Şimdi Ara

Kia Picanto 2006 Manuel Benzin - Uzun Süreli Kullanım İncelemem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Geçen yıl sattığım Kia Picanto 2006 1.1 EX BENZİNLİ Manuel vites aracımın yakıt verilerini tutuyordum, uygulamadan silmeden aklıma geldi burada paylaşayım almayı düşünen birinin işine yarar dedim.

    Aracın Teknik verileri:
    Benim aracım ilk kasa Picanto makyajsız haliydi
    Fabrika verisi şehir içi: 6,5 Litre
    Fabrika verisi şehir dışı: 4,4 Litre
    0-100: 15,4 saniye(yalan, en az 1 dakikanız var )
    Max Hız: 154 (kesinlikle doğru, 5 kişi+bagaj bu arabayla 160(kadranda gözükenle gps hızı farklıdır) bastık, azıcık dahi üstüne çıkmadı, beyinden limitli

    BEYGİR: 64 hp @ 5500 rpm.
    TORK : 97 Nm @ 2800 rpm

    Düşük devirde max tork vermesinden dolayı dizel gibi kullanabiliyorsunuz, haliyle yakıta da etkisi oluyor, atiklik de gösteriyor.

    Çok nokta enjeksiyonlu 4 silindir(silindir başına 3 valften toplamda 12 valfli) LPGye uygun düz atmosferik motor

    966 Kilogram
    Max 1350 Kg taşıma kapasitesi(1400kg ile uzun yol yaptık arka tekerin yarısı içerdeydi)

    Bagaj 220Litre(mini cooper vb. araçlardan büyük ama kullanım olarak korkunç küçük)
    Arka koltukları yatırınca 882 litre yazıyor, ben kocaman kitaplığı demonte halde çaprazlama ön koltuktan bagaja kadar uzatıp taşıdım)

    35 litre Benzin deposu

    3,5 metre uzunluğunda(park yeri sorunu 0, bazı yerlere dikine bile girebilirsiniz arkası çok açıkta kalmaz)
    Dönüş çapı da çok iyi, spor araçlarla ve normal sedan araçlarla girip çıktığım kapalı otoparktan tecrübe ettiğimden söylüyorum, spor araçlarla tekte açıktan alarak ucu ucuna döndüğüm, normal sedan araçlarla açıktan alarak anca döndüğüm yerleri bu araçla istediğiniz açıdan dönebilirsiniz, açıktan alırsanız 360 bile çiziyordum(270 çizerek geri geri girdiğim yer vardı ondan denedim biliyorum) kolonun etrafında duvarlara yaklaşmazsınız bile

    Önler disk fren
    arkalar kampana(dizellerde arkalar da disk galiba)

    ABS opsiyonel olarak alınıyormuş benimkinde yoktu

    Hidrolik direksiyon hepsinde var

    Klima opsiyonel miydi hatırlamıyorum benimkinde vardı saniyesinde soğutuyordu

    Önler bağımsız süspansiyon
    Arkalar torsiyon(korkunç felaket konfor yok arkadakiler söve söve gidiyor)

    5 ileri vites manuel

    Modeline göre 4 cam otomatik veya sadece önler otomatik

    Torpidosu nispeten büyük, direksiyon altında ve yanında gayet yeterli saklama alanları var

    Standart 4 kapıda da hoparlör var, hoparlöre tesisat çektin camı da otomatik yap dimi, benimkiler 2 cam otomatikti
    13cm Pioneer alıp önleri değiştirmiştim, arkalar da 13tü galiba tam hatırlamıyorum değiştirmedim

    Araç 4 kişilik, 1 şoför 3 yolcu. Emniyet kemeri sayısı da 4, yani arka koltuklar 2 kişilik üretilmiş. Ama şaft tüneli yüksek olmadığı için 3. kişi de bir şekilde sığıyor.

