Şimdi Ara

Citroen Xsara 2 çelik jant büyütme ve lastik boyutu önerisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
6.930
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar ben 2001 model 16v 1.6 (109 beygir) xsara ma çelik jant ve 4 adet yeni lastik almayı düşünüyorum.Lastiklerimin orjinal boyutları 195*55*15 , ben jantları büyütmek 16 " yapmak istiorum , bi kaç yere sordum 16" jant alırsan 205*45*16 teker olur dediler , ben internette bi sitede hesaplattım (http://www.esdogan.com/hesaplama.htm ) 205*40*16 ideal boyut oalrak hesapladı.

    şimdi :

    1) jantı 16 yapmamda sakınca var mı? yoksa jant 16 " olursa lastik kaça kaç olmalı ( taban genişiği ve yanak genişliği?)

    2)KM(kor metal) 446 hyper black bi jant ( resmi aşağıda) beğendim 4 tanesine 650 istediler ve bunlara uygun roadstar 205*45*16 4 tekere de tanesi 150 den 600 dediler , aynı boyutta hankook lastiklere tanesi 130 dan toplam 520 fiyat verdiler, sizce fiyatlar nasıl ( samsun ), ayrıca lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum . eski lastiklerim kumho ve yokohama idi.
    (bütçeme göre 100- 150 fiyat aralığındaki lastiklerle ilgileniyorum.)
    3) son olarak petlas hakkındaki fikirleriniz nelerdir?







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ejdehar -- 9 Ağustos 2010; 1:03:34 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Mrb arkadaşlar ben 2001 model 16v 1.6 (109 beygir) xsara ma çelik jant ve 4 adet yeni lastik almayı düşünüyorum.Lastiklerimin orjinal boyutları 195*55*15 , ben jantları büyütmek 16 " yapmak istiorum , bi kaç yere sordum 16" jant alırsan 205*45*16 teker olur dediler , ben internette bi sitede hesaplattım (http://www.esdogan.com/hesaplama.htm ) 205*40*16 ideal boyut oalrak hesapladı.

    şimdi :

    1) jantı 16 yapmamda sakınca var mı? yoksa jant 16 " olursa lastik kaça kaç olmalı ( taban genişiği ve yanak genişliği?)

    2)KM(kor metal) 446 hyper black bi jant ( resmi aşağıda) beğendim 4 tanesine 650 istediler ve bunlara uygun roadstar 205*45*16 4 tekere de tanesi 150 den 600 dediler , aynı boyutta hankook lastiklere tanesi 130 dan toplam 520 fiyat verdiler, sizce fiyatlar nasıl ( samsun ), ayrıca lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum . eski lastiklerim kumho ve yokohama idi.
    (bütçeme göre 100- 150 fiyat aralığındaki lastiklerle ilgileniyorum.)
    3) son olarak petlas hakkındaki fikirleriniz nelerdir?








    jantın fiyatı gayet normal. km marka Türkiyedeki en geniş jant modlei üreten fabrikalardandır ve kalitedir. lastiğe gelince petlasda bu ebatta bir lastik yok marka olarak önerecğim marka bu ebat için toyodur. hankookda toyo ile aynı firma tarafından türiyedkei dağıtımı ve kontrolleri yapıyor standartları aynı ama toyo hankookdan daha kalitedir. yokohama tutulmayan markalardandır ucuz olduğu için satılıyor veya satıcı müşterinin kanına girip satıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Mrb arkadaşlar ben 2001 model 16v 1.6 (109 beygir) xsara ma çelik jant ve 4 adet yeni lastik almayı düşünüyorum.Lastiklerimin orjinal boyutları 195*55*15 , ben jantları büyütmek 16 " yapmak istiorum , bi kaç yere sordum 16" jant alırsan 205*45*16 teker olur dediler , ben internette bi sitede hesaplattım (http://www.esdogan.com/hesaplama.htm ) 205*40*16 ideal boyut oalrak hesapladı.

    şimdi :

    1) jantı 16 yapmamda sakınca var mı? yoksa jant 16 " olursa lastik kaça kaç olmalı ( taban genişiği ve yanak genişliği?)

