Şimdi Ara

2024-/…. Passat Variant B9 Kullananlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
255
Cevap
14
Favori
13.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
49. Sırada  bugün en iyi #15
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konu 2024 Passat Variant B9 kasa araç sahiplerinin deneyimleri ve paylaşımları için açılmıştır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >



  • Passat B8.5 Elegance kullanıcısı ve B9'u inceleyen biri olarak ben de birşeyler paylaşayım, çayınızı ve çerezinizi almanız tavsiyedir 🙂.


    Vag içinde birçok modeli deneyimlemiş ve bir kısmına ailemizde sahip olduğumuz araçlar şöyle idi;

    Leon Mk3 1.6d Sw Advance,

    Ateca 1.4 Fr,

    Kodiaq 1.5 Ptestige gibi idi.


    Makyajlı Civic Fk7 Sport +'a iki sene bindikten sonra daha önce hep beğendiğim, incelediğim ancak maddi olarak uzak olmasının da etkisiyle Variant'a mesafeli idim. Şartlar zamanla iyileşince bir hevesle Fk7'yi sabah satıp akşamına daha önce gördüğüm B8.5 Variant'ı satın aldım.


    Neden bir Variant istiyordum, öncelikle yaşım 32, ferah ve yere yakın araçlar ilgimi çeker hep. Fk7 de böyle idi ama daha fazla bagaj, komple cam tavan, d segmentinin ilave konfor, yalıtım, kalite ve uzun yol keyfi ile pek çok insanın suv diye yerden yüksek, bana göre gereksiz araçlara gereksiz bütçelerin ayrıldığı yerde ilaç gibi gelmesi idi.


    Hem ailemizde hem de yurtiçi/yurtdışında deneyimlemiş olduğum, içlerinde premium Fsuvlar dahi olan geniş bir skalam var ancak benim için yerde yakın aracın verdiği keyfi vermeyip aksine uzun yolda daha yorucu ve yük olma durumlarını sevmiyorum...



    B8.5 Elegance cam tavanlı ile 10 ayı ve 14 bin km'yi devirdik. Bu süre zarfında birçok deneyimim oldu, kısaca bana göre artı eksilerini paylaşayım.


    + İç mekan ferahlığı, komple cam tavan ve bagajı. 4 yetişkin için oldukça iyi ve konforlu bir yaşam alanı.


    + Özelikle otobanda hızınız kaç olursa olsun ki 200+'da bile verdiği sürüş keyfi, stabilite, yalıtım seviyesi, süzülme hissi böyle bir araç için oldukça başarılı.


    + Yakıt tüketimi, 1.5 tsi + dsg ile uzun yolda 4 yetişkin + bagaj ile 110 sabitte 5.5lt ile geziyorum. 70 lt depoyu da hesaba katınca epey menzil demek ki 4 saatte bir mola vermeyi seven, tavsiye eden biri olarak bu çok da önemli değil benim için. Ş.içi uzun dönem verim ise 32km/s'de 7.6 lt/100km. İstanbul Avrupa yakası için. Örnek verirsem 1.5t cvt Fk7 Civic ile 7.2 lt idi bu.


    + 235 45 R18 ile yol tutuş, süspansiyon konfor dengesi güzel. Sw olmasına bakmayın sedandan pek farkı yok hatta arkası sedandan daha iyi oturuyor yola. Sadece kullanırken daha çok konforunu arzu edip dinamik bir sürüşe kendi adıma ihtiyaç duymuyorum pek.


    + Malzeme kalitesi, detaylar, derli toplu ve sıkı olması güzel.


    +- Yalıtımda bir Mondeo değil. Düşük hızlarda yol sesi daha az olmalıydı bence. Golf bir alt segment olmasına rağmen bir tık daha iyi. Ancak üst hızlarda ise tam tersi gayet yeterli D sw bir araç için. Tavsiye etmemekle beraber 200 ile giderken dahi hiç rahatsız olmuyor ve arkadaki yolcularla normal seste sohbet edebiliyorsunuz.


