Şimdi Ara

DİREKSİYON SINAVI (Bakmadan Girmeyiniz)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
3
Favori
59.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • --------------------DİREKSİYON SINAVI YÖNETMELİĞİ DEĞİŞTİ-------------------

    Arkadaşlar MTSK Yönetmeliği yeniden değişti. Görevlilere 12 saat ek eğitim verildi ve sınava tabi tutulduk. Usta öğretici bilinçli hatalar yaparak bizlerde bu hataları tespit ederek sınavı atlattık...Yeni formlara göre ilk sınav bu hafta.

    Sınava girecek arkadaşlar sınavdan önce mutlaka formlara bakmasında yarar var.

    Yeni Yönetmelikte

    EK 3 ------>“M”, “A1”, “A2”, “A” veya “B1” Sınıfları

     DİREKSİYON SINAVI (Bakmadan Girmeyiniz)


    EK 4------->“B”,“BE”, “C1”, “C1E”,“C”,“CE”, “D1”, “D1E”, “D”,“DE” veya “F” Sınıfları

     DİREKSİYON SINAVI (Bakmadan Girmeyiniz)


    Puanlama Tabloları değişti.MAVİ;SARI ve KIRMIZI maddeler mevcut..



    MAVİ maddelerden 5 adet yanlış yapan Sınavdan KALIR

     DİREKSİYON SINAVI (Bakmadan Girmeyiniz)


    Sarı maddelerden 2 adet yanlış yapan KALIR

    KIRMIZI maddelerden tek hata yapanın sınva Sonlandırılır.


    Sınav süresine 5 dakika eklenerek 35 dakikaya çıkarıldı ve bu sürenin 5 dakikası mavi sütunda yer alan Araç Tanıma maddelerinden sınava tabi tutulacak ve kalan 30 dakika da uygulamaya çıkılacak.


    Bazı maddeler değişti.Örnek verecek olursak,

    1-Kalkışta stop ettirme sarı bir madde. (yani bir hak daha verilecek eskiden direk kalırdı)

    2-Sinyal vermemek Kırmızı bir madde direk sınav sonlandırılır.

    Yeni maddelerde de tartışılacak çok şey var.Sinyal vermemekten kalmak tam bir saçmalık bana göre..

    UYGULAMA FORMU İNDİR

    Umarım yardımcı olur.Bu başlık altında bilgim dahilinde zaman buldukça sorulara cevap verebilirim..







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyon Sınavı: Kırmızı Hatalar

    Direksiyon sınavı, ehliyet alma yolunda önemli bir adımdır. Bu sınavda, sürücü adaylarının trafik kurallarını ve araç hakimiyetini güvenli bir şekilde uygulayabilmeleri test edilir. Sınava girmeden önce, hatalardan kaçınarak başarılı olma şansınızı artırabilirsiniz.

    Kırmızı Hatalar

    Kırmızı hatalar, Direksiyon Sınavı'ndaki en ciddi hatalardır ve anında başarısızlığa yol açar. Bu hatalar şunları içerir:

    • Trafik ışıklarını veya dur işaretlerini ihlal etmek
    • Yaya geçidinde yayalara yol vermemek
    • Alkollü veya uyuşturucu etkisi altında araç kullanmak
    • Hız sınırını aşmak
    • Tehlikeli bir şekilde hızlanmak veya yavaşlamak

    Sarı Hatalar

    Sarı hatalar, kırmızı hatalar kadar ciddi olmasa da yine de başarısızlık nedeni olabilir. Bu hatalar şunları içerir:

    • sinyal lambaları kullanmadan yön değiştirmek
    • Uygun olmayan bir hızda seyretmek
    • Trafik işaretlerini veya yol işaretlerini göz ardı etmek
    • Araç ile kaldırıma veya park etmiş araçlara çok yakın seyretmek
    • Uygun bir takip mesafesi bırakmamak

    Mavi Hatalar

    Mavi hatalar, hafif hatalardır ve genellikle başarısızlığa yol açmaz. Ancak, bu hataları tekrarlamak başarısızlık nedeni olabilir. Bu hatalar şunları içerir:

    • Yanlış şeritte seyretmek
    • Uygun olmayan bir şekilde park etmek
    • Trafik sıkışıklığına uygun şekilde girmemek veya çıkmamak
    • Araçtaki ekipmanları düzgün kullanmamak (örneğin, dikiz aynaları veya sinyal lambaları)

    Direksiyon Sınavı'nı geçmek için kırmızı hatalardan kaçınmak ve sarı ve mavi hataları en aza indirmek çok önemlidir. Sınava girmeden önce iyice çalışın, trafik kurallarını gözden geçirin ve park etme, yön değiştirme ve diğer manevralar konusunda pratik yapın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Sinyal arabanın konuşma dilidir, siz sinyal vermeden bir hamle yaparsanız kazaya sebebiyet verebilir ve can kaybına yol açabilirsiniz bu yüzden bence doğru bir karar sinyal vermeyenin kalması
  • Sinyal çok doğru bir karar olmuş. Bi sefer kalan bir daha unutmaz zaten. Adam gibi öğrenmeden çıkmasınlar trafiğe.
  • Sacmalik.

