Şimdi Ara

Otomobil üreticileri: Yeni yakıt standardı elektrikli otomobil geçişini engelleyebilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobil üreticileri: Yeni yakıt standardı elektrikli otomobil geçişini engelleyebilir
    ABD'deki büyük otomobil üreticilerini temsil eden bir grup olan Otomotiv İnovasyonu İttifakı, önümüzdeki on yıl için önerilen yakıt ekonomisi standartları konusunda kırmızı bayrak çekti. Grup, yeni kuralların uygulanması halinde sektörün elektrikli araçlara geçişini engelleyeceğini iddia ediyor.



    Yeni kurallar ter tepebilir



    ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) temmuz ayında, 2027-2032 model yılları için otomobil ve hafif kamyonlar bazında yakıt ekonomisi standartlarının belirlenmesine yönelik bir teklif yayınladı. Teklif, otomobillerin yakıt verimliliğini her yıl yüzde 2, hafif kamyonlarınkini ise yüzde 4 oranında artırmayı hedefliyordu. Bu, 2024-2026 model yılları için otomobillerde yıllık yüzde 8, hafif kamyonlarda ise yüzde 10 iyileştirme gerektiren önceki standartlara göre önemli bir artış anlamına geliyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye pazarına da giren BYD otomobil satışlarında Hyundai ve Ford'u geçti



    Automotive News'in haberine göre NHTSA'nın önerisi, önceki standartlara göre 2026'da yaklaşık 49 mpg olan filonun ortalama yakıt ekonomisinin 2032'ye kadar galon (3,78 litre) başına yaklaşık 58 mil (mpg) olacağı anlamına geliyor.



    Ancak Otomotiv İnovasyonu İttifakı önerinin gerçekçi ve uygulanabilir olmadığını savundu. Grubun temsilcisi Michael Hartrick, kamuya açık sanal bir oturumda, teklifin "maksimum fizibiliteyi aştığını" söyledi. Grup, bu durumun otomobil üreticilerinin dikkatini ve kaynaklarını elektrikli araçlara yatırım yapmaktan uzaklaştıracağını altını çiziyor. NHTSA ise ilgili yeni kuralları, otomobilleri daha verimli hale getirmenin ve sera gazı emisyonlarını azaltmanın bir yolu olarak görüyor.




    Kaynak:https://interestingengineering.com/transportation/automakers-fear-new-fuel-standards-will-derail-ev-shift







  • tam aksine, yeni araclara gereksiz boyutlarda abartili v8 motorlar koyamiyacaklari icin elektrikli araclar karsisinda rekabet gucu azalir. bence elektrikli araca mani degil. klasik otomotivci aglamasi. onlara kalsa ayni teknolojiyi makyajlayip makyajlayip bir 100yil daha nasil itelerim hesabi yapar.
  • denız suyu gıbı yaıtlara gecmelerı gerekırdı elektrık cokta yararlı olmadı. zaten sentetık yakıt malıyetı elektrıge yaklastı emısyonu da oyle

  • Gelecek elektrikte ayrıca elektrik bi 10 seneye kalmaz bedava olacak tabi bizim gibi ülkelerden bahsetmiyorum
  • Elektrikli otomobil fiyatları düşer mi bizde?Beni şuan ilgilendiren kısmı bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tanjiro Kamado -- 3 Ekim 2023; 10:48:59 >
  • Yeterince emcükleyemediklerini düşündükleri için motorlu araçları bu kadar çabuk bırakmak istemiyorlar, bu hedeflerin tutturulamaz olması yahutta maliyetli olması geçişi hızlandırmak için alınmış besbelli, dertleri geçişi 20-25 yıla yaymak burası gayet net.
  • Ayrıca DOE'nin elektrikli araçların yakıt ekonomisini %72 oranında azaltacak kuralının iki kurumun politikaları arasında ciddi bir uyumsuzluk yaratacağını da söyledi.


