Şimdi Ara

2000-2001 Nissan Primera 2.0 Elegance hakkında bilgisi olan buyursun

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
13.736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze merhabalar arkadaşlar. 2000 - 2001 nissan primera 2.0 elegance almayı düşünüyorum.
    Bütçem max 16 bin TL araç hakkındaki her türlü bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Herkeze teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    2000-2001 Nissan Primera 2.0 Elegance: Kapsamlı Bir Rehber

    Nissan Primera 2000 model yılı, sedan ve station wagon gövde seçenekleriyle sunulan bir orta sınıf otomobildi. 2.0 litre hacimli benzinli motoruyla donatılan Nissan Primera 2.0 Elegance, serinin en üst donanım paketini temsil ediyordu.

    Motor ve Performans

    2000-2001 Nissan Primera 2.0 Elegance, 140 beygir güç ve 196 Nm tork üreten 2.0 litrelik bir SR20DE benzinli motora sahipti. Bu motor, beş ileri manuel veya dört ileri otomatik şanzımanla eşleştirilebiliyordu.

    Donanım ve Özellikler

    Nissan Primera 2.0 Elegance, dönemi için zengin bir donanım seviyesi sunuyordu. Bu donanım arasında şunlar yer alıyordu:

    • Deri döşeme
    • Elektrikli koltuklar
    • Klima kontrolü
    • Elektrikli camlar
    • Merkezi kilitleme

    Güvenlik

    Nissan Primera 2.0 Elegance, güvenlik açısından da iyi bir seçim olarak öne çıkıyordu. Standart güvenlik özellikleri arasında şunlar yer alıyordu:

    • Çift ön hava yastığı
    • Yan hava yastıkları (isteğe bağlı)
    • ABS fren sistemi
    • Elektronik fren dağılımı

    Yakıt Tüketimi ve Emisyonlar

    2000-2001 Nissan Primera 2.0 Elegance'ın yakıt tüketimi, manuel şanzımanla 8,5 litre/100 km (şehir), 5,9 litre/100 km (dışı şehir) ve otomatik şanzımanla 9,0 litre/100 km (şehir), 6,1 litre/100 km (dışı şehir) olarak ölçülmüştür. CO2 emisyonları ise yaklaşık 200 g/km'dir.

    Sonuç

    Nissan Primera 2.0 Elegance, konfor, performans ve güvenliğin ideal bir dengesini sunan sağlam ve güvenilir bir orta sınıf otomobildi. O dönemde popüler bir seçim olan bu model, hala ikinci el piyasasında uygun fiyatlı ve pratik bir seçenek olarak değerlendirilmektedir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bilgi sahibi arkadaşlar önerilerinizi bekliyorum
  • 2.0 elegance sahibi arkadaşlar.
    bilgilerinizi paylaşırmısınız aracı alıp almamakta karasız kaldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz3850

    2.0 elegance sahibi arkadaşlar.
    bilgilerinizi paylaşırmısınız aracı alıp almamakta karasız kaldım.

    http://forum.donanimhaber.com/getQuotes_ajax.asp?rd=yes&t=31215941

    Buradan bilgiler edinebilirsiniz.

    Ayrıca merak ettiğiniz konuları söylerseniz bilgidğim kadarıyla cevaplayabilirim.Bende aynı araçtan var.

    Şimdiye kadar tek şikayet ettiğim yanı Direksiyon dönüş turunun(manevranın) az olması.Tam uzun yol arabası dersek daha iyi olur.
  • öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
    benim tereddütüm yakıt felan değil.
    Fiyat olarak ne kadara alsam iyi olur. Km olarak kaç km'den fazla almayayım.
    Özellikleri çok olduğu için arıza durumu, motor durumu, şanzumanı gibi konuları merak ediyorum .
    ne bileyim elektriksel arızalardan dolayı bu donanımların eziyet olmasından korkuyorum.
    Onun için kullanıcı arkadaşlardan bilgi istedim.
    Yardımlarınız için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz3850

    öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.
    benim tereddütüm yakıt felan değil.
    Fiyat olarak ne kadara alsam iyi olur. Km olarak kaç km'den fazla almayayım.
    Özellikleri çok olduğu için arıza durumu, motor durumu, şanzumanı gibi konuları merak ediyorum .
    ne bileyim elektriksel arızalardan dolayı bu donanımların eziyet olmasından korkuyorum.
    Onun için kullanıcı arkadaşlardan bilgi istedim.
    Yardımlarınız için teşekkürler.


    Hocam ben şimdiye kadar elektriksel sıkıntı yaşamadım.Aralıkta 1 yıl olacak.

    Motor olarak çok iyi kontrol ettirmenizi tavsiye ediyorum.Alt limit için birşey demek istemiyorum çünkü motorların geçmişi bilmiyoruz.150-200bin için sıkıntı olacağını sanmıyorum.Yurtdışı forumlarda çok dayanıklı motor olduğu söyleniyor.