    +- Uzunluk, esasında bilmeyene fazla gelebilir ama sedandan mm olarak daha kısa, Superb'den 10cm daha kısa. D segmenti için gayet normal ölçülerde, daha önce 5m'lik E sedanlardan kiralamış biri olarak beni yormuyor hiç. Elbette ş.içinde dar yerlerde sorun olabilir ama zaten senaryonuz öyle ise max C hb almalısınız.


    - Standart ses sistemi yeterli, ama araç iç hacmine bakınca daha iyisi olabilirdi, subwoofer olmalıydı bana göre


    - Dq200 kuru kavrama + 1600kg ile klasik 1-2. vitesler sık dur kalk, rampa gibi yerlerde kendini yoruyor, kavramadan yiyor. Manuele alıyorum ama buna gerek olmamalıydı.


    - Orta rampada iyi lastiklere rağmen kolayca sarıyor, azıcık da ıslaksa geçmiş olsun, buna sebep hem ağırlık hem de motor şanzıman ikilisi.


    - Bir kaç yerden gelen trim sesi. Kimisini kendiniz halledebilirsiniz, basittir. Kimisi ise kapı içinden geldiği için sökülmeli, o da zor değil ama tecrübesi ve ekipmanı olmayana tavsiye etmem.


    Evet buraya kadar sabırla okuyanlar için öncelikle bir tebrik :), ardından B9 konusuna uzun yazma nedenim birçok kişinin etrafta daha sık gördüğü ve hemen her detayda B8.5'tan daha başarılı bir aracın geldiği nesli özetlemekti...


    B9, temelde Superb olup Vw makyajında desek yanlış olmaz. Aynı bantta üretilme nedenlerinden başlıcası bu.

    Ölçülerinin de bu kadar büyümesi bundan kaynaklı biraz da. İç mekanda birçok yerde aynılar. Marka farklılığından dolayı Vag her ikisine de detay ekleyip veya çıkarıp türetme işini her zamanki gibi iyi yapıyor.


    Motor 1.5 e tsi ile hafif hibrit olup ki bu gerçekten çok çok hafif 🙂, temelde a/c açık olmadığında motoru kapatma, stop startta marş basma gibi durumlardan ibaret Max 0.5 lt gibi bir tasarruf görülebiliyor yerine göre.


    Asıl farklılıklar ise donanım kısmında, Vw'in nu konuda cimriliği malum, B9'da bu daha az ve zorunlu güvenlik donaımları büyük artı.


    Malzeme kalitesi ve kullanışlılık zaten iyidi, bunda da bir tık daha iyi olmuş. Far kumandası altı göz kaldırılmış o kötü.


    Yalıtım fena değildi, yine öyle. Yol sesi kısmında premiumlardan bariz geride ki bu konuda G20 en iyi seçimlerden olabilir. Gerçekten optimum bir araç, neyse...


    Ses sistdmi yine idarelik, opsiyonlusu saha iyidir ama fiyatlar malum.


    Süspansiyon R.line'da 19 ile bile çok sert değil, zaten beklenmezdi de bu.


    Bagaj ve iç.mekan hacmi hafa fazla, daha kullanşlı.


    Orta multimedya paneli daha yorucu ama büyük ve grafikleri güzel. Herşeyin oradan olmasını sevmiyorum ancak olacaksa da bu tasarım ve menüler güzel, alışılır.


    İç mekan ambiyans aydınlatması daha gelişmiş, güzel.


    Özetle, B8.5'tan hemen her konuda üzerine konmuş bir araç. Premiumlarla kıyaslanırsa artısı daha ferah ve görece uygun olmasıdır. Onun haricinde ne 3sw ne de C Estate ile malzeme konfor, yalıtım, yazılım anlamında rakip değil. Özellikle 320d xdrive harika bir araç...


