Şimdi Ara

OPEL ASTRA SEDAN COSMO 1.6 CDTi 136 hp Manuel TEST

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
6.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.Bu video da sizler için yeni motoruyla Astra 1.6 cdti'yi test ettim.Umarım bu arabayı alacaklar için bir fikir verir.Video'da araç hakkında uzun uzadıya yorum yapamadığım için araç hakkındaki genel izlenimlerimi bu bölümde sizlerle paylaşacağım.Test aracımız Opel'in yeni piyasaya çıkardığı 1.6 litre hacmindeki yeni dizel vitesli versiyonuydu.Test aracımız en üst donanım seviyesi olan "Cosmo" donanıma sahipti.Araç, doanım olarak yeterli bir seviyedeydi.Otomatik kararan dikiz aynası,yağmur sensörlü silecekler,otomatik yanan farlar,çift bölmeli otomatik klima,hız sabitleme,çok fonksiyonlu direksiyon simidi,deri vites topuzu ve direksiyon simidi,radyo/cd/mp3 çalar,aux ve usb girişi,gündüz yanan led farlar,afl far sistemi,start-stop...Araçta navigasyonlu dokunmatik ekran ve açılır cam tavan opsiyonel olarak alınıyor.
    DIŞ TASARIM/ÖN KONSOL/KONFOR:
    Aracın dış tasarımı gayet spor görünüyor.Baktığımızda İnsignia'nın biraz küçüğüymüş gibi bir algı oluşuyor.Ayrıca araçta yer alan 225/65 R17 jantlar oldukça hoş görünüyor.Led farların bumerang tarzı görünümüde araca hoş bir hava katmış.İç mekana gelince;ön konsolda bulunan kalabalık tuş takımı açıkçası benim gibi sade kokpitleri sevenler için hoş bir görüntü oluşturmuyor.Bu tuşların yeni İnsignia'daki gibi dokunmatik ekrana toplanması bence daha iyi olur.Ayrıca aracı kullanırken,tuşları kullanmaya çalışmak sürüş güvenliği açısından da tehlikeli olabilir.Aracın genel malzeme kalitesi kendi sınıfı için oldukça başarılı.Ön konsolda kullanılan yumuşak malzemeler aracın kalite algısını arttırmış.Ayrıca sıfır araçlarda oluşan plastik kokusu bu araçta kaliteli malzeme nedeniyle oldukça az hissediliyor.Yarı deri-kumaş koltukların sürüş pozisyonu ve sürücüyü sarması oldukça başarılı.Ayrıca aracın dizel olmasına rağmen ses yalıtımını çok beğendim.Araç gayet sessiz ve konforlu.
    MOTOR/ŞANZIMAN/YAKIT TÜKETİMİ:
    Opel'in yeni geliştirdiği 1.6 litrelik motor 2000 devir/dakika'da 320nm tork,4000 devir/dakika'da da 136 bg güç üretiyordu.Aracın fabrika verilerine göre ortalama tüketimi 100 km'de 3.8 litre.Kullandığımız test aracında ise yol bilgisayarı ortalama yakıt tüketimini 9.6 litre olarak gösteriyordu.Test aracı olduğu için ve motorun rodaj dönemini tamamlamadığı için bu tüketimlerde olduğunu düşünüyorum.Yaptığım test sürüşü esnasında aracın sanki 136 bg değilde daha düşük bir güce sahip olduğu gibi bir his uyandı içimde.Kendi aracım Seat Leon 1.6 tdi 105hp ile karşılaştırdığımda böyle bir sonuca vardım.Belki de aracın konforlu olmasından kaynaklanan bir algıydı.Çünkü aracın fabrika verilerine göre 0-100 km çıkış zamanı 10.3 saniye.
    İÇ MEKAN VE BAGAJ GENİŞLİĞİ:
    Aracın iç mekanda sunduğu genişlik rakiplerini göz önüne aldığımızda (VW Jetta,Skoda Octavia,Toyota Corolla,Renault Fluance) yetersiz.Eğer benim gibi 1.86 cm boyunuz varsa koltuğu kendinize göre ayarladığınızda arkadaki diz mesafesi oldukça daralıyor.Ayrıca aracın sunduğu 420 litrelik bagaj hacmi rakiplerinin çok gerisinde.
    SONUÇ:
    Aracın sport+stil paketli versiyonuna Antalya bayisinde 73.000tl'lik bi fiyat aldım.Satış fiyatı,aracın sunduğu konfor ve donanım göz önüne alındığında şuan için piyasadaki en cazip araç halini alıyor.Rakiplerine göre sunduğu yüksek çekiş gücü ve düşük yakıt tüketimini de göz önüne alırsak; C sınıfı sedan arabaların içinde liste de kendine birinci sırada yer edinmesi için hiçbir engelin olmadığını görüyoruz.Tabi buna Almanların sağlamlığını ve yüksek mühendisliğini de eklemeyi unutmayalım.
    TEST VİDEOSU:
    http://www.youtube.com/watch?v=BVhwOYqaXy8







