Şimdi Ara

2007-2008 Golf V 1.4 TSİ 140 HP . Fikirlerinize ihtiyacım var arkadaşlar .

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
12.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese iyi forumlar ;

    Arkadaşlar düşündüm taşındım , eğrisini doğrusunu etraflıca hesapladım ölçtüm biçtim sonunda her yönden bu araca karar kıldım . O modelde o donanımda , sağlamlıkta ve o performansta başka bir araç bulamadım ve ayrıca görünüşte . Araç ''her'' anlamda beni fazlasıyla cezbediyor . Çok araştırdım şuanlık tek kuşku duyulması gereken kısım kompressör galiba arkadaşlar , araştırmalarım sonucu başka sorun olacak bir parça için bir görüşe rastlamadım .Bütçeniz ne kadar diye bir soru gelirse şimdiden söyleyeyim 30-35.000 ama bütçeme göre bu aracı seçmedim tamamen istediğim araç oldugu için karar kıldım zaten bütçeme de uygun bir araç 2.el piyasası olarak . Sorularım şunlar bana yardımcı olup fikir verirseniz sevinirim şimdiden herkese teşekkürler ; ( Başka araç önermezseniz sevinirim kararımı verdim çünkü araç seçimi konusunda )

    1-Araç sadece 2007-2008 yılları arasında üretildi bazı kaynaklarda 2007 modellerinin bazı sıkıntıları oldugunu duydum doğru mudur ? (Bu kanı sadece GT için de olabilir yanlış bilgi verdiysem affola tam emin değilim )

    2-Dediğim gibi sadece kompressör'üne aracı almadan iyice baktırmak gerektiğini düşünüyorum bilenler veya kullananlar başka dikkat edilmesi gereken husus var mı bilgilendirirseler sevinirim ?

    3-Yakıt olarak 1.6FSI dan fazla yakacağını düşünmüyorum , çünkü 1.6 atmosferik ve bana göre en başarısız ünite olan FSİ 'ın yanında Turbo beslemeli bir araç oldugundan ayağıma hakim olabilirsem hemen hemen eşit değerlerde yakacaktır ayrıca yaktıgının karşılıgını da verecektir diye düşünüyorum . Oturdugum ilde (SAMSUN) şehir içi tüketimin 9-9.5 litreyi geçmeyeceğini düşünüyorum . Yanılıyorsam bilgilendirirseniz sevinirim bu konu hakkında da ?

    Ayrıca araç hakkında daha kapsamlı bilgisi olan arkadaşlar - ve + yönleriyle bana aracı daha detaylı tanıtırlarsa sevinirim . Sizce doğru bir karar mı vermişim ?

    Düzeltme : Belirtmeyi unutmuşum araç manuel olacak DSG değil . Ayrıca FSİ tavsiye edenler olmuş teşekkür ediyorum zaman ayırıp yorum yazdıkları için fakat çok yakın bir arkadaşımda 2005 model midline FSİ var çokca kullandım ve bindim yan koltuguna , aracın performansına sağır demek ne kadar doğru bilmiyorum ama yakıtına nazaran sağır denmeyi hakediyor bence ve beni tatmin etmiyor .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShotoWakizashi -- 15 Ağustos 2015; 14:00:34 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2007-2008 Golf V 1.4 TSI 140 HP: Kapsamlı Bir Bakış

    Golf 5 1.4 TSI 140 HP'nin Kronik Sorunları

    2007-2008 Volkswagen Golf V 1.4 TSI 140 HP, yüksek performansı ve yakıt verimliliğiyle tanınan popüler bir otomobildir. Ancak, diğer araçlar gibi, bazı kronik sorunları da vardır. Bu sorunlardan biri, zamanlama zinciri gergisi arızasıdır. Bu arıza, motor hasarına yol açabilir, bu nedenle zamanında onarım yaptırmak çok önemlidir.

    Golf 5 1.4 TSI Yorumları

    Golf 5 1.4 TSI sahipleri genellikle otomobillerinden olumlu yorumlar yapmaktadırlar. Güçlü performansına, düşük yakıt tüketimine ve şık tasarımına övgüler yağdırırlar. Bununla birlikte, bazı sahipler zamanlama zinciri gergisi sorununu ve diğer küçük sorunları yaşamıştır.

    Golf 5 1.4 TSI 140 HP'nin Özellikleri

    Golf 5 1.4 TSI 140 HP, 140 beygir gücü ve 220 Nm tork üreten 1,4 litrelik turboşarjlı bir motora sahiptir. 7 vitesli DSG otomatik şanzıman veya 6 vitesli manuel şanzıman ile eşleştirilebilir. Otomobilin maksimum hızı 205 km/s ve 0'dan 100 km/s hıza 8,5 saniyede ulaşabilmektedir.

    Golf 5 1.4 TSI Comfortline Yorumları

    Golf 5 1.4 TSI Comfortline, 1.4 TSI motorunun yanı sıra deri döşeme, klima kontrolü ve alaşım jantlar gibi ek özelliklere sahiptir. Sahipler, bu donanım seviyesinin sağladığı ek konfor ve lüksün keyfini çıkarmaktadır.

    2007 Golf 1.4 TSI Hakkında Bilgiler

    2007 Golf 1.4 TSI, Golf V'in ilk üretim yılıydı. Bu model, önceki modellere göre bazı güncellemeler ve iyileştirmeler içeriyordu. Bunlar arasında daha güçlü bir motor, yeni bir şanzıman ve iyileştirilmiş bir süspansiyon sistemi vardı.

