Şimdi Ara

ETG6 Şanzıman

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15
Cevap
2
Favori
43.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Citroen Almanya ve Fransa sitelerine baktığımda tüm C4ler yeni ETG6 şanzımanlı görünüyor. Türkiye'ye bu şanzıman ne zaman gelir acaba? MCP'den çok daha iyi midir? Beklemeye değer mi? İnişi çıkışı olan bir yerde oturuyorum. MCP şanzımanlı C4 düşünüyorduk ama forumlarda baskı balatayı çabuk bitirdiğini okuduk. Şu an çok kararsızız. ETG6'yı beklemeye değer mi acaba? Büyük ihtimalle zamlanacaktır araçlar.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    ETG6 Şanzıman

    ETG6, "Elektronik Yönetimli Şanzıman" anlamına gelen, otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman türüdür. Sürücünün debriyaja basmasına gerek kalmadan vites geçişlerini elektronik olarak gerçekleştirir.

    ETG6 Şanzıman Nasıl Çalışır?

    ETG6 şanzıman, geleneksel bir manuel şanzımanın mekanik bileşenlerini, elektronik kontrollerle birleştirir. Bir aktüatör, debriyaj ve vites seçiciyi kontrol ederek vites geçişlerini otomatik olarak gerçekleştirir.

    ETG6 Şanzımanının Avantajları:

    • Yakıt Verimliliği: ETG6 şanzımanlar, manuel şanzımanlara göre genellikle daha iyi yakıt verimliliği sağlar.
    • Kullanım Kolaylığı: Debriyaja basmaya gerek kalmaması, ETG6 şanzımanları özellikle şehir içi sürüş için kullanımı kolaylaştırır.
    • Düşük Maliyetler: Otomatik şanzımanlara kıyasla ETG6 şanzımanların üretim ve bakım maliyetleri daha düşüktür.

    ETG6 Şanzımanının Dezavantajları:

    • Geçiş Süreleri: ETG6 şanzımanlar, otomatik şanzımanlara göre daha yavaş vites geçirişlerine sahip olabilir.
    • Sürüş Hissi: Bazı sürücüler, ETG6 şanzımanların geleneksel manuel şanzımanlara kıyasla daha az ilgi çekici bir sürüş hissi verdiğini düşünebilir.
    • Potansiyel Sorunlar: ETG6 şanzımanlar, aktüatör ve debriyaj sorunları gibi bazı mekanik sorunlara yatkın olabilir.

    ETG6 Şanzıman Yorumları:

    ETG6 şanzımanlar, kolay kullanım ve yakıt verimliliği açısından genel olarak olumlu yorumlar almıştır. Ancak bazı sürücüler, yavaş vites geçişlerinden ve potansiyel sorunlardan şikayet etmektedir.

    Sonuç:

    ETG6 şanzımanlar, yakıt verimliliği, kullanım kolaylığı ve düşük maliyetler avantajları ile gelen bir otomatikleştirilmiş manuel şanzıman türüdür. Ancak potansiyel mekanik sorunlar ve yavaş vites geçişleri gibi bazı dezavantajları da vardır. ETG6 şanzıman satın almayı düşünüyorsanız, bu faktörleri göz önünde bulundurmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yanlış bilmiyorsam yeni picassoda etg6 vites var. Test sürüşüne çıkın bide mcpli c4 ile çıkın aradaki farka bakın hocam. Sonucu bize bildirmeyide unutmayın:)
  • Anchowy61 A kullanıcısına yanıt
    2013 MCPli C4 kullandım aslında fena değildi fakat asıl sıkıntının inişli çıkışlı yollarda olduğu söyleniyor. Vitesin kararsız kaldığı durumlar oluyormuş. Benim oturduğum yerde dik yokuşlarda kırmızı ışık var. Bu tarz kullanımların MCP şanzımanlı araçlarda baskı balatayı çabuk bitirdiği söyleniyor. Ne derece doğru bilemiyorum. ETG6 deneme şansım olmadı açıkçası. Aslında 2013 MCP bulup kiralayıp bir kaç gün denemek gerek ama zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi addisababa -- 29 Kasım 2013; 15:15:04 >
  • Citroen Türkiye'den ETG6 konusunda gelen cevap, çok doyurucu:

    "Öncelikle, tarafımıza mesaj göndererek markamızı yakından takip ettiğiniz için teşekkür ederiz.

    C4 model araçlarımızda ETG6 şanzıman kullanılmasıyla ilgili olarak üretici tarafından bir tarih verilmemektedir.

    Yukarıda verdiğimiz bilginin sizin için yeterli olduğunu umar, iyi günler dileriz.

    Müşteri İlişkileri Müdürlüğü"
  • addisababa A kullanıcısına yanıt
    Sana gelen bu cevap daha eski olabilir. Bütün sitelerde ETG6 olarak bahsedilmiş.
  • Dün C4 Picasso ETG6 ve C4 MCP test sürüşü yaptım. Picasso gerçekten çok güzel bir araç. Gelecekten gelmiş gibi. ETG6 şanzımanın geçişleri çok seri ve hissettirmiyor gayet başarılıydı. MCP ise klasik 1-2-3 viteslerde sarsıyor. ETG6 beklemek akıllıca olacak gibi.
  • addisababa A kullanıcısına yanıt
    Pardon .. Aklımda sadece Picasso var. C4 deyince .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kadjar TCE EDC (130hp)
    10 yıl önce açıldı
    Astra şanzıman?
    6 yıl önce açıldı
    dsg7 şanzıman hatası
    3 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ETG şanzımanın 5 vitesli versiyonu şu an benzinli 208lerde satışta. Citroen'in sitesinde bu şanzıman ile ilgili "clutchless" yani debriyajsız deniyor bunu tam anlamış değilim. Tek kavramalı otomatikleştirilmiş bir şanzıman nasıl debriyajsız olabilir?

