Şimdi Ara

YENİ TOYOTA HİLUX ARACIM VE TECRÜBELERİM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
2
Favori
36.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
31 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaklaşık bir buçuk yıldır 2016 toyota hilux adventure araç kullanıyorum.0km almıştım.Size aşağı yukarı bu aracı alırsanız neler ile karşılaşabileceğinizi anlatmak istiyorum.
    Öncelikle eski aracım seat leon mk2 fr dan geçtim bu araca.Bu iki araç çok farklı amaca hizmet eden araçlar.Aldıktan sonra en ufak pişmanlık duymadım.Özellikle alçak araçlarda yaşadığım çukur kasis geçmeleri, araca sana sormadan yığılan arkadaş toplulukları yüzünden yaşadığın amortisör patlatma (daha önce patlattım bu yüzden), altını yere vurma, sağını solunu kırma vs filan stres olmaktan çıktı.Ülkemizde malum araç fiyatları yedek parça fiyatları düşünüldüğünde sağlam araç daha az masraflı oluyor diyebilirim.Hilux ile çok güzel stres atıyorum.Araç ağır koşullar için tasarlanmış bir araç.Hiç bir skıntısı yok.

    Kabin içinden bahsedeyim.Motorun gürültülü bir çalışma şekli var.Mesela L200 triton bu konuda benim araçtan daha sessiz.Kullandım.Genel olarak kabinin yalıtımı oldukça iyi.Yüksek hızlarda özellikle 120kmh gibi aynalardan rüzgar sesi geliyor ama rahatsız edici değil.LAstikler bridgestone 265 60 18inç.LAstiklerden de herhangi bir yuvarlanma sesi gelmiyor.Esas gürültü diyebileceğim araç 2bin devirde oldukça gürültülü çalışıyor.Bu devirlerin altı veya üstünde çok tatlı bir hırıltısı var.Müzik sistemi bluetooth uyumlu ve 6 hoparlör var.Eski aracım leona göre ses sistemi zayıf.Ancak yeterli.Maalesef bu araçta da leonlarda olan klasik trim sesi var.Hemen göstege panelinin üzerinden geliyor.Yerini tespit ettim.Bunun dışında çok kötü yol koşulunda bile hiç bir yerinden çıtırtı tıkırtı gelmiyor.

    Motor ve performansa gelelim.Ben bu araçla 200km hızı gördüm.(Lütfen hız yapmayınız)BU hızda elektronik hız sınırlayıcı var.Daha fazla gitmiyor.Hiç kesilmeden yığılmadan 170 e kadar çıkıyor,sonrasında araç yüksekliğinden kaynaklı düşmeler başlıyor...Motoru 2,4lt 150 hp 400nm tork var.Fındık motorlu araçlardan sonra bu motorun gürültüsü insanı mest ediyor..Bu motor 0-100kmh istiyorsanız biraz zayıf.Ancak hızını aldığında kesinlikle yokuş yukarı tırmanırken vs güçten düşmüyor.1.6 hdi c ellyse ,301 gibi araçlar ile muadil veya az biraz daha performanslı.Anladığım kadarıyla toyota istese bu motoru 180-190 beygir olarak ta çıkarabilirdi fakat ağır koşullarda sağlamlık dayanıklılık istedği için limiti altta tutmuş.Yurt dışında sıklıkla chip tuning işlemi yapıyorlar bu motora.Araçta gaz pedalının tepkilerini değiştiren eco-normal-power modu var.Power modda araç enteresan bir karaktere bürünüyor.gaz pedalının bütün tepkisi ilk çeyrekte toplanıyor.Araç sürekli patinaj çekmeye kalkıyor.Motor şaha kalkıyor ama yakıtın da aq yor.Konu açılmışken kullanışa göre 6-8 lt aralığında ort yakıt tüketimi var. Ben en düşük 4,8 lt mazot yaktırdım.80-90 km hız aralığında 6lt civarı ort tüketim var.2 tonluk bir araç için normal diyebilirim.80lt deposu var.Aşağı yukarı sakin kullanılırsa 1200 km yol yapar diyebilirim..