    2)KM(kor metal) 446 hyper black bi jant ( resmi aşağıda) beğendim 4 tanesine 650 istediler ve bunlara uygun roadstar 205*45*16 4 tekere de tanesi 150 den 600 dediler , aynı boyutta hankook lastiklere tanesi 130 dan toplam 520 fiyat verdiler, sizce fiyatlar nasıl ( samsun ), ayrıca lastik konusunda önerilerinizi bekliyorum . eski lastiklerim kumho ve yokohama idi.
    (bütçeme göre 100- 150 fiyat aralığındaki lastiklerle ilgileniyorum.)
    3) son olarak petlas hakkındaki fikirleriniz nelerdir?








    jantın fiyatı gayet normal. km marka Türkiyedeki en geniş jant modlei üreten fabrikalardandır ve kalitedir. lastiğe gelince petlasda bu ebatta bir lastik yok marka olarak önerecğim marka bu ebat için toyodur. hankookda toyo ile aynı firma tarafından türiyedkei dağıtımı ve kontrolleri yapıyor standartları aynı ama toyo hankookdan daha kalitedir. yokohama tutulmayan markalardandır ucuz olduğu için satılıyor veya satıcı müşterinin kanına girip satıyor.
    teşekkür ederim toyo markasını araştırayım biraz, peki orjinal jant boyutum olan 15" i 16 " ya çıkarmamda bir sakınca var mıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    teşekkür ederim toyo markasını araştırayım biraz, peki orjinal jant boyutum olan 15" i 16 " ya çıkarmamda bir sakınca var mıdır?

    Alıntıları Göster
    Lastkçinin biri yanak yüksekliği hakkında şöyle bi hesap yaptı :

    latik boyutu formül yanak boyutu
    195/50 = 195*50/100 = 9,7 cm
    195/55 = 195*55/100 = 10,7 cm
    205/45 = 205*45/100 = 9,2 cm
    205/50 = 205*50/100 = 10,2
    215/40 = 215*40/100 = 8,6 cm ( Seninki )


    doğru mudur ?

    Eğer doğruysa benim arabada 16 lık jantlar için en mantıklısı 205*50 oranında bi lastik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar


    Lastkçinin biri yanak yüksekliği hakkında şöyle bi hesap yaptı :

    latik boyutu formül yanak boyutu
    195/50 = 195*50/100 = 9,7 cm
    195/55 = 195*55/100 = 10,7 cm
    205/45 = 205*45/100 = 9,2 cm
    205/50 = 205*50/100 = 10,2
    215/40 = 215*40/100 = 8,6 cm ( Seninki )


    doğru mudur ?

    Eğer doğruysa benim arabada 16 lık jantlar için en mantıklısı 205*50 oranında bi lastik.



    ön amatsöre sürtmeye dikkat ediniz o amatsörün demirine dek gelecek ebata kadar büyütebilirsiniz yanak kalınlığını genişliğde ön davrumbazlarına direksiyonu cevirmelerde değmeyecek kadar büyütebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar


    Lastkçinin biri yanak yüksekliği hakkında şöyle bi hesap yaptı :

    latik boyutu formül yanak boyutu
    195/50 = 195*50/100 = 9,7 cm
    195/55 = 195*55/100 = 10,7 cm
    205/45 = 205*45/100 = 9,2 cm
    205/50 = 205*50/100 = 10,2
    215/40 = 215*40/100 = 8,6 cm ( Seninki )


    doğru mudur ?

    Eğer doğruysa benim arabada 16 lık jantlar için en mantıklısı 205*50 oranında bi lastik.



    ön amatsöre sürtmeye dikkat ediniz o amatsörün demirine dek gelecek ebata kadar büyütebilirsiniz yanak kalınlığını genişliğde ön davrumbazlarına direksiyonu cevirmelerde değmeyecek kadar büyütebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    16 jant ile aracınıza en uygun ölçü 0.77847'lik küçülme ile 205-45-16'lık lastiktir. Bunun dışında alıcağınız hiçbir ebattan bunun gibi randıman alamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aarmaganozturk

    16 jant ile aracınıza en uygun ölçü 0.77847'lik küçülme ile 205-45-16'lık lastiktir. Bunun dışında alıcağınız hiçbir ebattan bunun gibi randıman alamazsınız.