    Kurslar daha fazla para kazansin diye seylerinden kural uyduruyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumu

    Sacmalik.

    Kurslar daha fazla para kazansin diye seylerinden kural uyduruyorlar.
    Dün akşam haberlerde seyrettim. Yeni bir uygulama başlamış. Direksiyon sınavı sırasında kursiyerlere kaput açtırılacakmış. Akü hangisi. Yağ nasıl kontrol edilir. Yağ nereden konur. Radyatör hangisi. Radyatör suyu nereden konur. vs. vs. vs. sorular da sorulacakmış. Bilemeyen kalacakmış.

    Bunlara karşılık araç stop ettirme hakkını da ikiye çıkarmışlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Dün akşam haberlerde seyrettim. Yeni bir uygulama başlamış. Direksiyon sınavı sırasında kursiyerlere kaput açtırılacakmış. Akü hangisi. Yağ nasıl kontrol edilir. Yağ nereden konur. Radyatör hangisi. Radyatör suyu nereden konur. vs. vs. vs. sorular da sorulacakmış. Bilemeyen kalacakmış.

    Bunlara karşılık araç stop ettirme hakkını da ikiye çıkarmışlar.

    Aynen yukardaki mavi sütundan 5 tanesini aday cevaplandıramazsa sınavı sonlandırılıyor....Sınaav süresinin ilk 5 dakikası artık bun ayrıldı...
  • Arabanın ışıkta kalkarken stop etmesi kazaya sebep olmaz, sinyal vermemek adam öldürür. Yerinde bir karar olmuş
  • forumu kullanıcısına yanıt
    Kurslar daha fazla para kazansın diye değil daha iyi eğitim versin diye.Sınav günü kurs öğrencilerinin belli bir oranı başarısız olursa kurs incelemeye alınacak ve iyi eğitim vermediği anlaşılırsa kurs bir dönem kayıt yapamayacak.

    Geçen hafta bu sisteme göre sınava girmiş biri olarak söyleyeyim burada ki her şeyi sormuyorlar.Komisyon sizin iyi araç kullanıp kullanmadığınıza ve aşırı heyecanlı olup olmadığınıza dikkat ediyor.Kaputu açtı göster bakalım bildiklerini dedi 4-5 tanesini söyledim bagajı açıp stepneyi gösterdim tamam bin arabaya dedi aynaları ayarladım taktım kemeri çıktık yola.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Kurslar daha fazla para kazansın diye değil daha iyi eğitim versin diye.Sınav günü kurs öğrencilerinin belli bir oranı başarısız olursa kurs incelemeye alınacak ve iyi eğitim vermediği anlaşılırsa kurs bir dönem kayıt yapamayacak.

    Geçen hafta bu sisteme göre sınava girmiş biri olarak söyleyeyim burada ki her şeyi sormuyorlar.Komisyon sizin iyi araç kullanıp kullanmadığınıza ve aşırı heyecanlı olup olmadığınıza dikkat ediyor.Kaputu açtı göster bakalım bildiklerini dedi 4-5 tanesini söyledim bagajı açıp stepneyi gösterdim tamam bin arabaya dedi aynaları ayarladım taktım kemeri çıktık yola.
    Habooo...
    Ne içtiniz la siz. Anlaşılan gavuristanda olduğu gibi, eski sürücüleri de belli aralıklarla bu sınavlara sokmak gerek a me ke




  • Amacım polemik yaratmak değil elbette ben de sinyal vermeyebiliyorum bazen insanlık hali mesela stop ettirmeyi iki defa da yapmaları iyi de olmuş çünkü zor bir şey usta şöförler de stop ettiriyor arabayı ama sinyal öyle birşey değil basit bir iş bunu derstte ve sınav gibi yerlerde aşılamak lazım diye düşünüyorum sonra hergün yollarda görüyoruz sinyal vermeden direk önüne kırıyorlar direksiyonu
  • Yarın sınavda gorevliyim. Bakalim sonuc ne olacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: narec

    Yarın sınavda gorevliyim. Bakalim sonuc ne olacak
    Sarı ile belirtilen bölümden iki hata yapılması sınavı sonlandırıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Sarı ile belirtilen bölümden iki hata yapılması sınavı sonlandırıyor.