    Golf 1.4 TSI 140 HP Yorumları

    Golf 1.4 TSI 140 HP, yüksek performansı ve yakıt verimliliğiyle kullanıcılarından övgüler almaktadır. Sahipler, otomobilin hızlanmasının, yol tutuşunun ve genel sürüş deneyiminin keyfini çıkarmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 1.6 FSİ den 6-7 bin tl daha pahalı ve ilk DSG lerden. Bence 1.6 FSİ daha doğru bir tercih
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FerrOfficial

    1.6 FSİ den 6-7 bin tl daha pahalı ve ilk DSG lerden. Bence 1.6 FSİ daha doğru bir tercih
    O aracı sakin sürmeye çalışsanız bile fsidan az yakamazsınız hayal kurmayın. En başarısız ünite de düz mpi motordur, satıldığı yılların en vasat 1.6 atmosferiklerindendir, 1.6fsi ise satıldığı yılların en başarılı atmosferiklerindendir. O dönemki tüm rakipleriyle verim, tüketim, performans verilerini kıyaslayın ilk üçe giren motordur, lpgde verimsiz olduğundan ve passatın ağır kasasında kötü sonuçlar verdiğinden tü kaka edilen bir motor. Yoksa jettada golfte sıkıntısız. İnanmyaana fabirka verilerini araştırmak serbest.

    Sizin araç erken dönem tsilardan o yüzden güncel modeller kadar ekonomik bir motor değil. Tam gücünü sonraki 140lık tsi lara göre daha geç verebildiği için biraz devirli sürülmek ister bundan dolayı 9un altı çok zor şehiriçi, çekişi ise güzel, ancak biraz erken dönem olduğundan sağlıklısını bulmak lazım. 33 altına temizini bulamazsınız mutlaka bir sıkıntısı olur, o kasalar son golf 5 kasalardan olduğundan iyice geliştirilmiştir, kronik sıkıntıları, eksik noktaları toparlanmıştır, bu bakımdan aynı paraya fsi almaktan bence daha mantıklıdır. Dediğim gibi sadece motor ve şanzımanı sağlıklı durumda temiz olanını almaya bakın. Gerekirse piyasasından 1-2bin fazla verin ama temiz diri araba alın. Siz de biliyorsunuz bu tip seri araçlar pek mülayim kullanılmazlar, yorulmuş, bakımsızına denk gelirseniz vw servislerinin parça ve işçilik fiyatlarını konusunda sizi üzeceğini garanti ederim bir golf 5 sahibi olarak.




  • Bahsettiğiniz aracın sahibiyim bundan önce fsi da kullandım. Araba bir defa roket gibi 122liklerle karşılaştırılamaz bile. Asfalt ağlatır. 6 ileri ıslak dsg var şu ankilerden daha sorunsuz.
    Aracın turbosunu inceletin tabi bir arıza olmasın. Çalıştırırken ve kapatırken 1 dk rölantide kalması lazım turbo un uzun ömürlü olması için.

    Benzin olarak aşağı yukarı fsi ile aynı yakıyor normal kullanımda. Rezil istanbul trafiğinde klima açıkken 45 kuruş yakıyor.
    D'de giderken çok düşük devirlerde gidiyor zaten.
    Temizini bulmaya çalışın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dudeykewl

    Bahsettiğiniz aracın sahibiyim bundan önce fsi da kullandım. Araba bir defa roket gibi 122liklerle karşılaştırılamaz bile. Asfalt ağlatır. 6 ileri ıslak dsg var şu ankilerden daha sorunsuz.
    Aracın turbosunu inceletin tabi bir arıza olmasın. Çalıştırırken ve kapatırken 1 dk rölantide kalması lazım turbo un uzun ömürlü olması için.

    Benzin olarak aşağı yukarı fsi ile aynı yakıyor normal kullanımda. Rezil istanbul trafiğinde klima açıkken 45 kuruş yakıyor.
    D'de giderken çok düşük devirlerde gidiyor zaten.
    Temizini bulmaya çalışın.
    Kenarda muhtemel arızalara karşı ayıracağın 5-10 bin liran varsa al. Yoksa alma.
    İlla alacam diyosan da git gt al, daha güçlü daha donanımlı daha sportif arabadan zevk alırsın, servis de bundan zevk alır yalnız demedi deme.




  • Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim , aracı manuel şanzıman alacağım Dsg kaygım yok , olsa eski tip 6 ileriler zaten sorunsuz ama manuel alacağım . Yakıt olarak zaten 9-9.5 diyordum yorumlara göre yanılmamışım .

    Konu hakkında fikirlere ve görüşlere devam edilirse sevinirim malum karar aşamasındayım ger görüş benim için önemli .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShotoWakizashi -- 15 Ağustos 2015; 13:48:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    O aracı sakin sürmeye çalışsanız bile fsidan az yakamazsınız hayal kurmayın. En başarısız ünite de düz mpi motordur, satıldığı yılların en vasat 1.6 atmosferiklerindendir, 1.6fsi ise satıldığı yılların en başarılı atmosferiklerindendir. O dönemki tüm rakipleriyle verim, tüketim, performans verilerini kıyaslayın ilk üçe giren motordur, lpgde verimsiz olduğundan ve passatın ağır kasasında kötü sonuçlar verdiğinden tü kaka edilen bir motor. Yoksa jettada golfte sıkıntısız. İnanmyaana fabirka verilerini araştırmak serbest.