    Araca ilk defa binenlerin tepkileri:
    1-Lan araba acayip yüksek.Ne güzel her yanı görüyorsun...( en çok söylenen bu)
    2-Ya bu biraz titriyor mu yolda giderken...
    3-Olum leonu sattın hangi akla hizmet bunu aldın..Şantiyen mi var..
    4-Ava mı çıkıyosun hayırdır abi..
    5-4x4 değilse bi b.ka yaramaz...
    6-Şurdan azcık suyun içine girsene...
    7-Abi başın sıkışırsa çık kaldırımın üstüne...
    8-Trafikte de herkes ana yol verir araba öküz gibi..
    9-İyi güzel de sen bu aracı nasıl parkediyon ha kamyon gibi...

    Bu araçlar için ülkemizin yolları için çok uygun arkadaşlar.Leonda yaşadığım hiç bir stresim kalmadı.Özellikle bozuk yollarda aracın karakteri insanı mestediyor.Alt takımları ön takımları sağlam.Aracın tabanı yerden yüksek.Suya çamura gir çık bişey olmaz.vs vs vs.

    Gelelim yaşadığım sorunlara.Bu araba da kronik direksiyon soyulması var.Deri kaplama direksyon bunu belirteyim.Benim aracın şaftında ilk kavramalarda "tak" diye ses geliyordu.Japonyadan şaft ısmarladılar, parça geldi değiştirdiler.Frene basında titreme yapıyordu.Ön fren disklerini hemen değiştirdiler..EN ufak sorun etmediler.Ön fren disklerini değişmişken balataları değişmeden olmaz dediler, onları da ücretsiz değiştirdiler.Ben bu sorunları vw de yaşasaydım böyle kolay bir değişim yapacaklarını sanmıyorum açık söyleyim.Tabi kendi fikrim.Ancak seatta servis süreçlerini çok iyi biliyorum.

    Aracın 4x2 olması diğer araçların gittiği yoldan gitmesine engel değil.Otomobillerin gittiği her yoldan gidebiliyor.Bunu dışında otomobillerin gidemediği çamur, sığ su geçişleri vs gibi yerlerden de gidebiliyor.Arabada difransiyel kilidi var.Bu sınıf 4x2 de bir tek toyota standart sunuyor bu donanımı.Hiç kullanmaya gerek kalmadı.Aracın lastikleri 265 taban ölçüsünde.Kış koşulları için kış lastiği aldım ve tabanı 235 olarak daralttım.Kış mevsiminde karlı yollarda Yol tutuşunda zorluk yaşamadım.Ancak arka kasaya bir çuval kum atılırsa daha güzel olabilir. Ağır arazide ise 4x4 gerekli arkadaşlar.Bu araçla offroad filan yapılmaz..Maalesef güzel ülkemin saçma vergi politikaları yüzünden 4x4 araca binemiyoruz.

    Yol tutuşu da belirtip sözlerimi noktalayayım.Aracın şasisi eski nesillere göre oldukça rijit yapıldığı söyleniyor.Ben viraj giriş çıkışlarında bir sorun yaşamadım.Ancak girmeden yavaşlayıp hafif gaz vererek virajdan çıkıyorum.Aracın burnu nereye gidiyorsa arkası da oraya gidiyor.Bir sıkıntısı yok.Ancak yan rüzgarlarda aracın yüksekliği sıkıntı yaratabiliyor.Dİkkat etmekte fayda var.
    EN güzeli ise arkadan çekişte karda boş otoparklarda gecenin bir yarısı yaptığım diriftler...Arkadan çekişli araçlar çok eğlenceli..
    CÜmle geçişlerinde anlam kopmaları , imla hataları olabilir.Kusura bakmayın.Okuduğunuz için teşekkürler.
    Sorunuz olursa cevaplayabilirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi one man one engine -- 8 Aralık 2018; 0:18:6 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    YENİ TOYOTA HİLUX ARACIM VE TECRÜBELERİM

    Toyota Hilux, uzun yıllardır en çok tutulan pickup modellerinden biri olmuştur. Arazi kabiliyetleri ve sağlam yapısıyla dünya çapında tanınmaktadır. Ancak her araç gibi, Toyota Hilux'un da bazı kronik sorunları olabilir.

