Şimdi Ara

Elektrikli araç kullananlar platformu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
239
Cevap
41
Favori
44.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araç kullananlar buraya...

    Batarya sağlığını korumak için faydalı bilgiler

    Lityum iyon pilleri sağlıklı tutmanın yolları üzerine yapılan araştırmalar her ne kadar aboratuvar deneylerinden gelse de, ilkeler genellikle otomobillerde kullanılan daha büyük paketler için geçerlidir. Bataryalar kimyasal reaksiyon yoluyla enerji üretir. Kimyasal reaksiyonlar fiziksel bir hücrede gerçekleştiğinden, istenmeyen veya atık reaksiyonlar da meydana gelir. Bu kaçınılmazdır ve bataryada bir sorun olduğu anlamına gelmez. Bu yan reaksiyonlardan bazıları, diğer koşullar uygunsa bataryanın daha uzun süre dayanmasına bile yardımcı olabilir. Ancak genel olarak aşağıdaki maddelere dikkat etmek batarya sağlığı açısından önemlidir.

    1. Yüksek sıcaklardan kaçının

    Nissan’ın ilk elektrikli LEAF modelinin de bize öğrettiği gibi bataryalar sıcak ortamı sevmezler. Bataryaları serin tutmak (modern araçların neredeyse tamamı aktif soğutma sıvısına sahiptir) ömrü uzatır. Örneğin çok sıcak günlerde aracı gölgeye park etmek, şarjdan önce aracı soğutmak gibi yöntemler işe yarayabilir.

    2. Sürekli hızlı şarjdan kaçının

    Bataryayı şarj etmek, lityum iyonlarını ve elektronları hücrelerin içinde hareket ettiren fiziksel bir süreçtir. Daha hızlı şarj oranlarında, fiziksel süreçler daha güçlü bir şekilde gerçekleşir ve batarya malzemelerinde daha fazla fiziksel stres veya mikro hasar meydana getirebilir. Hızlı şarjın zararlı olduğu kesin olarak tespit edilmemiş olsa da gerekli olmayan durumlarda hızlı şarjı kullanmamak işe yarayabilir.

    3. Düşük veya yüksek yüzdelerde şarj etmeyin

    Lityum iyon pillerdeki testler de gösterdiği gibi otomobilinizin bataryasını ne zaman şarj ettiğiniz önemlidir. Deşarj derinliği ne kadar az olursa bataryanın ömrü de artmaktadır. Yani kısaca, otomobilinizin bataryası yüzde 50 altında olduğunda şarj etmek bataryanın ömrü açısından en iyi senaryodur. Eğer mümkünse yüzde 30 bandı en doğru şarj aralığıdır.

    Arkadaşkar mevcutta eqe aracım var hafta içi eqc teslim alıyorum inşallah elektrikli araç kullananlar almayı düşünenler yaşadığımız deneyimleri olumlu olumsuz bu başlıkta konuşalım şarj istasyonları ev tipi şarjlar menzil vs elektrikli araçlarla ilgili herşey bu sayfada toplansın ne dersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 6 Mart 2024; 14:49:31 >







  • İster AC ister DC olsun, ister 3 kW ister 150kW olsun hepsi otomatik keser, araçtan da maksimum şarj limiti ayarlanabiliyor ve şarj cihazı otomatik kesiyor örneğin %80'de. Uzaktan kontrol için şarj cihazının olduğu yerde wifi olması gerekiyor. Benim böyle bir imkanım olmadığından otoparkta haliyle telefondan takip edebileceğim birşey olamadı malesef.

    Şarj cihazı gücüne şöyle yaklaşıyorum:

    Diyelim ki sabah işe giden akşam gelen birisiniz. Eve gelince araç sabaha kadar kalacak çoğunlukla. Bu durumda 22kW yada 11kW olmasının size faydası yok. Nasılsa araç bekleyecek. Bu güce yatırım yapmaya gerek yok. Yılda 10-15 kere ihtiyaç olacaksa ki böyle acil ihtiyaçlar yine 2-3 saat şarj olmasını bekleyerek değil 15-30dk şarj ile olur, bu durumda bu ihtiyacı DC şarj istasyonlarından karşılamak daha mantıklı.

    Ama diyelim ki iş yeriniz var, araç o sırada yanınızda ve istediğiniz zaman her an çıkmaya hazır bulunmalı, 2-3 saat süresiyle sürekli şarj edebileceğiniz ortam müsait, bu durumda tabi ki kesinlikle bu şarj cihazları duvar prizinden mantıklı.