    Sizin araç erken dönem tsilardan o yüzden güncel modeller kadar ekonomik bir motor değil. Tam gücünü sonraki 140lık tsi lara göre daha geç verebildiği için biraz devirli sürülmek ister bundan dolayı 9un altı çok zor şehiriçi, çekişi ise güzel, ancak biraz erken dönem olduğundan sağlıklısını bulmak lazım. 33 altına temizini bulamazsınız mutlaka bir sıkıntısı olur, o kasalar son golf 5 kasalardan olduğundan iyice geliştirilmiştir, kronik sıkıntıları, eksik noktaları toparlanmıştır, bu bakımdan aynı paraya fsi almaktan bence daha mantıklıdır. Dediğim gibi sadece motor ve şanzımanı sağlıklı durumda temiz olanını almaya bakın. Gerekirse piyasasından 1-2bin fazla verin ama temiz diri araba alın. Siz de biliyorsunuz bu tip seri araçlar pek mülayim kullanılmazlar, yorulmuş, bakımsızına denk gelirseniz vw servislerinin parça ve işçilik fiyatlarını konusunda sizi üzeceğini garanti ederim bir golf 5 sahibi olarak.

    Öncelikle zaman ayırdığın için teşekkür ederim dostum ;

    FSİ - MPİ konusunda aynı görüşte değilim seninle malesef , MPİ motor yani Hitler motor LPG ye tam ve sorunsuz uyum sağladığı için performans beklentisi olmayan ve Golf 5 sahibi olmak isteyen kişiler için biçilmiş kaftan bana göre , sonuçta kasa aynı kasa , güvenlik önlemleri , sağlamlık vs hep aynı . FSİ a başarısız deme sebeplerim ;

    1-LPG 'ye uyumsuzlugu , taktırılıyor ama taktırsan bile verim alamıyorsun ve kendini amorti etmesi çok uzun zaman alıyor ( LPG'li araç satın almam , kullanmam bu ayrı konu zaten kendim için söylemedim benim için LPG hususu önemli değil , genel konuşuyorum )

    2-Yukarda ki düzeltmede söylediğim gibi yakın arkadaşım aracın sahibi , 8-9 litreden aşşağı yakmamasına rağmen bana göre yaktıgının hakkını veren bir motor değil , o yakıt değerlerine göre sağır bir motor . Onun yerine gider TSİ alır keyfime bakarım diye düşünüyorum . Ayrıca TSİ comfortline'lar çok daha dolu , yokuş kalkış dahi var sanırım .

    35.000 liraya kadar bütçe ayırdım . Araç konusunda titizim inciği cinciğine varana kadar kontrol ettiririm zaten satın almadan .

    Tekrardan teşekkür ederim yorumun için .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShotoWakizashi -- 15 Ağustos 2015; 14:09:01 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: G@LGE

    Kenarda muhtemel arızalara karşı ayıracağın 5-10 bin liran varsa al. Yoksa alma.
    İlla alacam diyosan da git gt al, daha güçlü daha donanımlı daha sportif arabadan zevk alırsın, servis de bundan zevk alır yalnız demedi deme.

    GT'ler daha sıkıntılı diye biliyorum . GT hakkında bilgin varsa aydınlatırsan sevinirim .

    Ayrıyeten neden 5-10.000 lira bütçe ayırmalıyım ? O kadar sıkıntı yaşatabilecek ne olabilir bu araçta
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dudeykewl

    Bahsettiğiniz aracın sahibiyim bundan önce fsi da kullandım. Araba bir defa roket gibi 122liklerle karşılaştırılamaz bile. Asfalt ağlatır. 6 ileri ıslak dsg var şu ankilerden daha sorunsuz.
    Aracın turbosunu inceletin tabi bir arıza olmasın. Çalıştırırken ve kapatırken 1 dk rölantide kalması lazım turbo un uzun ömürlü olması için.

    Benzin olarak aşağı yukarı fsi ile aynı yakıyor normal kullanımda. Rezil istanbul trafiğinde klima açıkken 45 kuruş yakıyor.
    D'de giderken çok düşük devirlerde gidiyor zaten.
    Temizini bulmaya çalışın.


    Dostum aracın sahibisin madem hazır denk gelmişken sana daha geniş bir şekilde açıklarmısın - ve + yönlerini rica etsem ?

    Bu zamana kadar masraf olarak neler açtı başına bu araç , ya da ilerde şu olay sana masraf yaratır vs diyebileceğin şeyler nelerdir ? (Benim kısmet olursa alacağım araç manuel olacak bu arada )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShotoWakizashi -- 15 Ağustos 2015; 14:03:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShotoWakizashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: dudeykewl

    Bahsettiğiniz aracın sahibiyim bundan önce fsi da kullandım. Araba bir defa roket gibi 122liklerle karşılaştırılamaz bile. Asfalt ağlatır. 6 ileri ıslak dsg var şu ankilerden daha sorunsuz.
    Aracın turbosunu inceletin tabi bir arıza olmasın. Çalıştırırken ve kapatırken 1 dk rölantide kalması lazım turbo un uzun ömürlü olması için.