    Araçla ilgili şahsi görüşlerim/tecrübelerim:
    Araç 64 Beygir 98 Tork 950 Kilo olarak;
    Bir kişi bile binse direkt çekişi düşüyor haliyle normalden daha devirli kullanıyorsunuz bu da yakıta etki ediyor.
    Kilosu az olduğu için ve max torku düşük devirlerde verebildiği için bir dizel gibi atik kalkabiliyor hızlanabiliyorsunuz(0-100 falan denemeyin ömrünüz yetmez, şehir içi 1. vites kalkışlardan bahsediyorum, otobanda sol şeritten hiç ayrılmadım okullar kapalıyken 80-140 arası işe gidip geldim ama kimseye makas da denemeyin öyle bir hızlanma yok, zaten öyle bir yol tutuş da yok)
    Ayrıca yine torku düşük devirlerde vermesinden dolayı düşük devirlerde kullanıp yakıt tasarrufu yapabiliyorsunuz
    Küçücük bir motoru olduğundan(1100cc) uzun yolda yakıt tüketiminin düştüğü yok neredeyse aynı. Şehir içinde de 6,5 litre yaktığım oldu, uzun yolda da 6,5 litre yaktım. Çok zorlayında 5,5 litreye düşersiniz. Eski teknoloji dümdüz atmosferik motor. Parçası işçiliği ucuz. Eşek gibi araba vur semeri bin git. Konfora dair hiçbir şey yok ama aynı fiyata satılan "hurda"lara göre konsolundan döşemelerine on kat daha iyidir. Aynı fiyata eski Clioları Tofaşları unutun bu aracı alın derim. Tabii ki üst segment 1.6 bir araca keyifle geçtim ama Picanto fiyatları için konuşursak kesinlikle alınır
    Lastik bulmanız biraz dert orijinal ebatlarında lastik çok bulunmuyor. Çıkma lastik kesinlikle asla önermem başımdan kötü anılar geçti çıkma lastiklerle, ama illa ucuz diye düşünen olursa da Tofaşlarla aynı inç olduğu için piyasada bulunmuyor, gelen mal vitrine konmadan bir tofaşçıya gidiyor. Sıfırlar da niyeyse büyük inçler kadar pahalı.
    Yol tutuşu kötü, iyi olmasını da kimse beklemiyordur zaten, ABS ESP falan da yok(ABS opsiyonel), yol şartları kötüyse her frende kızaklarsınız. Sadece fren değil virajları da konuşursak örn. aynı viraja şu an Civic ile 120yle girdiğimde korkutmuyor ama Picanto ile 70le girdiğimde duaları okumaya başlıyordum. Aynı otoban aynı viraj.
    Bütün parçaları Hyundai ile aynı zaten marka da aynı, her kırılan parçanızın iç tarafına bakın Hyundai logosu var, hiçbir çıkmacı veya parçacıya Picanto diyerek gitmeyin yüzünüze boş boş bakarlar araç duyulmuş bir araç değil, direkt parçayı elinize alın bundan var mı diyerek gidin. İllaki bir Hyundai modeliyle aynı parçadır ve ondan verirler. Far Stop ihtiyacım olduğunda ilk girdiğim dükkandan "son kalan" denilse de bulmuştum.
    Ve son olarak araç hiçbir yokuşta hiçbir yükte yolda bırakmaz. En kötü senaryoda 1e takarsınız keçi gibi tırmanır. Daha önce Suzuki Maruti kullanmış birisi olarak yokuş korkusu nedir bilirim, bu araçta hiçbir korkum olmadı. Aynı şekilde genel olarak yolda bıraktığı hiç olmadı. Hep tek marşta aldı. Masraf olarak Katalitik konvertörü arkadaş insan gibi kullanmayarak 5 kişiyle 200km şehir içi yolda eritti. Tarihlere bakarsak bu olaya denk geliyor, zaten arabayı bana getirirken yolda CHECK ENGINE yakmış. Sonrasında da katalitik konvertör masrafım oldu. Orijinal bulunmuyor, bu arabaya uygun yan sanayi universal parçalar da 600-900 lira arasıydı. Ustam bana bile sormadan direkt içini boşaltmış geri takmış. Erimiş parçaları da bana gösterdi. Yani çok zorlamaya da gelmiyormuş demek ki.


    YAKIT TÜKETİMİ (İNTERNETTEN LİNKE TIKLAYANLARIN TEK MERAK ETTİĞİ KONUDUR SANIYORUM)

    İSTANBUL ŞEHİR İÇİ(bazen otoyol bazen şehir içi, bazen tek bazen 4 kişi) BENZİNLT/100KM verileridir. Yazan litreyi okuduğunuz günün benzin fiyatıyla çarparsanız kuruşu hesaplarsınız 100km için. 100e bölerseniz de 1km de kaç kuruş yaktığı çıkar
    Ayları yazıyorum ki yaz kış soğuk sıcak ayırt edilsin diye

