Şimdi Ara

ACEMİ ŞOFÖR İÇİN BENZİNLİ ARAÇ MI , DİZEL ARAÇ MI TAVSİYE EDERSİNİZ.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
18.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BİR ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM,İKİNCİ EL ARAÇLA UĞRAÇMAYI DÜŞÜNMÜYORUM. ANCAK USTA BİR ŞOFÖR DEĞİLİM, BENZİNLİ BİR ARAÇMI ÖNERİRSİNİZ YOKSA DİZEL Mİ.



  • farketmez.. ben acemiysen 2.el bi arac almanı öneririm.. daha sonra 0 alsan daha iyi bence.. dizel kullanmak her hangi bir maharet gerektirmiyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    farketmez.. ben acemiysen 2.el bi arac almanı öneririm.. daha sonra 0 alsan daha iyi bence.. dizel kullanmak her hangi bir maharet gerektirmiyo
    dizel araç kullanmak daha zor kavrama geç alıyor

    benzinli araç da debriyajı kaldırıp hafif gaz versen de yürür

    ancak dizelde böyle birşey yok önce gaz veriyorsun.

    yeterli vermezsen silkeliyor ve stop ediyor

    acemiye kesinlikle benzinli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sephiroth

    dizel araç kullanmak daha zor kavrama geç alıyor

    benzinli araç da debriyajı kaldırıp hafif gaz versen de yürür

    ancak dizelde böyle birşey yok önce gaz veriyorsun.

    yeterli vermezsen silkeliyor ve stop ediyor

    acemiye kesinlikle benzinli

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    dizel araç kullanmak daha zor kavrama geç alıyor

    benzinli araç da debriyajı kaldırıp hafif gaz versen de yürür

    ancak dizelde böyle birşey yok önce gaz veriyorsun.

    yeterli vermezsen silkeliyor ve stop ediyor

    acemiye kesinlikle benzinli


    hangi dizel ama..? eski kasa transitte dizel sürekli kullanıyorum cogu benzinliden daha kolaydır..

    dizel de gec kavrayacak diye bi şart yok ki.. bu debriyajla alakalıdır..

    benzinlide seri kalkar carpmak daha kolaydır!! böyle bi mantıkta kurulabilir öyleyse..




  • arkadaşlar düşündüğüm corsa,fiesta yada skoda fabia daki tdı , beni çelişkide bırakan dizel motorların benzinliden daha farklı ve acemilere uygun olmadığı söylentisi. bu söylentimi yoksa gerçek mi sizlerle bunu paylaşmak istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yankov

    arkadaşlar düşündüğüm corsa,fiesta yada skoda fabia daki tdı , beni çelişkide bırakan dizel motorların benzinliden daha farklı ve acemilere uygun olmadığı söylentisi. bu söylentimi yoksa gerçek mi sizlerle bunu paylaşmak istedim.
    dizelde bayırda kaçırmamak için biraz daha fazla gaza basman gerekiyor.benzinliden acemi ustasını ayıracak tek noktası bu..
    bak keyfine arkadaşım..fabia nın 2,eline dikkat etmek lazım.arkadaşın fiesta dizelinin motoru yandı ,sanırım yakıttan.
    corsa ise sert bir araba,sık sık araca gelcek titreşimlerden kaynakalanan probelmlerle servisin yolunu tutarsın.bunu da ben yaşadım..
    bunlar negatif özellikleri fabia hakkında ayrıntılı bilgim yok...
    kolay gelsin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre.

    dizelde bayırda kaçırmamak için biraz daha fazla gaza basman gerekiyor.benzinliden acemi ustasını ayıracak tek noktası bu..
    bak keyfine arkadaşım..fabia nın 2,eline dikkat etmek lazım.arkadaşın fiesta dizelinin motoru yandı ,sanırım yakıttan.
    corsa ise sert bir araba,sık sık araca gelcek titreşimlerden kaynakalanan probelmlerle servisin yolunu tutarsın.bunu da ben yaşadım..
    bunlar negatif özellikleri fabia hakkında ayrıntılı bilgim yok...
    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Dİzel araba yokuşlardan kalkarken ustalık gerektirio.
    Ben halen alışamadım(1 ay oldu).Belli bi kavrama noktası var orayı yakalarsan alışırsan rahat edersin.
    Ama benzinli araba kadar kolay deil.Benzinlide hafif gazla gidersin ama dizelin deviri düşük olduğu için gazı biraz vermen gerekio.
    İlk araban 2. el olsun derim.Acemiliğinde kullanırsın.Daha sonra onu satıp 0 alırsın




