Şimdi Ara

TSİ motorlu arabalar nasıl kullanılmalı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
9.149
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Leon 1.2 tsi 110 hp manuel aracım olacak kısmetse. Bu tsi motorlar uzun ömürlü ve sağlıklı kullanımı için nelere dikkat edilmeli? Hangi devirlerde kullanılmalı? Tasarruf için nasıl kullanılmalı vs.



  • İlk çalıştırmada yarım kontak açıp bekleyin,ışıklar söndükten sonra çalıştırın.

    Sabah ilk çalıştırma da 30 saniye bekleyip hareket edin,motor ideal ısısına gelmeden 3 bin devri geçmeyin.

    Devirli ve hızlı sürüşten sonra,durduktan sonra stop etmeden önce yine 30 saniye bekleyin.

    Temel olarak yapıcaklarınız böyle olsun,çok büyük sıkıntı yaşamazsınız.Arabanız hayırlı olsun,allah kaza bela göstermesin.
  • İlk çalıştırmada yarım kontak açıp bekleyin,ışıklar söndükten sonra çalıştırın.

    Sabah ilk çalıştırma da 30 saniye bekleyip hareket edin,motor ideal ısısına gelmeden 3 bin devri geçmeyin.

    Devirli ve hızlı sürüşten sonra,durduktan sonra stop etmeden önce yine 30 saniye bekleyin.

    Temel olarak yapıcaklarınız böyle olsun,çok büyük sıkıntı yaşamazsınız.Arabanız hayırlı olsun,allah kaza bela göstermesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    İlk çalıştırmada yarım kontak açıp bekleyin,ışıklar söndükten sonra çalıştırın.

    Sabah ilk çalıştırma da 30 saniye bekleyip hareket edin,motor ideal ısısına gelmeden 3 bin devri geçmeyin.

    Devirli ve hızlı sürüşten sonra,durduktan sonra stop etmeden önce yine 30 saniye bekleyin.

    Temel olarak yapıcaklarınız böyle olsun,çok büyük sıkıntı yaşamazsınız.Arabanız hayırlı olsun,allah kaza bela göstermesin.

    Bilgi için teşekkür ederim. Peki uzun yolda tasarruf için hangi devirde sürmeliyiz? Mesela 6. viteste hız kaç olmalı?
  • korfezgunesi K kullanıcısına yanıt
    Maksimum tork devrinde sürerseniz yararı olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jimhendrix

    Maksimum tork devrinde sürerseniz yararı olur

    Yani?
  • korfezgunesi K kullanıcısına yanıt
    Teknik verilerine bakın, tahminim maksimum tork 1750 devir civarında geliyordur. Bu devirlerde ekonomik olur.
    Ama 2bin devirde benzini içmez o anlama gelmesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jimhendrix -- 14 Mayıs 2016; 17:00:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 devir civarı hem ekonomik hemde uzun ömürlü olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel araç hala alınır mı?
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    İlk çalıştırmada yarım kontak açıp bekleyin,ışıklar söndükten sonra çalıştırın.

    Sabah ilk çalıştırma da 30 saniye bekleyip hareket edin,motor ideal ısısına gelmeden 3 bin devri geçmeyin.

    Devirli ve hızlı sürüşten sonra,durduktan sonra stop etmeden önce yine 30 saniye bekleyin.

    Temel olarak yapıcaklarınız böyle olsun,çok büyük sıkıntı yaşamazsınız.Arabanız hayırlı olsun,allah kaza bela göstermesin.

    Bilgi için teşekkür ederim. Peki uzun yolda tasarruf için hangi devirde sürmeliyiz? Mesela 6. viteste hız kaç olmalı?

    Arkadaşların dediği gibi maksimum torku verdiği devirde kullanmak en yararlısı bence de.Leonda ki 1.2 TSI 1750'de veriyor bildiğim kadarıyla.Siz 2 bin devir civarı kullanırsanız ideal olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • korfezgunesi K kullanıcısına yanıt
    Hocam bide araba eğer metalik renkse lütfen fırçayla yıkatmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam bide araba eğer metalik renkse lütfen fırçayla yıkatmayın.

    Apollo mavi. Sanırım metalik. Peki nasıl yıkatalım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam bide araba eğer metalik renkse lütfen fırçayla yıkatmayın.

    Apollo mavi. Sanırım metalik. Peki nasıl yıkatalım?

    Yıkamacanıza fırça kullanma diye talimat verin,onlar zaten hallederler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motor bazi soguk ve ilk calistirmada gurultulu bir sekilde ve yuksek devirde(1800 devir/dk) calismaya basliyor. Ve baslangicta 5 lt/h gibi uçuk bi anlik tuketim sergiliyor.

    Fakat bu deger ve ses 30 saniye icinde azalarak normale donuyor. Anlik tuketim 0.9lt/h degerine, devir de 800 devir/dakika degerine dusuyor.

    Araç bu sekilde calistiginda, devir ve ses normale donene kadar yani yaklasik 30 sn bekleyin.