    Benzin olarak aşağı yukarı fsi ile aynı yakıyor normal kullanımda. Rezil istanbul trafiğinde klima açıkken 45 kuruş yakıyor.
    D'de giderken çok düşük devirlerde gidiyor zaten.
    Temizini bulmaya çalışın.


    Dostum aracın sahibisin madem hazır denk gelmişken sana daha geniş bir şekilde açıklarmısın - ve + yönlerini rica etsem ?

    Bu zamana kadar masraf olarak neler açtı başına bu araç , ya da ilerde şu olay sana masraf yaratır vs diyebileceğin şeyler nelerdir ? (Benim kısmet olursa alacağım araç manuel olacak bu arada )

    Ben 6 aydır kullanıyorum. + olarak diyebileceğim Performansı gerçekten mükemmel. C 180leri mercedes a'ları tokatlarsın
    Comfortline'da hız sabitleyicisi, ön arka kol dayama, arka klima havalandırma ızgarası, arka park sensörü var. AKlıma gelen donanımlar bunlar.
    - olarak diyebileceğim tek şey biraz fazla yağ yakıyor. Ancak tsi'ların yağ yaktığı bilinen bir şey. Audilerde de var. Özellikle turbolu olan araçlar daha fazla yakıyor gazlayınca. Ama çok da dert edilecek bir şey değil.

    140'lıkların daha sorunsuz olduğu söyleniyor 170liklere göre.
    Aracı bakıma sokmadım ama önceki sahibini tanıdığım için ciddi bir masraf çıkarmadığını biliyorum.
    Bende henüz bir şey olmadı ama ciddi masraf çıkartabilecek tek şey turbo (supercharger). Zaten araba roket gibi olmasını turboya borçlu. Gülü seven dikenine katlanır durumu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dudeykewl

    quote:

    Orijinalden alıntı: ShotoWakizashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: dudeykewl

    Bahsettiğiniz aracın sahibiyim bundan önce fsi da kullandım. Araba bir defa roket gibi 122liklerle karşılaştırılamaz bile. Asfalt ağlatır. 6 ileri ıslak dsg var şu ankilerden daha sorunsuz.
    Aracın turbosunu inceletin tabi bir arıza olmasın. Çalıştırırken ve kapatırken 1 dk rölantide kalması lazım turbo un uzun ömürlü olması için.

    Benzin olarak aşağı yukarı fsi ile aynı yakıyor normal kullanımda. Rezil istanbul trafiğinde klima açıkken 45 kuruş yakıyor.
    D'de giderken çok düşük devirlerde gidiyor zaten.
    Temizini bulmaya çalışın.


    Dostum aracın sahibisin madem hazır denk gelmişken sana daha geniş bir şekilde açıklarmısın - ve + yönlerini rica etsem ?

    Bu zamana kadar masraf olarak neler açtı başına bu araç , ya da ilerde şu olay sana masraf yaratır vs diyebileceğin şeyler nelerdir ? (Benim kısmet olursa alacağım araç manuel olacak bu arada )

    Ben 6 aydır kullanıyorum. + olarak diyebileceğim Performansı gerçekten mükemmel. C 180leri mercedes a'ları tokatlarsın
    Comfortline'da hız sabitleyicisi, ön arka kol dayama, arka klima havalandırma ızgarası, arka park sensörü var. AKlıma gelen donanımlar bunlar.
    - olarak diyebileceğim tek şey biraz fazla yağ yakıyor. Ancak tsi'ların yağ yaktığı bilinen bir şey. Audilerde de var. Özellikle turbolu olan araçlar daha fazla yakıyor gazlayınca. Ama çok da dert edilecek bir şey değil.

    140'lıkların daha sorunsuz olduğu söyleniyor 170liklere göre.
    Aracı bakıma sokmadım ama önceki sahibini tanıdığım için ciddi bir masraf çıkarmadığını biliyorum.
    Bende henüz bir şey olmadı ama ciddi masraf çıkartabilecek tek şey turbo (supercharger). Zaten araba roket gibi olmasını turboya borçlu. Gülü seven dikenine katlanır durumu

    Teşekkür ederim verdiğin bilgiler için , zaten fazlasıyla istiyordum sende ateşledin o isteği dostum :)

    Şu piyasa şartlarında kaç liradan aşşağı alınmaz peki ?




  • ShotoWakizashi S kullanıcısına yanıt
    Ben aracın sahibiyim, dolayısıyla kulaktan fuyma konuşmuyorum. Senin gibi kişilerin lpg takılıyor diye iyi motor argumanı kusura bakma ama saçmalık. O kadar üretici motorları ülkeler lpg takabilsin, takamazsın diye ayarlamıyor. Ülkenin durumu kötü, yakıt fahiş diye lpgde verim vermeyen motor kötü demek cahillik olur. Dobra dobra yazarım hiç kusura bakma. Fsi 2003 yılında çıktı, beni tekrar tekrar yazdırmayın, açın kendiniz araştırın,forumda başka fsi konusunda sıralayıp listelemiştim, herkes dut yemiş bülbül olmuştu ondan sonra. Şimdi forumun neresinde bilmem o konu. 2003 civarlarında çıkmış başka markaların aynı kasalardaki 1.6 atmosferiklerini kağıda dökün, güç, tork, hızlanma, tüketim verilerini kıyaslayın, fsiın 2. ya da 3. en iyi motor olduğu ortaya çıkar. Çok daha öncenin teknolojisiyle üretilen mpi motorun ise bunlara göre ne kadar vasat olduğu kabak gibi ortaya çıkar. Hem gitmez, hem 8 valftir, hep fazla yakar. Tüm verileri de fsidan kötüdür, sadece lpg takılıyor diye iyi demek fukara avuntusudur. Fsi kötüyse o dönemki fordun olsun, opelin olsun, toyotanın olsun, hondanın olsun tüm 16v 1.6 atmosferik benzinli motorlarına kötü demek lazımdır.

