kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar bu paranoyaya son verebilirsiniz. Benim ayirttigim araç su an bayide, kendisi 19inc ve grip controllu ve otoyol sürüş destekli. Lakin siyah jantı hic mi hic begenmedjm bu sebeple ayirttigim araci almayacağım,alternatif yollara bakiyoruz. Ozet cümle 19 inch ve grip kontrol birlikte var. Kim gecer deki adamı ben genelde beğenirim ama bu sefer pek detayli arastiramamis anlasilan. Carviser da inceleme yüklemiş ama o da 360 görüş sadece geriye giderken çalışıyor dedi, büyük gaf 🤭

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • C5 ile ilgili tum yabancı kaynaklı inceleme videolarını izledim diyebilirim, turkiyede ciddi olarak zaten 2 inceleme videosu mevcut henüz. Kendim de 3008i 2 hafta kullanmış, C5i de test etmis biri olarak şunları söyleyebilirim. 

    - C5 süspansiyonuyla şu an sınıfının en konforlu aracı. Bu sınıfın zaten en büyük ihtiyacı konfordu, bu açığı kapatmış. 3008 C5 ten sonra çok sert geliyor. 
    - kabin içi ses konusunda C5 3008e gore yine üstün. Ds7 deki akustik çift cam kullanılmış, rüzgar ve yol sesi yalıtımı daha iyi. Motor sesi 3008 ile aynı 
    - İki aracin aks uzunlukları arasında C5 lehine 5 cm fark var. Bu da ic hacmin C5 in daha büyük olmasını sağlamış. Bagaj 580lt, koltukları one cekersen 720 lt oluyor. Sınıfının lideri ve 3008de olmayan bir hacim 
    - C5 te arka koltuklar birbirinden bağımsız one arkaya hareket edebildiği icin çocukların oturduğu koltukları one çekerek bagaj hacminden faydalanılabilir. Arkada birbirine eşit 3 koltuk olmasi,2 cocuk arasına oturan anneler icin cok değerli. Mesela ben sırf bu yuzden arabamı değiştireceğim. 
    - C5te koltuklarda kullandıkları ozel madde gercekten cok rahat hissettiriyor. 3008 deki nappa haric gelen standart koltukların tasarımıyla yan yana koyunca 3008 hem gorsel hem de rahatlık olarak geride. 3008in en begenmedigim tarafı koltuk tasarımı. 
    - 3008 hem iç hem de dış dizayn ve estetik olarak daha iyi, bence sınıfının en yakışıklı arabası. C5in fütüristik tasarımı çoğu kişiye hitap etmiyor.
    -C5 te 18 ve 19inc de grip kontrol var. 3008 de sadece 18inch te geliyor. C5 tarafında bu yuzden baya karışıklık oldu hatta kim gecer C5 inceleme videosunda grip sadece 18inc te geliyor diyor
    -C5 teki 8inch ekran üstündeki kısım sert plastik. Kapı altları da aynı şekilde. C5 koltuklar dışında kendisini ozel hissettirmiyor, 3008 sürücü koltuğunda ise kendini ozel hissettiriyor. 
    - 3008 de piyano tuslariyla menuler arası manuel dugmeyle geçiş yapılıyor ama C5te hepsi dokunmatik. Full dokunmatik bana göre değil. 
    - C5 te hafızalı koltuk olmaması ve on yolcu tarafinin manuel ayarlanması eksi bir özellik. kimse 20bin verip c5 için nappa getirmez. He getirirse C5in nappasi 3008e gore kiyaslanmayacak kadar şık. 
    - ikinci el 3008 tarafında çok avantajlı. Marka algısı olarak ta önde. Sıfır C5 almak bu anlamda risk. 
    - fiyat olarak C5 çok avantajlı. Ben 3 4 sene sonra c5 ve 3008in fiyatlarının birbirine yaklasacagini tahmin ediyorum. Yazalım dursun burda :) 

    Yukarıdaki yorumlarından sonra bana gore ; 
    3008 şık iç ve dış tasarımı, sürücü odaklı olmasi, ikinci el avantajı ve popülerliginden dolayı tercih edilir. Her türlü soru ve sorunda daha hızlı cevap alınabilecek bir araç. Forumda bile kac sayfa olmuş. 
    C5 ise tartışmasız konfor, fiyat, çocuklu aileler icin hacim ve extra bahaj hacmi olarak one çıkıyor. He birde yollarda cok fazla olan araçlari tercih etmeyen bir kitle var, o kitle icin bulunmaz firsat çünkü hiç yok :) 

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Beyler gözünüzü seveyim adamlar şu piyasa şartlarında gırtlak crossoverı makul fiyata veriyor. Kullandığı süspansiyon birçok d sınıfı araçtan üstün. Hele ki C segment hiçbir araçta olmayan arka üçlü ayrı koltuk veriyorlar. Siz gelmiş patlak dsgli kodiaq ateca vs diyorsunuz. Gözünüzü seveyim her ama her çift kavrama yağlı yağsız patlamaya mahkumdur. Bir yeni nesil tam otomatiğin çift kavrama kadar masraf çıkarma ihtimali yok bile. Dolayısıyla piyasadaki tek rakibi kardeşleri grandland x ve 3008 şanzımandan ötürü. Sırf göğüste yumuşak malzeme var diye kaliteli ayağına kodiaq vs alınmaz. Trim sesi olmasın soyulma vs olmasın ne önemi var abi basınca parmağının plastiği esnetmesinin? Aile babası adam o üç ayrı koltuğa hacme bakmalı en çok. O lazım hepimize çünkü.

    Ulan kenarda bir 50 olacaktı ki durur muydum hiç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peugeot 3008
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.