    Kısmını da çevirseydiniz konu daha anlaşılır olurdu tahminimce.Tahminimce diyorum çünkü fosil yakıtlı araçlar hibrit olurmak zorunda kalırsa daha ucuz bir piyasada EV (elektrikli araçların) rekabet gücü kalmacağını vurgulamış oluyor.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Spor arabalara bulaştırmayın bari :) v8 v10 v12 den mahrum kalmayalım alamasakta seside tahrik ediyor
  • gs09gs09 kullanıcısına yanıt

    1.5 680hp phev aracı Megane parasına alıyor adamlar aramıyor artık kimse V8 vs :)

  • Hadi inşallah.
  • akpli arkadaş yine sallamış ve baya da like almış.


    bu ağlayışın sebebi; Çin'in elektrikli araç konusunda çığır açması. sadece üretmiyor, üretim bandı da satıyor. çip konusunda da artık bağımsızlığını ilan etti. rusya ile ortak Starlink'e alternatif sistem kuracaklar.



    tesla'nın kullandığı basım bandlarını bile Çinli firmalar üretiyor. Volvo bile benzer bandları Çinli firmalar ile ortak geliştirecek.


    kabullenmesi zor ama çin bu saatten sonra durdurulamaz. ancak dünya birleşip de çine girmemiz gerekli. yoksa durdurulamaz.

  • Elektrikli araçlara geçiş Türkiyede 30 yıldan fazla olur. Neden mi? 1-stoklar eritilecek 2-elektrikli araçlardan ekstradan vergi alınacak. Yok öyle kolay kolay benzini dizeli lpgyi kenara atmak.
  • Elektrikli araçlar devrim, doğa için şöyle böyle bunlar hikaye, bu adamların doğayı veya seni düşündüğü yok. Seni kontrol altına almak istiyorlar. Menzil kısıtlı, şehrinden çıkma uzaktan erişsinler veya en kötü senaryoda araçları kapatmak istiyorlar. Telefonlarda istedikleri oldu beyinler uyuştu tepkisiz bir nesil geldi. Telefonlar her sn. fotoğraf çekiyor. Ne arıyorsun, ne izliyorsun, nereye gidiyorsun, pazarlama olarak karşına çıkıyor. Tüketici ol ve bir süre sonra emire itaat et, müzikten modaya, sinemaya herşeye yön veriyorlar bizde seçtiğimizi zannediyoruz. Algoritma işliyor, kimsenin suçu yok belki ama algıları açabiliriz diye düşünüyorum.
  • Visionx st V kullanıcısına yanıt
    Elektrik (Türkiye dışındaki ülkelerde) nasıl bedava olabilecek, onu anlatabilir misiniz? Elektrik bedavaya mı mal ediliyor, cok düşük yatırım maliyetiyle cok yüksek Watt elektrik üretme olanakları varmıydı da bedava olabilecek?
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Hocam bugün köyde dizel yakıtı zor üretirsin ama elektriği hiç zorlanmadan üretebilirsin herşeyde elektrik var buğün havadan dahi elektrik üretiyorlar abd de teslalar bedava sarj oluyordu tesla istasyonlarında Finlandiya da elektrik fiyatları eksiye düştü geçensene evet halk yine fatura ödedi ama üretim masrafı sıfırlandı devlet için

  • Visionx st V kullanıcısına yanıt
    Benim evin yakınlarında askeri tesis var. Elektrik gidince dev bir jeneratör devreye giriyor uğultu sesi duyuluyor. Tesisin 1000 kW elektrik ihtiyacı olsa onu karşılamak için dev jenaratör. Biraz hayal kuralım. Şebeke elektriği hiç olmasa bu dev jeneratör sürekli 7x24 çalışsa ne mazot ne bakım dayanır değil mi? Şimdi orta büyüklükte sıradan bir şehir örneğin Konya olsun, Konya'nın elektrik ihtiyacı 1000 kW'nin 1000 katıdıdır. Konya şehrine 7x24 elektrik sağlamak için 1000 tane o dev jeneratörlerden çalıştırmak kadar çaba ve masraf gerektirecektir. O çaba nerede, hangi santralde ? O çabayı göremiyor, duyamıyoruz. Konyadan küçük 50, Konya'dan büyük 5 büyük şehirde de nihayetinde Türkiye genelinde 35 milyon kW elektrik nerde nasıl 7x24 üretiliyor bilemiyoruz.

