Şimdi Ara

Citroen C5 aircross uzun kullanım tecrübeleri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. aracımla 5.yıla girdim. şu anda 80 binde araç. bu güne kadar yaşadığım tecrübeleri paylaşmak istiyorum.

    Araç yetkili servis dışında hiçbir yerde bakım ve servis hizmeti görmedi. bütün bakımlar zamanından daha önce yaptırılmak zorunda kalındı.


    1. 2 yıl garantili idi araç. parası verilip 4 yıla uzatıldı. ekim ayında bitti. (en büyük tecrübe kazandığım kısım burası oldu) (bir daha 5 yıl 100 bin km garanti vermeyen hiçbir aracı AL-MA-YA-CA-ĞIM)
    2. sağ ayna (burası önemli sadece sağ ayna soğuk havalarda yarı açılıp kapanıyordu. defalarca konuşuldu. bu böyle denildi. hala devam eder sıkıntı.
    3. 40 bin km civarında sadece soğuk havalarda araç ilk çalıştırmada marş motorundan gelen ses ile ilgili sıkıntı servise araç defalarca gidilerek değiştirildi. hala aynı ses soğuk havalarda yapar.
    4. yetkili serviste radyatör ile motor arasındaki hava akış plastiği takılması unutulmuş. be kadar süre böyle sürdüm bilmiyorum. çekiş şikayetim vardı. kaputu açınca gördüm. servise gittim. bakalım dendi, parça takıldı. hiçbir şey söylenmedi. öyle üstü örtüldü. aslında tüm şikayetler bundan sonra arttı.
    5. 60 bin km de motor arıza ışığı yandı. yetkili servis "motor yağ eskitme" sorunu olduğunu 6 ay içinde 10 bin km yol yapıldığı için aracın kendini korumaya aldığı bakım yapılırsa düzeleceği söylendi. araç garanti kapsamında olduğu için eyvallah denip ücreti mukabilinde bakım yaptırıldı. hata silindi.
    6. 70 binde motor arıza ışı yine yandı. yetkili servis "motor yağ eskitme" olduğunu 6 ay içinde 10 bin km yapıldığı için bunun normal olduğunu söyledi. araç garanti kapsamında idi. eyvallah dendi. ücreti mukabilinde bakım yapıldı. hata silindi.
    7. 80 binde motor arıza ışığı yine yandı. servise gidildi. ama bu sefer aracın garantisi 2 ay önce bitmişti. Katalitik konvertör arızalı dendi. ilk önce 65 bin fiyat istendi. sonra fiyat 40 bine düştü. citroen türkiye ile görüşüldü. araç bakımları düzenli serviste yapılmadığı söylendi. itiraz ettim. fiyatta ufak bir revizyon yapıldı.

    arada çıkan diğer problemleri yazmadım. sarımı 20ye yakın serviste iş emri bulunuyor.

    Sonuç olarak 2019 eylül ayında aldığım araç (siyah tavan beyaz araç) tavanında kafam kadar boya atması olan garanti kapsamında iken her 10bin km de motor arıza ışığı yakıp "motor yağ eskitme" hatası veren, garantisi bitmesinin hemen ardından katalitik konvertörü bozulan, sağ aynası hala soğuk havalarda yarıya kadar açılan, onlarca iş emrine sahip artık mahkemelik olduğum bir aracım var.


    Bana hayat tecrübesi olsun.








  • Aracınız sanırım Dizel. Motor arıza ışığı ilk yandığında kilometre ne idi katalitik konvertor dendiğinde kaç bine gelmişti. Bu PSa motorlarında en çok yaşanan sorun sanırım DPF sorunu bu da araca sık sık arıza ışığını yaktırıyor. Bende aynı motorun Focus versiyonu var ve aracı uzun süre düşük devirde ve çok dur kalklı ortamda kullandığımda arıza ışığını yakıyor du. Bu nedenle 2 defa DPF ünitesi değişimi yaptı servis, son değişimden bu yana aşağı yukarı 30 bin kilometre oldu ve ışık yakmadı ama ilk 60 bin kilometreye kadar zaman zaman motor uyarı ışığını yakıyordu. Araç dizel ise sorun muhtemelen DPF tarafından tetikleniyor. Bu sorunun önüne geçmek için belli zamanlarda otobana çıkıp biraz yüksek hızda aracı 10dk kadar kullanmak bu DPF in bayağı bir temizlenmesine sebeb oluyor.

  • araç 1.5 dizel. ilk motor arıza ışığı 55 binde araç garanti kapsamında iken verdi. servis periyodik bakım yapılınca düzelecek sorununuz "motor yağı eskimesi" yapmış demişti. araçla otobanda gerekli şekilde bir çok kez kullanıldı.

  • Bu aracın 1.2 turbo benzinli Selection donanımlısı alınır mı?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.