Merhaba arkadaşlar 25 senedir motosiklet ile içli dışlıyım.. Senelerdir mobilet ile başlayan hikayem sırası ile popcorn 80 sonrası seyhan 125 sonrası cbf 125 derken burgman 400 piaggio 250 ve 500 modelleri ve en son volta vs5 ile sonlanıp kapıda hala piaggio x9 500 duruyor.. Devam etmekteyim. Senelerce maxi scooter kullandım fakat yakıt sarfiyatları ve benim gezi alanımın 80 km ile sınırlı olmasından dolayı elektriklliye geçtim.. Deprem zamanı babama hediye olarak elektrikli volta triportör aldım ve bu araç bir ay boyunca sadece 30 ila 40 tl arası elektrik veyahut yakıt sarfiyatı harcadı..Bunun yanında hiçbir şekilde bakım ihtiyacı olmadı.. Arada bende kullandım hem gerçekten keyifli bir sürüşü var ve hemde aşırı ekonomik.. Türkiye'nin en büyük motosiklet sitesinin haber editörüyüm..Sitedekilere danıştım uzun menzilli bir elektrikli motosiklet lazım öneride bulunun diye rica ettim.. Sağolsun arkadaşlar vs5 önerdi.. Uzun arayışlar sonucu 1040 kmde plakalı evraklı bir vs5 buldum.. İstanbulun bir ucunda vs5 buldum.. Araca ilk bindim gaza bastım ve 25 sene boyunca 20ye yakın motosiklet değiştirmeme rağmen..Bu kesinlikle benim olmalı dedim..Vs5 inanılmaz kesinlikle ses ve titreşim yok araçta..Akıllı kalkış özelliği sayesinde sizin önce dengenizi sağlıyor sonra yolda hızlanıyor.. Evet komik 4 beygir gücü olmasına rağmen aktarma organları olmadığı için sizi iki kişi kesinlikle hiçbir rampada bırakmıyor..Ve saniyeler içinde 80 km hıza çıkıyor ve tek şarj ile 120 kmye kadar yol gidiyor ve sadece tek şarjı 10 tlye doluyor.. Aracı 1016 kmde aldım bugün 25200 kmye yaklaştı toplamda 25200 km boyunca 2100 tl yakıt sarfiyatı , sıfır bakım sıfır arıza ile tamamladı.. Bu süreçte neler oldu.. Bataryaya beyin takıldı 3000 tl tuttu..Bu beynin görevi bataryayı sürekli balans yapıp tüm hücreleri aynı seviyede tutmak..Bataryaların en büyük problemi birbirine seri bir sürü pil bağlı ve bu pillerden birisi arıza yaptımı diğerleri de susuyor ve batarya kendini kapatıyor..Takılan beyin ise tüm hücreleri aynı seviyede tutuyor .. Ayrıca aliexpressten sipariş ettiğim modül sayesinde aracın tüm ayarlarını aynı filmlerdeki gibi telefondan değiştirebiliyorum..Fabrika çıkışı %70 oranında güçle çıkan bu araçları ben %100e çıkarttım.. 1.viteste 45 km olan hızı 62 kmye 2. viteste 55 km olan hızı 72 kmye 3. viteste 78 olan hızı ben 92 kmye çıkarttım.. Bunun yanında 1. 2. 3. vitesteki güç oranlarını yükselttim.. Yine aynı zamanda kendini şarj özelliğini aktif ettim..Ve bunları telefondan sürekli kontrol edebiliyorum.. İşyeri sahibi olduğum için bana sayısız kazancı oldu..Kapıda 500lük piaggio motorum var bu araç işyerim ve toptancılar arası 300 tlye yakın yakıt yakıyor.. Müşteri dizüstüne klavye istiyor klavye 250 tl yakıt 300 tl hani kar ekleyelim derken 1000 tlye çıkıyor..Müşteri haliyle çok diyor..Oysa elektrikli vs5 aynı yolu 9 tlye gidip geliyor müşteriye 600 tl desem dahi olur diyor..Aylık 6-7 olan siparişlerim bu sayede 15-25 arasına çıktı.. Şu an vs5im 25 binde sadece arka balata zayıfladı ve ön uzun far patladı. Oysa titreşim olmayan fosil araçlara göre 40 kata yakın yakıt tasarrufu ve titreşim yok ısı yok bakım yok.. Ve gerçekten çok güçlü bir araç.. Ekleme : vs5in bataryasının üstüne dolap kokusu koyuyorum..Aracın yanına gelince parfüm kokusu geliyor bu harika. Özellikle elektrikli motosiklet konusunda veyahut normal motosiklet ile ilgili bir sorunuz olursa yardımcı olurum.. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayat_icinde -- 22 Aralık 2024; 4:25:22 > |
Merhaba .. Motosiklet ile ilgili sorularınız ve sorunlarınız varsa bekliyorum.
