Şimdi Ara

Honda Civic HB 1.6 dizel 23. test sürüşü :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
0
Favori
32.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    İş yoğunluğumdan fırsat bulamadığım Civic hb dizel araçla test sürüşü yapabildim bugün.

    Forumdaşlarca yapılan test sürüşlerinde farklı tüketim değerleri sergilemiş olan bu araçla fikir vermesi açısından daha önce yapmış olduğum Citroen C4 1.6 e-hdi MCP test sürüşü ile neredeyse aynı güzergahta ve benzer bir kullanım tarzında test sürüşü yapmaya çalıştım.

    Anıl'la Honda Bora'da buluştuk.

    471 km'deki test aracını sadece ben kullandım.

    Konya yolundaki teste başlamadan hemen önce yol bilgisayarını sıfırladım.

    Eskişehir yoluna dönen yoncadan geri dönüp Kepekli rampadan çıkarak İncek yolu yoncadan tekrar geri dönerek Honda Boraya geldik.

    Vites geçişlerinde sorun yaşadığını belirten Arda ve diğer forumdaşlarımızın tecrübelerine test süresince vitesle bolca oynayarak anlam yüklemeye çalıştım ama bence aracın vites geçişlerinde sıkıntı yok.

    Vites yolları birbirine çok uzak sayılmaz ama sorun edilecek bir durum da göremedim.

    Ki ne zamandır düz vitesli araç kullanmıyorum bir de.


    Aracın debriyajı da ayağı yormayacak ağırlıktaydı.

    Ben aracın koltuk döşeme kalitesini ve konforunu da başarılı buldum.

    Daha da başarılı bulduğum bir nokta ise yine farklı forumdaşların dile getirdiği "direksiyon ve gösterge paneli" açısı idi.

    Paylaşılan test sürüşü izlenimleri sırasında çift katlı gösterge panelinde aynı anda hem alttaki devir saatini hem de üstteki dijital hız kısmını görmekte zorlananları anlamakta güçlük çektim zira yok böyle birşey. (Sadece biraz aceleye gelmiş olan bu sürüşten önce gösterge ışıklarını daha parlak yapmam gerektiğini farkettim testten sonra zira güneş vurduğunda üst kısım çok silikleşti.)

    Kaldı ki benzer bir gösterge paneli Civic sedanda da mevcut ve düzenli paylaşım yapan 100 küsur Civicdaşın araçlarında direksiyonun göstergeleri perdelediği yönünde bir şikayeti yok.

    Direksiyonun dizlere temas etme olayı da 1.78 boyumla bende gerçekleşmedi.

    Aracın yalıtımı da sınıfında en başarılılardan birisi olmuş demek isterdim ama güzergahın tamamı sıcak asfalt olduğu için bir sonraki test sürüşüne kadar bu kısmın ucunu açık bırakayım.

    225-45-17 ebatındaki lastiklere rağmen gerek süspansiyon konforu, gerekse de yalıtım gayet yeterli diyebilirim ama.

    1.6 i-dtec motoru hem devirlenmeye istekli yapısı, hem sessiz ve rakiplerine göre daha az titreşimli çalışması açısından da takdire şayan buldum.

    Bunu söylerken sahibi olduğum araçlardaki 1.6 tdci 109 bg, 1.6 mj 120 bg, 1.4 d4d 90 bg ve 1.5 dCi 110 bg'lik motorları kriter alıyorum.


    Gelelim tüketim değerlerine:

    Test sürüşü sırasında gidişte Aşti Kavşağında trafiğe ve Dikmen kavşağında da ışıklara yakalandık.

    Aracın yalıtımına kulak kabartmak için ilk birkaç dakika camları ve klimayı kapattım.

    Ama sonraki bölümde klima hep açıktı.

    Aracın gaz tepkilerini ölçebilmek için direksiyonun sol kısmında bulunan yeşil ECON tuşuna güzergahın yaklaşık olarak yarısından itibaren bastım.

    70 tabelasından sonra yokuşu (biryerdeki 110 denemem haricinde) çoğunlukla hız sabitleme ile ve 90 km hızda çıktım.

    Aracın o hızda bir alt ve bir üst vitesteki çekişini görmek için hız sabitlemeyi birkaç kez devre dışı bıraktım.



    İlk 2 km kadarlık kısım haricinde klima hep devredeydi.

    Ve tarif etmeye çalıştığım şartlar altında toplamda 16 dakika ve 17.2 km süren test sürüşünde (yol bilgisayarına göre) araç 4.3 litre yakıt tüketti.


    İlave yorumlarımı ve fotoları bu gece paylaşmaya çalışacağım.

    Herkese selamlar.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Honda Civic HB 1.6 Dizel: Kapsamlı Test Sürüşü

    Honda Civic HB 1.6 dizel, performans, verimlilik ve konforun etkileyici bir birleşimi sunar. İşte bu dikkate değer otomobilin ayrıntılı bir test sürüşü incelemesi:

    Motor ve Performans:

    Honda Civic HB 1.6 dizel, 120 beygir gücü ve 300 Nm tork üreten 1,6 litrelik i-DTEC turbo dizel motora sahiptir. Bu güçlü motor, keskin bir gaz tepkisi ve sorunsuz hızlanma sağlar.

    Yakıt Verimliliği:

    İ-DTEC motor, yakıt verimliliğiyle bilinir. Gerçek dünya sürüş koşullarında, Honda Civic HB 1.6 dizel, 100 kilometrede ortalama 3,9 litre yakıt tüketir.

