Şimdi Ara

Araba patlatma Yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
30
Cevap
1
Favori
78.594
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlara aracım 2000 model opel astra cd
    tek nokta enjeksiyonlu brc lpg kiti var araç bazen güçlü bir şekilde!! paaattt!! diye ses çıkarıyor .Bu ses hava filtresinden geliyor sanırım çünkü aracı lpg ye aldığıumda 3000-4000 devir arasında bir yerde paaat diye ses çıkıyor bu 5-6 defa oldu bugün
    sanırım aracın çekişinde de bir düşüş mevcut.

    Daha önce araç lpg de iken boşa alınca özellikle klima açıkken stop ediyordu bunu lpg ustasına sordum ve hava filtresinin oraya giden radyatörün orda bir yerde bir boru var o takılı idi .Usta onu çıkardı hava almıyor o yüzden stop ediyor dedi.

    Bu patlatmaya neden olan bu boruyu çıkarmamız mı ?
    Yoksa ateşleme sisteminde mi bir arıza var ?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araçlarda Patlatma Sorunu ve Nedenleri

    Bir arabanın patlatma yapması, motorun düzensiz çalışması ve yüksek sesli patlamaların oluşması olarak tanımlanabilir. Bu sorun, genellikle benzinli araçlarda görülür ve araç performansını ve sürüş konforunu olumsuz etkileyebilir.

    Araçlarda Patlatma Nedenleri

    Bir aracın patlatma yapmasının birkaç nedeni olabilir:

    • Benzindeki Patlatma Sorunu: Benzinin düşük oktan sayısı, motorun sıkıştırma oranına uygun olmaması durumunda patlatma yapabilir.
    • Bujiler: Arızalı veya kirli bujiler, hava-yakıt karışımının düzgün yanmasını engelleyerek patlatmaya neden olabilir.
    • Enjektörler: Tıkalı veya arızalı enjektörler, yakıtın motora düzensiz bir şekilde verilmesine neden olarak patlatmaya yol açabilir.
    • Ateşleme Sistemi: Arızalı ateşleme bobinleri veya kabloları, kıvılcım zamanlamasında sorunlara neden olabilir ve patlatmaya yol açabilir.
    • EGR Sistemi: Arızalı bir egzoz gazı devridair sistemi (EGR), silindirlere egzoz gazlarının fazla girmesine neden olarak patlatma yapabilir.

    Patlatma Sorununun Çözümleri

    Araçlarda patlatma sorununun çözümü, sorunun kaynağına bağlıdır:

    • Benzindeki Patlatma Sorunu: Daha yüksek oktan sayılı benzin kullanmak veya motorun sıkıştırma oranını düşürmek problemi çözebilir.
    • Bujiler: Bujileri düzenli olarak kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek patlatmayı önlemeye yardımcı olabilir.
    • Enjektörler: Enjektörleri temizlemek veya değiştirmek, yakıt akışını iyileştirerek patlatmayı ortadan kaldırabilir.
    • Ateşleme Sistemi: Ateşleme sisteminin tüm bileşenlerini kontrol etmek ve gerekirse tamir veya değiştirmek doğru kıvılcım zamanlamasını sağlayarak patlatmayı önleyebilir.
    • EGR Sistemi: EGR sistemini temizlemek veya değiştirmek, egzoz gazı akışını düzenleyerek patlatmayı azaltabilir.

    Araçlarda meydana gelen patlatma sorunu, erken teşhis ve müdahale ile çözülebilen bir sorun olarak bilinir. Bu sorunun göz ardı edilmesi, motor hasarına ve sürüş güvenliğine ilişkin sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, araçta patlatma sorunu fark edildiğinde, sorunun kaynağının belirlenmesi ve gerekli onarımların yapılması önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arkadaşımın babasının arabasıda yapıyordu. 2.0 Tempra ..

    Enjeksiyonlu arabaya normal lpg kit takılınca yapıyormuş... Sıralı takılması gerekiyormuş patlatma yapmaması için...
  • aracınıza sıralı sistem lpg taktırırsanız düzelir.
  • kendi arabamdan biliyorum ya buji daha da fazla olarak buji kablosundan kaynaklanıyor buji kablosunu değiştirip denemenizi öneririm
  • Ya 2 aydır yapmıyordu ve ayrıca da şehir içi klima açık iken 20 kuruş yakıyor performansı benzin ile aynı sayılır ben fark edemiyorum aradaki farkı
    Yine de 1500 tl verip sıralıya geçmeli miyim?Bu şekilde bu sorunu nasıl çözeriz ki?
  • Patlama derken kontagı çevirince pat edip çalışmasından mı bahsediyorsunuz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    Patlama derken kontagı çevirince pat edip çalışmasından mı bahsediyorsunuz ?


    hayır lpg de iken devir 3000-4000 aralığında bazen paat diye bir ses geliyor hava filtresinin olduğu yerden...biraz araştırdım sanırım bujiler ve buji kabloları değişecekmiş
  • Benzinle lpgyide karıştırırsa yapar.Saygılar.
  • eğer aracınızda eski tip tüp var ise, yani lpg emme manifoldundan alınan havaya karıştırılarak veriliyor ise muhtemelen henüz motorun içine girmeden manifold içinde patlıyor. bunun sebepleri ateşleme sisteminde sıkıntı olması olabilir, lpg ayarının bozulmuş olması olabilir. fakat aslını sorarsanız en önemli neden sıralı sistem yerine eski sistemin bu araçlara uygulanması. çok büyük çoğunluk bu sıkıntıyı çekiyor malesef, benim gibi bir kaç şanslı nasıl oluyorsa sıkıntısız yürütebiliyor arabayı (nazar değmesin). bu patlama yüzünden yırtılan hava hortumları, patlayan filtreler falan olabiliyor bence siz aracınızı iyi bir lpg ustasına gösterin.
  • kıa shuma aracım da aynı sorun mevcut.patlama yüzünden filtre kapağı bile kırıldı.normal sistem lpg den dolayı yapıyor.ama daha yeni taktırdım.önceden böyle bir sorun yoktu.şimdi tekrar masraf edip sıralıya mı çevirmem gerekiyor.bunun başka bir çaresi yok mu.seyir halinde boşa alınca rolanti düşüyor gaza basınca patlama yapıp stop ediyor...
  • İmkanınız varsa sirali sisteme çevirirseniz sorununuz gider.