    Alıntıları Göster
    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar ,dediğiniz yerlere dikkat edecem ancak ben yanak yüksekliğini en az 50 istiyorum , 45 bana çok ince gibi geliyo , aslında 45 görünüş olarak güzel ama rahatlık ve sağlamlık açısından kötü geliyor, çünkü 45 yanak yüksekliğinin rahatlığıyla 50 ni ki bir olmaz. Ayrıca çukur , kasis vb gibi faktörlerde var bunları göz önüne alınca lastiğin balon yapma riski daha yüksek değilmi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ejdehar -- 11 Ağustos 2010; 16:00:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar ,dediğiniz yerlere dikkat edecem ancak ben yanak yüksekliğini en az 50 istiyorum , 45 bana çok ince gibi geliyo , aslında 45 görünüş olarak güzel ama rahatlık ve sağlamlık açısından kötü geliyor, çünkü 45 yanak yüksekliğinin rahatlığıyla 50 ni ki bir olmaz. Ayrıca çukur , kasis vb gibi faktörlerde var bunları göz önüne alınca lastiğin balon yapma riski daha yüksek değilmi ?


    50 yanak da cok yüksek sayılmaz ama reinforce (extralord) olan bir lastik alırsanız daha iyi olur yanağı düz lastiklere oranla sert ve kasistlerde taş vs üzerinde gecer iken daha randumanlı biraz düz lastiğe oranla fiyatı yüksek ama randumanı fazla reinforce diğer isimlerdede gecer diğer isimleri rf - extralort - xl gibi ibarelerde yer alır üretici firmaya göre




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar ,dediğiniz yerlere dikkat edecem ancak ben yanak yüksekliğini en az 50 istiyorum , 45 bana çok ince gibi geliyo , aslında 45 görünüş olarak güzel ama rahatlık ve sağlamlık açısından kötü geliyor, çünkü 45 yanak yüksekliğinin rahatlığıyla 50 ni ki bir olmaz. Ayrıca çukur , kasis vb gibi faktörlerde var bunları göz önüne alınca lastiğin balon yapma riski daha yüksek değilmi ?


    50 yanak da cok yüksek sayılmaz ama reinforce (extralord) olan bir lastik alırsanız daha iyi olur yanağı düz lastiklere oranla sert ve kasistlerde taş vs üzerinde gecer iken daha randumanlı biraz düz lastiğe oranla fiyatı yüksek ama randumanı fazla reinforce diğer isimlerdede gecer diğer isimleri rf - extralort - xl gibi ibarelerde yer alır üretici firmaya göre

    Alıntıları Göster
    Sevgili ejdehar

    Öncelikle konunla ilgsiz oalcağı için özür dilerim
    Bende 2000-2002 araso xsara bakıyorum tüplü 1.6
    12 bine falan temiz bulabiliyorum ve bayada dolu bir araç
    Araç hakkındaki görüşlerin nelerdir tavsiye edermisin..
    Şimdiden teşekkürler iyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Sevgili ejdehar

    Öncelikle konunla ilgsiz oalcağı için özür dilerim
    Bende 2000-2002 araso xsara bakıyorum tüplü 1.6
    12 bine falan temiz bulabiliyorum ve bayada dolu bir araç
    Araç hakkındaki görüşlerin nelerdir tavsiye edermisin..
    Şimdiden teşekkürler iyi forumlar

