Şimdi Ara

Küçük motorlu Dizel araç nasıl kullanılır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
4.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.3 dizel araçlar nasıl kullanılır arkadaşlar. Ustam 2500-3000 de vites at sürekli o devirde kullan diyor. Ama böyle oluncada hem araba çok bağırıyor hemde yakıt çok artıyor. 1750 devirde vites atıp o devirde gazlayınca bağırmıyor yakıt azalıyor ama partikül filtresi tıkanabilirmiş.

    Sizce nasıl olmalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nguas -- 7 Kasım 2018; 15:45:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Angelica kullanıcısına yanıt
    Angelica demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Hala vitesle oynayanlar var.
    Sesli guldum buna istanbul trafiginde olmadigim surece otomatik arac kullandigimda kendimi araba kullanmiyormus gibi hissediyorum guzel kemikli bi manuel vitesin tadini hicbir otomatik vites bi petrolhead e yasatamaz
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Küçük Motorlu Dizel Araç Nasıl Kullanılır?

    1.3 dizel motorlar, daha iyi yakıt verimliliği ve daha yüksek tork sağladıkları için küçük araçlarda giderek daha popüler hale geliyor. Küçük bir motorlu dizel aracı kullanmak, benzinli bir aracı kullanmaktan biraz farklı olabilir, bu nedenle işte dikkate alman gereken birkaç ipucu:

    • Kontak Öncesi Isınma: Dizel motorlar benzinli motorlara göre daha uzun süre ısınma süresine ihtiyaç duyar. Bu nedenle, soğuk havalarda motoru çalıştırmadan önce en az 30 saniye bekleyin.

    • Yumuşak Kalkış: Dizel motorlar yüksek tork üretse de, çok hızlı kalkış yapmakten kaçının. Bunun yerine, yumuşak bir şekilde gaza basın ve yavaşça hızlanın.

    • Düşük Devirlerde sürün: Dizel motorlar düşük devirlerde en verimli şekilde çalışır. Mümkün olduğunda, 1500-2500 rpm aralığında sürün.

    • Erken Vites Değiştirme: Dizel motorların yüksek torku sayesinde, benzinli bir araca göre daha erken vites değiştirebilirsiniz. Bu, yakıt verimliliğini artıracaktır.

    • Manuel Vites Değişimini Kullanın: Manuel vitesli bir dizel aracınız varsa, yakıt verimliliğini en üst düzeye çıkarmak için manuel vites değişikliğini kullanın.

    • Regeneratif Frenlemeyi Anlayın: Bazı dizel araçlar, frenleme sırasında enerjiyi geri kazanan rejeneratif frenleme sistemlerine sahiptir. Bu sistem, fren pedalına bastığınızda devreye girer ve motoru yavaşlatmak için kullanır, bu da yakıt verimliliğine katkıda bulunur.

    1.3 dizel motorlu araçların yakıt verimliliği yüksek olsa da, yukarıdaki ipuçlarına uyarak bu verimliliği daha da artırabilir ve aracınızdan en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • filtre olayına şöyle bir sey diyebilirim ki bu çoğu araba icin geçerli; ara sira otobana çıkıp arabayı dizelse 3000 devir benzinli ise 4000-5000 devrinde biraz kullanmaktır. Genel motor sağlığı için. Onun dışında çok zorlamak iyi değil. Arabanin vitesi kaçı kaldırıyorsa o viteste gitse yeterlidir ama dikkat etmeli yokuşta falan şanzımana cok yuk bindirmemek lazım dikkatli olmak lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabit hızda, sakin sürüş, min 1600-1700 dd

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Az sonra son motor bükücüleri gelir. 1300 devirciler :D

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok sevdiğim bi motordur. Düz yolda 2200 gibi vites değiştirirseniz gayet akıcı ilerler. 1750 devirin altına inmemeye özen gösterin. Güce ihtiyacınız olduğunda yani yokuş çıkarken yahut sollama yapacakken düşük devirde kalmamaya özen gösterin. 3500-4000 e kadar akıcı bi şekilde çevirebiliyor bu motor. Gücten düşene dek gönül rahatlığıyla basabilirsiniz. Ara sıra müsait yerlerde gaza oturup 4000 çevire çevire kullanmak faydalı olacaktır.
  • Vites attığında, attığın vites max tork bandinin altina düşmeyecek.



    Bu motor için 1.3jtd olması lazim 3ten 4e attin mesela vitrsi atıp ayağını debriyajdan çektiğinde 4 viteste 2000d/dk da oturmasi lazim.



    Yokuş aşağı ise biraz altinda1300-1700gibi, yokus yukarı ise yokusa bağlı 2250-2500dd gibi olmasi lazim.



