Şimdi Ara

CİTROEN'İN AMBLEMİNİN NERDEN GELDİĞİNİ BİLİYOR MUSUNUZ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
14.125
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen'in ambleminin nereden geldiğini bilen kaç kişi var acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CX2 -- 14 Ekim 2006; 19:48:06 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroën Ambleminin Anlamı

    Citroën amblemi, dünya çapında tanınan ve markanın kimliğinin ayrılmaz bir parçası olan ikonik bir semboldür. Bu amblemin kökeni, şirketin kurucusu André Citroën'in soyadından ve özel işaretinden gelmektedir.

    Citroën'in orijinal logosu, 1919 yılında şirketin kuruluşuyla birlikte tasarlandı. André Citroën, Paris'in merkezinde bir dişli fabrikasına sahipti ve şirketin logosu, iki dişlinin birbirine geçmesiyle oluşturulmuştur. Bu dişliler, markanın endüstriyel kökenlerini temsil ediyordu.

    1931 yılında logo, daha stilize bir tasarıma kavuşturuldu ve daha geometrik bir şekil aldı. Yeni logo, Citroën'in yenilikçi ve modern yaklaşımını vurgulamak amacıyla kırmızı ve mavi renklerden oluşuyordu.

    Amblemin anlamı, şirketin "iki dişliyi birbirine geçirme" ilkesinden kaynaklanmaktadır. Bu ilke, yenilikçi mühendisliğin ve seri üretimin birleşimini temsil eder ve Citroën'in otomobil endüstrisinde devrim yaratma hedeflerini yansıtır.

    Citroën logosu, zaman içinde çeşitli değişikliklere uğrasa da temel unsurları aynı kalmıştır. İki dişli motifi, şirketin kökenlerini ve endüstriyel mirasını sembolize etmeye devam etmektedir. Kırmızı ve mavi renkler ise markanın cesaretini, yeniliğini ve dinamikliğini ifade etmektedir.

    Citroën amblemi, yalnızca bir logo değil, aynı zamanda markanın değerlerini ve hedeflerini yansıtan bir semboldür. Otomotiv endüstrisinde bir başarı ve yenilik simgesi olarak kabul edilmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Ben biliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    Ben biliyorum
    e hadi merak ettim birirniz açıklasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezgin434343

    e hadi merak ettim birirniz açıklasın

    Alıntıları Göster
    ben de biliyorum, anlatiim mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coutoup

    ben de biliyorum, anlatiim mi?

    Alıntıları Göster
    2. dünya savaşından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    2. dünya savaşından.

    Alıntıları Göster
    çavuş olayımı?
    tam bilen anlatsın bari
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muribbi

    2. dünya savaşından.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: muribbi

    2. dünya savaşından.


    MAALESEF YANLIŞ!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CX2

    quote:

    Orjinalden alıntı: muribbi

    2. dünya savaşından.


    MAALESEF YANLIŞ!!

    Alıntıları Göster
    Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasir

    Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yasir

    Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.


    Komik,ama yanlış..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CX2

    quote:

    Orjinalden alıntı: yasir

    Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.


    Komik,ama yanlış..

    Alıntıları Göster
    o zaman ikinci tahmin:
    citroenlerin lastiklerinin çıkardığı iz ambleme dönüşmüş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasir

    o zaman ikinci tahmin:
    citroenlerin lastiklerinin çıkardığı iz ambleme dönüşmüş

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yasir

    o zaman ikinci tahmin:
    citroenlerin lastiklerinin çıkardığı iz ambleme dönüşmüş






  • quote:

    Orijinalden alıntı: CX2

    quote:

    Orjinalden alıntı: yasir

    o zaman ikinci tahmin:
    citroenlerin lastiklerinin çıkardığı iz ambleme dönüşmüş




    Alıntıları Göster
    Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


    Nerden duydun? Kim anlattıysa olağanüstü bir şekilde pompalamış..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CX2

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


    Nerden duydun? Kim anlattıysa olağanüstü bir şekilde pompalamış..

    Alıntıları Göster
    Birisi açıklayabilir mi artık bunu?




  • BEN SOYLİYİM BARE .

    ALFA ROMEO
    Asaletin simgesi. Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafına dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.



    AUDI
    Dört halka. Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

    BMW
    Bavyera renkleri. 1916 yılında Münih'te kurulan BMW (Bayerische Motoren Werke)'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.


    CHRYSLER
    Yeni arabalara eski tasarım. Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

    CITROEN
    Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu... 1919 yılında araba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.

    FERRARI
    Hediyelik beygir. Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

    FIAT
    Özüne dönüş. Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturdu. basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzun geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.

    FORD
    Modern ve süslü. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

    JAGUAR
    Hızlı kedi. Araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arabalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

    LANCIA
    Mızraklı amblem. Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabası Lancia'nın bütün zarifliğini ortaya çıkarıyor. Mızrak şeklindeki amblemin, firmanın kurucusu, yarışçı Vinceno Lancia'nın soyadı ile ilişkili. Italyanca Lancia'nın Türkçe karşılığı mızrak anlamına geliyor.

    MASERATI
    Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna'da bulunan fıskiyeli havuz logoya ilham vermiş. Rönesans döneminden kalma havuz, denizlerin tanrısı Neptün'e ithaf edilmiş. Neptün'ün sembolü üçlü çatal da logo olarak seçilmiş.