    Elagance SR20DE motoru kullanıyor ve yurtdışında parçası oldukça fazla(Yurtiçinde de var tabiki).Ama ülkemizde doğru düzgün motor ustası yok.Dolayısıyla Mekanik aksamı bence elektrik aksamından çok daha önemli.

    Şehir içi 10-12litre lpg yakıyor.Kışın 14 litre kadar yakabilir.ANKARA trafiği için bu söylediklerim.Uzun yolda 8 litre civarı yakıyor.

    6 aylık vergisi 205 lira.

    Fiyat olarak 14-15-16 bin olabilir.Şahsen 16'dan fazla verilmemesini düşünüyorum.




  • Araç benim çok hoşuma gitti.
    Almayı istiyorum ilk defa senden net bir bilgi alabildim.
    şimdiye kadar tek satarken zor satarsın yorumunu aldım.
    peki araç olarak nasıl üstad.
    Yani gidişi, yol tutuşu, konforu, seriliği, güvenliği vb. gibi şeyler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz3850


    Araç benim çok hoşuma gitti.
    Almayı istiyorum ilk defa senden net bir bilgi alabildim.
    şimdiye kadar tek satarken zor satarsın yorumunu aldım.
    peki araç olarak nasıl üstad.
    Yani gidişi, yol tutuşu, konforu, seriliği, güvenliği vb. gibi şeyler.

    Hocam Serilik olarak orta diyelim.Zaten ağır denebilecek bir araç(Şoför ile 1500kg gibi oluyor bildiğim kadarıyla).Bir de üzerindeki cvt şanzıman performans odaklı değil.Ama performans istiyorsanız manuele geçirebilirsiniz.3500 devirden sonra çok iyi gidiyor.

    Otomatikte 60km hıza çıkınca vites 6 da oluyor.Çok düşük devir çeviriyor, düşük yakıt tüketmek için.

    Güvenlik olarak olarak 4 hava yastığı ve abs var.

    Konfor olarak çok iyi.Çukurlarda daha az ses alabilirmiş ama kötü değil.Geçenlerde 2010-2011 model Mondeo ile yolculuk yaptım,biraz abartılı gelebilir ama inanın konfor olarak bir eksiği yok.Yaşı gereği iç mekanı biraz eski kalıyor yeni araçlara göre.Yol tutuşu çok iyi.Şimdiye kadar hiç sıkıntı yaşatmadı.100-120km hızlarda yolculuk yapmak çok güzel ve hiç yolu hissettirmiyor.

    Dediğim gibi tek sıkıntısı direksiyon dönüş turunun zayıf olması.Normal bir aracın tek seferde rahatlıkla döndüğü yeri 2 hamle ile dönmek gerekebiliyor bazen.Fiyat/Performans oranı çok iyi.




  • Yardımların için Çok sağol dostum.

    Bu arada son soru max kaç km suratı gördün.
  • Ben deneme amaçlı 180 yapmıştım.Abimde 200km gördüğünü söylüyordu.240 kadran var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz3850

    Herkeze merhabalar arkadaşlar. 2000 - 2001 nissan primera 2.0 elegance almayı düşünüyorum.
    Bütçem max 16 bin TL araç hakkındaki her türlü bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim. Herkeze teşekkürler.

    2000 model Primera Elegance kullanıcısıyım. Piyasadaki bir çok yeni modele değişmem. Donanım olarak son derece zengin bir araçtır. Meselâ basit gibi görünen koltuk ısıtmalarının değerini Ankara gibi soğuk bir iklimde anlarsınız :)

    Yol tutuşu mükemmeldir. Uzun yolda hele son derece keyifli bir sürüşü vardır.

    Şekil, tasarım gayet günceldir. Yani 2000 model bir araç izlenimi vermez.

    Bu modellerde CVT tiptronik şanzıman mevcut. Aracın senden önceki sahipleri dikkatli kullanıcılarsa Nissan'ın otomatik şanzımanından korkma. Zamanında bakımlarını yap, şanzıman yağını vaktinde (60.000'de) CVT yağı ile değiştir, sürüş esnasında kasa ve tekerlek tam durmadan vites geçişi yapma ve yıllarca sorunsuz bin, seni üzmez.

    Bizim memleketin yollarında zamanla ön salıncaklarından ses gelmeye başlar. Onunda pek pahalı olmayan bir tamiri vardır. Bunun haricinde yakıtı, yağı, suyu, harareti kontrol edildiği sürece binilesi ve keyfi çıkarılası bir araçtır.

