Şimdi Ara

Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!' Arabam.com TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
31.387
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!'

    Kompakt hatcback sınıfının en iddialı modellerinden biri olan Opel Astra’nın dokuzuncu jenerasyonu olan Astra J dizel motor seçeneği ile ülkemizde. Bir önceki jenerasyonda kullanılan ve GM-FIAT ortaklığıyla geliştirilmiş 1.3 CDTi motora sahip yeni Astra, güçlü rakiplerinin karşısında zayıf motoruyla mücadele edecek.

    Tasarım

    Opel Astra, bu segmentteki en şık otomobillerden biri. Markanın son modellerinde gördüğümüz tasarım dilini en iyi şekilde kullandığı model Astra. Arkaya doğru uzanan LED destekli farlar ve kromajlı ön panjur Astra’nın yüzünü çok dinamik gösteriyor. Arka kısımda ise iki parçalı tasarlanmış stop grubunun ortasındaki büyük Opel logosu dikkatleri çekiyor.

    İç mekan

    Dış tasarımındaki sportifliği iç mekana da başarıyla yansıtan Astra, özenle hazırlanmış iç mekanıyla beğenimizi kazandı. Malzeme kalitesinin gayet iyi olduğu aracın birkaç yerinde sert plastik malzeme kullanılmış ancak göze batan bir durum yok. Aracı ilk kullananlar için düğme karmaşası yaşatan olduğu Astra, araca alıştıktan sonra kullanıcısına herhangi bir problem yaşatmıyor. Orta konsolun üzerindeki büyük navigasyon ekranı görsel açıdan gayet hoş fakat sadece ana yolları göstermesi eksi puan almasına neden oluyor. İç mekanında bir çok saklama gözü olan Astra bir önceki nesildeki zafiyeti gidermiş. Test aracımızdaki yarı deri koltukların hem yan destekleri hem de konforları gayet iyiydi. Ancak arka koltuk diz mesafesinin yeteri kadar başarılı olmadığını bir kez daha söylemeliyiz. 370 litre bagaj hacmi sunan Astra’nın iki katlı bagaj yapısı eşyalarınızı daha düzenli bir şekilde yerleştirmenize olanak sağlıyor.

    Motor

    Test aracımızdaki 1.3 litrelik dizel motor Opel’de Astra, Corsa, Combo, Meriva’dan da tanıdığımız bir ünite. Fiat ortaklığıyla geliştirilmiş motor Fiat’da da 500’den Doblo’ya kadar geniş bir ürün yelpazesinde görev yapıyor. Başarısını kanıtlamış bu motor Astra’nın Türkiye’de satılan tek dizel seçeneği. Önceden 90 hp olan 1.3 litrelik motorun gücü yeni jenerasyonla birlikte 5 hp artarak 95 hp olmuş. 190 Nm’lik torkunu 1750 devirden 3250 devire kadar verebilen motor alt devirlerde hala çok cansız. EcoFlex projesine dahil modellerden biri olan test aracımızda yakıt tüketim değerleri de oldukça etkileyici. 100 km/de ortalama 6,3 litre motorine ihtiyaç duyan test aracımız, şehir dışı dikkatli kullanımda 4 litrenin altında yakıt tüketim değerlerine ulaşabiliyor. Tabi bu değerleri elde etmesine yardımcı olan EcoFlex’den bahsetmeliyiz. Bu proje kapsamında düşük yuvarlanma dirençli lastikler, düşük rölanti hızı, aerodinamik iyileştirmeler ve uzun beşinci vites oranı gibi etkenler bir araya getirilerek çevreci otomobiller üretiliyor. Ancak tüketim konusunda söylediğimiz bütün olumlu düşünceler performans konusunda terse dönüyor. Astra 1.3 CDTi EcoFlex’in 0-100 km/ s hızlanması tam 14,7 saniye. Tabi bu da vitesleri tam zamanında ve yeterli serilikte geçirebilmeniz şartıyla! 1318 kg’lık aracı maksimum 170 km/s hıza ulaştırabilen motor şehir içinde çok sıkıntı yaratmasa da otoyol kullanımında uzun süren ara hızlanmaları nedeniyle sürücüsünü pek rahat ettirmiyor.

    Konfor ve yol tutuş

    Opel Astra’nın sürüş dinamikleri bu sınıfın çıtasını belirleyebilecek kadar yüksek. Gelişmiş süspansiyon sistemi, Astra sürücüsünün her virajda otomobiline biraz daha aşık olmasına neden oluyor. Viraj limitleri çok zorlandığında arka kısımdan kaymaya başlayan Astra, ESP’nin sert dokunuşlarıyla yolunu bulmakta gecikmiyor. ESP kapatma düğmesi ise Astra ile biraz daha eğlenmenize izin veriyor ancak yine de işi abarttığınızda devreye girerek kontrolü ele alıyor.