    Benim eski aracımda da olmuştu, 2005 yılları, o zamanlar imkanım yoktu, o sekilde kullanmaya devam etmiştim. distribütör, buji kabloları vs değişti ama sorun gecmemişti.
  • buji kablolarını değiştirmenizi öneririm büyük yüzdeli sorunun kaynağı oradan çıkıyor.
  • Aynı sorunu bende yaşadım. Buji kabloları değiştikten sonra sorun düzeldi.
  • bu hafta gidip buji kablolarını değiştireceğim inşallah düzelir.sıralı yaptırmak iyi olur ama normali daha yeni taktırdım bir daha o masrafa girmek istemiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talkingbrother

    kendi arabamdan biliyorum ya buji daha da fazla olarak buji kablosundan kaynaklanıyor buji kablosunu değiştirip denemenizi öneririm


    +1
    Bunu yazmak için girdim.
  • bahsettiğiniz sey backfire olayıdır hava ile karısan gazın manifoldda yanması olayı bunun sebebide ateşleme sistemindeki sıkıntıdır aracınızın ateşleme sistemini kontrol ettirin

    ben 2 sene enjeksiyonlu motoru olan araca düz sistem lpg ile bindim 1 kere bile backfire olmadı aracınızı bakımlı tutarsanız ve lpg sisteminin montajında hata yoksa hiçbir sorun olmaz
  • fred baker. teşekkür ederim.aracı sürekli bakım yaptırıyorum bujilere baktırdım bir sorun yok.lpg ustaları da bir sorun olmadığını söylüyor.ama nedenini bir türlü bulamadım.bu yüzden hava filtre kutusu kırıldı.bu şekilde binsem bir sorun olur mu...
  • bahsettiğiniz olay enjeksiyonlu araçlara eski tip lpg kiti takılmasından kaynaklanır genelde.

    imkanınız varsa sıralı sistem bir lpg kiti taktırın.zira çok ciddi maddi hasarlara sebeb olabilir.aynı durum 90 model accord aracımda vardı,manifolda gelen havayı hortum içine saç bir perde koyarak azaltıp geçiçi bir süre kullanmıştım.en azından patlama kesilmişti.
  • öncelikle geçmiş olsun..bu patlama sorunu genel bir sorun oldu çıktı..kimi ateşleme bobinlerinin değişmesi gerek dedi,kimi bujileri değiştirdi filan..öncelikle sorunun ana kaynağına inmek lazım..ateşlenenin o kadar düşük seviyelerde olduğu durumlarda ,ki bu mümkün değil,ateşleme az da olsa bi yakıt patlaması ve oraya giden yakıtın yanması söz konusudur..
    ateşleme de tabiki iyi olmalı ama herşeyden önce bir karışım sorunu var.benzin ve hava karışımı sorunu.bi kere bu karışım 5 hava 1 benzin oranını korumak lazım..lpg li araçlarda bu oran değişiklik gösterebilir.işte burda sorun yavaş yavaş kendini belirginleştirmeye başlıyor...benzin hava karışımı zengin olduğu zaman boğulma yapar.yanma odasındaki yoğunlukla birlikte aniden yanmalar başlar.bu yanmalar neticesinde ,daha doğrusu yanmamalar neticesinde ortaya çıkan yoğunluk kendini o odacıktan bi şekilde dışarıya itilmekte ve normal bir çıkışla çıkamayıp süpap aralarından yada sekmanlardan,yani en uygun çıkabileceği neresi varsa ordan kaçmaya çalışır..çünki uygun olan bir yanma şeklinde bir karışımda değildir..ve patlama sesi diye tabir ettiğimiz şekilde bir durumla karşı karşıya kalırız..sizin de aracınızda bu durumu gözlüyorum..aracınız,ya havayı fazla alıyor,yada az kalıyor..kesinlikle bu..!benzin ve hava karışımı..!yada lpg işte..hava alan bir hortumunuz var mı onu kontrol edin..idarelik yapılmaya çalışılan işlerde mutlaka bi hata olur.büyük denemelerden sonra konulan parçaların yerine farklı düzenekler koymakla belki bir yerleri rahatlatabilirsiniz ama mutlaka bir yerlere de zarar vereceğini unutmamak lazım..
    sonuç: mutlaka diyorum,o kadar eminim,hava borularından..bazan kısaltılan boru bile sorun çıkarabiliyor..dönüşüm yollarının kısaltılması pek uygun sonuçlar doğurmayabilir.
    umarım yardımcı olmuşumdur..




  • manifoltda LPG kalıyor.biiken lpg nedeni ile yanma odası dışında patlama oluşuyor.ayrıca twinport motorlu benzinli opellrdede bu sorun arada bir oluyormuş.bence daha büyük sıkıntı olmadan atiker vb gibi bir sıralı sistem taktırın
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.