    Performansa gelince; CVT şanzıman anlık vites geçişlerini hissettirmeyen ve Nissan'ın pek vazgeçmediği bir şanzıman tipi. Mesela aracı hareket halinden itibaren 1500 devirde sabit kullanırsan sen gazı artırmadığın halde araç yavaş yavaş 80 km hıza kadar çıkar. 2000 devirde yine 100 km ye kadar çıkar ve vitesi manuele iter ekrana bakarsın 6. vitese geçmişsindir ama farkedilmemiştir.

    İlk kalkışlarda biraz hantal bir yapısı vardır. Ama bujilerin sağlam, motor yağın vaktinde değişmiş, hava filtren orijinal olduktan sonra gaza yüklenir ayağını hafifçe çekersin ve araç seni koltuğuna yaslandırır :)

    Sonuç olarak, ben yol tutuşu, güvenli sürüşü ve konforu bakımından beğeniyorum. Ne de olsa D segment bir araçtır. Bu arabadan anlayan usta bulmak biraz meseledir. Ben Ankara'da Nissan ustası bulmakta zorlanmadım ama küçük şehirlerde arabanın basit bir arızası için insanı perişan edebilirler. Yetkili servis işçiliklerinin çoğu hem kötüdür hem pahalıdır. En iyisi, gerektiğinde parçalarını yetkili servislerden orijinal olarak alır götürür iyi bir Nissan ustasına yaptırırsın.

    Parçalarının piyasaya göre biraz pahalı olduğu söylenir. Bence parça fiyatları şahinle, fiat grubuyla kıyaslanmamalıdır.. Ama şunu da söylemek lazım bir toyota veya Alman grubu araba ile sanayiye yolunuzun düşmesi ihtimalinden daha az ihtimalle sanayiye gidersiniz :)

    Selamlar...




  • Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
    Sizlerin yardımıyla bu aracı almaya karar verdim ve
    2000 model 2,0 elegans aldım.
    alırken her yerini göstedim alt takımlar motor şanzuman vs.
    benim de içime sindi ancak aracın amatisörleri biraz sert gibi geldi
    gösterdim amatisörleri sağlam dediler.
    badallarda sanki biarz sert vuruyor gibime geldi siz ne dersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz3850

    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
    Sizlerin yardımıyla bu aracı almaya karar verdim ve
    2000 model 2,0 elegans aldım.
    alırken her yerini göstedim alt takımlar motor şanzuman vs.
    benim de içime sindi ancak aracın amatisörleri biraz sert gibi geldi
    gösterdim amatisörleri sağlam dediler.
    badallarda sanki biarz sert vuruyor gibime geldi siz ne dersiniz.

    Evet bu şekilde biraz ses alıyor.Galiba yeni modellerinde de bu sorun var.
  • Slm arkadaşlar. Forumda eskimiş ama yine de takip eden varsa bilgi verebilir mi?
    2001 model 2.0 Elegance almayı düşünüyorum, daha önce de 98 model 2.0 se kullandım. Nıssana yabancı değilim.
    Bu modellerin iç ve dış donanımını tam bilen var mı?
    Farlar Xenon mu?
    Koltuk ısıtıcı olduğunu biliyorum ama koltuk hareketi manuel mi?
    Ctv'lerde
    Cruise Control var mı? Vs..
    Tam olarak bilen varmı?
    Bir de fiyat Aralığı olarak
    150,000'de 2001 model Elegance cvt
    18,000-18,500 arası pahalı mıdır?
    Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merabalar arkadaşlar.
    bende primera 2000 model 2,0 elegance var. farlar bizenon
    cruice control yok .
    ama araba muntazam bir araç
    2000 veya 2001 önemli değil araç temizse kalitesine göre fiyat fena değil.
  • slm arkadaşlar benim cvt şanzıman bazen 3.viteste sabit kalıyor. tiptironik felan çalışmıyor.
    stop edip araba soğuyunca herşey normale dönüyor.
    arıza şanzımandamı yoksa elektrikselmi anlamadım.
    bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
  • ayaz3850 A kullanıcısına yanıt
    Hocam büyük ihtimalle şanzıman yağından kaynaklanıyor.Şanzaman Yağını bir kontrol ettirin..
  • Şanzıman yağında ne olabilir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayaz3850

    slm arkadaşlar benim cvt şanzıman bazen 3.viteste sabit kalıyor. tiptironik felan çalışmıyor.
    stop edip araba soğuyunca herşey normale dönüyor.
    arıza şanzımandamı yoksa elektrikselmi anlamadım.
    bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.