    Alıntıları Göster
    Estağfurullah , şöyle başlayım 2000 xsara bakma 2001 ve sonrası bak çünkü 2001 sonrası daha farklı ( motor ve ön farlar vb.) benim araba 2001 model 1.6 16V 109 beygir motor çekişi, sürüşü harika , araba o fiyata alabileceğin en donanımlı arabadır piyasada, yalnız sanayide serviste tamir bakım onarım ve parça açısından pahalı , ucuza alır ucuza satarsın bi kaybın olmaz , o parayla adam gibi bi arabaya binersin, yalnız alırken dikkat et bikaç modeli var benimki direksiyondan teyip kumandalı olan klima abs falan var 4 fren disk ve lastik boyutları orjinali 195/55/15 , ben şuan jant ları büyütmeyi düşünüyorum ama hala karar veremedim. kısacası ben memnunum temizi iyi kullanılmışını bul bin bence, son olarak ekim - kasım - aralık aylarında fiyatlar biraz daha düşer zamanın varsa acele etme ben 7 ay önce benim arabayı 11,500 e aldım 135 bindeydi araba aldığımda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Estağfurullah , şöyle başlayım 2000 xsara bakma 2001 ve sonrası bak çünkü 2001 sonrası daha farklı ( motor ve ön farlar vb.) benim araba 2001 model 1.6 16V 109 beygir motor çekişi, sürüşü harika , araba o fiyata alabileceğin en donanımlı arabadır piyasada, yalnız sanayide serviste tamir bakım onarım ve parça açısından pahalı , ucuza alır ucuza satarsın bi kaybın olmaz , o parayla adam gibi bi arabaya binersin, yalnız alırken dikkat et bikaç modeli var benimki direksiyondan teyip kumandalı olan klima abs falan var 4 fren disk ve lastik boyutları orjinali 195/55/15 , ben şuan jant ları büyütmeyi düşünüyorum ama hala karar veremedim. kısacası ben memnunum temizi iyi kullanılmışını bul bin bence, son olarak ekim - kasım - aralık aylarında fiyatlar biraz daha düşer zamanın varsa acele etme ben 7 ay önce benim arabayı 11,500 e aldım 135 bindeydi araba aldığımda.

    Alıntıları Göster
    Cevap için teşekkür ederim.. şu araç orj km ve çok temiz ama tüp yok malesef
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-citroen-xsara-ilk-sahibinden-orjinal-58-000-km-de-28398750/detay

    Şu alttaki asıl düşündüğüm araç ..
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-citroen-xsara-orjinal-kazasiz-ihtiyacdan-satilik-xsara-29663451/detay

    Şu iki ilan hakkında yorum yapabilirmisin rica etsem ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Cevap için teşekkür ederim.. şu araç orj km ve çok temiz ama tüp yok malesef
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-citroen-xsara-ilk-sahibinden-orjinal-58-000-km-de-28398750/detay

    Şu alttaki asıl düşündüğüm araç ..
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-citroen-xsara-orjinal-kazasiz-ihtiyacdan-satilik-xsara-29663451/detay

    Şu iki ilan hakkında yorum yapabilirmisin rica etsem ?

    Alıntıları Göster
    Bu gösterdiğin arabaların 2 si de eski kasa araba(motor 8V ve beygiri düşük) , ben bunlara bakmanı tavsiye etmem çünkü motorları farklı , eski kasa olup olmadığını ön farlardan anlarsın dikkat et , alacaksan 2001 den itibaren başlayan yeni kasa xsara al ve km ye fazla takılma, bence benzinli arabada km si 150 bine kadar araba alınabilir ve ilk başta tüplü araç alma tüpü kendin iyi bir yere taktır daha mantıklı. kaporta da ufak tefek boya ve değişim olabilir bence aracın motoru ve yürüyen aksamına iyi baktır , aracı almadan uygun bir yerde bilgisayara bağlat arızası var mı baktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Bu gösterdiğin arabaların 2 si de eski kasa araba(motor 8V ve beygiri düşük) , ben bunlara bakmanı tavsiye etmem çünkü motorları farklı , eski kasa olup olmadığını ön farlardan anlarsın dikkat et , alacaksan 2001 den itibaren başlayan yeni kasa xsara al ve km ye fazla takılma, bence benzinli arabada km si 150 bine kadar araba alınabilir ve ilk başta tüplü araç alma tüpü kendin iyi bir yere taktır daha mantıklı. kaporta da ufak tefek boya ve değişim olabilir bence aracın motoru ve yürüyen aksamına iyi baktır , aracı almadan uygun bir yerde bilgisayara bağlat arızası var mı baktır.