    Küçük motorlu Dizel araç nasıl kullanılır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1750 devirde vites degistirmeye devam edersen keske bagirtsaydim dersin. dizel arac bagirtilarak kullanılır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Şartlar ortaya konmadan buna net bir yanıt verilemez; şehir içi 50 km hızlarda mı 100 km veya üstü hızlarda mı? Düz yolda yada yokuşta mı? Vites sayısına göre bile değişir; aynı yolda 5,6 yada 8 vitesli araçların optimum devir seviyeleri farklı olur.

    Lafı uzatmadan yazarsam, ' hangi devir?' diye yanıt aramak,hesaplama yapmak yerine motorun sesine kulak verip titreşimini hissetmek en doğru (optimal) devir seviyelerinde kullanmaya daha yardımcı bir yöntemdir.Üstelik hangi araca binerseniz binin bunu otomatik olarak değişik her araçta doğru şekilde uygulaya bilirsiniz.Kural şu; motor bağırmayacak ama bayılıp güçten de düşmeyecek; gazdan ayağınızı çektiğinizde aracın hemen yavaşlama eğilimi gösterdiğini, gaza azda olsa bastığınızda ise ivmelenmeyi hissedeceksiniz,en iyi dikkatinizi ses ve titreşime vererek,hissederek bunu anlayabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ekonomi odaklı kullanmak istersen düz yolda, 1750-2000 d/d gazın altında yumurta varmış gibi basarsan hiçbir zararı olmaz.

    1.3 multijetlerin turbo boşluğu malum 2000 d/d dan sonra açılıyor, gaz tepkilerine iyi cevap veriyor.

    benzinli-dizel fark etmeksizin ayda 1 kere de olsa gaza ani yüklenmeden yüksek devirlere çıkmak yararlıdır. kurumları temizler. katalizörün ve dpf'nin ömrü uzar.
  • Hala vitesle oynayanlar var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.3mjet2 1500den sonra tam torku verip kopuyor.

    1750-2000devir altına düşmediğin zaman bastığın zaman tepkiyi veriyor.

    6.vitesi istiyor özellikle 2.nesil multijet..

    2.nesilini kullanmayanlar 1.nesil ile farkını göremez.


    Edit;En somut örnek 1.3mjet olduğu için söylüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi QralCess -- 7 Kasım 2018; 18:6:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    ekonomi odaklı kullanmak istersen düz yolda, 1750-2000 d/d gazın altında yumurta varmış gibi basarsan hiçbir zararı olmaz.

    1.3 multijetlerin turbo boşluğu malum 2000 d/d dan sonra açılıyor, gaz tepkilerine iyi cevap veriyor.

    benzinli-dizel fark etmeksizin ayda 1 kere de olsa gaza ani yüklenmeden yüksek devirlere çıkmak yararlıdır. kurumları temizler. katalizörün ve dpf'nin ömrü uzar.
    Gaza ani yüklenirsek nolur? Ben çok ani kalkış yapıyorum performans amaçlı bir anda köklüyom gazı 1-2-3-4 atıyom öyle sonra 4000-4500 devirde falan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurmaurer

    1750 devirde vites degistirmeye devam edersen keske bagirtsaydim dersin. dizel arac bagirtilarak kullanılır.
    Peki nolur bugibi durumlarda?
  • Düzlükte 1750-2250 arası 1.5 dci ve 1.3 mjet için akıcı oluyor. Yampa size kalmış.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nguas kullanıcısına yanıt
    bunlar oyuncak değil elbette bir şey olmaz öyle hemen. dizeller yüksek sıkıştırmayla çalışan üniteler olduğundan siyah duman atma gibi durumlar olabilir, çok zorlanırsa motor ilk etkilenecek olan yer turbo ve elemanlarıdır.
  • 1750 de vites mi değişir 2200 de at en azından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nguas kullanıcısına yanıt
    Egr siyah duman tüketim artışı performans kaybi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica

    Hala vitesle oynayanlar var.
    Sesli guldum buna istanbul trafiginde olmadigim surece otomatik arac kullandigimda kendimi araba kullanmiyormus gibi hissediyorum guzel kemikli bi manuel vitesin tadini hicbir otomatik vites bi petrolhead e yasatamaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ustan doğru söylemiş, 2500-3000 devir arası vites değiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    Sesli guldum buna istanbul trafiginde olmadigim surece otomatik arac kullandigimda kendimi araba kullanmiyormus gibi hissediyorum guzel kemikli bi manuel vitesin tadini hicbir otomatik vites bi petrolhead e yasatamaz

    Alıntıları Göster
    Bende aynisini dusunuyordum..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.