Şimdi Ara

Civic HB Vites Geçişleri ?????

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
1.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar benim 2007 model 1.8 honda civic hb arabam war ve otomatik şanzıman, sormak istediğim şey arabanın vites geçişleri arabayı öne yıkıyo resmen ve bundan çok rahatsızım, bu vites geçiş aralığını kısaltmak için yapabiliceğimiz ya da yaptırabileceğimiz her hangi bir şey warmı, teşekkür ederim ilginiz için.............

    yeni yazılım gelicek bu sorun için deniliyordu ama geldi mi türkiyeye hiçbir fikrim yok, bu konuda bilgisi olan yüklettiren varmı????



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muzel -- 26 Mart 2009; 10:57:31 >



  • Maalesef fazla yapacağın bir şey yok. Senin kullandığın modelde kullanılan şanzıman aslında otomatik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır (bunu bildiğini varsayıyorum). Manuel vitesten farkı, senin yerine vitesi bir robotun (yada motor diyelim) atmasıdır. Evet bu tür vites belki daha az yakıt yakar, ama kesinlikle daha konforlu değildir tam otomatiğe göre.

    Karşılaştığın sorun sadece Honda HB de değil, benzer teknolojiyi farklı adlarla sunan diğer markalarda da vardır. Opel'de easytronik, Toyota'da MMT vb adlarla pazarlanmaktadır bu sistem. Bana göre bu sistemi taşıyan araçlardan uzak durulmalıdır. Tork konvektörlü otomatikten şaşmamak gerek. Ben imzamdaki tam otomatik aracımdan çok memnunum.

    Zaten Honda da bu teknolojiyi 1.8 HB araçlardan kaldırıp tam otomatiğe döndü. Şimdi 1.4 HB araçlarda kullanıyor yarı otomatiği. Bana göre bu aracıda tam otomatik yapmalıydı Honda.

    Özetle; yapacağın fazla şey yok bu konuda. Sonraki aracında bu şanzımanın olmamasına gayret edersin artık.




  • 1.4 HB olanlarda yeni yazılım yüklenmiş ve böyle bir sorun yokmuş diye duydum.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan

    Maalesef fazla yapacağın bir şey yok. Senin kullandığın modelde kullanılan şanzıman aslında otomatik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır (bunu bildiğini varsayıyorum). Manuel vitesten farkı, senin yerine vitesi bir robotun (yada motor diyelim) atmasıdır. Evet bu tür vites belki daha az yakıt yakar, ama kesinlikle daha konforlu değildir tam otomatiğe göre.

    Karşılaştığın sorun sadece Honda HB de değil, benzer teknolojiyi farklı adlarla sunan diğer markalarda da vardır. Opel'de easytronik, Toyota'da MMT vb adlarla pazarlanmaktadır bu sistem. Bana göre bu sistemi taşıyan araçlardan uzak durulmalıdır. Tork konvektörlü otomatikten şaşmamak gerek. Ben imzamdaki tam otomatik aracımdan çok memnunum.

    Zaten Honda da bu teknolojiyi 1.8 HB araçlardan kaldırıp tam otomatiğe döndü. Şimdi 1.4 HB araçlarda kullanıyor yarı otomatiği. Bana göre bu aracıda tam otomatik yapmalıydı Honda.

    Özetle; yapacağın fazla şey yok bu konuda. Sonraki aracında bu şanzımanın olmamasına gayret edersin artık.



    hocam sen de bizim araçları vebalı gibi nitelendirmişsin yauv..o kadar da değil..

    ben 2 yıldır mmt kullanıyorum..öyle insanı çook rahatsız edecek bi yığılma olmuyo, i-shift'i bilemiyorum..

    ha şöyle bir durum var bu araçaların manuel modda kullanımında hiç bir rahatsızlık hissedilmiyo..

    ama otomatik modları konforu bozuyor, orası kesin..

    tork konvertörlü araçlar da çok fazla yakıyor ama..bence onların da devri kapanıyor..

    çift kavramalı robotize düz şanzımanların devri geliyor, hatta geldi..




  • 1.8 LERİNDE YAZILIMI WAR MI PEKİ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: guardiola


    quote:

    Orjinalden alıntı: vuralkan

    Maalesef fazla yapacağın bir şey yok. Senin kullandığın modelde kullanılan şanzıman aslında otomatik değil, otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır (bunu bildiğini varsayıyorum). Manuel vitesten farkı, senin yerine vitesi bir robotun (yada motor diyelim) atmasıdır. Evet bu tür vites belki daha az yakıt yakar, ama kesinlikle daha konforlu değildir tam otomatiğe göre.