    Otoyol kullanımındaki konfor açısından rakipleri ile benzer bir performans sergileyen Astra, sert süspansiyonlarının bozuk yollarda ememediği darbeler yüzünden konforundan ödün veriyor. İç mekana çok az yansıyan motor sesinin yanı sıra yüksek süratlerde de rüzgar sesi Astra’nın iç mekanına giriyor.

    Yorum - Selim ERKEK

    C segmentinde HB araç bakanların en gözde modellerinden biri Opel Astra. Her jenerasyonunda liderlik hedefiyle yola koyulan Astra bu sefer o koltuğa çok yakın. Hem dış tasarım, hem iç tasarım hem de yol tutuş disiplinlerinin ortalaması alındığında bu kadar başarılı bulduğum başka bir araç yok. Ancak iş motora geldiğinde Astra hepsinin gerisinde kalıyor. Rakiplerinin içinde 1.6 litrelik motordan 120 hp güç 300 Nm tork elde edenler varken, dizel Astra almak isteyenlerin tek seçeneği var. O da çok güçsüz. Opel’in 1,7 litre 125 hp ve 2.0 litre 160 hp dizel motor seçenekleri de var ancak ülkemizde vergi dezavantajı yüzünden satılmıyorlar. Opel, Fiat ile olan motor ortaklığını 1.6 litrelik dizel motorda da sürdürebilseydi, dizel Astra düşünenlerin aklındaki soru işaretleri tamamen yok olmuş olacaktı. Test aracının 54 bin liralık fiyatından ise hiç bahsetmiyorum bile. Opel fiyat konusunu biraz daha uygun tutsa Astra satışları patlayabilirdi. 53 bin TL’ye satılan VW Golf TDI Highline ile sıkı bir rekabette olan Astra bir adım önde olmayı başarıyor!

    Yorum – Hasan AYTEKİN

    Mükemmel dönüş... Opel’in satışını konuştuğumuz günlerin üzerinden çok fazla zaman geçmedi. Bu karanlık bulutları Insignia ile dağıtan Opel, Astra’yı yenileyerek mükemmel bir dönüş yapmış oldu. Astra ödüllü abisinden çok fazla etkilense de Opel’in başarılı tasarımı kullanmasının bence hiç olumsuz bir yanı yok. Tasarım ve işçilik konusunda beğeni ile baktığım aracın önemli bir farklılığı ise küçük dizel bir motor kullanması oldu. Küçük motor ile Opel’in müşterisini yakıt olarak düşünmesi, Astra satın almak isteyenlere önemli bir sebep veriyor. Astra ile yola çıktığımda ise aracın direksiyon, yol tutuşu ve mükemmel dönüşleri tasarım olarak beğendiğim aracı, sürücü olarak tercih ettiğim bir araç haline getirdi. Astra’nın önemli bir diğer detayı ise fiyatı 54 bin’i aşan fiyatı. 1.5 dCi motor ile test aracımız gibi üst donanım Renault Megane’ın 47 bin civarında olduğunu düşünürsek, bu fiyatın Astra müşterisini satın almada fazlaca düşünmeye iteceği bir gerçek.

    Kota sorunu olmayanlar için Arabam.com linki: Arabam.com



     Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!' Arabam.com TEST


     Opel Astra 1.3 CDTi Ecoflex: 'Yüksek kalite, küçük motor!' Arabam.com TEST







  • opel tasarıma vakit ayırdığı kadar motor işinede eğilmeli artık , en çok eleştirilen 1.3 motorun yerine 1.6 koysa tadından yenmez bu araba .
  • Ya araba on numarada birde şu dizeli 120 hp dolaylarında olsaydı.Hızlanması gerçekten çok vasata benziyor.Basıpta gidememenin ne demek olduğunu bilirim
  • Ekonomi falan bir yere kadar.Böyle mükemmel bir arabayla gezeceksin ama yeri geldiğinde millete haddini bildiremeyeceksin.Çok sinir bozucu olsa gerek ...
  • Astra niye bu kadar şık? Diğer marka ve modellere haksızlık oluyor bence :) Bagajı da Honda Civic kadarmış neredeyse
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    opel tasarıma vakit ayırdığı kadar motor işinede eğilmeli artık , en çok eleştirilen 1.3 motorun yerine 1.6 koysa tadından yenmez bu araba .


    Opel'in umrunda bile olmaz sırf Türkiye'ye araba satmıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brujeria


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    opel tasarıma vakit ayırdığı kadar motor işinede eğilmeli artık , en çok eleştirilen 1.3 motorun yerine 1.6 koysa tadından yenmez bu araba .


    Opel'in umrunda bile olmaz sırf Türkiye'ye araba satmıyorlar.

    bravo daki motoru buna koymak lazım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssmuho


    quote:

    Orijinalden alıntı: brujeria


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    opel tasarıma vakit ayırdığı kadar motor işinede eğilmeli artık , en çok eleştirilen 1.3 motorun yerine 1.6 koysa tadından yenmez bu araba .