    Bunun disinda diger motorlar icin gecerli oneriler bu motorda da gecerli. Motor standart calisma sicakligina gelene kadar yuksek devir cevirmeyin, hatta motorunuzun uzun omurlu olmasini istiyorsaniz, mumkunse `redline`a hic yaklasmayin.

    Tork ile ilgili bilgi vereyim. Sizdeki motor 1400-4000 devir araliginda surekli olarak maksimum tork degerini veriyor. Bu sebeple yuksek vites+1400`den yuksek devir degeri kombinasyonu en ekonomik surusu saglayacaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam bide araba eğer metalik renkse lütfen fırçayla yıkatmayın.

    Apollo mavi. Sanırım metalik. Peki nasıl yıkatalım?

    Yıkamacanıza fırça kullanma diye talimat verin,onlar zaten hallederler.

    Tamam. Kendim yıkarken de o zaman yumuşak araba süngerlerinden kullanayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udeskota

    Motor bazi soguk ve ilk calistirmada gurultulu bir sekilde ve yuksek devirde(1800 devir/dk) calismaya basliyor. Ve baslangicta 5 lt/h gibi uçuk bi anlik tuketim sergiliyor.

    Fakat bu deger ve ses 30 saniye icinde azalarak normale donuyor. Anlik tuketim 0.9lt/h degerine, devir de 800 devir/dakika degerine dusuyor.

    Araç bu sekilde calistiginda, devir ve ses normale donene kadar yani yaklasik 30 sn bekleyin.


    Bunun disinda diger motorlar icin gecerli oneriler bu motorda da gecerli. Motor standart calisma sicakligina gelene kadar yuksek devir cevirmeyin, hatta motorunuzun uzun omurlu olmasini istiyorsaniz, mumkunse `redline`a hic yaklasmayin.

    Tork ile ilgili bilgi vereyim. Sizdeki motor 1400-4000 devir araliginda surekli olarak maksimum tork degerini veriyor. Bu sebeple yuksek vites+1400`den yuksek devir degeri kombinasyonu en ekonomik surusu saglayacaktir.

    Yani 6. vites ve 100-110 hız aralığı en makbul olanı diyebilir miyiz?




  • korfezgunesi K kullanıcısına yanıt
    Araciniz 6. viteste iken ve 110km/h hizda hangi devirde bilmedigim icin birsey soyleyemiyorum. Fakat o hizda ve 6. viteste devir 1400`den buyuk ise, idealdir diyebiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus


    quote:

    Orijinalden alıntı: korfezgunesi

    quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    Hocam bide araba eğer metalik renkse lütfen fırçayla yıkatmayın.

    Apollo mavi. Sanırım metalik. Peki nasıl yıkatalım?

    Yıkamacanıza fırça kullanma diye talimat verin,onlar zaten hallederler.

    Tamam. Kendim yıkarken de o zaman yumuşak araba süngerlerinden kullanayım.

    Aynen öyle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Soyle kullanilmali:

    Galeriden eve geldikten sonra vitrine koyup sus olarak kullanilmali. Aman calistirmayin sakin patlayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korfezgunesi K kullanıcısına yanıt
    Eğer bizim araçlarda aynı şanzıman kullanılmışsa ki bence evet 6. vites 78km/h en az tüketim için uygun hız. Devir aralığına gelirsek ben 2000'e gelmeden hemen önce vites yükseltirim(yokuş yukarı 2200-2300, yokuş aşağı 1800). Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği ilk çalıştırmada olan gürültüyü ben duymadım, ilk çalıştırmadan itibaren anlık tüketim 0.7L/h civarı, motor ısındıkça 0.5L/h'ye kadar düşüyor. Bunlar dışında diğer turbo motorlar için söylenenler TSi içinde geçerli. Bakımlarını sakın aksatmayın(servis Castrol yağ öneriyor ama ben bir sonraki bakımda Mobil 1 kullacağım, Castrol'ün parlama noktası düşük olduğu için(204C) bir miktar eksiltme oluyor), soğukken üst devirleri çok kullanmamaya özen gösterin, eğer aracı sıkıştırmışsanız kapatmadan önce 15-20sn kadar bekleyin, ilk çalıştırmadan sonra hareket etmek için 10-15sn bekleyin. Bakımlarını düşenli yaptırır, yazdıklarıma dikkat ederseniz arıza vermeden 200.000-300.000km çok rahat kullanırsınız. Son olarak bakımı özel serviste yapacaksanız o bakımda servisin hangi parçaları değiştirdiğini öğrenin, bakımı ona göre yaptırın. Sanayideki ustanın değişmesi gereken ama kafasına göre abi bu daha gider dediği parçayı değiştirmezseniz motorunuzun ömrü kısalır.




  • Benim tecrübeme dayanarak 1800 2000 devir ve 100 km/saat hız en ekonomik sürüş..
    Bu yolla radarda yakalanmazsınız ve en ekonomik yolla seyahat edersiniz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6. Viteste her 1000 devir 47 km civarı hız katıyor. Buna göre hesabınızı yapın. Bu arada performanslı ve uzun yol kullanımından sonra start stopu kapatın ki kontak kapatmadan önce sağlıklı olan 30 saniye bekleme süresini uygulayabilin. Yoksa araba durunca kendi stop ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.