    Karşılaştığın sorun sadece Honda HB de değil, benzer teknolojiyi farklı adlarla sunan diğer markalarda da vardır. Opel'de easytronik, Toyota'da MMT vb adlarla pazarlanmaktadır bu sistem. Bana göre bu sistemi taşıyan araçlardan uzak durulmalıdır. Tork konvektörlü otomatikten şaşmamak gerek. Ben imzamdaki tam otomatik aracımdan çok memnunum.

    Zaten Honda da bu teknolojiyi 1.8 HB araçlardan kaldırıp tam otomatiğe döndü. Şimdi 1.4 HB araçlarda kullanıyor yarı otomatiği. Bana göre bu aracıda tam otomatik yapmalıydı Honda.

    Özetle; yapacağın fazla şey yok bu konuda. Sonraki aracında bu şanzımanın olmamasına gayret edersin artık.



    hocam sen de bizim araçları vebalı gibi nitelendirmişsin yauv..o kadar da değil..

    ben 2 yıldır mmt kullanıyorum..öyle insanı çook rahatsız edecek bi yığılma olmuyo, i-shift'i bilemiyorum..

    ha şöyle bir durum var bu araçaların manuel modda kullanımında hiç bir rahatsızlık hissedilmiyo..

    ama otomatik modları konforu bozuyor, orası kesin..

    tork konvertörlü araçlar da çok fazla yakıyor ama..bence onların da devri kapanıyor..

    çift kavramalı robotize düz şanzımanların devri geliyor, hatta geldi..

    Sevgili guardiola,
    Vebalı gibi düşünmedim. Bu tür arada kalmış teknolojileri eleştirmekti amacım. Bunları yaparken firmaların tek amacı var, maliyeti düşürmek. Bu sırada olan ise memnuniyetsiz kalan biz tüketicilere oluyor.

    Toyota başlığı altında MMT konusunda çok yoğun bir tartışma vardı bir aralar. Şimdilerde pak yazılmıyor o başlığa, herkes eteğindeki taşı dökmüş anlaşılan. Orada MMT 'den nefret edenlerle çok iyi deyip savunanlar sayfalarca yazmıştı. Kimbilir belkide memnun olmayanlar bilmiyor MMT özelliklerini yada çok şey bekliyor.

    Benim seçimim elbette sadece beni bağlar. MMT,İ-SHİFT, Eastronik ve benzerleri benden hep uzak olacaklar kusurlarını düzeltene kadar. Yokuş destek özelliği ekleyen, yazılım güncelleyen firmalar oldu. Bu belki biraz düzeltme sağlamıştır. Ama bu tür vites kullandığı için sıkışık trafikte şişen-ısınan ve servisin tek yapması gereken olarak kenara çekip soğutma önerisi yaptığı araçlar duyduk. Üstelik normalmiş bu durum güya. Düşünsene sıkışık İstanbul trafiğinde bir yerlerde şanzıman soğutmayı bekleyenler ne kadar saygı sunar böyle bir teknolojiye.

    Selam ve sevgiler.




  • anlıyorum dostum..o başlık altında MMT ve benzerlerini en çok yerenlerden

    biri de bendim.. bahsetmiş olduğumuz konfor azaltan etmenlerin, honda ve toyota gibi

    markalara hiç yakışmadığı idi en büyük eleştirim de..

    aslında arada kalmış değil dee, şöyle düşünebiliriz ;

    - az yaksın istiyorsan düz vites alırsın..

    - az yaksın ama ben debriyajla uğraşmıyım dersen mmt-ishift-easytronic alırsın, ancak

    tam otomatik konforu beklemezsin..

    - ya da yakıtı problem etmez klasik otomatik alırsın, keyfine değen olmaz..gibi..

    bu teknolji bu tarz bi seçime sürüklüyo insanı..anlatabilyor muyum..misal ben durumu

    kanıksamış vaziyetteyim..manuel modu ile gayet rahatım, istanbul'da yaşıyorum, ısınma gibi bir problem

    (mmt için konuşuyorum) hiç yaşamadım, etrafımdan da hiç duymadım..ama bunlar oluyormuş, yok diyemeyiz..

    benim düşüncem, hem honda hem toyota önünde sonunda çift kavramaya geçmek durumundalar..

    bir de hill-hold, tamamdır.. imkansız eksiklikler değil bunlar..




  • Bende de 1.4 hb i-shift var. Tam otomatiğe göre yığılma var ama ben o kadar rahatsız değilim bu durumdan.
    Benim merak ettiğim konu tam otomatik viteslerde gaz ve fren tepkisi.
    Gazı köklediğiiz zaman arabanın hızlanması gecikiyormu ya da frene hızlıca basıp bıraktığınız zaman devirde düşme oluyormu?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.