    Tüm bunlardan sonra aracı kendiniz, aileniz için aldığınıza dikkatinizi verip, başkalarının yorumlarını değerlendirip, zevklerini ya da kesin ön yargılarını süzgeçten geçirmenizi tavsiye ederim. Bu işin yaşı da yok, ben tercihimden memnun biri olarak yine sw araç almayı isterim. Siz de keyfinize bakın...

    Uzun yazıları özellikle ironi soslu nitelikli üslup ve tarz içeren yazıları severim, bu nedenle yazınız için teşekkürler.


    Bende 30'lu yaşlarımda sw'lere özellikle o dönem ki variant'a takmıştım. Eş dost çoluk çocuk yok zorun ne diye yorum yapsada bugüne kadar aldığım her arabada burnumun dikine gidip kimsenin etkisinde kalmadım. Neyse 20 yıl sonra variant nasip olmuş oldu.


    Bu benim 2.sw aracım daha önce 2015 A4 allroad kullanmıştım. Karavan sevdasına satıp wildtrack alınca allroad burnumda tütmüştü.


    Bu arabayı almadan tekrar a4 allroad'un son nesline baktım ama öncelikle torsen artık kullanılmadığı ve içinin de dar hissetirmesi nedeniyle eledim. Süreç içinde ferahlık ve genişlik benim için baş değişken olmuştu artık.


    3.20 içinde son nesline alıcı gözle baktım ama tüm +/- ler bir yana çok dar ve basık geldi. 2011 model full donanımlı f30'u 1,5 yıl kadar kullanmıştım, çocuklar olunca onu da dar ve bagajı kullanışsız olduğu için severek kullansam da satmıştım.


    Mercedes'i sevemedim, bu saatten sonra da sevmem galiba. Dış ve iç çizgilerini sevmiyorum. O yüzden hiç bakmadım.


    Bu arada yalıtım konusunda ilave yapmak isterim. Çevresel seslerin sönümlenmesinde çok başarılı ama yol sesi benim için de fazla. Fakat eski kaliteli asfalt yollardan geçerken (bazen denk geliyor böyle yollar) yol sesi rahatsız etmiyor.

    Asıl söylemek istediğim rüzgar sesi ve hızlandıkça artan uğultunun başarılı şekilde düşük tutulması. Bu konuda hakikaten iyi mesai harcanmış ve karşılığı alınmış. Zaten arabaya karakterini veren tasarımın ana tetikleyicisi rüzgar direncini düşük tutma çabası olmuş. Yabancı yorumcular buna özellikle dikkat çekiyorlar.

  • Yaklaşık 2 aydır passat variant sahibiyim. Araçtan genel olarak çok memnunum. Araç yeni olduğu için ek yazılım aksesuar konusunda pek seçenek yok.
    1. İmpression paketini kullanıyorum.Aklıma takılan konu araçta radar var ama üst pakette olan şerit ortalama ve otonom sürüş bulunmamakta. Ama alt yapıların hepsi araçta mevcut sonradan açılıp açılmadığı belli değil.
    2. Otomatik bagaj ile katlanır yan ayna olmaması bir eksiği ilerde bayiler bununla ilgili kampanya yaparsa ya da garanti bozulmadan dışarda yaptırılabilirse çok iyi olur.
    3. Araç için aksesuar pek bulunmuyor. Mesela aklımda krom çita uygulama fikri var hazır set şeklinde satan bir yer bulamadım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yusuff01 Y kullanıcısına yanıt
    B8 çok sattığı için zibilyon tane aksesuar var. Maalesef bu çok satmıyor, pek fazla aksesuar çıkacağını sanmam. Yurtdışından getirmen lazım

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Şuan için başka alternatif yok gibi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yusuff01 Y kullanıcısına yanıt

    sedan olaydı direk alırdım. çok beğendim ben, kapıda dikişli deriler falan. bir üst sınıf duruyor araç. sw beni rahatsız etmez ama 2. eli zayıf olacak, tek almama sebebim bu.