    Sürüş Dinamikleri:

    Honda Civic HB 1.6 dizel, dengeli ve çevik bir sürüş deneyimi sunar. Bağımsız süspansiyon sistemi, virajlarda güvenli ve hassas yol tutuşu sağlar.

    İç Mekan ve Donanım:

    Honda Civic HB 1.6 dizel'in iç mekanı konforlu ve iyi donanımlıdır. Sport versiyonu, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar ve geniş bir bilgi-eğlence sistemi gibi özellikler sunar.

    2013 Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport Yorumları:

    2013 Honda Civic HB 1.6 i-DTEC Sport, piyasaya çıktığı günden bu yana olumlu yorumlar aldı. Yorumcular, güçlü performansından, olağanüstü yakıt verimliliğinden ve dinamik sürüşünden etkilendi.

    Sonuç:

    Honda Civic HB 1.6 dizel, günlük işe gidiş gelişler, uzun yolculuklar ve heyecan verici sürüşler için mükemmel bir seçimdir. Güçlü performansı, yakıt verimliliği ve iyi donanımı, onu hatchback pazarında öne çıkan araçlardan biri haline getirmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Tesekkurler Haluk Abi. Test yazilarini ozlemisiz :)
  • Emeğinize sağlık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    Emeğinize sağlık
    Eline sağlık.
  • Ben, sizin sürüşünüzle ne kadar tüketeceğini merak ediyordum. Tüketim bana başarılı geldi.

    Aynı güzergahta c4 ne kadar tüketmişti ?

    Emeğinize sağlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erukay

    Ben, sizin sürüşünüzle ne kadar tüketeceğini merak ediyordum. Tüketim bana başarılı geldi.

    Aynı güzergahta c4 ne kadar tüketmişti ?

    Emeğinize sağlık.
    Teşekkürler.
  • Haluk abi "on the road again"...
  • Tebrikler
    Bazıları gibi 5 dakikalık boş bir video koyup işte inceleme dememişsiniz en azından...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ireyal

    Haluk abi "on the road again"...
    Benzer güzergahta c4 ne kadar tüketmişti?

    edit: sn.Haluk 23 'ün benzer şekilde yaptığı c4 testinin ortalama tüketimi 4.8 litre çıkmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kürşat alp -- 25 Nisan 2013; 20:57:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tebrikler
    Bazıları gibi 5 dakikalık boş bir video koyup işte inceleme dememişsiniz en azından...



    Güldürdün valla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürşat alp

    Benzer güzergahta c4 ne kadar tüketmişti?

    edit: sn.Haluk 23 'ün benzer şekilde yaptığı c4 testinin ortalama tüketimi 4.8 litre çıkmış.

    Alıntıları Göster
    Evet Haluk abi sizin incelemeler başka, bir program yapsanız hiç kaçırmam. Ben de C4 tüketimini merak ettim bu arada.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tebrikler
    Bazıları gibi 5 dakikalık boş bir video koyup işte inceleme dememişsiniz en azından...



    Güldürdün valla

    Alıntıları Göster
    Selamlar Haluk Abi, elinize sağlık...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

    Tebrikler
    Bazıları gibi 5 dakikalık boş bir video koyup işte inceleme dememişsiniz en azından...



    Allah da sizi güldürsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    Selamlar Haluk Abi, elinize sağlık...

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler Haluk bey.

    Ben C4 tercih ederim şahsen.

    Tasarım olarak önde ve mcp şanzıman var hiç olmazsa.

    Tüketimleri de eklerseniz güzel olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23


    Ve tarif etmeye çalıştığım şartlar altında toplamda 16 dakika ve 17.2 km süren test sürüşünde (yol bilgisayarına göre) araç 4.3 litre yakıt tüketti.






    holly shit.

    unbelievable
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Teşekkürler Haluk bey.

    Ben C4 tercih ederim şahsen.

    Tasarım olarak önde ve mcp şanzıman var hiç olmazsa.

    Tüketimleri de eklerseniz güzel olur.

    Alıntıları Göster
    İnceleme için teşekkürler.
    C4 ü merak edenler için bir bilgi vereyim ben de, aynı güzergah üzerinde yalnız A.paşa dan Gölbaşı Merkez e kadar olan bölümde gidiş-geliş 65 km mesafe, ortalama hız 34 km, tükettiği yakıt 4.8 lt.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alpine.

    İnceleme için teşekkürler.
    C4 ü merak edenler için bir bilgi vereyim ben de, aynı güzergah üzerinde yalnız A.paşa dan Gölbaşı Merkez e kadar olan bölümde gidiş-geliş 65 km mesafe, ortalama hız 34 km, tükettiği yakıt 4.8 lt.

    Alıntıları Göster
    Haluk abi cevap vermemiş ama ben söyleyim , aynı güzergahta c4 ile 5 lt ortalama yakalamış haluk abi.


    Edit : 4.8 lt imiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondAta -- 25 Nisan 2013; 21:47:05 >




  • Dizel honda iyi değerler yakalamış.. haluk bey emeğinize sağlık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yirthan

    Dizel honda iyi değerler yakalamış.. haluk bey emeğinize sağlık..
    Haydi bakalım biz olmadan geziyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorkemuse

    Haydi bakalım biz olmadan geziyorsun

    Alıntıları Göster
    Bir abidir gidiyor, abi Naaber abi, nassısın abi? Ben de iyiyim abi. CR-V'ye 1.6 dizel motor ve otomatik janjuman gelmesini bekliyorum abi. Saygılar abi




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.