    Arabalardan birazdan anlayan birisi, atmosferik motorların, hele 1.6, 1.8 gibi atmosferiklerin ciğerinin ne olduğunu bilir 18-19 yaşında değilse tabi. O eski motorları, eski arabaları bilmez. 1.6 atmosferikler hiç bir zaman performans motoru olmamıştır, marka modeli ne olursa olsun, hemen her atmosfeirk 1.6 8-9 arası yakar, ki fsın golfte fabrika verisi 8.5dir, normal kullanımda 8.6-8.9 arası yakar bunun azının elde edilemeyeceğini yine araba tecrübesi olan insanlar bilir. 1.8 atmosferikler 9 civarı, 2litre atmosferikler de 9,5-10 litre civarı yakar. Elbette 2000ler başı atmosferiklerinden bahsediyorum. Bu tip motorlar zamanına göre standart ve başarılıdır. Turbou motorlarla verimi kıyaslanamaz elbette ama şu fsş kötü muhabbeti yeminle baydı, cahilli diz boyunu geçti boğaza dayanmış forumda.

    Elbette o fiyata, temiz ve dirisini bulabilirsen kasanın da daha yeni olacak olması sebebiyle bende 140lık tsi'yı önerdim zaten, sadece yorulmamışını alman lazım, yoksa masraflı olur, çünkü sert sürülmüş olacaktır. Son olarak yokuş kalkış gibi özellikle ilk kasa 2004 comfortlinelarda da var golf v'lerin. Kasalar yenilendikçe fonksiyonlu direksiyon, büyük yol bilgisayarı, mirror down, hoparlör sayısı artışı, buton değişimi gibi şeyler oldu.




  • 170lik tsi gt kullanıcısı olarak yazayım. Kompresör ömürlüktür. Her zaman devreye girmez. Yapıştırmana göre girip çıkar ve alt devirleri besler. Kompresörün Sadece manyetik kavraması arıza yapar ve degişir. Castrol edge5-30 yag kullanımı sonucu yag eksiltme çok azdır. En olabilecek problem triger zincirinin uzaması. Buda çözülemez birşey degil. Üst devirlerde performans verir denmiş. Kompresör + turbonu ne oldugu bilinmiyor galiba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Ben aracın sahibiyim, dolayısıyla kulaktan fuyma konuşmuyorum. Senin gibi kişilerin lpg takılıyor diye iyi motor argumanı kusura bakma ama saçmalık. O kadar üretici motorları ülkeler lpg takabilsin, takamazsın diye ayarlamıyor. Ülkenin durumu kötü, yakıt fahiş diye lpgde verim vermeyen motor kötü demek cahillik olur. Dobra dobra yazarım hiç kusura bakma. Fsi 2003 yılında çıktı, beni tekrar tekrar yazdırmayın, açın kendiniz araştırın,forumda başka fsi konusunda sıralayıp listelemiştim, herkes dut yemiş bülbül olmuştu ondan sonra. Şimdi forumun neresinde bilmem o konu. 2003 civarlarında çıkmış başka markaların aynı kasalardaki 1.6 atmosferiklerini kağıda dökün, güç, tork, hızlanma, tüketim verilerini kıyaslayın, fsiın 2. ya da 3. en iyi motor olduğu ortaya çıkar. Çok daha öncenin teknolojisiyle üretilen mpi motorun ise bunlara göre ne kadar vasat olduğu kabak gibi ortaya çıkar. Hem gitmez, hem 8 valftir, hep fazla yakar. Tüm verileri de fsidan kötüdür, sadece lpg takılıyor diye iyi demek fukara avuntusudur. Fsi kötüyse o dönemki fordun olsun, opelin olsun, toyotanın olsun, hondanın olsun tüm 16v 1.6 atmosferik benzinli motorlarına kötü demek lazımdır.

    Arabalardan birazdan anlayan birisi, atmosferik motorların, hele 1.6, 1.8 gibi atmosferiklerin ciğerinin ne olduğunu bilir 18-19 yaşında değilse tabi. O eski motorları, eski arabaları bilmez. 1.6 atmosferikler hiç bir zaman performans motoru olmamıştır, marka modeli ne olursa olsun, hemen her atmosfeirk 1.6 8-9 arası yakar, ki fsın golfte fabrika verisi 8.5dir, normal kullanımda 8.6-8.9 arası yakar bunun azının elde edilemeyeceğini yine araba tecrübesi olan insanlar bilir. 1.8 atmosferikler 9 civarı, 2litre atmosferikler de 9,5-10 litre civarı yakar. Elbette 2000ler başı atmosferiklerinden bahsediyorum. Bu tip motorlar zamanına göre standart ve başarılıdır. Turbou motorlarla verimi kıyaslanamaz elbette ama şu fsş kötü muhabbeti yeminle baydı, cahilli diz boyunu geçti boğaza dayanmış forumda.

