Şimdi Ara

CİTROEN'İN AMBLEMİNİN NERDEN GELDİĞİNİ BİLİYOR MUSUNUZ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
14.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İşte otomotiv tarihin Citroën tarafından konan temel taşları:

    1919
    4 Haziran 1919’da Citroën markalı ilk otomobil satıldı: 10 HP A Type Torpedo. Citroën, Avrupa’nın ilk seri üretim otomobili A Type’ı otomotiv tarihine kazandırmıştı...

    1924
    Daha sonra, A Type ile kazanılan deneyim sayesinde B serisinin üretimine geçildi. Seri içinde dünyanın ilk çelik karoserli otomobili BlO yer aldı.

    1933
    Citroën 8CV, 93 km/s ortalama hız ve 300.000 km yol ile "uzun mesafede dünya rekoru"nu kırdı.

    1934
    Citroën "dünyada ilk önden çekişli otomobilin seri üretimi"ne başladı.

    1938
    C serisiyle birlikte bir ilke daha imza atan Citroën, model gamını genişletmeye ve sektöründe öncü olmaya devam etti. 1938 yılında Citroën dünyanın ilk "hydropnömatik süspansiyonlu" otomobili La 15 Six’i icat etti.

    1955
    1955 yılında Citroën dünyanın fren disklerini standart olarak sunan ilk otomobili DS’i icat etti. Yüzyılın otomobili olarak övgülere doymayan DS, “gerçekleşen bir düş, bir mucize” olarak tanımlanmıştı. Tanrıça anlamına gelen "déesse" kelimesinin okunuşu olan DS, otomotiv dünyasına bir mit olarak girdi ve hep öyle kaldı.

    1978
    "Dünyanın ilk en hızlı turbosuz otomobili" La CX 2500 Diesel'i icat etti. Aynı yıl yine "dünyanın ilk tam elektronik ateşleme sistemine sahip otomobili" La LNA'yı satışa sundu.



    1989
    1989 yılına gelindiğinde Citroën, herkesi yine şaşırttı: Dünyanın ilk hidroaktif süspansiyonlu otomobili XM sahnedeydi.

    1991
    "Avrupanın ilk arka koltuk eğimi ayarlanabilen otomobili" ZX'i icat etti.

    1994
    Citroën AX Eco 2,7lt/100 km ile "yakıt ekonomisinde dünya rekoru"nu kırdı.



    1996
    Saxo’nun lansmanı yapıldı. 27 000 ziyaretçi aracın üretildiği yere; Aulnay’a geldi.

    1997
    1 581 378 adet satılan ZX’in üretimi sona erdi ve Xsara lanse edildi.

    2000
    Kasım ayında, Citroën, Otomobil endüstrisinde bir ilk olan ISO 9001 (versiyon 2000)’i aldı.
    C mirası yeniden gündeme geldi. Tarih yeniden canlandırıldı; nostalji teknolojiyle buluştu. C serisindeki otomobiller, bulundukları segmente, kullanım amacına, donanımına göre numaralandırılıyor ve adlandırılıyor. En küçük model C1 ve en büyüğü C8 gibi...

    2002
    Citroën yeni bir satış rekoru kırdı: 1 312 000 araç .

    2004
    İspanyol basını C2’yi, Brezilya basını da C5 ve Xsara Picasso’yu yılın en iyi aracı seçti. Yine aynı yıl içinde C4 modelinin hatchback ve coupé versiyonlarının tanıtımı Mondial'de gerçekleştirildi.

    2005
    C serisinin prestij aracı olarak kabul edilen C6 modeli Frankfurt Fuarı'nda ilk defa sergilendi.

    2005 yılında Citroen dünyada satış rekoru kırdı...

    Yenilenen yüzü ve modelleriyle büyük çıkış yakalayan Citroen, özellikle robotlu reklamıyla büyük sükse yapan C4 modeli ve de şirin tasarımlı C3 ile 2005 yılında bütün dünyada toplam 1,400,000 otomobil satarak kendi tarihindeki en fazla üretim ve satış rekorunu kırmış oldu.

    Yeni açıklanan rakamlara göre tüm dünyada ilgiyle karşılanan modelleriyle Citroen,özellikle Fransız otomobilleri rekabetinin çok yoğun yaşandığı İngiltere'de 122,000 adet otomobil sattı.

    Küçük ya da büyük, tüm Citroën’ler tarih yazmaya devam ediyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BySerkan -- 8 Ocak 2008; 21:39:11 >




  • Chevrolet te papyon =)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mr_Anderson

    Chevrolet te papyon =)

    Konu arkeolojik kazıdan hortlatılmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.