    Alıntıları Göster
    millet genelde 29/c 29/ç den kalıyor
  • narec kullanıcısına yanıt
    bugün bi akrabamı sınava götürdüm. geçti herhalde. stop falan etmemiş parkıda yapmış. düzgün kullanmış.

    nasıl geçti dedim. iyiydi. komisyon pek konuşmadı dedi.

    siz konuşun adayla. stresini azaltın
  • Çok abes bir durum insanlara zorluktan başka bişey değil madem öyle bütün adayları tekrardan sınava soksunlar herkes düzgün kullansın arabayı iş mi bu yani bende parktan kaldım sanki orada soksam normal bir durumda iki araba arasına girebilecek miyim yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa.Coskun

    Çok abes bir durum insanlara zorluktan başka bişey değil madem öyle bütün adayları tekrardan sınava soksunlar herkes düzgün kullansın arabayı iş mi bu yani bende parktan kaldım sanki orada soksam normal bir durumda iki araba arasına girebilecek miyim yok
    bilgilendirme için teşekkürler.
  • Bugün sınava girdim. hava -5 dereceydi kar yağıyordu ve sağolsun Eskişehir belediyesi tuzun gramini atmafi sınav güzergahına. sorular kismi güzel olmuş fakat soğukta kaput acip tek tek anlatmak stepneyi göstermek vs dondurdu bizi. elim ayağım dondu sınavın sonlarında ayaklarim daha yeni açılıyordu. tek pürüzum rampa kalkisinda patinaja düşmem oldu. ben kendime kızarken yanımdaki komisyon bu havada yerler buzken virajli bayirda daha iyisi olamazdı diyince rahatladim. onun haricinde sinavdaki şansınız biraz komisyon biraz siz ve en büyük de araca bağlı. malesef araclarin cogu modelli olmasına rağmen tüplü ve 150binin üzerinde araclar. rolantiyle bir is yapmaya kalkisinca arac gazi ayarlayamiyor (park kalkis vs) mecbur her seyi gaz vererek yapmak zorunda kaldım. debriyaj deseniz nerede kavriyor hic belli değil. direksiyonla tam dur park yapmaya kalkisinca devir yine düşüyor vs vs... benden onceki adaylarin çoğu kalmis yeni sistem güzel fakat bizim INSAN olduğumuzu ve bazi hatalar yapabileceğimizi unutuyorlar




  • Geçen hafta gorevliydim. Maalesef 12 adaydan 2si geçebildi. Hatalarin cogu araci stop etme, sinyal kullanimi, park mesafesi, park yerinde dubalara carpma. En temel etkense heyecan ve telas.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: narec

    Geçen hafta gorevliydim. Maalesef 12 adaydan 2si geçebildi. Hatalarin cogu araci stop etme, sinyal kullanimi, park mesafesi, park yerinde dubalara carpma. En temel etkense heyecan ve telas.
    Gayet güzel olmuş bunun yanında sürücüler daha çok arabayı stop ettiriyor.Sürücü kursunun araçları lpgli.Arabayı acemi sürücü kullanınca araç haliyle boğuluyor ve stop ediyor.Stop sayısı belki 3 olsa olurdu.SInavın süresi çok uzamış.Aslında ilk olarak park yaptırılsa geçen kalan hemen belli olurdu.
    Fikir olarak sürücü kurslarında sürücü direksiyon eğitimi saat sayısı az .Ehliyet almak isteyenlerin büyük çoğunluğu fazladan direksiyon eğitimi alıp ücret ödemek istemiyor, sınavı ise tek seferde geçmek istiyor.Kursiyerin ciddi ciddi çok fazla zaman direksiyon eğitimi alması lazım.Parasını da sürücü kursuna ödemeli diye düşünüyorum...Yada boş özel pistlerde ciddi ciddi eğitim verilmeli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Gayet güzel olmuş bunun yanında sürücüler daha çok arabayı stop ettiriyor.Sürücü kursunun araçları lpgli.Arabayı acemi sürücü kullanınca araç haliyle boğuluyor ve stop ediyor.Stop sayısı belki 3 olsa olurdu.SInavın süresi çok uzamış.Aslında ilk olarak park yaptırılsa geçen kalan hemen belli olurdu.
    Fikir olarak sürücü kurslarında sürücü direksiyon eğitimi saat sayısı az .Ehliyet almak isteyenlerin büyük çoğunluğu fazladan direksiyon eğitimi alıp ücret ödemek istemiyor, sınavı ise tek seferde geçmek istiyor.Kursiyerin ciddi ciddi çok fazla zaman direksiyon eğitimi alması lazım.Parasını da sürücü kursuna ödemeli diye düşünüyorum...Yada boş özel pistlerde ciddi ciddi eğitim verilmeli...

    Alıntıları Göster
    Sinyal vermeyi unutunca sınavdan geçemiyor. İsyan başlıyor.

    İki kere aracı stop ettiriyor. İsyan başlıyor.

    Şerit değiştirirken arkayı kontrol etmiyor.

    O kadar çok madde var ki.

    Motor kaputunu açıyor fakat aküyü gösteremiyor. Aracın farlarını yakamıyor. El frenini indirmeyi unutuyor.

    Aracın vites sayısını bilmiyor.

    Zamanında sinyal vermiyor.

    Birinci viteste yol alarak aracı bağırtıyor.

    Geri geri giderken "S" harfi gibi gidiyor.

    Bütün bunlar değerlendirme maddeleri. Yani her şey açık ve net olarak maddelerle belli. İtiraz sonuç vermiyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.