Şimdi Ara

Elektrikli kamyonların dizel araçlardan daha ekonomik olduğu bulundu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli kamyonların dizel araçlardan daha ekonomik olduğu bulundu
    Çin’in Guangdong eyaletine bağlı teknoloji merkezi Shenzhen şehrinde gerçekleştirilen bir pilot program, elektrikli kamyonların uzun mesafeli taşımacılıkta dizel araçlara kıyasla daha ekonomik olabileceğini ortaya koydu. Uzmanlara göre bu araçlar, toplam sahip olma maliyeti açısından da dizel yakıtlı araçları geride bırakıyor.



    Elektrikli kamyonlar daha ekonomik



    SCMP’nin haberine göre yıllık 60.000 kilometrenin üzerinde yol kat eden batarya destekli kamyonlar, toplam sahip olma maliyeti açısından dizel araçları geride bırakıyor. Toplam sahip olma maliyeti, bir aracın satın alma maliyetinin yanı sıra, kullanım ömrü boyunca ortaya çıkan işletme giderlerini de kapsıyor.



    Uzmanlara göre batarya maliyetlerindeki keskin düşüş, 2023 yılına kıyasla elektrikli kamyonların satın alma maliyetlerini yaklaşık yüzde 30 oranında azalttı. Bu durum, daha kısa mesafelerde çalışan kamyonların bile dizel araçlarla rekabet edebilmesini sağlıyor. Önceki yıllarda, elektrikli kamyonların yüksek başlangıç maliyetleri, yakıt tasarrufu avantajlarını gölgede bıraktığı için alıcıları caydırıyordu.



    Geçen yıl Shenzhen'de 40'tan fazla işletme ve kurumun hükümetin desteğiyle şehir ile Dongguan ve Huizhou arasındaki güzergahlarda elektrikli kamyon kullanımına yönelik bir pilot program yürütüldü. Programa 38 ağır sınıf kamyon dahil edildi. Pilot programda belirlenen zorluklardan birisinin yetersiz şarj altyapısı olduğu vurgulandı.



    Ayrıca Bkz.Volvo’nun kompakt elektrikli SUV modeli, Avrupa’nın en çok satanlarından biri oldu



    Shenzhen yönetimine elektrikli kamyonların yaygınlaştırılması konusunda danışmanlık yapan Shenzhen Xieli New Energy and Intelligent Connected Vehicle Innovation Centre direktörü Xie Haiming, şehir içi ve şehirlerarası taşımacılıkta elektrikli araç kullanımını artırmayı hedefleyen projelerde görev alıyor. Daha önce dünya çapında toplu taşıma ve taksi filolarını tamamen elektrikli hale getiren ilk şehir olan Shenzhen, bu başarıyı yük taşımacılığına da taşımak istiyor.



    Shenzhen’den başta sanayi şehirleri Dongguan ve Huizhou olmak üzere bölgedeki diğer şehirlere yapılan taşımacılık, elektrifikasyon sürecinin en önemli itici gücü olarak gösteriliyor. Guangdong eyalet hükümeti, Büyük Körfez Bölgesi’nde sıfır emisyonlu lojistik koridorları oluşturmayı planlıyor. Bu girişimin, bölgenin karbon azaltma ve temiz enerji politikaları çerçevesinde kritik bir rol oynayacağı belirtiliyor.




    Kaynak:https://www.scmp.com/business/china-evs/article/3296897/electric-trucks-cheaper-diesel-vehicles-long-haul-routes-shenzhen-trial-expert







  • Radyatör yok, yağ pompası, motor, egzos, vites kutusu, benzin pompası hiç bir şey yok tabii. Bozulacak bakım yapacak bir şey olmayınca doğal olarak zamanla daha ucuza geliyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • En azından kafa düzmezler.. Leş gibi duman atmazlar..Geçen elektrikliye çevrilmiş bir tır geçti yanımdan inanın taksiden hallice bir sesi vardı dumanı vs yoktu..Harika birşeydi.. Yaklaşık 2 senedir elektrikli scooter kullanıyorum 27 binde .. Bakım yok istesende yapamıyorsun..Fren balataları yeni yeni zayıfladı..Hiç arıza yapmadı yapacak gibi de durmuyor.. Yeterince güçlü 120 kmye kadar menzili var tek şarj..90 km üstü hıza çıkıyor iki kişi ..Trilyon tane özellik var..
    - Kendini şarj özelliği
    - Hız sabitleme
    - Kombine fren
    - İsteğe bağlı geri vites
    - Bataryası da dahil herşeyi telefondan kişiselleştirilebilir.. Vites hız aralıkları güç oranları devir hız ve güç ayarları ön konsoldaki düğmeler gibi trilyon tane özelliği kişiselleştirebiliyorsun. Batarya yalnız iyi durumda değildi bataryacıya yolladım..Olur da yine motosiklet alırsam yine elektrikli alacağım..Sıfır ses sıfır ısı sıfır koku..Sıfır bakım..