  • elinize sağlık..ama araç içeri çok ses almış..
  • Teşekkür ederim.Umarım yararlı olmuştur.Bu arada birçok otomobilin testini gerçekleştirdim.Araç bence birçok rakibine göre kabin içine çok fazla ses almıyor.Konforlu ve rahat bir araç bence.
  • Bu motor zaten diger rakiplerine göre sessiz astranin yalitimida gayet iyidir.ses sıkıntısı yok bu motorda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnşallah bende haftaya test edicem. Sabırsızlanıyorum.
  • Bende aynı aracı test ettim. Yol bilgisayarında ortalama yakıt bende de 9.5 litre civarındaydı. Ve dikkat ettiğim diğer birşey ise gazdan ayağı çektiğinde tüketim sıfırlanmıyor. Cutoff olmayabilir. bu konuda bilgi var mı?
  • Mazda3 ü denediniz mi ? Denediyseniz iki aracı karşılaştırdığınızda + ve - yönleri neler ?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    OPEL ASTRA 1,6 ENJOY EASYTRONİC
    17 yıl önce açıldı
    Honda Civic 1.6 Elegance
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinen

    Bende aynı aracı test ettim. Yol bilgisayarında ortalama yakıt bende de 9.5 litre civarındaydı. Ve dikkat ettiğim diğer birşey ise gazdan ayağı çektiğinde tüketim sıfırlanmıyor. Cutoff olmayabilir. bu konuda bilgi var mı?

    Bu sırada anlık tüketime bakıyosun dimi
    Yada ayağını gazdan çekince debriyaja basmıyosun dimi

    Bu arada aracı alanlar sonra kendilerini "ama bilmem kaç kg" şeklinde avutabilcekler mi iyi düşünsünler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 73 milyar cebimden çıkacaksa astraymış,golfmüş,mazda3 müş cartmuş curtmuş bunlara çıkmaz,,,, ikinci el temiz a4 veya 3.20,passat veya mondeo alırım,en azından ''cebimden 73 milyar çıktı ama arabaya biniyorum'' derim
  • "3qzotix" Mazda 3'ü henüz test etmedim.Ne yazık ki bayide test aracı yoktu.Zaten Türkiye'ye de 2015 yılına kadar 1000 adet ancak araç getireceklermiş.Araçta uzun bekleme süreleri olabilir.Test ettiğim zaman mutlaka burdan yayınlarım.
  • Direksiyonu çok yumuşak görünüyor
  • Aslında haklısısnız.Bu fiyatı verdikten sonra "D" sınıfı bir araç almak en mantıklısı. 73 bin verdikten sonra ikinci el, çok temiz Passat 1.4 tsi comfortline, Superb 1.6 tdi elegance, Mondeo 1.6 tdci titanyum, 508 1.6 hdi active gibi birçok araba alınabilir.
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    Oldukça yumuşak bi direksuyunu var.Hızlandıkça da sertleşiyor.Tepkileri de gayet hızlı
  • hakkinen H kullanıcısına yanıt
    Anlık tüketim verilerini ne yazık ki satış danışmanı açamadı.Bende anlık tüketimini merak ediyordum aslında.ortalama tüketimi çok yüksek çünkü.Ama ne yazık ki kontrol etme şansım olmadı
  • Bilmiyorum testi gerçekleştirdiğiniz yol parkur nasıldı,Rampa düz yol,trafik v.s

    En azından teste başlamadan,yol bilgisayarının tüketim verilerini sıfırlayıp,normal veya sert kullanımla ne tüketir gibi sorulara aşağı yukarı bir yanıt verebilmiş olurdunuz.
  • 61 bin clio , 73 bin astra. Ne kadar yükselmiş fiyatlar takip etmeyeli...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    73 milyar cebimden çıkacaksa astraymış,golfmüş,mazda3 müş cartmuş curtmuş bunlara çıkmaz,,,, ikinci el temiz a4 veya 3.20,passat veya mondeo alırım,en azından ''cebimden 73 milyar çıktı ama arabaya biniyorum'' derim

    Ayni benim kafa. C sinifina tas patlasa verecegim rakam 60 kağıt olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 70.000 tl ve üstü kesinlikle PREMİUM araçlara verilmeli(2.el haliyle) yoksa daha çok zengin edeceksiniz distribütörleri....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    73 milyar cebimden çıkacaksa astraymış,golfmüş,mazda3 müş cartmuş curtmuş bunlara çıkmaz,,,, ikinci el temiz a4 veya 3.20,passat veya mondeo alırım,en azından ''cebimden 73 milyar çıktı ama arabaya biniyorum'' derim

    Tartışmasız öyle.Çok şaşırıyorum bu fiyatlara şu araçları alan adamlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    quote:

    Orijinalden alıntı: hiroshi_nakamura

    73 milyar cebimden çıkacaksa astraymış,golfmüş,mazda3 müş cartmuş curtmuş bunlara çıkmaz,,,, ikinci el temiz a4 veya 3.20,passat veya mondeo alırım,en azından ''cebimden 73 milyar çıktı ama arabaya biniyorum'' derim

    Tartışmasız öyle.Çok şaşırıyorum bu fiyatlara şu araçları alan adamlara.

    2. el araçın başına ne geldiğini bilmediği için almakta tereddüt ediyor tek açıklaması bu....
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.