    Çok teşekkür ederim gerçekten yardımların için.. Biliyorum zamanını fazla aldım ama 2001 üstü dediğin xsara lar 11500 e falan bulunabilir mi? Direksonydan kumanda klima abs asr var sanırım onlarda.. Sahibinden.comda araştırdım pek anlayamadım doğrusu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Bu gösterdiğin arabaların 2 si de eski kasa araba(motor 8V ve beygiri düşük) , ben bunlara bakmanı tavsiye etmem çünkü motorları farklı , eski kasa olup olmadığını ön farlardan anlarsın dikkat et , alacaksan 2001 den itibaren başlayan yeni kasa xsara al ve km ye fazla takılma, bence benzinli arabada km si 150 bine kadar araba alınabilir ve ilk başta tüplü araç alma tüpü kendin iyi bir yere taktır daha mantıklı. kaporta da ufak tefek boya ve değişim olabilir bence aracın motoru ve yürüyen aksamına iyi baktır , aracı almadan uygun bir yerde bilgisayara bağlat arızası var mı baktır.


    Çok teşekkür ederim gerçekten yardımların için.. Biliyorum zamanını fazla aldım ama 2001 üstü dediğin xsara lar 11500 e falan bulunabilir mi? Direksonydan kumanda klima abs asr var sanırım onlarda.. Sahibinden.comda araştırdım pek anlayamadım doğrusu

    Alıntıları Göster
    Birde deyineyim tüpü sonradan taktırmak ugrasmak istemiyorum Kesinlikle tüplü almayı planlıyorum 1 yıl sonra satıcam arabayı ve aralık ayında falan alıcam fiatlar düşmüş olur diyor herkes..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    Birde deyineyim tüpü sonradan taktırmak ugrasmak istemiyorum Kesinlikle tüplü almayı planlıyorum 1 yıl sonra satıcam arabayı ve aralık ayında falan alıcam fiatlar düşmüş olur diyor herkes..

    Alıntıları Göster
    2001 den sonra üretilenlere xsara 2 deniliyor ve aralık ayında alacaksan o fiyata bulabilirsin xsara 2 leri, hepsinde direksiyondan kumanda yok , asr hiç yok diye biliyorum .
    neden 1 yıl sonra satıyosun arabayı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    2001 den sonra üretilenlere xsara 2 deniliyor ve aralık ayında alacaksan o fiyata bulabilirsin xsara 2 leri, hepsinde direksiyondan kumanda yok , asr hiç yok diye biliyorum .
    neden 1 yıl sonra satıyosun arabayı ?

    Alıntıları Göster
    1 yıl sonra 17 bin civarı focus 1 yada era düşünüyorum (şimdi alacağım aracı aldığım fiata satmam gerek)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    1 yıl sonra 17 bin civarı focus 1 yada era düşünüyorum (şimdi alacağım aracı aldığım fiata satmam gerek)

    Alıntıları Göster
    Bu araba sana focus'u aratmaz emin ol ayrıca aldığın fiyata satabilmen için xsara iyi bir seçim değil bence ama yinede sen bilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Bu araba sana focus'u aratmaz emin ol ayrıca aldığın fiyata satabilmen için xsara iyi bir seçim değil bence ama yinede sen bilirsin.

    Ne önerirsin peki ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Marmaratic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    Bu araba sana focus'u aratmaz emin ol ayrıca aldığın fiyata satabilmen için xsara iyi bir seçim değil bence ama yinede sen bilirsin.

    Ne önerirsin peki ?

    Alıntıları Göster
    xsara yı iyi bir fiyata satmak istersen bi istisna olmadıkça bir senede anca satarsın zaten , öneriye gelince ; mesela golf fazla değer kaybetmez diye bilinir ama senin elinde 11-12 bin lira var o paraya hangi araba hemen satabileceğin ve fazla değer kaybetmeyecek bir arabadır pek fikrim yok, clio falan olabilir belki bilmem , bu konuda daha deneyimli arkadaşlar vardır bu forumda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ejdehar

    xsara yı iyi bir fiyata satmak istersen bi istisna olmadıkça bir senede anca satarsın zaten , öneriye gelince ; mesela golf fazla değer kaybetmez diye bilinir ama senin elinde 11-12 bin lira var o paraya hangi araba hemen satabileceğin ve fazla değer kaybetmeyecek bir arabadır pek fikrim yok, clio falan olabilir belki bilmem , bu konuda daha deneyimli arkadaşlar vardır bu forumda.

    Teşekkürler herşey için iyi forumlar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.