  • D segment bir araçta otomatik bagaj ve katlanabilir ayna olmamasi buyuk rezillik bence . Artık egea da bile var bu donanımlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Passat mı kaldı kardeşim, artık adı sanı bile yok ortalıkta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • blueSKYLINE kullanıcısına yanıt

    he doğru, auris gibi değil mi?2024-/…. Passat Variant B9 Kullananlar 

  • Valla ben çok memnunum. Bagajını aktif kullanıyorum. Araç heybetli ve şehir içi/şehir dışı ortalama 5-6 lt civarında yakıyor. Ne zaman benzin aldığımı unutuyorum.
    İç dizaynı baz paket tiguandan kaliteli. Ve yol tutuşu baya iyi. Virajda yola yapışıyor.
    Ayna katlanmaması ve otomatik bagaj olmaması eksi özellik ama açıkcası çokta aramıyorum.
    İşlevsel bir araç

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bagaj kapağını açtıktan sonra kapıları kitlerseniz, işinizi hallettikten sonra bagaji kapatınca kumandasız kitlenecektir.

    Yani elinizde eşya varken anahtar aramanıza gerek kalmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5A1BF912D -- 21 Ekim 2024; 21:7:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben de businnes paketli passat aldım, sundukları ile fiyat/performans ürünü olduğunu düşünüyorum.

    aksesuarlar şu an avrupa'da da sınırlı, önümüzdeki günlerde ulaşılabilir olacaktır. ben de elektrikli bagaj için parçaları alacağım.

  • Dönem dönem otomatik bagaj için kampanya yaparsa bayiler bende faydalanabilirim.
    Araçla ilgili bir durum daha var. Tüm alt yapısı mevcut olmasına rağmen R line pakette olan otonom sürüş sistemi ile beraber acil durumda korna çalıp sağa çekme özelliği alt paketlerde yok

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bugün Sahler marka paspası araca takıp kullandım.

    Görevini yapacak gibi duruyor.

    Sepette %15 indirim yapıyor,bilginize. (1.799 TL -> 1.529 TL)

    Kendi sitesinde taksit yapmıyor, peşin çekim yapmakta.



    sahler oto paspas - havuz paspas - havuzlu paspas - bagaj havuzu - oto aksesuar
    Volkswagen Passat B9 Variant 2024+ Uyumlu SAHLER Araca Özel 4.5D Havuzlu Oto Paspas - Passat B9
    https://www.sahler.com.tr/volkswagen-passat-b9-variant-2024-uyumlu-sahler-araca-ozel-4.5d-havuzlu-oto-paspas-passat-b9-1034?srsltid=AfmBOopABW-b-d_rmEZRM-5pAEM50anGdsyeqt8149i7vZumXnzp8B-M



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ni.ko -- 22 Ekim 2024; 20:16:52 >




  • ni.ko kullanıcısına yanıt
    Bu paspasın da yorumları çok iyiydi. Koku vs yapmıyormuş araca tam uyuyormuş diyor alanlar. Ama ben bayiden orijinal aldım hazırda vardı ama fiyatı tuzlu 4500 tl fiyata aldım. Araca tam oturdu.
    Bu yüzden Sahler f/p

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yusuff01 Y kullanıcısına yanıt

    şu an danimarka'dayım, burada kiraladığım araç businnes ama kış paketi var sanırım. koltuk ısıtma ve soğutma ve direksiyon ısıtma var benim aracıma ek olarak.


    bu araçda da travel asist yok ama tabela okuma çalışıyor. ön armada kamera yok, demek ki tabela okuma bizim araçlarımızda sonradan açılabilir. travel assistin de açılabileceğini düşünüyorum sadece bunu yapan cihazlara güncelleme gelmesini beklememiz gerek.


    otobanda denemek için sabit hızda giderken direksiyonu bıraktım. şerit takip sesli uyarı vererek her defasında aracı şeride soktu. şerit takip kendini kapatmadı. bu da travel assistin aktif edilebileceğini gösteriyor bence.