    Eylül
    7,26 L/100km
    6,63 L/100km
    10 L/100km

    Ağustos
    6,75 L/100km
    9,95 L/100km

    Temmuz
    6,94 L/100km
    7,37 L/100km
    6,97 L/100km

    Haziran
    5,45 L/100km

    Mayıs
    9,47 L/100km
    10,7 L/100km

    Nisan
    7,87 L/100km
    7,4 L/100km
    6,74 L/100km
    8,95 L/100km

    Mart
    8,3 L/100km
    7,68 L/100km

    Şubat
    8 L/100km
    8,37 L/100km



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kitmaker -- 28 Ocak 2020; 16:48:42 >







  • Değerlendirme için tşkler de sanki oh kurtuldum nalet olası araçtan rahatladım deyip gömüp kutlama incelemesi gibi yine de tşkler bayağı kullanmışsınız
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Araç gitmiyordu. 1. Viteste her şeyi yapabilirsiniz 10 kişi yükleyin yokuş çıkın ama 2. Vitesten itibaren araç gitmiyordu.
    Süspansiyonlar da korkunçtu arka koltuktakiler böbrek taşı atıyordu

    Ama sorunsuzdu, marşı bas kafan rahat git. Araçta dümdüz motor dümdüz şanzıman var. Sorun çıkaracak bir şey yok
  • Zamanında benim 1.5 dizel symbole pire gibi araç dememe laf edenler nerede adam 1.1 atmosferik motora atik diyor hadi bakalım. Hemde benzinli
  • Bu arabadan bendede vardı 2005 model. 4 kişi Gaziantep’ten Antalya’ya gittik Ankara’ya gittik. Çok keyifli bir araçtı kimsenin giremediği park yerlerine girmek aralardan sıvışmak vs süperdi. Bende arabanın atik olduğunu hatırlıyorum ama yakıtı 8in altına düşmezdi.
    Birde ben yanılmıyorsam 2010da 2005 modelini 10.750ye almıştım şimdi 53-54 yazmışlar o paralar etmez bu araç. Ederi maksimum 30-35bin.
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Tam olarak nerede atik demişim?

    64 beygir 97 torktan korkmayın, 1. Viteste 5 kişi dimdik yokuşu da çıkarsınız, dizel kadar düşük devirde Max tork verdiği için kalkışı rahat diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kitmaker -- 10 Mart 2020; 16:35:35 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kitmaker

    Tam olarak nerede atik demişim?

    64 beygir 97 torktan korkmayın, 1. Viteste 5 kişi dimdik yokuşu da çıkarsınız, dizel kadar düşük devirde Max tork verdiği için kalkışı rahat diyorum
    Hocam şu şekilde uzun dönem incelemelerine hasret kaldık, Forum da abuk subuk konular açılacağına keşke böyle yararlı konular açılsa.
  • Kitmaker kullanıcısına yanıt
    2006-2016 yılları arasında 209000 km kullandığım araçtır. Benimki Advance paketti(4 tekerde disk fren abs ebd elektrikli ayna vb...). Dediğiniz gibi sorunsuzluk abidesi bir araçtır. Kalıbına göre içi çok ferahtı. Aldığım zamanlar tam fp aracıydı.
  • Kadın arabası gibi duruyor biraz.
  • tefennili kullanıcısına yanıt
    Forumdaki eski konuları özlüyoruz

    Eski konuları eski üyeler açardı

    Magazin bloguna döndüğünden beri her sene bir kesim daha aramızdan ayrıldı

    Bir noktada ben de ayrıldım

    Eski üye kalmadı ki eskisi gibi konular açılsın
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    2006-2007 yıllarında Cinnah'ı 3.vites 110km/h hızla çıkardım(5500devirde). Tabi ki rampa öncesi kaptırıp çıkardım, şu anki gibi değildi Cinnah'ın girişi bilirsiniz. Ankara içi 6 litre civarı yakardım o zamanlar. Trafik çok yoğun olursa 7 litre. Günümüz için çok sıradan değerler ancak o zaman için iyiydi. Şehir dışı genellikle 5 e yakın yakardı.Aracım düz vitesti.
    Sonraki aracım turbo benzinliydi,şehir dışı Picanto ile aynı yakıyordu, üstelik onun 2.5 katı gücü ve torku vardı.
    Otomatiğini eşime aldım picantonun iki yıldır kullanıyor. Düz vitesinden kat kat kötü, çok yakıyor ve hiç çekmiyor. Sadece şehir içi kullanıma uygun.
    O zamanların tam fp aracıydı. Şu an güçlü turbo benzinliler var, 65 beygir atmosferik benzinli araç kalmadı artık. Yine aynı şekilde turbo dizel araç dolu piyasada. Kimse rampada yığılmak istemiyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.