Şimdi Ara

2016 Opel Astra Sedan 1.6 Dizel Otomatik Test Sürüşüm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
35.789
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Haftasonu 1.6 dizel otomatik Astra sedan'ı test etme fırsatı buldum. Belki birçok kişinin haberi bile yoktur, sedan kasa manuel olarak geliyordu artık otomatik viteste eklendi. Birçoğunuz belki geç bile kaldı artık kasa değiştirecek diyecek. Bence de öyle ama bir yandan da hiç olmamasından iyidir fikrine kapılıyor insan.
    Araç donanım olarak yine oldukça cömert olmuş.

    Test aracında Sport donanıma ek;

    Stil paket ( sunroof + intellink ekran),
    Afl far paketi,
    Kış paketi ( koltuk + direksiyon ısıtma ) bulunuyordu.
    Flexride şasi de olsa benim için ideal kombinasyon olurmuş.

    Aracın motoru oldukça canlı özellikle 3500 - 4000 devir arasında verdiği 136 hp gücü rahatlıkla hissediyorsunuz.
    Şanzımanın genel karakteri aracı 2000 devir civarında tutarak ilerletmek. Gaza biraz fazla basarsanız hemen devri yükseltiyor öyle 3 saniye bekleme durumu yok, bunda en büyük etken ''S'' modunun bulunmaması
    Şanzıman net tepki veriyor ve araçla kolay bir bütün oluyorsunuz.
    Araç yalıtım, konfor, donanım olarak segmenti içinde ortalamanın üstünde diyebilirim.

    Olumsuz olarak söylemem gerekenler;

    İntellink ekran güzel ama kullanım kolaylığı yok,
    Sport donanımına artık Cosmo çok kollu jantı geliyor,
    viteste S modu yok,
    F1 vites olabilirmiş,
    Manuel olarak kullandığınızda araç kesiciye girip yığılıyor,
    Ses sistemi opsiyonu yok.

    Araçla çekim yapma fırsatı buldum. Ara hızlanmadan tutun, sürüş izlenimine kadar herşey mevcut.












  • Hyundai elantra da test etmiştiniz, ikisini kıyaslarsanız faydalı olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Hyundai elantra da test etmiştiniz, ikisini kıyaslarsanız faydalı olabilir.



    Hyundai şanzıman ile daha seri bir devirlenme sağlıyor 7 ileri olduğu içinde daha kısa oranlara sahip.
    Opel donanım, koltukları, konsol tasarımı ve yalıtımı ile ön plana çıkıyor. Bunu iki aracın içine oturan birisi araçtan çok anlamasada hissiyat olarak yine algılıyor hocam. Şunuda belirteyim Hyundai pazardaki payını artırmak için sağlam iş çıkartıyor. Yeni gelecek Astra sedanda iyi iş çıkartması lazım
  • muharrem.05 kullanıcısına yanıt
    İnceleme için teşekkürler. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu J kasa astranın hatchback modeli ne kadar çekiciyse sedanıda o kadar itici geliyor bana
  • @Kartalus rica ederim

    @xmxksk yüzü eskidiği için öyle gelebilir. Yeni kasayı görmek lazım.
  • @muharrem.05 hocam elinize sağlık, teşekkür ederiz inceleme için. astra k kasa ile ilgili incelemeniz de gayet aydınlatıcıydı.
  • Opel önceki yıllardaki takvimini bozmazsa K sedan 2018'i bulur çıkması (2015 + 3 sene).

    O zamana kadar sedana dizel otomatik kombinasyonu lazımdı. Yoksa iyice sedan açısından model çok geri kalacaktı.

    Active Select yeni versiyonu epey iyileştirmişler. Geçiş hızı, vites seçimi, tüketim fena gözükmüyor.

    Yalnız testte katılmadığım bazı tespitler var:

    - Direksiyon hisli, geri bildirim iyi gibi bir yorum vardı. Astra J'lerde en çok eleştirilen yönlerinden biri zaten hissiz ve çok net olmayan yapay direksiyon sistemiydi. Aynı motorlu HB karoserlisini kullanıyorum. Sedanda farklı bir direksiyon ayarlaması varsa o başka.

    - Ses yalıtımı kötü değil evet, ama güncel rakiplerini düşününce çok iyi de denemez. Bilhassa yan aynaların olduğu kısımdan gelen rüzgar sesi. Bu seviyedeki bir araçta o rüzgar sesini 110-120 gibi duymaya başlamak bence bir eksi.

    - Bagaj hacmi 420 lt civarı yanılmıyorsam. Ülkemizde sedanlar bilhassa bagaj hacmi için alındığı düşünülürse, HB versiyonundan sadece 50 lt daha büyük bagaj en önemli eksilerinden. Focus'la beraber en düşük bagaj hacmi olan sedanlardan biri Astra. 500 lt civarı hacimleri sunuyor rakipleri.

    Zaten K jenerasyonunda üzerine gidilen konular bunlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Hyundai elantra da test etmiştiniz, ikisini kıyaslarsanız faydalı olabilir.



    Hyundai şanzıman ile daha seri bir devirlenme sağlıyor 7 ileri olduğu içinde daha kısa oranlara sahip.
    Opel donanım, koltukları, konsol tasarımı ve yalıtımı ile ön plana çıkıyor. Bunu iki aracın içine oturan birisi araçtan çok anlamasada hissiyat olarak yine algılıyor hocam. Şunuda belirteyim Hyundai pazardaki payını artırmak için sağlam iş çıkartıyor. Yeni gelecek Astra sedanda iyi iş çıkartması lazım

    elentra yı bilemem ama i30 astra dan daha sessiz.




  • Direksiyon tepkisi manuele gore farklı mı? Genelde manuellerde direksiyon hakkında yorumlar biraz negatif yönde gördüğüm kadarıyla.
  • @butterfly üstadım Flexride şasi kadar net tepki vermiyor ama otomatik vites olan versiyonda direksiyon tepkileri daha netti dediğiniz durumu manuel vites olanda bende yaşamıştım. Lastik basıncı mı öyle hissettirdi ya da bir takım revizelerle mi direksiyon daha sert ve hisli oldu tepkilerinde hissedilir bir iyileşme var. Zaten videodanda anlaşılması lazım.
    2. soruna gelirsek Bmw 3 serisi aracım vardı 120 kmh ile rüzgar sesini alıyordu, bence C segmenti için ideal. Aynı şekilde Seat Leon'da kullandım benzer süratlarda bu ses geliyordu. Tabi daha iyisi olmasını herkes bekler.
    3. sorun içinde özellikle bayi çalışanlarına da sordum üstüne basa basa 460 litre denildi. Muhtemelen tasarruflu stepne ile ekstra alan kazanılmış olabilir. Derinlik ve genişliği tatmin ediciydi 420 litre o bagaj için ufak kalır diye düşünüyorum

    @tello2 dediklerim sizin içinde geçerli hocam




  • Active Select ne kadar iyileştirilse de çift kavramalıların verdiği hazzı vermiyor maalesef.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.