  • Passatın Varriant kasasını önceden de çok beğeniyordum. Şimdi zaten sadece SW. Ama ülkemizde maalesef gerektiği itibarı göremiyor. Bu durum benim için avantaj aslında. Çünkü 2. elde değeri daha düşük diğer kasa tiplerine göre. D segmenti dolu dolu bir araba C segmenti bir SUV'den daha uyguna alınabiliyor güzel ülkemde.


    Mesela Tiguan ile Passat'ı karşılaştırısak şu an da 2024 model benzer arabalar (Tiguan Elegance ile Passat Elegance) yaklaşık aynı paraya hatta Passat biraz daha düşüğe alınabiliyor 2. elde. Daha yıl bile değişmedi. Aslında Passat'ın sıfırı çok daha pahalıya satılıyor. Tiguan C, Passat D segmenti.


    Faklar olarak Passatta olup Tiguanda olmayan özelliklerin bir kısmı

    *Hafızalı koltuk ve Yan aynalarda hafıza özelliği

    *IQ.LIGHT - LED Matrix farlar ve dinamik sinyal lambaları

    *Isıtmalı arka koltuklar

    *Arka camlarda güneş perdeleri

    *Vebasto (aracı çalıştırmadan ısıtma) vb.


    Tabi tercihtir. Passatın bu kasasının çok daha konforlu olduğunu, hele ki Tiguan'a göre daha konforlu olduğunu belirtiyorlar.


    Ayrıca en önemlilerden birisi de bagaj. Bagaj Tiguanda da küçük değil tabi ama, zemin büyüklüğü ve litre olarak Passat ile yarışamaz. Passatın stepne yeri bile halı kaplı ses izolasyonu için.





  • bahadr35 kullanıcısına yanıt

    2 hafta kadar sonra araçla kopenhaga gitmeyi planlıyorum

    Öresund köprüsünden malmö tarafına geçtiniz mi ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi werneke -- 25 Ekim 2024; 15:32:32 >
  • malioner06 M kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Araba havalı görünüyor gözüme audi avant havası var. Nerdeyse yarı fiyatına passat

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Hayir gecmedim. Benim isim Kopenhag ve Slagelse’deydi.

    Kendi aracimi teslim aldimtam sonra yurtdisina cikinca kiralik araci daha uzun kullanmis oldum. 5.000 km’de businnes donanim ve konfor paketti. Konforu ve yakitindan memnun kaldim. Daha once audi a3 kullaniyordum, kesinlikle daha konforlu ama a3 kadar atik degil. Bir de dururken ve dusuk hizlarda direksiyon fazla sert.

    Yukaridaki mesajimda travel assist yok demistim ama varmis, kullandim. Alisamadim nedense, cok tedirgin oldum.

    On armada kamera yok, yine de kod ile acilabilecegini dusunuyorum. Sfd2 kodlar henuz kirilamamis, mecbur bekleyecegiz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahadr35 -- 25 Ekim 2024; 21:6:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yusuff01 Y kullanıcısına yanıt

    Maalesef otonom sürüş Opsiyonel. Hiçbir pakette gelmiyor. Ama gelen arabaların bir kısmında alttaki 2 özellik eklenmiş. Normalde yok. Bayide açılır mı? Kaça açılır bakmak lazım. Ekstra kamera yerleştirme işi olacak mı? Normalde ön logoda, ayna altlarında kamera varsa Çevre Görüş sistemi yani 360 derece kamera var oluyor. Ayrıca ön cam en üstünde üçgen olan yerde kamera varsa Yarı Otonom sürüş var manasına geliyor. Bunlar varsa iş yazılımsal. Yıksa takmak gerekecek.

    2024-/…. Passat Variant B9 Kullananlar




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.