    MAZDA
    Mahkeme kararıyla yeni amblem. Renault'a büyük benzerliği nedeniyle, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.
    MERCEDES BENZ
    Hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür. Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes'i, üç ayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve suda ki gücünü tanımlıyor. Mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarakta ilk sırayı alıyor.

    MICHELIN
    Edouard Michelin 1984'te bir fuarda üst üste yığılmış otomobil lastiklerini görünce "kolları da olsa adama benzeyecek" demiş. Reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi siparişi vermiş. Bibendum adı verilen lastik adam böyle doğmuş.

    MITSUBISHI
    Samurai erdemi. Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.


    BENİM BİLDİKLERİM BUNLAR




  • VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrinden alınmıştır.

    soradan aklıma geldı


    bende hyundaiyi bilmiorum bak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CX2

    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


    Nerden duydun? Kim anlattıysa olağanüstü bir şekilde pompalamış..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CX2


    quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


    Nerden duydun? Kim anlattıysa olağanüstü bir şekilde pompalamış..


    Offffffff offf
    Espri açıklamak kadar zoruma giden birşey yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: imbus_civata

    VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrinden alınmıştır.

    soradan aklıma geldı


    bende hyundaiyi bilmiorum bak
    quote:

    Orjinalden alıntı: imbus_civata

    VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrinden alınmıştır.

    soradan aklıma geldı


    bende hyundaiyi bilmiorum bak


    Hyundai'nin H'si




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: imbus_civata

    VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrinden alınmıştır.

    soradan aklıma geldı


    bende hyundaiyi bilmiorum bak


    Hyundai'nin H'si

    Alıntıları Göster
    Ben Citroenin amblem olayını başka türlü biliyordum ama herhalde hurafeydi benim bildiğim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FullPerfromance

    Ben Citroenin amblem olayını başka türlü biliyordum ama herhalde hurafeydi benim bildiğim

    Alıntıları Göster
    "Dünya tarihine adını yazdıran marka!"

    Otomotiv tarihinde çığır açan pek çok yeniliğe imza atan Citroën, 1919 yılında André Citroën tarafından kuruldu. Citroën soyadı, tüccar olan büyük büyük büyükbabasının sonradan “Citron” olarak değiştirilen “Limoenman” soyadından geliyordu; “küçük limonları olan adam”...

    Henüz 34 yaşındayken “dişli takımı” üretmek üzere kendi şirketini kuran André Citroën, otomotiv endüstrisinde daha sonraları bir dev olarak anılacaktı. Citroën’in hafızalara kazınan sembolü ”double chevron” (rütbe işareti) ise André Citroën’in kendi buluşu olan üçgen dişli sistemine bir gönderme...

    Hidro-pnömatik süspansiyon sayesinde kesinlikle devrilmeyen araba. Efsaneye göre 2cv, ami, ds gibi araçları devirene 7 tane yenisinden veriliyomuş.elemanın teki de(bir çavuş) hırs yapmış devirmiş aracı. Sonra da ölmüş içinde. Şirketin sahibi olan herifte vicdan azabı çekmiş ve citroen'in amblemi çavuşun anısına ters duran çavuş pırpırı olmuş.


    Ve belki de bir şehir efsanesine göre, oğlu trafik kazasında ölen bir adam citroen'in mucididir. Oğlu öldükten sonra, asla takla atmayan arabalar üreteceğim demiş ve o tarihi modelleri geliştirmiştir


    Kriko kullanmadan araç lastiğinin değiştirilebildiği otomobiller olarak da tarihte yerini almıştır. Araç hidrolik sistem kullanılarak yükseltilir, bir taş arabanın altına konulur, hidrolik sistemle araba indirilir ve patlak lastik değiştirilir


    Logosu andre citroen'in bulusu olan üçgen dişli sistemine bir gönderi olan otomobil firması. Peugeot tarafından satın alınması, firmanın her donem zamanının ilerisinde goturdugu tasarım anlayışını bence frenlemiş, peugeot tasarımlarına başka isimle kardeş üreten bir firma haline getirmiştir, küçük istisnalarla. 1976 model citroen cs club ailemizin ilk arabası olup, merkezden gelen tek kola bağlı direksiyonu, son derece spor tasarımlı on paneli, vitesin arkasında değil on panelde konuşlu tetikli el freni ve tabii ki hidrolik süspansiyon sistemi ile ayarlanan yüksekliği ile gittiği her yerde adeta bir napoliten mastiff, bir dogo argentino kadar ilgi görmüştür, UFO muamelesine tabii tutulmuştur.
    2cv modeli sadece bir arabanın teknik özellikleriyle ifade edilemeyecek derin anlamlar, yansımalar yüklüdür.
    Xsara ise zaten abisi 206 wrc tarafından domine edilen wrc'de umut vadeden genç bir yıldız konumundadır su sıralar..

    Ayarlanabilir yüksekliği ile zamanını aşmış Fransız otomobilleri

    Bu arabalar asla takla atmıyordu, yada asla devrilmiyordu

    Cıvalı bir sistemi var eğimi ayarlıyor. Prestije modeli 60'li yıllardan bir uzay aracı gibidir

    Hidro pnömatik süspansiyonda teknolojik yenilikler firması

    "jeon" modeliyle unutulmaz bir tasarıma imza atmış otomobil firması

    Fransızların mühendislikten uzak durmalarının gerekliliğinin kanıtı.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.