Şimdi Ara

Civic, frenler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
0
Favori
7.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş olsun....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    Geçmiş olsun....
    geçmiş olsun, frene bastığınızda 30-35km/s dan daha hızlıydınız sanıırım, 30-35 olsaydı frenden sonra daha da yavaşlardı ve bu kadar hasar olmazdı sanırım, çarpılan araç da yüksekmiş heralde sizin aracın tampon falan hala sağlam kalmış, o yüzden de hasar fazla olabilir tabii..

    kendi adıma fren konusunda yakın takipten kaçınıyorum çünkü otomatik vitesin manuele göre bir akıcılığı var, aracın kontrolü manuele oranla sizde değil gibi, o yüzden daha fazla dikkat etmek gerekiyor.
  • Ben de tam tersi basar basmaz zank diye duran sert frenleri değil, honda gibi yumuşak başlayıp kademeli gidenleri seviyorum çünkü aracı istediğiniz sertlikte durdurma şansınız oluyor... Sarsmadan yavaşça durdurabilmek. Sonuçta aracın fren olarak bir sorunu yok, sadece kademe olarak biraz daha basmanız lazım diğer araçlara göre. Alıştıktan sonra sorun olmuyor. Civic'teki (ve diğer bir çok araçtaki) asıl sorun frene çok ani olarak bastığınızda ABS'nin devreye girip fren mesafesini uzatması... Hiçbir zaman aniden sert olarak basmayın, kademeli olarak sertleştirin, ayarlayın ayağınızla. ABS devreye girmeden daha rahat duruyor o durumda. Ben çok ani frenlemem gerektiği zamanlarda bile frene bir anda bütün gücümü uygulamam ve çok faydasını gördüm bugüne kadar.

  • svevo çok geçmiş olsun, gelen mala gelsin umarım sizlerde birşey yoktur.
    Honda fren pedalları arkadaşların dediği gibi kademeli sertleşir, bu biraz alışkanlıkla ilgili 10 yıldır hondanın neredeyse her kasasını kullandım, bana göre son kasanın frenleri eski bütün kasalarına göre daha başarılı, ilk bindiğim gün eski kasanın frenine alıştığım için bu kasanın freni daha güvenli geldi.
    En önemli detay aracınız otomatik oluşu, özellikle ilk kalkışlarda ani durmanızı gerektiren durumda o an vites değişimine geldiyse aracınızın freni ani duruşta başarılı olmaz öndeki araca vurmanız kaçınılmaz, ışıklarda kalkışta daha önceden benimde başıma geldi gaza bastım öndeki aniden durdu benim frene bastığım an aracın 2. vitese geçtiği andı, araç vites değişiminden dolayı ileriye doğru ivmelendiği için yaptığınız fren yeterli olmuyor.Benim önerim aracınız otomatikse önünüzdeki araç kalktıktan 3-4 sn sonra kalkış yapın riske girmeyin.




  • öncelikle geçmiş olsun. kafaya takmamaya çalışın. bundan sonra uzun yıllar güvenle binersiniz umarım.

    bu arada ben de golf'un anlamsız frenlerinden sonra (düğme koysalar daha iyi yani. az fren diye bisi yok. fren pedalının hiçbir hissi yok) hondanın frenlerini beğendim. daha üstün olduğunu düşünüyorum. ama alışmak lazım. sırf bu yüzden bi kaç defa anlamsız frenler yaptım. arabanın tepkisini ölçtüm. kendi kendime fren çalıştım yani =)

    kesinlikle ayrı bi sayfa açmak lazım fren konusunda. yani çok az - az - normal - sert - çok sert biçimde durabiliyorsunuz. özellikle dur kalk trafikte çok faydasını görürürsünüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gloin34


    geçmiş olsun, frene bastığınızda 30-35km/s dan daha hızlıydınız sanıırım, 30-35 olsaydı frenden sonra daha da yavaşlardı ve bu kadar hasar olmazdı sanırım, çarpılan araç da yüksekmiş heralde sizin aracın tampon falan hala sağlam kalmış, o yüzden de hasar fazla olabilir tabii..

    kendi adıma fren konusunda yakın takipten kaçınıyorum çünkü otomatik vitesin manuele göre bir akıcılığı var, aracın kontrolü manuele oranla sizde değil gibi, o yüzden daha fazla dikkat etmek gerekiyor.

    Mesajlarınız için teşekkürler arkadaşlar yeni fakettim.

    @gloin34

    Evet tampondan değil ızgara seviyesinden aldı darbeyi. Çarpma şiddetini sönümleyen ızgara, kaput, radyatör ve akü desem yeridir.
    Epey yavaşlamıştım en fazla 20km/sa gibi bir hızla çarptığımı zannediyorum. Araçta pek sarsılmadık vurunca.

    Dediğiniz gibi otomatik için kontrolün tamamen sizde olmamasının verdiği güvensizlik ve bir önceki deneyimimden yakın takipten zaten kaçınıyordum.
    Ama bu sefer uzaktan gelip vurdum. Kazayı görseniz ehliyet verilir mi bu adama dersiniz inanın. Ama uzaktan gelip duracakmış hissiyatıyla göz göre göre vurdum.
    Dalgınlıktan da değildi eminim, tamamen ayaktaki sensörler ile beynin matematiğinin tutmaması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiesTorN

    Ben de tam tersi basar basmaz zank diye duran sert frenleri değil, honda gibi yumuşak başlayıp kademeli gidenleri seviyorum çünkü aracı istediğiniz sertlikte durdurma şansınız oluyor... Sarsmadan yavaşça durdurabilmek. Sonuçta aracın fren olarak bir sorunu yok, sadece kademe olarak biraz daha basmanız lazım diğer araçlara göre. Alıştıktan sonra sorun olmuyor. Civic'teki (ve diğer bir çok araçtaki) asıl sorun frene çok ani olarak bastığınızda ABS'nin devreye girip fren mesafesini uzatması... Hiçbir zaman aniden sert olarak basmayın, kademeli olarak sertleştirin, ayarlayın ayağınızla. ABS devreye girmeden daha rahat duruyor o durumda. Ben çok ani frenlemem gerektiği zamanlarda bile frene bir anda bütün gücümü uygulamam ve çok faydasını gördüm bugüne kadar.

    Aniden sert basamıyorum zaten. Keşke öyle olsa..
    Sorun reflekslerimin Golf'ün hissiyatsız frenlerine kalibre kalmış olması bence hala.
    Ayak sonuna kadar basıyorum diyor, göz de diyor x kadar mesafe var daha, beyin de rahat rahat durursun diyor.
    Sonuç kendinin de anlamadığı bir kaza.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xNofear


    svevo çok geçmiş olsun, gelen mala gelsin umarım sizlerde birşey yoktur.
    Honda fren pedalları arkadaşların dediği gibi kademeli sertleşir, bu biraz alışkanlıkla ilgili 10 yıldır hondanın neredeyse her kasasını kullandım, bana göre son kasanın frenleri eski bütün kasalarına göre daha başarılı, ilk bindiğim gün eski kasanın frenine alıştığım için bu kasanın freni daha güvenli geldi.
    En önemli detay aracınız otomatik oluşu, özellikle ilk kalkışlarda ani durmanızı gerektiren durumda o an vites değişimine geldiyse aracınızın freni ani duruşta başarılı olmaz öndeki araca vurmanız kaçınılmaz, ışıklarda kalkışta daha önceden benimde başıma geldi gaza bastım öndeki aniden durdu benim frene bastığım an aracın 2. vitese geçtiği andı, araç vites değişiminden dolayı ileriye doğru ivmelendiği için yaptığınız fren yeterli olmuyor.Benim önerim aracınız otomatikse önünüzdeki araç kalktıktan 3-4 sn sonra kalkış yapın riske girmeyin.


    Teşekkürler.

    İlk yaşadığım kaza sizinkiyle aynı sayılır. Sıkışık trafikte çok temkinliyim o ilk olaydan bu yana. Arada mesafe bırakıyorum her şartta.

    Siz yazınca farkettim, kademeli sertlik oluşu asıl yanıltıcı olabilir.
    Çünkü frenlerin sert ya da yumuşak olmasına kendinizi ayarlamak çok zor değil.
    Kuzenin taş gibi frenleri olan Kangoo'su ile dağdan indim hiç tedirgin olmadan. İkame bir Hyundai almıştım o da sertti mesela.
    Tatile çıktığım araçlardan Focus nispeten yumuşaktı bunlara göre, Linea'da öyle hiçbiri sorun olmamıştı.

    Sonuç olarak aracı henüz satmayacağım. Henüz 6000km oldu alışmak biraz daha zaman veriyorum kendime :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: last06

    Geçmiş olsun....

    Teşekkürler, kimsenin başına gelmesin.
  • Sayın Svevo, geçmiş olsun.

    Maalesef bu tür kazalar, zaman zaman başımıza gelebiliyor.

    Trafikte, öndeki araçla mesafeli gitmeye ben de gayret ediyorum.Fakat kural tanımaz sürücüler hemen araya girip boşluğu dolduruyorlar.

    Dolayısıyla ne intikal mesafesi kalıyor ne de insanda huzur.İşin kötü tarafı duramayıp arkadan çarpınca,bir de üstüne üstlük suçlu oluyorsun.

    Büyük şehirlerde artık keyifle araba sürmek hayal oldu.

    Tekrardan geçmiş olsun,Allah daha beterinden esirgesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungur 13

    frenler markaya göre değişiyor. Örneğin fluenceda (baz donanım dizel) frene daha dokunmaya kalmadan araba duruyor. Öyle ki bazen arkadan çarpacak duruma geliyorlar.
    Vw golfte frene çok daha fazla basmak gerekiyor. Pedal baskıya göre sertleşiyor. Önce yumuşak,sonra baskıyı arttıkça sertleşen bir pedal mevcut. Sona kadar basıp da baskıyı maximuma çıkarttığınızda bu sefer abs devreye giriyor. ama renaultta pedal hep aynı sertlikte. Dolayısıyla farkında olmadan ful baskı yapıyorum pedala ve düşündüğümden fazla ve aniden yavaşlıyor.

    Renaultlarda fren destek sistemi yanış hatırlamıyorsam BAS var .Fren konusunda gerçektende renaultun yeni nesil araçları çok başarılı.
  • Sayın Svevo, geçmiş olsun.
  • Sn mtmb ve caucass teşekkürler.
  • Geçmiş olsun, Allah tekrarını göstermesin..
  • Şu anda orta sınıf otomobil piyasasında en iyi frenleri ford ve opel & chevrulet grubu üretiyor. araçlarındaki fren mükkemmel. bu yorumu 5-6 senelik bir honda kullanıcısı olarak yapıyorum. honda otomobillerinin herşeyine hayranım frenler hariç.
  • Geçmiş olsun. Pedal mı sert yoksa bassanız bile iyi durmuyor mu? Benim araç testlerde 39 metrede duruyor ve en çok beğendiğim yönelirnden biri frenler ive dozajı. Hondanın böyle bişey yapacağına ihtimal vermiyorum. Belki bazılarında sorun olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezer.E

    Şu anda orta sınıf otomobil piyasasında en iyi frenleri ford ve opel & chevrulet grubu üretiyor. araçlarındaki fren mükkemmel. bu yorumu 5-6 senelik bir honda kullanıcısı olarak yapıyorum. honda otomobillerinin herşeyine hayranım frenler hariç.

    Honda ların fren pedallarının tepkileri mi kötü, duruş mesafeeleri mi uzun bilemiyorum ama Corolla aracımda pedala uyguladığınız güçle aracın sunduğu frenleme arasında garip bir denge vardı. Sonrasında kullandığım Focus ve Astra daha iyi ancak ben ikisinin de daha iyi olabileceklerini düşünüyorum; misal alt segmentteki Corsa nın frenleri daha iyi bir pedal hissi ve erken yavaşlama imkanı sunuyor Astra ya göre.
  • vectranın fren dojajı çok mükemmel
    japonlar bu konuda sınıfta kalıyor malesef
  • Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkürler arkadaşlar.

    Aracımın frenlerinde bir sorun olduğunu düşünmüyorum aksine tam Honda'nın istediği gibi bence. Bu kanaate 2 ayrı serviste yapılan kontroller ve test araçları ile karşılaştırarak vardım. Geçen gün yeni Civic ana konuda benim gibi 2 eski Golfçü arkadaş da frenlerin çok farklı karaktere sahip olduğu konusunu vurgulamışlardı zaten. Alışmak zaman aldı belki daha da alacak benim için malesef.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi svevo -- 22 Ekim 2012; 21:07:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Megane2 vardı ilk zamanlar zorlanmıştım hemen kazık gibi duruyordu, bilhassa düşük hızlarda. Bir kez Laguna 2'ye bindim, bayağı sertti. Aracın ne zaman duracağını kestirmedim, basıyorum basıyorum durmuyor :) (ilk binişimdi Lagunaya). Honda'da o kadar zorlanmadım. Aşırı sert fren yapmak zorunda kalmadım Allaha şükür ama basınca duruyor yani. Dediğiniz gibi araçların karakterleri.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.