    Elbette o fiyata, temiz ve dirisini bulabilirsen kasanın da daha yeni olacak olması sebebiyle bende 140lık tsi'yı önerdim zaten, sadece yorulmamışını alman lazım, yoksa masraflı olur, çünkü sert sürülmüş olacaktır. Son olarak yokuş kalkış gibi özellikle ilk kasa 2004 comfortlinelarda da var golf v'lerin. Kasalar yenilendikçe fonksiyonlu direksiyon, büyük yol bilgisayarı, mirror down, hoparlör sayısı artışı, buton değişimi gibi şeyler oldu.

    Bende şimdi dobra dobra konuşayım o zaman .
    Öncelikle belirtiyim yaşım 23 , ne bu işlerden çok çok fazla anlayacak kadar büyük veya hiç anlamayacak kadar küçüğüm . Kaldı ki yaşıma göre gerek ortamımdan gerek araştırmalarımdan gerek tecrübelerimden dolayı otomobiller konusunda standart bir insana göre çok çok bilgiliyim . Zaten Samsunda ki tuning camiasındanım , bütün ecu firmalarını bilirim sahiplerini tanırım ama asla herşeyi bilirim demiyorum çünkü bilemem .

    Gelelim konumuza ; Zaten ben mpi motor için yaptıgım açıklamada performans beklentisi olmayan orta gelirli bir aile için yeterli derecede dedim . Çünkü LPG her ne kadar zararlı veya yararlı da olsa Golf 5 e sahip olmak isteyen "günümüz türkiyesinde orta gelirli" bir ailenin en mantıklı tercihi olacaktır . 1.6 mpi + LPG . Kimse kusura bakmasın ama beklentisi sadece Golf 5 olsun diyecek bir kişinin 1.6 FSİ alması 1.6 MPİ 'a göre çok saçmadır bana göre . Tamam şuna hak veririm ikisi de benzinli kullanılacaksa FSİ tercih sebebidir ama yukarda bahsettiğim kişi özelliklerini açıkladım .Ve yine kimse kusura bakmasın 1.6 atmosferik golfe binecek mantıkta biri olsam Yaktıgının hakkını vermeyen sağır FSİ 'a değil , yine sağır olan ama lpg yle rahatça binebileceğim MPi i tercih ederim .

    Demek istediğim cahil falan değilim aksine gayet de dolu bir insanım bu konularda . Ha bilginiz olsun bahsettiğim aracın alt devirleri sıkıntılı , yok efendim yüksek devirde performans alınır diye birşey YOK . Turbo+kompressör demek alt devirleri kompressörün canlı tutması , üst devirleri turbonun canlı tutması demektir . Turbo + Kompressörün mantıgı budur

    Saygılar .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShotoWakizashi -- 15 Ağustos 2015; 15:56:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    170lik tsi gt kullanıcısı olarak yazayım. Kompresör ömürlüktür. Her zaman devreye girmez. Yapıştırmana göre girip çıkar ve alt devirleri besler. Kompresörün Sadece manyetik kavraması arıza yapar ve degişir. Castrol edge5-30 yag kullanımı sonucu yag eksiltme çok azdır. En olabilecek problem triger zincirinin uzaması. Buda çözülemez birşey degil. Üst devirlerde performans verir denmiş. Kompresör + turbonu ne oldugu bilinmiyor galiba.

    Yorumun için teşekkür ederim fakat GT ye biraz mesafeliyim tercihimi 140 hp lik versiyondan yana kullanacağım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShotoWakizashi

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Ben aracın sahibiyim, dolayısıyla kulaktan fuyma konuşmuyorum. Senin gibi kişilerin lpg takılıyor diye iyi motor argumanı kusura bakma ama saçmalık. O kadar üretici motorları ülkeler lpg takabilsin, takamazsın diye ayarlamıyor. Ülkenin durumu kötü, yakıt fahiş diye lpgde verim vermeyen motor kötü demek cahillik olur. Dobra dobra yazarım hiç kusura bakma. Fsi 2003 yılında çıktı, beni tekrar tekrar yazdırmayın, açın kendiniz araştırın,forumda başka fsi konusunda sıralayıp listelemiştim, herkes dut yemiş bülbül olmuştu ondan sonra. Şimdi forumun neresinde bilmem o konu. 2003 civarlarında çıkmış başka markaların aynı kasalardaki 1.6 atmosferiklerini kağıda dökün, güç, tork, hızlanma, tüketim verilerini kıyaslayın, fsiın 2. ya da 3. en iyi motor olduğu ortaya çıkar. Çok daha öncenin teknolojisiyle üretilen mpi motorun ise bunlara göre ne kadar vasat olduğu kabak gibi ortaya çıkar. Hem gitmez, hem 8 valftir, hep fazla yakar. Tüm verileri de fsidan kötüdür, sadece lpg takılıyor diye iyi demek fukara avuntusudur. Fsi kötüyse o dönemki fordun olsun, opelin olsun, toyotanın olsun, hondanın olsun tüm 16v 1.6 atmosferik benzinli motorlarına kötü demek lazımdır.