  • Pil konusu hâlâ gelişim aşamasında. Tır, kamyon gibi araçlar için tehlike arz edebilir uzun yollarda. O yüzden firmalar biraz çekingen davranıyor galiba. Düşünsenize yolda pili patlayan tırı 🙄

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yılda en az 100k yapıyor bir ağır vasıta tır yeni nesil tırlarla gerçek bir karşılaştırma olsa keşke

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt
    bozulacak bakım yapılacak ısı pompası ve lastikler var.

  • hayat_icinde kullanıcısına yanıt
    Hangi elektrikli scooter bu?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ona97 O kullanıcısına yanıt

    Yola mazot ,yağ saçıp suçsuz günahsız insanlara kaza yaptırma olasılığından çok daha düşük bir ihtimal.


    Eminim at arabasından benzinliye geçince de sizin gibiler bu tarz yorumlarda bulunuyordu ama zafer net olarak elektirikli araçların olacak Elektrikli kamyonların dizel araçlardan daha ekonomik olduğu bulundu 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Elektrikli kamyonların dizel araçlardan daha ekonomik olduğu bulundu"

    Bulundu demiyoruz editor arkadaşım, tespit edildi daha doğru kullanım.

  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt
    İsı pompası bakım gerektiren bir şey mi? Dizellerin lastikleri yok mu?

  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Evet ısı pompası bakım gerektiren bir şey, şahsen menzil sorunu çözülürse ısı pompalarının kullanılmayacağını düşünüyorum. Lastik kısmına gelirsek. kamyonları bilmiyorum ama otomobillerde lastikler çok çabuk yıpranıyor. sebebi ise araçların çok ağır olmasından dolayı. ayrıca lastikler normal lastiklere göre daha pahalı.

    Elektrikli araçlar gelecekte çok daha ekonomik olacak. bu yüzden acil değilse mümkün olduğu kadar geç elektrikli almak maddi olarak fayda sağlayacaktır. Parası olan alsın ona bir şey demiyorum. çevre açısından fosil yakıtlardan bir şekilde uzaklaşmamız gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CleanCoders -- 5 Şubat 2025; 09:18:25 >
  • arasberkant A kullanıcısına yanıt
    volta vs5

  • hodoras H kullanıcısına yanıt
    bulunmuş işte kardeşim. yolda yürürken birden karşılarına çıkıvermiş. niye anlamıyorsun ki

  • Bataryanın giderek askimsei gibi bir durum var. menzil ve güç olarak araca negatif yansıyor. motorun ve benzin deposunun sürekli küçülmesi gibi. ama içten yanmalı motorlardaki aşınma ve bakım ihtiyacı da göz ardı edilmesin.

    Bir kamyon için mekanik aksam (sadece tamir ) 10 15 bin euro yu bulabiliyor.

  • Dizel kamyonlar ilk önce LNG ye geçmeli,hem çevre kirliliği olmaz hem de uzun menzil ve ekonomik olacaktır

    Motoru kaldırmadan belirli bir maliyet ile dizel motorlarda CNG ve LNG ye dönüştürülebilir ,elektrik işi boş beklenti .Piyasada tutmaz.

    LNG hem daha az riskli hemde daha fazla menzil açısındam ağır araçlar ,tırlar ve kamyonlar için en uygun ve çevreci çözümdür .

    Tabii ki fabrikasyon çıkan bir LNG sistemi ile donatılmış tırlar daha uyumlu ve sıkıntısız olacaktır .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 5 Şubat 2025; 13:38:22 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CleanCoders C kullanıcısına yanıt

    Güzel detaylı açıklama için teşekkür ederim.

    Bu noktada bu bahsettiklerin ne kadar maliyet farkı oluşturuyor bakmak lazım.

    100bin bakımı yapınca "ben arabaya daha önce masraf yapmıyormuşum" dedim. Bunu da dahil etmek iyi olabilir.

  • Türkiye de 2022-2023 den beri e-transit var zaten e-kangoo e-doblo var zaten vw nin id vanları var zaten kısaca bizde 3-4 senedir ticaride elektrikli var zaten ..
    Kaç tane satmış ilanlarda kaç tane görebilirsiniz ..
    Şirketler araç almadan önce en detayına kadar iner demek ki bir yerde verimsizlik varki geçmiyorlar elektrikli ye..
    Yoksa yer gök eletkrlli ticari araç olurdu çoktaan...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkmoon34 -- 6 Şubat 2025; 18:18:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.