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Loop

    Dİzel araba yokuşlardan kalkarken ustalık gerektirio.
    Ben halen alışamadım(1 ay oldu).Belli bi kavrama noktası var orayı yakalarsan alışırsan rahat edersin.
    Ama benzinli araba kadar kolay deil.Benzinlide hafif gazla gidersin ama dizelin deviri düşük olduğu için gazı biraz vermen gerekio.
    İlk araban 2. el olsun derim.Acemiliğinde kullanırsın.Daha sonra onu satıp 0 alırsın

    Alıntıları Göster
    Ben de acemiyim ama sıfır araba almayı düşünmüyorum. İki nedeni var;

    1- Acemilik nedeniyle sıfır arabaya zarar vermek istemiyorum. Sonradan ustalaşında sıfır alacağım.
    2- Daha önceden araban olmadığı için bir arabada neye ihtiyacın var, hangi özellik senin için şart, hangi özellik olmasa da olur gibi bir fikrin yok. Bu nedenle ikinci el alıp bu ihtiyaçları belirleyip ona göre sıfır al derim. Mesela bizim bir arkadaş 2004 Clio almıştı ilk araba olarak sıfır. Şimdi araba küçük geliyor diyor. Keşke sedan veya daha büyük bir araba alsaymışım diyor. İkinci el piyasası da çok düşük olduğu için satmaya da kıyamıyor 15000kmdeki arabayı.

    Tabii bu yazdıklarım benim için geçerli. Sizin için farklı durumlar söz konusu olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kibitzer

    Ben de acemiyim ama sıfır araba almayı düşünmüyorum. İki nedeni var;

    1- Acemilik nedeniyle sıfır arabaya zarar vermek istemiyorum. Sonradan ustalaşında sıfır alacağım.
    2- Daha önceden araban olmadığı için bir arabada neye ihtiyacın var, hangi özellik senin için şart, hangi özellik olmasa da olur gibi bir fikrin yok. Bu nedenle ikinci el alıp bu ihtiyaçları belirleyip ona göre sıfır al derim. Mesela bizim bir arkadaş 2004 Clio almıştı ilk araba olarak sıfır. Şimdi araba küçük geliyor diyor. Keşke sedan veya daha büyük bir araba alsaymışım diyor. İkinci el piyasası da çok düşük olduğu için satmaya da kıyamıyor 15000kmdeki arabayı.

    Tabii bu yazdıklarım benim için geçerli. Sizin için farklı durumlar söz konusu olabilir.

    Alıntıları Göster
    dizel aracı kaldırmak çok daha kolaydır tek yapman gereken turbonun devreye girdiyi devirde kaldırmaktır buda 1800 devir civarıdırki maksimumtorkun yarısından fazlasını bu devirde verdiyinden ne kadar yeteneksi olursan ol o sırada aracın bayılma ihtimali çok düşüktür

    benzinli motorsa tam aksine kalkabilmek için gerekli torku dizelden en az iki kat daha yüksek devirde elde edeceiynden kaldırmak daha zordur

    şimdi çıkıp birileri yok öyle deyil diyecek ama kullanan bilir durum aynen böyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Platinium

    dizel aracı kaldırmak çok daha kolaydır tek yapman gereken turbonun devreye girdiyi devirde kaldırmaktır buda 1800 devir civarıdırki maksimumtorkun yarısından fazlasını bu devirde verdiyinden ne kadar yeteneksi olursan ol o sırada aracın bayılma ihtimali çok düşüktür

    benzinli motorsa tam aksine kalkabilmek için gerekli torku dizelden en az iki kat daha yüksek devirde elde edeceiynden kaldırmak daha zordur

    şimdi çıkıp birileri yok öyle deyil diyecek ama kullanan bilir durum aynen böyle

    Alıntıları Göster
    Ucuz bir benzinli al LPG taktır.Daha hesaplı olur.Arabaya dünyanın parasını vermek zorunda kalmazsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yankov

    arkadaşlar düşündüğüm corsa,fiesta yada skoda fabia daki tdı , beni çelişkide bırakan dizel motorların benzinliden daha farklı ve acemilere uygun olmadığı söylentisi. bu söylentimi yoksa gerçek mi sizlerle bunu paylaşmak istedim.
    YANKOV,
    ZATEN BİRAZ ŞOFÖRLÜK VARSA HİÇ FARKETMEZ. AKILLI BİR İNSANSAN İKİSİNİ DE KULLANIRSIN KARDEŞİM. İNSANLAR NEDEN DİZEL ALIRLAR; EKONOMİK OLSUN DİYE... SIRF ACEMİ OLDUĞU İÇİN BENZİNLİ ALAN KİMSEYE RASTLADIN MI?