    Hergün 100'lerce elektrikli otomobil üretiliyor. Bunların şebekeden çekeceği ek elektrik nereden gelecek, onu hiç bilmiyoruz. Bu soruyu y.dışında da soran ve yanıtını bilmeyen biçrok kişi var. Bilinmezliklerle dolu bu elektrik üretimi, yeni rüzgar çiftlikleri, güneş tarlaları yapılarak karşılanacak diye ardı ardına haberler cıkıyor fakat bu devasa elektrik, rüzgar çiftliğinde rüzgar esecek te, güneş tarlasında güneşş doğacak ta mı üretilecek üretilir? Pek mantıklı pek olası değil. Bu devasa elektriğin rüzgarla güneşle üretileceğine inanın diyorlar fakat inanmak zorunda değiliz, bilmeliyiz. Ancak araştırıp sorgulayarak bilebiliriz.




  • Bayağıdır şunu merak ediyorum: Elektrikli arabalar yerine Hidrojen yakıtlı araba kullanmanın en büyük zorluğu yakıt tankının aşırı büyük olması ve nihai ürün elektriğin kabloyla, hatta şebeke elektriğine ihtiyaç duymadan yenilenebilir kaynaklarla üretilerek verilmesi söyleniyor. Peki bazı yerlerde elektriği üretmek için Hidrojen kullanılsa? Arabaya tank koymak yerine yine elektrikli kullansak ama bu elektriğin kaynağını Hidrojen olarak dizayn etsek bazı lokasyonlarda daha mantıklı değil mi?
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    h-araçlarda hidrojen tankı güvenlik payı nedeniyle cok büyük. yine güvenlik nedeniyle bir araçta tank 2-3 parça olacak şekilde tasarlanıyor.

    hidrojen ile ilgili bahsedilmeyen bazı şeyler var örneğin bugün hidrojen dediğimiz şeye 1700'lü yıllarda "inflammable air" yani "yanabilir hava" deniliyordu, hidrojen ifadesi 1800'lerden itibaren kullanılmaya başlandı. 1800'lere kadar azot / nitrojen için "flojistike hava", oksijen için de "yaşamsal hava" deniliyordu.

    Bir diğer ayrıntı ki bunu günümüz termodinamik kitapları da yazar, hidrojenin kendisi enerji değil sadece enerji taşıyıcıdır. h-araçta hidrojen enerjisini bıraktıktan sonra egzostan su olarak cıkar. Yani hidrojen 350 ila 700 bar basınç altında depolanabilen enerji yüklü sudur.

    başka bir önemli ayrıntı hidrojen petrol ve doğalgazdan üretilir şeklinde lanse ediliyor fakat Kaliforniya'da adam hidrojen dolum istasyonunda yaptığı çekimde hidrojen üreten konteynerı gösteriyor, konteynera sadece şebeke suyu ve elektrik bağlı. Buradan elektrik ve suyun olduğu heryerde hidrojen üretilebileceği sonucu cıkar.

    Otomobil üreticileri: Yeni yakıt standardı elektrikli otomobil geçişini engelleyebilir




  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    5 sene içinde elektrikli araçların minimum menzili 1000 km ve şarj süresi Max 10 dakika olduğu zaman ne bahane uyduracaksin acaba ?

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Hocam çinliler rekor kırıyor rüzgar türbininde verimlilikte Siemens te aynı durumda bırak 1000kwh yi adamlar tek türbinden 350 400 mgw alıyor bi günde Bu türbinden 3 tanesi dahi konyaya rahat yeter Goldwind GWH252-16MW

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.