    Dediğim gibi kullanıma bağlı. Gece parkta yatacak araç için 22kW'ın bir getirisi yok kendi dolunca şarjı kesse bile. Erkenden dolduracak sabaha kadar araç yine boş yatacak, neden o maliyeti vereyim? Aracınız 60 kW ise az doluluktan tama 2-3 saatte doldurur, sürekli bu sürede şarj etmeye ihtiyacınız varsa kurabilirsiniz. Benim araç 91kW, 22kW işime yaramıyor çünkü araç AC'de 11kW destekliyor. Yani yine 7 saat civarı şarjda tutmam lazım. Almamın anlamı yok. Bu nedenle de 7.4KW tek fazlı sistemi de almadım. Duvar prizi bir gecede 91kW'ın yarısını dolduruyor (250-300km), 2. gece diğer yarısı. Her hafta bu çevrim bir kere yetiyor. Çok sık ve sürekli şehir dışı olmayacaksa gerek yok. Zaten şehir dışı olacaksa sadece ilk şarj bu şekilde, yolda zaten DC istasyon zorunlu.

    Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur. Tercihinizi buna göre yapabilirsiniz. Her şekilde mutlu olursunuz, elektrikli araç ayrı bir keyif 🙂

    Golf ile kıyaslarsak, ki pek çok kişiye göre de C segmentinin kralı desek pek yanlış olmaz, boy olarak aynı. 4283 boy.

    Aks mesafesi Golften 8,5 cm uzun olması sebebiyle diz mesafesi Golften fazla. Golf 2619 iken bu 2705.

    Yükseklik 4-5 cm fazla ve genişlik de Golften 4,5 cm fazla. Çok kollu ve gerçekten iyi ayarlanmış ve sessiz bir arka aksa sahip.

    Motor gücü 170 hp ve Golf GTI kullanmadım ama Scirocco 160'lık bu tepkiyi rüyasında bile veremez. Kullandım biliyorum.

    Tabi ki bunlar yüksek hız arabası değil. TEM aracı değil E5 aracı dersem daha iyi anlaşılacaktır.

    Sık sık uzun yola gidenlere asla uymaz. Yüksek hızı sevenlere uymaz. TEM'e çıkarım basar giderim diyenlere de uymayabilir günlük yaptıkları km'ye bakarak.

    Geçmişte Audi TT aracımla dahi yüksek hız sevmeyen bana gerçekten uyduğunu söyleyebilirim.

    Arabada zaman geçirmekten nefret eden ve yolculuk hemen bitsin, hemen varayım gideceğim yere diyene de uymayabilir.

    Yukarıda bahsettiğim yolculuğu TEM'e çıkıp gazlayarak 2,5 saatte bitirebilirdim ama ben E5'ten gittim ve 3 saatte tamamladım.

    Böyle dikkatli gidince de 350km menzilli araç 390km yapacak seviyeye geliyor. Oldukça yeterli olarak görüyorum.

    Öncelikle gerek forum kültürü gerek gerçek hayatta siz diye hitap eden birine "SEN" diye hitap etmemelisin.


    Ben gelmiş sana 9-10 aydır kullandığım araçla ilgili performans kaybı olmadığını aktardım. Mesafe ile ilgili açıklamalar zaten en önemli ve pahalı parçaları piller, onlardaki kaybın daha önemli olduğu ile ilgiliydi. Nesine bu kadar sert üslupla cevap verdin anlamak mümkün değil ama tekrar ve tekrar yukarda yazdığımı senin için açıklıyorum.


    Hemen bir üstte bu süre içinde performans kaybı yaşamadığımı, örneğin düzenli olarak her gün dik yokuşta manevra yaptığım için aracın çekişi ile ilgili fikrim olduğunu ifade etmiştim.


    Eğer bir performans kaybı belirtisi olsa bu 3-4 yıl sonra pat diye olacak değil, şimdiden kendini gösteren düzeyde olurdu. Dolayısıyla olmayan bir şeyi aradığını ifade ettim.


    Olası performans kaybının 3-4 yıl için mümkün olmayacağını zaten ilk cevabımda söyledim. Bu elektrikli aracın çalışma prensibine aykırı, deneyimlediğim süre takriben üçte biri bir süre ve bu sürede tespit etmedim performans kaybı ile ilgili geri dönüşüme teşekkür etmek yerine aldığım tepkiyi de geri iade ediyorum.