    Arabalardan birazdan anlayan birisi, atmosferik motorların, hele 1.6, 1.8 gibi atmosferiklerin ciğerinin ne olduğunu bilir 18-19 yaşında değilse tabi. O eski motorları, eski arabaları bilmez. 1.6 atmosferikler hiç bir zaman performans motoru olmamıştır, marka modeli ne olursa olsun, hemen her atmosfeirk 1.6 8-9 arası yakar, ki fsın golfte fabrika verisi 8.5dir, normal kullanımda 8.6-8.9 arası yakar bunun azının elde edilemeyeceğini yine araba tecrübesi olan insanlar bilir. 1.8 atmosferikler 9 civarı, 2litre atmosferikler de 9,5-10 litre civarı yakar. Elbette 2000ler başı atmosferiklerinden bahsediyorum. Bu tip motorlar zamanına göre standart ve başarılıdır. Turbou motorlarla verimi kıyaslanamaz elbette ama şu fsş kötü muhabbeti yeminle baydı, cahilli diz boyunu geçti boğaza dayanmış forumda.

    Elbette o fiyata, temiz ve dirisini bulabilirsen kasanın da daha yeni olacak olması sebebiyle bende 140lık tsi'yı önerdim zaten, sadece yorulmamışını alman lazım, yoksa masraflı olur, çünkü sert sürülmüş olacaktır. Son olarak yokuş kalkış gibi özellikle ilk kasa 2004 comfortlinelarda da var golf v'lerin. Kasalar yenilendikçe fonksiyonlu direksiyon, büyük yol bilgisayarı, mirror down, hoparlör sayısı artışı, buton değişimi gibi şeyler oldu.

    Bende şimdi dobra dobra konuşayım o zaman .
    Öncelikle belirtiyim yaşım 23 , ne bu işlerden çok çok fazla anlayacak kadar büyük veya hiç anlamayacak kadar küçüğüm . Kaldı ki yaşıma göre gerek ortamımdan gerek araştırmalarımdan gerek tecrübelerimden dolayı otomobiller konusunda standart bir insana göre çok çok bilgiliyim . Zaten Samsunda ki tuning camiasındanım , bütün ecu firmalarını bilirim sahiplerini tanırım ama asla herşeyi bilirim demiyorum çünkü bilemem .

    Gelelim konumuza ; Zaten ben mpi motor için yaptıgım açıklamada performans beklentisi olmayan orta gelirli bir aile için yeterli derecede dedim . Çünkü LPG her ne kadar zararlı veya yararlı da olsa Golf 5 e sahip olmak isteyen "günümüz türkiyesinde orta gelirli" bir ailenin en mantıklı tercihi olacaktır . 1.6 mpi + LPG . Kimse kusura bakmasın ama beklentisi sadece Golf 5 olsun diyecek bir kişinin 1.6 FSİ alması 1.6 MPİ 'a göre çok saçmadır bana göre . Tamam şuna hak veririm ikisi de benzinli kullanılacaksa FSİ tercih sebebidir ama yukarda bahsettiğim kişi özelliklerini açıkladım .Ve yine kimse kusura bakmasın 1.6 atmosferik golfe binecek mantıkta biri olsam Yaktıgının hakkını vermeyen sağır FSİ 'a değil , yine sağır olan ama lpg yle rahatça binebileceğim MPi i tercih ederim .

    Demek istediğim cahil falan değilim aksine gayet de dolu bir insanım bu konularda . Ha bilginiz olsun bahsettiğim aracın alt devirleri sıkıntılı , yok efendim yüksek devirde performans alınır diye birşey YOK . Turbo+kompressör demek alt devirleri kompressörün canlı tutması , üst devirleri turbonun canlı tutması demektir . Turbo + Kompressörün mantıgı budur

    Saygılar .

    Alıntıları Göster
    Aracın motorunda turbo+kompressör vardır.Enfes bir gidişi devirlenmesi hızlanması vardır.Ancak hatırladığım kadarıyla bu kombinasyonu vw çok karmaşık ve arızalara meyilli olduğu gerekçesiyle değiştirdi ve sadece turbo ile yola devam etti.Şu an piyasada daha sorunsuz olan 1.4 tsi 125 hp yaygın olarak bulunmaktadır ve bir sorun duymadım ancak 1.4 tsi 140-170 hp turbo +kompressör lerde duymuştum.
    Fsi motor çok verimsiz bir motordu onu da vw rafa kaldırıp yerine turbo beslemeli tfsi ye geçti.Golf 5 te kullanmıştım fsi motoru beğenmemiştim.1.6 mpi motor ise eski teknoloji bir motor ancak çöp değil.Gücü yettiğince gidiyor.Lpg ile tasarruflu.Ancak performanslı kullanımda gücü sizi tatmin etmez.
    Son olarak eğer ki turbo kompresör 140 hp -170 hp motora karar vermişseniz iyice motoruna turbosuna kompresörüne filan sağına soluna baktırp almanızı tavsiye ederim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Aracın motorunda turbo+kompressör vardır.Enfes bir gidişi devirlenmesi hızlanması vardır.Ancak hatırladığım kadarıyla bu kombinasyonu vw çok karmaşık ve arızalara meyilli olduğu gerekçesiyle değiştirdi ve sadece turbo ile yola devam etti.Şu an piyasada daha sorunsuz olan 1.4 tsi 125 hp yaygın olarak bulunmaktadır ve bir sorun duymadım ancak 1.4 tsi 140-170 hp turbo +kompressör lerde duymuştum.
    Fsi motor çok verimsiz bir motordu onu da vw rafa kaldırıp yerine turbo beslemeli tfsi ye geçti.Golf 5 te kullanmıştım fsi motoru beğenmemiştim.1.6 mpi motor ise eski teknoloji bir motor ancak çöp değil.Gücü yettiğince gidiyor.Lpg ile tasarruflu.Ancak performanslı kullanımda gücü sizi tatmin etmez.
    Son olarak eğer ki turbo kompresör 140 hp -170 hp motora karar vermişseniz iyice motoruna turbosuna kompresörüne filan sağına soluna baktırp almanızı tavsiye ederim...