    TAM DA USTA OLMADIĞINA GÖRE,
    KULLANIRKEN KULAKLARINI TIKASALAR, DİZEL ARACI BENZİNLİDEN AYIRAMAZSIN BİLE.
    DİZEL ACEMİLERE UYGUN DEĞİLDİR DEMEK KOMİKTİR... EĞER ÖYLE OLSAYDI, ACEMİLERE ÖNCE BENZİNLİ KULLANMALARI TAVSİYE EDİLİRDİ.

    EĞER PARAN VARSA DİZELDEN ŞAŞMA DERİM BEN.
    DEVİR DİZEL DEVRİ.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yankov

    arkadaşlar düşündüğüm corsa,fiesta yada skoda fabia daki tdı , beni çelişkide bırakan dizel motorların benzinliden daha farklı ve acemilere uygun olmadığı söylentisi. bu söylentimi yoksa gerçek mi sizlerle bunu paylaşmak istedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 12 Şubat 2006 2:07:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    YANKOV,
    ZATEN BİRAZ ŞOFÖRLÜK VARSA HİÇ FARKETMEZ. AKILLI BİR İNSANSAN İKİSİNİ DE KULLANIRSIN KARDEŞİM. İNSANLAR NEDEN DİZEL ALIRLAR; EKONOMİK OLSUN DİYE... SIRF ACEMİ OLDUĞU İÇİN BENZİNLİ ALAN KİMSEYE RASTLADIN MI?

    TAM DA USTA OLMADIĞINA GÖRE,
    KULLANIRKEN KULAKLARINI TIKASALAR, DİZEL ARACI BENZİNLİDEN AYIRAMAZSIN BİLE.
    DİZEL ACEMİLERE UYGUN DEĞİLDİR DEMEK KOMİKTİR... EĞER ÖYLE OLSAYDI, ACEMİLERE ÖNCE BENZİNLİ KULLANMALARI TAVSİYE EDİLİRDİ.

    EĞER PARAN VARSA DİZELDEN ŞAŞMA DERİM BEN.
    DEVİR DİZEL DEVRİ.

    quote:

    Orjinalden alıntı: yankov

    arkadaşlar düşündüğüm corsa,fiesta yada skoda fabia daki tdı , beni çelişkide bırakan dizel motorların benzinliden daha farklı ve acemilere uygun olmadığı söylentisi. bu söylentimi yoksa gerçek mi sizlerle bunu paylaşmak istedim.


    Alıntıları Göster
    aCEMİ İÇİN HALK OTOBÜSÜNÜ TAFSİYE EDERİM YETER ARTIK




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alkanm20

    aCEMİ İÇİN HALK OTOBÜSÜNÜ TAFSİYE EDERİM YETER ARTIK

    Alıntıları Göster
    çok acemi isen 2.el bi araç al derim.ama dizeli kullanmak çok daha kolaydır.stop ettirme olasılığı çok daha düşüktür.hata affeder kalkışlarda.benzinli öyle değildir tam yerini ayarlayamazsan anında stop ettirirsin.buda trafikte sıkıntı yaşattırır sana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JackDaniels

    çok acemi isen 2.el bi araç al derim.ama dizeli kullanmak çok daha kolaydır.stop ettirme olasılığı çok daha düşüktür.hata affeder kalkışlarda.benzinli öyle değildir tam yerini ayarlayamazsan anında stop ettirirsin.buda trafikte sıkıntı yaşattırır sana.

    Alıntıları Göster
    .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yankov

    .

    Alıntıları Göster
    acemiye kalkış için dizeli öneririm en zaından patinaj çekmez
    sollama için benzinli öneririm sonuçta acemi naıl sollama yapılır tecrübesi yok

    en iyisi benzin ve dizel karışımı birşey al
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    acemiye kalkış için dizeli öneririm en zaından patinaj çekmez
    sollama için benzinli öneririm sonuçta acemi naıl sollama yapılır tecrübesi yok

    en iyisi benzin ve dizel karışımı birşey al

    Alıntıları Göster
    benim dizel arabamla (polo tdi) hiç gaz vermeden kalkabiliyorum, debriyaj kavrama noktasındayken araba gitmek istiyor zaten ben frenle durduruyorum freni bırakıp hafif gaz verip debriyajı bırakınca çok yumuşak bir kalkış oluyor. ama sadece dur kalk yaparken arabayı tutması zor oluyor




