Merhaba Arkadaşlar..
Elektrikli motosiklet ile bir sıkıntım var..Aslında çokta yabancı değilim ama sizin fikirlerinizi sorayım dedim..3 senelik volta vs5im var ikinci el aldım ve yaklaşık 17 aydır bende ve şu an 26 binde bu araç. Lityum batarya kullanıyor..Fakat aynı araçtan ikincisinide aldım ve onun bataryasınıda kullanıyorum..Yani yaklaşık 19 bin km üstündeki batarya ile 17 ayda yol katettim..Son zamanlarda bu bataryada ısınma ve çabuk voltaj düşme sorunları olmaya başladı..Bu arada bataryada ekstra bms mevcut..Perşembe gibi şarja taktım hava 8-9 derece olmasına rağmen yine 50 dereceye yakın sıcaklıklara ulaştı şarj ederken..Ve cuma günü yola çıktım çift batarya ile..Yol dönüşü bu batarya %80lerden %0 a düştü ve yolda durdu..İlk anlamadım..Tekrar yola çıktım bir süre gitti..Ve rampaya gelince tekrar durdu..Bms sayesinde telefondan baktım..Voltaj neredeyse tam voltaj olmasına rağmen akım yok ve batarya %0 gösteriyor..İlk bataryada %3 şarj ile 20 km yolu 50 kg yükle tamamladım..Bu sıkıntılı batarya hakkında varmı fikri olan?
Deneme
Telefon girdim yinede her girdiğimde onay istiyor.
Merhaba arkadaşlar 25 senedir motosiklet ile içli dışlıyım.. Senelerdir mobilet ile başlayan hikayem sırası ile popcorn 80 sonrası seyhan 125 sonrası cbf 125 derken burgman 400 piaggio 250 ve 500 modelleri ve en son volta vs5 ile sonlanıp kapıda hala piaggio x9 500 duruyor.. Devam etmekteyim. Senelerce maxi scooter kullandım fakat yakıt sarfiyatları ve benim gezi alanımın 80 km ile sınırlı olmasından dolayı elektriklliye geçtim..
Deprem zamanı babama hediye olarak elektrikli volta triportör aldım ve bu araç bir ay boyunca sadece 30 ila 40 tl arası elektrik veyahut yakıt sarfiyatı harcadı..Bunun yanında hiçbir şekilde bakım ihtiyacı olmadı.. Arada bende kullandım hem gerçekten keyifli bir sürüşü var ve hemde aşırı ekonomik.. Türkiye'nin en büyük motosiklet sitesinin haber editörüyüm..Sitedekilere danıştım uzun menzilli bir elektrikli motosiklet lazım öneride bulunun diye rica ettim.. Sağolsun arkadaşlar vs5 önerdi.. Uzun arayışlar sonucu 1040 kmde plakalı evraklı bir vs5 buldum.. İstanbulun bir ucunda vs5 buldum.. Araca ilk bindim gaza bastım ve 25 sene boyunca 20ye yakın motosiklet değiştirmeme rağmen..Bu kesinlikle benim olmalı dedim..Vs5 inanılmaz kesinlikle ses ve titreşim yok araçta..Akıllı kalkış özelliği sayesinde sizin önce dengenizi sağlıyor sonra yolda hızlanıyor.. Evet komik 4 beygir gücü olmasına rağmen aktarma organları olmadığı için sizi iki kişi kesinlikle hiçbir rampada bırakmıyor..Ve saniyeler içinde 80 km hıza çıkıyor ve tek şarj ile 120 kmye kadar yol gidiyor ve sadece tek şarjı 10 tlye doluyor.. Aracı 1016 kmde aldım bugün 25200 kmye yaklaştı toplamda 25200 km boyunca 2100 tl yakıt sarfiyatı , sıfır bakım sıfır arıza ile tamamladı.. Bu süreçte neler oldu.. Bataryaya beyin takıldı 3000 tl tuttu..Bu beynin görevi bataryayı sürekli balans yapıp tüm hücreleri aynı seviyede tutmak..Bataryaların en büyük problemi birbirine seri bir sürü pil bağlı ve bu pillerden birisi arıza yaptımı diğerleri de susuyor ve batarya kendini kapatıyor..Takılan beyin ise tüm hücreleri aynı seviyede tutuyor ..
Ayrıca aliexpressten sipariş ettiğim modül sayesinde aracın tüm ayarlarını aynı filmlerdeki gibi telefondan değiştirebiliyorum..Fabrika çıkışı %70 oranında güçle çıkan bu araçları ben %100e çıkarttım.. 1.viteste 45 km olan hızı 62 kmye 2. viteste 55 km olan hızı 72 kmye 3. viteste 78 olan hızı ben 92 kmye çıkarttım.. Bunun yanında 1. 2. 3. vitesteki güç oranlarını yükselttim.. Yine aynı zamanda kendini şarj özelliğini aktif ettim..Ve bunları telefondan sürekli kontrol edebiliyorum..
İşyeri sahibi olduğum için bana sayısız kazancı oldu..Kapıda 500lük piaggio motorum var bu araç işyerim ve toptancılar arası 300 tlye yakın yakıt yakıyor.. Müşteri dizüstüne klavye istiyor klavye 250 tl yakıt 300 tl hani kar ekleyelim derken 1000 tlye çıkıyor..Müşteri haliyle çok diyor..Oysa elektrikli vs5 aynı yolu 9 tlye gidip geliyor müşteriye 600 tl desem dahi olur diyor..Aylık 6-7 olan siparişlerim bu sayede 15-25 arasına çıktı..
Şu an vs5im 25 binde sadece arka balata zayıfladı ve ön uzun far patladı. Oysa titreşim olmayan fosil araçlara göre 40 kata yakın yakıt tasarrufu ve titreşim yok ısı yok bakım yok.. Ve gerçekten çok güçlü bir araç..
Ekleme : vs5in bataryasının üstüne dolap kokusu koyuyorum..Aracın yanına gelince parfüm kokusu geliyor bu harika.
Özellikle elektrikli motosiklet konusunda veyahut normal motosiklet ile ilgili bir sorunuz olursa yardımcı olurum..
profil ayarlarına girdim ne bu tantana.. Senden öncesi hep vardı senden sonrası olmadı Mustafa Kemal'im..Aynı şeyleri düşündüğüm için en kıymetlimsin.. |
Son Giriş: 10 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 5 gün
Mesaj Sayısı: 5
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 9
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 181 (Bu ay: 181)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 3 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası