Şimdi Ara

Civic fb7 nasıl bilirdiniz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
6.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar, bizim iki aracımızdan biri Honda civic eco elegance. Aracı 2016'da sıfır olarak aldım (71.5k'ya ek olarak navi, seramik kaplama, alt izolasyon, cam filmi ve bagaj havuzu dahil). Araç şu anda 98bin km'ye dayanmış durumda. Aldığımdan beri lpg'de kullanmaktayım. Herhangi bir sorun yaşamadım, bakımlarını servis dışında genelde total 300-400tl'ye mal etmekteyim. Servise giderken de yağı kendim götürüp giderdim servisin aldığı meblağlar da şanzıman yağı ve subap ayarı yapılmıyorsa 300-400tl arasında değişmekteydi 2018 yılına kadar.

    Araç yol sesini çok almakta, bu sebeple en düşük 68db lastiklerle kullanmanızı tavsiye ederim. Bunun dışında rüzgar sesi pek yok yol sesi yetiyor zaten. Ayağınız alıştığında yakalayacağınız lpg yakıt ortalaması şehiriçi 9-10lt, şehir dışı da 6-7lt civarlarındadır. Daha düşüğü İstanbul dışında yakalanabilir. Bunun dışında fabrika çıkışlı lpg'li araçlarda özellikle 1750rpm civarlarında vites geçişlerinde bir kararsızlık ve silkme ya da tekleme gibi bir his göreceksiniz. Bunun sebebi: " manifolt delikleri benzin enjektör girişlerine oldukça uzak geride bir noktadan bırakılmış. Bu ciddi bir gecikmeye neden oluyor. Brc'nin enjektörleri pistonlu yapıda, hortum uzunluklarını tolere edebiliyor ama manifolda gaz girişi yapılan nokta hayati önem taşıyor. Bu durumda civic'lere en uygun sistem pipolu montaj oluyor." (alıntıdır civictr'den). Ayrıntıları şuradan okuyabilirsiniz :

    Bunun dışında AFR ayarınız iyiyse ve şanzıman yağınız 40bin km'de bir değiştirilmişse (ilki 60bin km) tekleme yaşamazsınız pek lpg'de.

    Alacağınız araçta dikkat etmeniz gereken nokta buji'lerin değişimi yapılıp yapılmadığı ve şanzıman yağının değişip değiştirilmediği olacaktır. Şanzıman yağını orjinal honda dw-1 ve bujileri de orjinelleri dışında değiştirmemelisiniz bu kritik bir öneme sahip. Bujiler 100-120bin km gitmekte, şanzıman yağı da 40bin km... Motor yağı da 0w20 acea a5 önerilmekte, max. 5w30 acea a5 kullanın. Subapları da 20bin km'de bir kontrol ettirin. Yakıt tüketimi ve motordaki ses artarsa subapların ayar gerektirebileceğini düşünün.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HiqhWoltage -- 20 Ağustos 2019; 9:21:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4a2

    Dün Trabzon’dan Ankara’ya geldim 1.4 125bg golf kullanarak. Araba arkadaşıma ait ve ben sırf dsg mevzusu yüzünden Golf almamış biriyim belirteyim. Yokuşta yine 120 ile birini sollarken arkadan başka bir sığır bmw dibime dayandı sellektör üstüne sellektör yapmaya başladı, normalde istifimi bozmadan hızımı da artırmadan sollamaya devam ederdim ama azıcık arabayı denemek için vites düşürüp gaza kökledim hiç zorlanmadan 140ı geçti.

    Yine belirtmem gerekir uzun yolda dahi 110km hıza sabitleyip öyle kullanırım, hız manyağı değilim. Kurallara uyarım sinyalsiz sollama yapmam, kavşak içlerindeki araçlara ve yayalara yol veririm. Burada da bir arkadaşıma yardımcı olmak için bir yorum yaptım ama sizin bu şekilde bir yorum yapma sebebinizi anlayamadım. Siz el arabasından sonra civic aldıysanız tabi ki baya hızlı gelmiştir size. Benim şu anda almayı düşündüğüm araç da çok merak ettiğiniz için söyleyeyim 2006 model Mercedes Clk320 230 bg filan olması lazım.
    Benzeri bir durumda Civic 140'a çıkmaz diyebilir misiniz? Diyemezsiniz. Diyebileceğiniz civicin bunu doğal olarak daha yavaş yapacağıdır.
    Milletle orda burda aşık atma derdindeysen 125 de yetmez 140 da yetmez.

    Yazmayı unutmuşum bende aventador almayı düşünüyorum düşünmekle oluyorsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 19 Ağustos 2019; 16:47:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Bu nesil Civiclerdeki (ve Fd6'lardaki) sorun 5 ileri oranlı aşırı uzun şanzıman, sanki motor çok torklu gibi 2.0-2.4 Accorddaki dişli oranları olduğu gibi alınmış. Tamgaz sollamaya çıkacağın zaman bile maalesef devri yüksek tutabilecek yakın oranlar olmadığından hem araba düşük devirlerden başlamak durumunda kalıyor hemde motor mevcut dişliyi zor çeviriyor. Güç alabileceği üst devirlere de geç erişiyor bu yüzden.
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Bravo! gerçekten çok ama çok zekisiniz. Demek Civic hızlanmasını aynı durumda Turbo motorlu Golften daha yavaş yapıyor. Sorunları kendi kendinize çözebilecek kadar IQ’ya sahipsiniz. Zaten bizim de söylemek istediğimiz şey buydu ama biz anlatmasını beceremedik. Allah’a şükür ki bu forumda sizin gibi zeki ve karşısındakine saygılı üyeler var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4a2

    Bravo! gerçekten çok ama çok zekisiniz. Demek Civic hızlanmasını aynı durumda Turbo motorlu Golften daha yavaş yapıyor. Sorunları kendi kendinize çözebilecek kadar IQ’ya sahipsiniz. Zaten bizim de söylemek istediğimiz şey buydu ama biz anlatmasını beceremedik. Allah’a şükür ki bu forumda sizin gibi zeki ve karşısındakine saygılı üyeler var.
    Gardaş tamam odundan hallicesin. Anladık daha fazla uzatma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bazı fanları kaale almazsan ben acıkça sana yazayım

    öncelikli olarak araç oldukça şık ve elgance alırsan baya baya dolu tipini şeklini severim yakışıklı az yakan(lpg) sorunsuz şanzumanlı bir araçtır.

    lpg ile uyumu son derece iyidir boyası kagıt gibidir en ufak bişeyde atar.


    yokuşlarda bağırta bağırta kanırta kanırta nazlanarak hızlanır atmosferik makina

    düz yolda turbodan pek bir farkı yok sakin kullanırım derseniz alınır.

    düşük devirlerdeki tork benim için hayati önemlidir mesela ama yinede ülkedeki yakıt fiyatlarını düşününce lpg ile binilecek nadir araçlardan biridir

    eger seri bastıgınız zaman tepki veren bir alet istiyorsanız 1.4 tsi wag grubu araçlarına bakın lpg uymaz Az basarsanız Az yakar civic e göre daha donanımsız olabilir.

    GOLF LEON FR Octavia alternatifleri arasına girer ama dsg biraz sıkıntı olabilir düşük km li bulmak şart servis bakımlı olması önemlidir.

    bir diger tavsiye daha az donanımla 1.6 dizel egea hb dct alınabilir 120 bg 300 tork oldukça muazzam bir gidişi var.

    Turbo sanıldıgı gibi çok sorun çıkaran bir parça degildir bize hizmet etmek için üretilmiş nadide bir elemandır kendisi bence sevin kendisini pişman olmazsınız :)




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Beyefendi siz ne işle iştigal ediyorsunuz? Bu hitap tarzı, herşeye sizin karar verebileceğinizi düşünmeniz vb. davranışlar pek de sağlıklı biri olmadığınızı düşündürüyor. Siz uzatma dediğinizde benim sizden çekinmem filan mı gerekiyor? Ben hala sizi kişilik sahibi biri yerine koyup ona göre hitap ediyorum ama sizi yerinizi yadırgıyorsunuz gördüğüm kadarıyla.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Bu nesil Civiclerdeki (ve Fd6'lardaki) sorun 5 ileri oranlı aşırı uzun şanzıman, sanki motor çok torklu gibi 2.0-2.4 Accorddaki dişli oranları olduğu gibi alınmış. Tamgaz sollamaya çıkacağın zaman bile maalesef devri yüksek tutabilecek yakın oranlar olmadığından hem araba düşük devirlerden başlamak durumunda kalıyor hemde motor mevcut dişliyi zor çeviriyor. Güç alabileceği üst devirlere de geç erişiyor bu yüzden.
    Tartışmalarda arada kaybolmasın diye alıntı yapayım.

    Ek olarak yazmak gerekirse bu uzun dişli oranı ile 2000 devirde 100 km - 3000 devirde 150 km yapabiliyor. Bu da 100 km hıza sabitlendiğinde oldukça ekonomik tüketimlere ulaşılmasını sağlıyor. Ancak bu kadar düşük devirde gittiği için sollama yapmak için en ufak bir gazlamada 4. vitese oradan da 3. vitese düşüyor. Gidişi çok kötü değil belki ama motorun maksimum verimini de alamıyorsunuz. Yeni Civic daha ağır olmasına rağmen aynı motorla 100 km'ye 1.3 saniye daha erken çıkabildiğini düşünürsek 5 ileri şanzıman oranlarının ne kadar uzun ayarlandığı daha iyi görülebilir.

    İç mekanı ve bagajı geniş, ekonomik tüketim ve sakin sürüş arayanlar için uygun bir model ancak ben araçtan yumuşak plastik ve performans bekliyorum diyenleri üzebilir.




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    3000 devirde 150 yapıyor ama yol dümdüz ise, klima kapalı ve araba yüksüzse yapıyor, haliyle pek uzun sürmüyor bu keyif yani. Ayrıca problem uzun yolda vites değiştirip durması değil, dişli oranlarının birbirine çok uzak olması. 2 3'e uzak, 3 4'e, 4 5'e uzak. 2.viteste 117 yapan araba 3'de 170'lere dayıyor. 4 zaten Allah ne verdiyse, 5. viteste teorik olarak 300kmh falandır herhalde Böyle açık geniş oranların hiçbir anlamı yok bu seviye motorlarda.

    Öbür tarafta tık tık vites atan yakın oran DSG turbo Golf. Kim binse Golfe çok daha atak gelir haliyle.

    Yeni Civicler örneğin eskilere nazaran bariz daha ağır olmasına rağmen sırf şanzıman sebebiyle çok daha motorla uyumlu hissettiriyor, performans değerleri de ortada.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 20 Ağustos 2019; 13:50:5 >
  • Malzeme kalitesi berbat, kapı döşemeleri evlere şenlik, Dashboard a girmiyorum bile...

    bu araçların satılma sebepleri ilkel atmosferik motor ( tüp takılabildiği için )
    birde tam otomatik şanzıman Sağlam diye ( sağlam ama sütçü beygiri )

    Gerisi rezalet
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.