    Opel'in umrunda bile olmaz sırf Türkiye'ye araba satmıyorlar.

    bravo daki motoru buna koymak lazım.


    astranın dışarıda 1.7 125 hp dizeli olduğu için 1.6 geliştirmesi saçma olur.adamlar bizim pazara muhtaç değil sonuçta.ayrıca 2.0 160 hp seçeneğide var.tadından yenmez bu alet.keşke alabilsek...




  • 50 kusur etiketi var , değer mi bence değer. Ayrıca 1.3 kaldırmıyor gibi yorumlarda bulunmayın iyi gidiyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: type-r

    50 kusur etiketi var , değer mi bence değer. Ayrıca 1.3 kaldırmıyor gibi yorumlarda bulunmayın iyi gidiyor :)


    Kaldırıyor kaldırmasına ona laf yok ama gitmiyor araç. Ben kalosla basıyorum basıyorum 13.5 sn civarlarında 100 e çıkıyorum hatta aracın ibresine göre 108 km oluyor.Dizel astra ise 14.7 sn de 100 çıkıyor.O arabanın tipine fiyatına göre çok vasat performans bence.
  • Dizel alanların çoğu performans düşünmez şahsen ben düşüünmüyorum , benim için yakıt önemli. Performans isteyen 1.6Turbo alsın istediğini tokatlasın :)
  • 54.000 lira para verip 15 saniye 0-100 yapan zayıf bir dizel almak ne derece akla mantığa sığar bilemiyorum. belkide klima açınca çekiştende düşüyordur!!!!

    bu paraları bu arabalara verenlerin önünde saygıyla eğiliyorum. inanıyorumki benim bilmediğim birşey biliyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Platinium -- 13 Ağustos 2010; 23:58:11 >
  • Fiat ile ortaklık tekrar kurmaları lazım sırf şu 1.6 multijeti alabilmek için. Bu motorla işi zor bu aracın.
  • İnanın o kadar param olsa gözümü kırpmadan alırım. Araç illaki motor değildir bana göre. Ben dış görünüşüne iç dizaynında da hak veririm. Ayrıca 1.3 95'lik motor yeterli derecede , istemeyen 3-5 daha verir özel 1.7 getirtir kasmaya da gerek yok bence :)
  • Yazık yani.Şu arabaya böyle bi motor yakışmıyor.14.5 sn nedir arkadaş ya ayıp cidden ayıp
  • Araç inanılmaz pahalı bizim milletimizdeki Alman hayranlığı kimsede yoktur Opel 'de el birliği ile premöğüm yaptık. 55 Milyar ve Astra düşündürücü.
  • Sen FIAT'la işbirliği yap 1.6 120hp 300Nm dururken git 1248 cc al iş mi bu şimdi????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: type-r

    Dizel alanların çoğu performans düşünmez şahsen ben düşüünmüyorum , benim için yakıt önemli. Performans isteyen 1.6Turbo alsın istediğini tokatlasın :)


    Tamam ekonomi önemlide c sınıfı arabaya 50 bin tl sayıp sollamalarda kim gerilmek ister?Bu güçteki araçları kullanmadan böyle konuşmak kolay.Mesela benim arabamında performansı düşüm ama ben 13 lira verdim.Param olsa hayatta 1.2 motor almam.

    Bu arabayı normal hızlandırsan 0-100 değeri belkide 20 sn olur.Şahsen ben almam alanada mani olmam.Gidip 1.6 sını alırım daha iyi.Artan paraylada bol bol benzin alırım.Zaten o fark kapanana kadar araba eskir, sonrada doğru lpg ciye...

    Ben astrayı test ettim hatta konusunuda açmıştım.Adamlar gerçekten 10 numara araba yapmış.Şu an piyasada olan bütün c sınıfı araçlardan iyi diyebilirim.Görüntü olarak benim gözümde kesinlikle bir numara.Ama şu dizel motor hiç olmamış.

    Bilmeyenler için diğer verileride yazayım.

    0-130---25.6 sn (golf focus 20 sn)

    60-100 12.1-------4.vites (focus 10.1)

    80-120 20.3--------5. vites (focus 14.4, golf 15.8)


    şimdi 4-5 sn önemli gelmeyebilir ama yolda giderken öyle bi belli oluyorki bu fark.Yaşayan bilir


    Paraya kıyıp 1.6 turbo almak lazım.80-120 hızlanması düşük viteste 3.5 sn.Bir de siyah oldu mu tadından yenmez.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhilleus -- 14 Ağustos 2010; 0:44:09 >




  • bir haftadır yeni astra sport 1.3 cdti ecoflex kullanıyorum...insan arabadan hiç inmek istemiyor...böyle bir teknoloji yok...pardon, belki var ama 2 katı verip bmw, a3 ya da mercedes alırsan var :)) performans konusunda ise yetiyor da artıyor bile...toplamda araç on numara arkadaşlar...kararsız kalan tüm arkadaşlara içtenlikle tavsiye ederim...
  • Güzel motor fakat corsa modelinden başka kullanılmaması iyi olur kanımca.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.