    Yukarıda ki tartışmada sizinle aynı görüşlerden bahsettim , katılıyorum yazdıklarınıza

    Araç tercihimi çok önceden yaptım zaten dediğim gibi 1.4 TSİ 140 hp olacak olursa . İyice baktırıp temizini bulmam en iyisi sanırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ShotoWakizashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    170lik tsi gt kullanıcısı olarak yazayım. Kompresör ömürlüktür. Her zaman devreye girmez. Yapıştırmana göre girip çıkar ve alt devirleri besler. Kompresörün Sadece manyetik kavraması arıza yapar ve degişir. Castrol edge5-30 yag kullanımı sonucu yag eksiltme çok azdır. En olabilecek problem triger zincirinin uzaması. Buda çözülemez birşey degil. Üst devirlerde performans verir denmiş. Kompresör + turbonu ne oldugu bilinmiyor galiba.

    Yorumun için teşekkür ederim fakat GT ye biraz mesafeliyim tercihimi 140 hp lik versiyondan yana kullanacağım :)

    2 motor arasında mekanik olarak hiç fark yok sadece yazılım farklı. Onun için fikir vermesi açısından yazdım. Hayırlısı olsun sizin için




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT


    quote:

    Orijinalden alıntı: ShotoWakizashi


    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT

    170lik tsi gt kullanıcısı olarak yazayım. Kompresör ömürlüktür. Her zaman devreye girmez. Yapıştırmana göre girip çıkar ve alt devirleri besler. Kompresörün Sadece manyetik kavraması arıza yapar ve degişir. Castrol edge5-30 yag kullanımı sonucu yag eksiltme çok azdır. En olabilecek problem triger zincirinin uzaması. Buda çözülemez birşey degil. Üst devirlerde performans verir denmiş. Kompresör + turbonu ne oldugu bilinmiyor galiba.

    Yorumun için teşekkür ederim fakat GT ye biraz mesafeliyim tercihimi 140 hp lik versiyondan yana kullanacağım :)

    2 motor arasında mekanik olarak hiç fark yok sadece yazılım farklı. Onun için fikir vermesi açısından yazdım. Hayırlısı olsun sizin için

    Aynen , sadece yazılım farkı oldugunu biliyorum fakat GT kullanıcıları 140 lığa göre haklı olarak araçlarını daha performansa yönelik kullanıp biraz fazla hırpaladıgı için güvenemiyorum . 140 lık versiyonun temizini bulmak daha kolay diye düşünüyorum :)

    Zaten kısmet olursa aracım Paşaoğlunda yazılıma girecek gt etkisi yarattırırız :)




  • ShotoWakizashi S kullanıcısına yanıt
    Sen hem mpi, hem fsi golf sür ondan sonra kıyasla istersen teoride konuşmak yerine de sağır motor nasıl olur gör. İkinci olarak herkes lpg kullanmak istemez. Mpi sürenler keyfinden sevdiğinden değil, motor deli gibi yaktığından mecburen lpg takıyorlar. Üçüncü olarak ben alt devirde performans alamazsın demedim mesajımı iyi oku, tam gücünü yeni 140lık tsiya göre daha ileri devirlerde verir dedim. Bu ne demek, birisi 3300-5000 aralığında tam gücüne ulaşmaya başlıyorsa, öbürü 3500- 5500 devirde veriyor demek mesela. Kompresörle, turbo ile alakası yok, onların etki alanı tork ağırlıklı, senin alt devirlerde çekişin yüksek olur ama üst devirlere gelmeden o 140 beygirin anca 80-90beygirine ulaşmışsındır demektir, bu da güçlü ivmelenme için aracı nisbeten eski atmosferikler gibi devirli tutmak demektir. Toruk çekişi ile gücün ivmelenmesini karıştırma. Yeni nesil turbo motorlarda artık hem maks tork, hem maks güç çok erken devirlerde alınabiliyor bu da motoru fazla bağırtmadan, fazla yormadan hem rahat çekiş hem de ivmelenme, elastikiyet demek. Ben bunu bahsediyorum. Act teknolojili 140lık bir sonraki nesik tsilar golf5lerde tsilardan daha veirmli bundan bahsediyorum. Yine hala kahvehane muhabbeti tsi motor yağ yakıyor bu seri 140-160 ve 170lik yağ yakmaya meyilli tsilarla ortaya çıkıp, sorun çoktan ortadan kalkmasına rağmen hala bitmemiştir. Mesajlarımı doğru okuyup ona göre cevap verirsen daha hoş olur. Sana cahilsin de demedim, mesajımın özü "yaşı genç olup eski atmosferikleri, küçük hacimleri bilmeyenler, şimdiki turboları görenler herşeye tükaka yapıyor" du.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.