  • Biraz pişesiye kadar kullanılmış araç alsan bence çok iyi olur.Sonra alırsın sıfır arabanı rahat rahat kullanırsın.Sıfır araçta sürekli yeni araba tedirginliği olacak (16 yıldır araba kullanırım yeni araç tedirginliği bende bile oldu) birde çok usta değilim demişsin 2 si birleşirse hasar kaçınılmaz gibi gözüküyor
    quote:

    Orjinalden alıntı: yankov

    ARKADAŞLAR BİR ARABA ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM,İKİNCİ EL ARAÇLA UĞRAÇMAYI DÜŞÜNMÜYORUM. ANCAK USTA BİR ŞOFÖR DEĞİLİM, BENZİNLİ BİR ARAÇMI ÖNERİRSİNİZ YOKSA DİZEL Mİ.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kürsad

    acemiye kalkış için dizeli öneririm en zaından patinaj çekmez
    sollama için benzinli öneririm sonuçta acemi naıl sollama yapılır tecrübesi yok

    en iyisi benzin ve dizel karışımı birşey al

    Alıntıları Göster
    Yaw 1500cc ve 1600cc kullandıgım tum dizel araçlar 1.vitesde hiç gaza basmadan yokuşta rahat kalkıyordu. Hatta biraz gaz verince 2. vitesde bile hafif rampalarda kalkış yapmak mumkun. Yani stoplama konusunda dizeller daha toleranslı bence.
    Ben dizelin stoplamamasına alıştım geçen gun 1.6 benzinli focusu yokuşta stopladım

    Ama dizelde vitesi nerde nezaman geçirmen gerektiğini iyi bilecen. Benzinli gibi aşırı devirli kullanmaya gelmez, sonra turboyu yakarsın. Baskada benzinliyle kullanım zorlugu açısından pek bir farkı yok bence.




  • bilgiler için saolun...bnde yeni araç düşünüyorum ama bir soru var kafamda..
    bnde bir iki aya kadar bi araç almak istiyorum.trafik tecrübem yok denecek kadar az bir senedir ehliyetim var.eskişehirde kullanıcağım aracımın dizel olması terciyim malum öğrenciyiz(yaşım 20 şuan.)..şimdi durum şu ki km si az yaklaşık en fazla 20-30 bin de bir dizel(corsa cdtı,c2,206vs... 18-22 milyar arası...şimdi 22 ye 20 binde bi cdti almak yerine (3 sene sona şoförlüğüm ilerlediğin de şak die araba değiştirmem kolay diil bu nedenle) şuan 1.3 75bg grande punto düşünüyorum tüm donanımları alıp aksesuarlarla hazır dış modifiyesini yaptırarak yaklaşık 29.5 a gelen bnm için harika bi araç almak sizce daha mı mantıklı...sizlerin tecrübeleri ve fikirlerine başvurmak istedim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Se®k@n

    Yaw 1500cc ve 1600cc kullandıgım tum dizel araçlar 1.vitesde hiç gaza basmadan yokuşta rahat kalkıyordu. Hatta biraz gaz verince 2. vitesde bile hafif rampalarda kalkış yapmak mumkun. Yani stoplama konusunda dizeller daha toleranslı bence.
    Ben dizelin stoplamamasına alıştım geçen gun 1.6 benzinli focusu yokuşta stopladım

    Ama dizelde vitesi nerde nezaman geçirmen gerektiğini iyi bilecen. Benzinli gibi aşırı devirli kullanmaya gelmez, sonra turboyu yakarsın. Baskada benzinliyle kullanım zorlugu açısından pek bir farkı yok bence.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: @ng@r@lı

    Yaw 1500cc ve 1600cc kullandıgım tum dizel araçlar 1.vitesde hiç gaza basmadan yokuşta rahat kalkıyordu. Hatta biraz gaz verince 2. vitesde bile hafif rampalarda kalkış yapmak mumkun. Yani stoplama konusunda dizeller daha toleranslı bence.
    Ben dizelin stoplamamasına alıştım geçen gun 1.6 benzinli focusu yokuşta stopladım

    Ama dizelde vitesi nerde nezaman geçirmen gerektiğini iyi bilecen. Benzinli gibi aşırı devirli kullanmaya gelmez, sonra turboyu yakarsın. Baskada benzinliyle kullanım zorlugu açısından pek bir farkı yok bence.


    çok doğru yazımışsın angaralı.
    yeni turbo dizellerde gaza basmadan sadece debriyaj kavramasıyla da aracı kaldırabilirsin. hatta yokuşlarda bile!!
    bu yüzden acemiler yeni dizellerde daha rahat eder, daha az stop ettirirler.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.