-
-
Burada yapılan modifiye sonrası hız ölçümü daha sonra bunu iyice kurcalayarak daha üst hızlara çıkardım..
Mustafa ArslanyoutubeMerhaba arkadaşlar.. Yaklaşık 1 senedir volta vs5 kullanıyorum aşırı memnunum düşünün 100 tlye 1300 km yol gidiyor.. Bu araç 1.viteste 40 km ikinci viteste 55 km üçüncü viteste ise 78 km hıza çıkar.. Facebook üzerindeki vs5 grubundan Tolga Günay isimli arkadaş aliexpressten bulduğu modül sayesinde beynine müdehale etmiş bende sipariş edip modülü aldım..Ve bende modül sayesinde müdehale ettim.. Vitesleri istediğiniz tork ve hız ayarlarına çekebiliyorsunuz.. Hatta geri vites aktif oluyor..Ve hatta araç boşta giderken kendini şarj etme özelliğini açabiliyorsunuz.. Şu an 1. vites için 60 km ikinci vites için 70 km üçüncü vites için 90 km belirledim.. Gerçekten çok iyi oldu özellikle üçüncü viteste ivmelenmesi aşırı farketti.. Tolga günay arkadaşa yardımları için çok teşekkür ederim.. Facebook grubu ise : https://www.facebook.com/groups/717861642758428https://www.youtube.com/watch?v=fuBO4P5M3Ig -
-
Araç çalışmaz iken , kontak açıkken normaldir..Ama yine de bir sorun servise şakaya gelmez..
-
Teşekkürler hocam cevap için riske girmek istemiyorum bende çok dediğiniz gibi onemsenmiyecek bir uyarı değil motor perte çıkabilir bu yüzden
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ktm 250 adv. için soruyorum ; motor çalışmıyor. gece çalıştırmak istedim ama çalışmadı. marşa bastığımda 3 kere deniyor sonra çalışmıyor. far gücü marş sırasında düşüyor diye far sigortasını söküp denedim.3-5 saniye çalıştı sonra yine istopladı. aküyü akşam ölçeceğim. buji piposuna baktım su olabilir diye ama ıslak değildi etrafı.
Tecrübeniz var mı bu konuda ?
-
akü bitik gibi duruyor
-
Öncelikle çok özür dilerim geç yazdığım için..İşten güçten ancak vaktim oluyor..Arkadaşta yazmış akünüz sıkıntılı diye..Evet doğru şimdi diyeceksiniz ee bu çalışıyordu..Kışın araç aküsü araç bataryası vs olsun hepsinin menzili deşarj süresi kısalır..Hatta tesla gibi araçlarda batarya ısıtma özelliği mevcuttur kışın menzil düşmelerine karşı.. En kısa zamanda akünüzü değiştirin..
-
tps de sorun çıktı hocam. servis kalibrasyon yaptı. birde bujiyi temizlemişler.
-
Selamlar hocam yuki best pro düşünüyoruz diğer konuya da yazdım olumlu bakan yok tabi..
B ehliyet var uzun yol vs. kullanılmayacak max 15 km gündelik kullanılacak ondan bu yol düşünülüyor 30 yaş civarı için tekrardan ehliyet vs uğraştırmadan bakım vs işleri de olmuyor elektrikli diye kafa karıştırdı ama yedek parça ve çin menşe olduğu için tabi çoğunluk sıcak bakmıyor.. Bende araştırdım içten yanmalı başlangıç çin yerine hindistan TVS RTR Apache 200 alırdım sanırım ama gerek yok uzun yol vs motor özenmiyoruz araba kullanılacak zaten ama 1-2 yıla aldığına da pişman eder mi korkusu var bu çinliler işte..
Genel özet şöyle fikriniz nedir detaylı özelden veya burdan cevaplar mısınız ? @hayat_icinde
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forver101 -- 11 Ocak 2025; 20:41:20 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X