    Bu arada belki birilerine faydası olur, şarj cihazı süreci ile ilgili bilgi vereyim, eğer evinizde monofaze hat çekme imkanı varsa o zaman standart ev prizlerinden yaklaşık 3.5 KW/saat 16 Amper ile şarj yapabilirsiniz. Bir diğer alternatif 7.5 kw/saat 32 amper buda yine monfaze olarak mümkün ancak kablolar ısınabileceği için bu çok tercih edilmiyor ( mevcut kablo kesitleri 32 ampere göre olmadığını varsayarsak) Bu durumda 60 KW batarya kapasitesine sahip bir arabayı


    60 Kw/saat / 3.5 Kw/saat = 17 saatte 0 dan 100'e şarj edebilirsiniz, hiç bir zaman bataryanın 0 olmayacağını varsayar ve %80 doluluğa kadar şarj edeceğinizi düşünürseniz örneğin

    60Kw/saat bir bataryanın eve geldiğinizde %20 dolu olduğunu düşünürsek ve %80 kadar şarj edeceğimizi düşünürsek toplam batarya kapasitesinin %60 kadar dolum yapacağız bu durumda


    60Kw/ saat batarya kapasitesi olan bir arabanın %60 kapasitesi 36Kw/saat demektir.


    Bu durumda 36Kw/saat / 3.5 Kw/saat = 10 saat şarj ile %80 doluluğa gelir. tabi Batarya kapasitesi değişirse ona göre hesap edersiniz.


    Evde trifaze imkanı varsa bu durumda karşımıza iki seçenek çıkıyor 11Kw/saat ve 22Kw/ saat aslında

    Trifaze olduktan sonra aracınızın şarj invertörünün AC yani alternatif akımda ne kadar şarjı destelediğine bakmanız lazım eğer 22KW destekliyorsa bu durumda trifaze elektriği bu oranda kullanabilirsiniz, ayrıca belirtmem lazım ki bu oran yani 22Kw/ saat trifazenin maksimum oranıdır.

    Ancak genellikle arabalar 11Kw/Saat destekliyor.


    Bu durumda 36 Kw/ saat / 11 Kw/saat = 3.2 Saatte aracınız dolar.


    Kısaca yaşadığım süreci sizlere anlatmak istedim.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Elektrikli Araç Kullanıcılarının Buluşma Noktası

    Elektrikli araçlar, çevre dostu ve ekonomik ulaşım seçenekleri olarak giderek daha popüler hale geliyor. Ancak elektrikli araç sahipleri, benzersiz deneyimlerini ve karşılaştıkları zorlukları paylaşmak için bir araya gelmek istiyorlar.

    Bu ihtiyaçtan doğan elektrikli araç kullanıcı forumları ve platformları, elektrikli araç sahiplerine şunları sunuyor:

    • Kullanıcı Yorumları: Gerçek elektrikli araç kullanıcılarının gerçek deneyimlerini ve yorumlarını paylaştığı yerler. Bu platformlar, belirli modeller hakkında bilgi edinmenize ve potansiyel sorunlar hakkında fikir edinmenize yardımcı olur.
    • Apartmanda Araç Şarj Etme Konuları: Elektrikli araç kullananlar, apartmanlarda araçlarını şarj etme zorluklarını tartışır ve çözümler arar. Bu platformlar, apartman kurallarını ve şarj altyapısını anlamada faydalı olabilir.
    • Mini Elektrikli Araba Kullanıcı Yorumları: Mini elektrikli araçların kullanım deneyimlerini ve özelliklerini öğrenmek için özel platformlar mevcuttur. Bu yorumlar, boyut, menzil ve şarj süreleri hakkında değerli bilgiler sağlar.

    Elektrikli araç kullanıcı yorumları, elektrikli araç satın almayı düşünenler için vazgeçilmez bir kaynaktır. Bu platformlar, potansiyel avantajları ve dezavantajları anlamanıza, bilinçli bir karar vermenize ve elektrikli araç sahipliğine sorunsuz bir şekilde geçiş yapmanıza yardımcı olur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mercedeste fiyatlar ne alemde liste fiyatları geçerlimi hocam? Ayrıca araç bulunurluluğu var mıdır?

  • tamerinal T kullanıcısına yanıt
    Elektriklide çok zorluk çıkartmıyorlar liste fiyatı geçerli
    Eqe 300+ ı kasımda 2.78 e almıştım
    Eqc de 3.4 e bitti hocam
    Onlinede takip ederseniz araç bulunabiliyor
    Ev tipi istasyon bakıyorum bu aralar
  • Bende haftaya doğan slx pazarlığına oturacağım nasipse gazlı oluşu avantaj bizim için.