    ETG şanzımanda 1. ve geri viteste ayağınızı frenden çektiğinizde araç hareket etmeye başlıyor, aynı tam otomatik gibi. Bu özelliğin gelmesi iyi olmuş bence. Bakalım C4lerde bu şanzıman ne zaman gelecek Türkiye'ye. Pejo ve Citroen tüm araç ailesini bu şanzımanla donatacak sanki çok geçmeden.
  • 1,5 senedir. C4 MCP kullanıyorum ve şanzımandan hiç memnun değilim ( Şirket aracı naparsın mecbur :) . sürekli kullandığım için test sürüşüyle belki denkgelmeyecek bir sorununu paylaşmak istedim. Sarsıntılı vites geçişlerinin yanı sıra mesela döner kavşağa yaklaşırken yavaşlıyorsun (tam durmuyorsun ama durmaya yakın bi hız 7-8km) falan) soldan veya sağdan gelen adam sana yol veriyor diyelim. Vites 2'de görünüyor, sana yol verdikleri için gaza tekrar bastığında tak diye 2'den 1'e düşürüyor. (gaza çok basarsan düşer diyebilirsiniz, az bassanda oluyor ) Vites geçişleri seri olmadığı için araba yolun ortasında yığılıp kalıyor boşta gaz sesi falan çıkıyor tenezzül edip 1'e geçiyor, arabanın tekrar yürümesi 2-3 sn.ye alıyor. çok salak bir durum, yol veren adamla uzun uzun bakışıyorsun artık. :) ,arkadaşımızın bahsettiği vites geçişlerindeki kararsızlık durumu tam olarak bu, yokuşları saymıyorum bile tam facia. Sürekli kullananlar sık sık yaşıyordur muhtemelen. Şirket araçları 15 gün sonra değiştiriyor. 208 ETG6 Allure gelecek. araç gelince test edip paylaşırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KnnOnn

    1,5 senedir. C4 MCP kullanıyorum ve şanzımandan hiç memnun değilim ( Şirket aracı naparsın mecbur :) . sürekli kullandığım için test sürüşüyle belki denkgelmeyecek bir sorununu paylaşmak istedim. Sarsıntılı vites geçişlerinin yanı sıra mesela döner kavşağa yaklaşırken yavaşlıyorsun (tam durmuyorsun ama durmaya yakın bi hız 7-8km) falan) soldan veya sağdan gelen adam sana yol veriyor diyelim. Vites 2'de görünüyor, sana yol verdikleri için gaza tekrar bastığında tak diye 2'den 1'e düşürüyor. (gaza çok basarsan düşer diyebilirsiniz, az bassanda oluyor ) Vites geçişleri seri olmadığı için araba yolun ortasında yığılıp kalıyor boşta gaz sesi falan çıkıyor tenezzül edip 1'e geçiyor, arabanın tekrar yürümesi 2-3 sn.ye alıyor. çok salak bir durum, yol veren adamla uzun uzun bakışıyorsun artık. :) ,arkadaşımızın bahsettiği vites geçişlerindeki kararsızlık durumu tam olarak bu, yokuşları saymıyorum bile tam facia. Sürekli kullananlar sık sık yaşıyordur muhtemelen. Şirket araçları 15 gün sonra değiştiriyor. 208 ETG6 Allure gelecek. araç gelince test edip paylaşırım

    araç 3 yıldır gelmemiş sanırım




  • Hortlatayım. Ben de etg6 peugeot 2008 1.6 otomatik s&s düşünüyorum. Ne diyorsunuz ağalar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falankesinbiri

    Hortlatayım. Ben de etg6 peugeot 2008 1.6 otomatik s&s düşünüyorum. Ne diyorsunuz ağalar?

    +1
  • ETG kullanan yok mu yahu?

    Bir tane Cactus buldum. ETG6 şanzıman diyor ama nasıldır, tecrbe eden var mı?
  • husamsdu kullanıcısına yanıt
    Yurtdışı forumlardan gördüğüm kadarıyla bendeki araçta bulunan BMP6 ile teknik olarak aynı vites. Kısaca robotize vites olarak geçer, tek kavramadır. Normal kullanım koşullarında 1 ve 2. viteslerde geçişler hissedilir ama sonrakilerde çok daha yumuşaktır. Performans modunda ise üst viteslerde de geçişler hissedilir düzeydedir. Yine de belli bir süre sonra alışınca viteslerin geçtiğini farketmiyorsunuz bile. Bakım onarımı diğer viteslere oranla ucuzdur, daha geçen ay gittiğim bakımda yetkiliyle bunu konuşmuştuk, bunca yıldır bir araç bile bu vitesinin arızası nedeniyle daha gelmedi servisimize demişti, gelmiş olsaydı diye sorduğumda vitesin değişiminin 2-3bin tl civarı tutacağından bahsetmişti. Bir de yakıt tüketimi açısından manuel vitesle eşdeğer.

    Bunların dışında bir aracı sadece vitesiyle değerlendirmemek lazım. Her zaman şu örneği veririm soranlara; vites geçişleri hiç hissedilmeyen ve kaymak gibi akan bir Sümbüle mi binmek istersin yoksa tek kavrama robotize vitesli bir Picasso'ya mı? Tabii ki ikisi de aynı anda olsa çok daha iyi olur ama illa birisi seçilecekse cevabı belli.




  • Father Torque kullanıcısına yanıt
    cevabınız içim teşekkür ederim. Renault EDC ve 5008 EAT kullandım. İkisi de bana göre iyiydi.



    Cactus için sormuştum ama pek rahat değil gibi o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.