    Toyota Hilux Kullanıcı Yorumları

    Çevrimiçi kullanıcı yorumları, Toyota Hilux'un gerçek dünya performansı hakkında değerli bilgiler sağlayabilir. Kullanıcılar genellikle yakıt tüketimi, güvenilirlik ve sürüş deneyimi hakkında yorumlarda bulunurlar.

    Toyota Hilux Yorum

    Toyota Hilux'un yakıt tüketimi, sürüş tarzınıza ve arazi koşullarına bağlı olarak değişebilir. 4x2 modellerin yakıt tüketimi genellikle 4x4 modellerden daha düşüktür.

    Hilux Invincible Yorum

    Hilux Invincible, Toyota Hilux'un en üst düzey modelidir ve genellikle kullanıcılar tarafından lüks özellikleri ve gelişmiş arazi kabiliyetleri nedeniyle övülmektedir.

    Önemli Not:

    Bu metin yalnızca bilgilendirme amaçlıdır ve profesyonel tavsiye niteliği taşımaz. Yeni bir araç satın almadan önce, kapsamlı bir araştırma yapmanız ve bir otomotiv uzmanına danışmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güle güle kullanın...tekere taş değmesin...Şaftı ve fren disklerini değiştiren servis hangisi acaba?...Bakım zamanı biz de oraya gidelim...
  • Çok güzel anlatmissiniz son kısım yapılası :) Allah agiz tadıyla driftlemeyi nasip etsin
  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    Samsun toyota derindere , çok iyi bir servis ben çok memnunun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Samsun toyota derindere , çok iyi bir servis ben çok memnunun..
    Çok teşekkürler... Keşke İstanbul olsaydı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D@rbeli M@tk@p -- 7 Aralık 2018; 22:50:48 >
  • Güzel tecrübe ve cesaret işi o sınıfta bir araç almak. Benimde hayalim nissan navara inşallah bir gün alabilirim
  • Hocam yazını editlesen paragraf falan yapsan okumak kolaylaşır
  • Keyfine gore arac almissin.gule gule bin
  • Bende de Korando sports var yakıt tüketimi 6-8 arası yazmışsınız :) şehir dışı 90 ı gecmezseniz belki
  • Hayalim 3.2 Ranger.
  • Bu aracın vergisi ve 4x4 vergisi ne kadar? Hız limiti ve köprü geçiş sınırlamaları nasıl?
  • İyisiyle kötüsüyle güzel anlatmışsınız, alacak insanlara yardımcı olur. Benim en çok merak ettiğim cidden dar sokaklarda park sorun olmuyor mu ?
  • Güle güle kullanın ama virajlara sakın sert girmeyin hocam. Hilux görünce aklıma hep bu video geliyor.

    Teknikens Världyoutube
    The new Toyota Hilux 2016 fails moose test
    https://www.youtube.com/watch?v=xoHbn8-ROiQ




  • Bende yüksek araba istiyorum ama vergiler beni üzüyor biraz sadece uzaktan bakışıyoruz öyle
  • Güle güle kullanın hocam çok güzel aracınız var. Birkaç resim paylaşma imkanınız var mıdır?
  • Güle güle kullanın aracınızı ama sanırım şu yakıt işini bir ben beceremiyorum anlamadım gayet sakin sürdüğümde bile şehir içi 7 litre altına kolay kolay inmezken forumda 7 litre üstüne çıkan yok.
  • Çok güzel inceleme olmuş. Hilux sadece işini vaad eden bi araç, amacına uygundur. Güle güle kullanın.
  • Az yakıyormuş çok iyi


  • The Bomb Has Been Planted

    Kazasız belasız sürüşler dilerim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 8 Aralık 2018; 19:7:31 >




  • Ben de bir rehberle konuyu destekleyeyim:
    www.bizesoral.com
    Araba Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
    https://www.bizesoral.com/2018/08/araba-alirken-dikkat-edilmesi-gerekenler.html




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.