  • Eqb bulunabilirligi var mi
  • berkay_53 kullanıcısına yanıt

    bende broadway var elektrikliyle aynı yakıyor hesaplayınca gaz 8.99 tl alıyorum kokluyor valla orjinal weber karbüratörlü fabrika çıkışlı ellenmemiş  

  • kimbehicayy kullanıcısına yanıt

    Tesla bedavaya geldi diyebilir misin. Tesla bu fiyatta iken EQC pahalı değil mi.

    İkinci elde premium elektriklilerin çanına ot tıkadığını düşünüyorum Tesla'nın. Tesla bu fiyata iken sizce iki katı para verip Alman premiumlarını almak isteyecek mi millet.

  • Eqc ‘ nin menzili çok kısa ve içinin glc’den daha dar olduğunu bir çok kişiden duydum. Umarım doğru değildir. Hayırlı olsun sizin için.
  • wanker_san666 W kullanıcısına yanıt
    Suvların genelde yüksek yapısından dolayı menzil kısa oluyor evet içide çok geniş değil gaza gelip aldım eqe ile kıyas yapıp birini satacağım hocam
  • Apartman için kapalı garaja sayaçtan 3 x 6 antigron kablo çekmek istiyorum ancak Ayedaş bir sıkıntı çıkarır mı? Sıkıntıdan kastım otopark için mesken değil de ticarethane tarifesi vs uygulamayı şart koşuyorlar diyenler var. Telefonda tamam deyip tesisat döşendikten sonra sıkıntı çıkarırlarsa diye çekiniyorum. Bİlgisi olanlar paylaşabilirse sevinirim.
  • derfgt D kullanıcısına yanıt
    Teslayı henüz incelemedim ama ortalama bir araç olduğu asla premium beklentiniz olmasın yönünde tepkiler var ilk fırsatta inceleyeceğim havalı süspansiyonları dijital farları genişliği hareketli atka aksı kağıt üstünde mercedes çok üstün hocam
  • Kona elektrik kullanıyorum sorusu olan sorabilir.
  • Müstakil bir eve güneş enerjisi paneli ve şarj istasyonu kurulsa sizce iş görür mü?

  • Granddde kullanıcısına yanıt

    Yeni kasası çok güzel görünüyor, yıl sonunda gelecek galiba.

    Sizde 100'lük mü yoksa 150'lik mi var. Bugün olsa yine alır mısınız yoksa farklı bir tercihiniz mi olur.

    Elektriklilerin satışı evet sürekli artıyor fakat bazı elektrikli araç sahiplerinin sonraki araçlarında elektrikli tercih etmediklerini okudum iskandinav ülkelerinde.

  • Granddde kullanıcısına yanıt
    Hocam merhana ev prizinden şarj denedinizmi hiç kaç saatte şarj olur ev prizi ile
  • Evet evden sarj ediyorum wallbox ile. Arac 11kw ile sarj oluyor. Batarya kapasitesi de 39.5kw sıfır sarjdan yaklasik 3.5 saatte doluyor. Tabi evden sarj olduğu icin hiçbir zaman sıfırdan sarj etmiyorsunuz. Normal kullanımda full sarj 2.5 3 saat.

    Normal prizden sarj etmedim ama oradan 10 12 saat sürer tahminim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Granddde -- 10 Nisan 2023; 11:26:59 >
  • derfgt D kullanıcısına yanıt

    Bendeki 100luk. Su an icin çok memnunum genel olarak. Bundan sonra icten yanmali bir arac almam sanıyorum.

  • urugakhina U kullanıcısına yanıt

    Hyundai araç aliminda ücretsiz wallbox hediye ediyor zaten. Evden sarjda kw ücreti yaklasik 2.5tl. Bir depo yaklasik 100Tl ye doluyor. Yine yaklasik 300km gidiyor. Güneş paneli ile yer musaitse sifir maliyetle kullanmak mümkün.

  • Granddde kullanıcısına yanıt

    O zaman çok kullanışlı olur sanırım. Wallboxu dışarıdan alsak da fiyatı 20-25 bin TL falan sanırım. Müstakil bir ev için ciddi kullanışlı olur.

  • urugakhina U kullanıcısına yanıt

    Evet yaklaşık o fiyatlara mal olur. Evde dukkanda sarj etme imkanı varsa elektrikli araç cok avantajlı.

  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.