    Merhaba,
    Konuyu hortlatmak gibi olmasın ama tecrübemi paylaşmak faydalı olur diye düşünüyorum:


    CVT şanzıman üzerinde iki adet devir sensörü vardır. Bunlar arızalanmışsa devri doğru okuyamadığı için vites 3 te takılı kalır. Isınınca ortaya çıkan bir sorundur. Sensör ısısı 22-23 dereceyi geçerse kafayı yer :)

    Sensörlerin bir tanesi sol tekerleğin arkasında şanzıman gövdesinde bir vida ile tutturulmuştur, direksiyonu tam sağ yapıp sol tekerleğin arkasına eğilip bakarsanız görünür.
    Diğer sensör ise hava filtresinin altında şanzıman gövdesinin üzerindedir. Hava filtresini komple sökünce görünür. Söküp üzerindeki parça kodu ile parçayı servislerden veya internetten bulabilirsiniz.

    Sorun motor devrine göre vites geçişini sağlayan Step motorundanda kaynaklanabilir. Bu da cvt şanzıman yağının bulunduğu kartelin iç kısmında yer alır. Piyasası Türkiye'de 530 TL idi. Sensörleri bulmak biraz zor. Çıkmacılar bile ne olduğunu bilmiyor. Tanesinin -bulabilirseniz- 150-250 aralığında fiyatı var.

    Sıkışık trafikte, dur kalklarda şanzıman ısınır ve bu sorun başlar. Stop eder aracı dinlendirirseniz normale döner. Ama her sıkışık trafikte verdiği stres insanı yıpratır.

    Ben işi iyi bildiği söylenen bir otomatik şanzıman ustasına gittim adam anlamadı. CVT den anlayan birini bulmalısınız. Yetkili servise gittim adam sensörden olmaz, sensör bozulmaz, step motorudur falan filan dedi. O zaman 1000 TL fiyat verdi.

    www.nissanclubtr.com - Bu adreste Güçlü Gönültaş isminde çok yardımsever bir usta var. Onun yazdıklarını takip edebilirsin.

    Yaklaşık 5 yıldır 2000 model Primera 2.0 CVT kullanıyorum. Başıma geldi ondan biliyorum :) Şunu da söylemek lazım: Aracın kilometresi 140-150 bini geçmişse bu sorunun başlama olasılığı fazladır.

    Kazasız arızasız sürüşler dilerim...




  • Sürekli hortlayacak bir konu başlığı var. Bende 2000 model 2.0 elegance cvt Primera almak üzereyim. Malumunuz piyasa uçtu. 41 binden aşağı olmaz dedi satıcı. Araç 300 bine yakın km de. Nelere dikkat etmem lazım diye araştırırken bizim foruma geldim. Özellikle kullanıcı yorumları için minnettarım. Arkadaşlar bu tür paylaşımları ne her alanda ve her daim sürdürmek elbet bir gün birilerinin işine yarayabiliyor. Misal şu tek sayfa yazışmalarda 13 bin TL eden aracın kısa sürede 40 bin lira limitini aştığını gördük.

    Araç konusunda en fazla şanzımandan korkuyorum. Daha önce tam otomatik tork konvertörlü araç kullandım. Basit bir yapısı var ama çok zaman para harcamama rağmen usta sıkıntısı yaşadım. (Renault marka) Anladım ki sıkıntı üretici vs değil, bir türlü beklenen gelişimi gösteremeyen ustalar problemin ta kendisi. İnsanların senelerdir otomatik vitesten kaçınmasının sebebi de bunlar. Araç manuelle aynı yakıyordu hatta uzun yolda daha ekonomikti bunu da söyleyeyim. Son hızı ve hızlanması manuelden önemsenmeyecek düzeyde düşüktü. Cvt için de performans soranlar olmuştur ama bunlar oranlı dişli içermeyen kasnaklı veya kayışlı şanzıman türleri diye biliyorum. Dolayısı ile konfor odaklıdır. Örnek Audi multitronic gibi yahut Honda ve Toyota cvt ler. Önceden kilitlenmiş 6 ileri oran da var. Sıkışık trafikte ısınma sorunu bütün otomatik şanzıman araçlar için geçerli. Misal DSG de bunu yaşatıyor EDC de.

    Bu Primera da cvt yağı kaç litre ve kendimiz değişim yapabilir miyiz? İlla makine cihaz mı gerekiyor? Merakım var elim de yatkın. Lakin hassasiyet incelikler kalibrasyonlar gerekiyor ise dokunmayız tabi.

    1.6 manuel vites ülkemizde tutar. İnsanlar performans yerine öncelikle ekonomi istiyor. Ben o dar kalıbı bırsktım. Hatta Peugeot 607 3.0 Pack modeline veya Opel OMEGA 2.5 yine V6 olan araçlara da yöneldim. Varsın biraz yaksın varsın şehirde hantal kalsın park sorunu olsun ama sollama sorunu yaşatmasın biraz konfor versin. Az kullanayım ama nezih geniş olsun. Saygılar. (Primera kafama yattı, p11 kasa 2000 model çok şık. Son tekna donanımlar da mükemmel ama bu kasa daha hoş geliyor bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.