Şimdi Ara

§§§ CLIO 1 CILER BURADA TOPLANALIM §§§ (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.970
Cevap
30
Favori
197.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi daha iyi anladım yardımın için sağol kuntinelli...
  • hah birde şunu akıldan çıkarmamak lazım. küçük hacimli motorlar yüksek hızlara çıkabilmek ve bu hızlarını koruyabilmek için normalden daha fazla yakıt tüketmek zorundalar. bu motorlar tamamen ekonomik olması adına tasarlandığı için hızlı gidilmesi durumunda yakıt tüketimi daha büyük hacimli motorlara kıyasla anormal derecede artar. biri clio 1.4 rt diğeri clio 1.8 rsi olan iki ayrı araçla 120km/h hız ile 1 saat boyunca aynı yol ve yük şartlarında seyredin, muhtemelen 1.4 hacimli olan daha çok yakacaktır ya da en azından çok yakın değerler görülecektir. çok bilimsel bi açıklama olmadı ancak durumu izah etmek için bu örneği veriyorum.
    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuntinelli -- 23 Nisan 2008; 19:09:46 >
  • ktorun valla arabanın her yanını kontrol ediyorum sorun çıkarmasın diye :) temizledim şimdilik bir sorun yok heralde yüksek devirde kullandığım zamanlarda atmış olabilir.
  • ne uğursuz bir arabaymış ya
    aldığımdan beri sorun bitmedi
    herşey güzel tıkır tıkır çalışıyor allaha şükür ama bi fren balatası kopar bi kliması çalışmaz
    klimasının çalışmamasının sebebi elektrik arızasıymış halbuki klimayı açınca klima motoru çalışmaya başlıyor
    nasıl elektrik arızasıysa
    klimaya 50 YTL sıkışmış usta öyle dedi çıkarması lazımmış
  • Araçlar eski olduğu için her yerinde sorun çıkıyor. Parçalarıda pahalı bu yaz olmazsa satıp 2004 palio 1,2 16v triptonik vites alırım daha iyi parçalarıda bundan ucuzdur.
  • ne kadar o dediğin palio nun fiyatları
    palio larda triptonik vites varmıymış
    ilk defa duydum
  • 13-16000 ytl arasında 2002-2004 model arası 6 ileri triptonik geçen bindim çok güzel gidiyor ekonomik bide
  • nexulord,
    sahibinden.com da senin arabayı gördüm, satıyorsun sanırım hayırlı olsun. palio mu alacan?
    alfa romeo 145 denemelisin bence :)
  • internette güzel (en azından resimden öyle anlaşılıyor) bi "clio rsi" buldum, benim arabayla takas etmeyi düşünüyorum galeri sahibiyle anlaşabilirsem. araç 97 model klimalı, fabrika ayarlarında modifiyesiz ve 110bin km de, 8500 ytl fiyat istiyor. benim aracı verip üstünede biraz ekleyip bunu almak iyi bi fikir olurmu acep. klima ve %50 daha fazla güç+%50 daha fazla torka karşılık 100 kmde 1-2 lt daha fazla yakıt tüketimi gözönüne alındığında iyi bir alışveriş olurmu sizce.
    NOT: bu RSI konusunda biraz takıntılıyım aslında, hayalimdeki arabaydı bi zamanlar.

    http://www.sahibinden.com/1997_renault_clio_1_8_rsi_orj_110_000_km_klimali_absWQQaXQQ7535389WQQpXQQdisplayitem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kuntinelli -- 9 Mayıs 2008; 21:37:43 >




  • Aslında arabamı seviyorum istanbul trafiğinden bıktığım için tiriptonik vitesli araç istiyorum uygun fiyatlı palio var ama zannedersem satmam aracı bunla devam. Haftasonu servise gittim termostat,muşir,yağ, yağfilitresi değiştirmeye usta motoru kontrol etti hala çok iyi durumdaymış.

    Rsi bende çok istiyorum seri kullanmadıktan sonra 1.4 motordan fazla farklı yakmaz sonuçta kasa hafif motor güçlü vede rsi ler modifikasyonu kaldıran araçlar turbo,nos, çip oluyor al sana 150 beygirlik makine fakat 16v olmaması kötü ama 8v olsun yeter. Koltukları çok güzel, sanki kendini yarış arabasına binmiş gibi hissediyorsun. Bence alabilirsen al güzel araç
  • Aracı satışa çıkardık az yakmaya başladı :D 20 ytl lik gaz aldım 185km oldu hala bitmedi ne iş anlamadım.
  • ne istiyorsun arabana dostum

    birsey soracam
    bu immobilizer olayı bagaj kapısına olmuyormu
    yani daha doğrusu ön kapıları açmak için kumandaya basınca arka kapınında açılması gibi bir olay yokmu
    eğer varsa nasıl ayarlanıyor
    ben anahtarla açıp kapatıyorumda
  • arkadaşlar selam,

    ben de 1 ay önce clio' ma kavuştum çok şükür.

    aldığımda lpg taktırdım. şimdilik iyi gidiyor. uzun yolda 15 krş yaktı ama. burada kısa mesafe kullanıyorum birde nem fazla , bayır var nerdeyse 30 krş yaktı......

    hepinize saygılar......
  • 30 kr fazla gibi duruyor ama dediğin gibi kısa mesafe kullanıyor ve sıklıkla yokuş çıkıyorsan yakıt sarfiyatı önemli ölçüde artabilir. motor ısınmadığı süre içerisinde çıkılan dik yokuşlar epey bi hüpletir yakıtını. kısa mesafelerde benzinlide kullansan daha fazlasını yakmazsın gibime geliyor. ama uzun mesafede 15 kr çok iyi bi rakam.
  • teşekkürler kuntinelli..............


    arkadaşlar

    1- arabayı aldığımda lpg taktırdım.

    bildiğim kadarıyla arabanın otomatik rolanti ayarlayıcısı var. 12000 devirde çalışmaya başlıyor ve biraz ısınınca 8000 devir e düşüyor rolantide (duruken).

    buradan yola çıkarak (rolantiyi kendisi otomatik ayarlıyor dersek) sadece gaz ayar vanasının biraz açılıp veya kısılması ile gaz ayarını yapabiliriz sonucuna ulaşabilirmiyiz ? yoksa başka şeylerde yapmak gerekecekmi?

    2- birde lpg ile yokuş aşağı giderken rolantide gaz yediğini yazmıştı arkadaşlar(Cut Off olmuyor diye ), diyelimki 30 km civarı hep yokuş aşağı ineceğiz o zaman benzinde inersem ben bu yokuşu (lpg ye geçmeden) yakıt harcamadan düzlüğe inme durumum mümkün olurmu bilgi verirmisiniz lütfen.

    teşekkür ederim.
  • Arabamı satmakdan şimdilik vazgeçtim. Merkezi kilit sistemi kumandadan bütün kapılarda,bagajda çalışıyor immobilizer sadece motor enjektörünü kapatıyor kapılarla alakası yok. Peki anahtarla açınca arka kapılar ve bagaj otomatik açılıyormu yoksa anahtarlamı açıyorsun.

    Karadeniz mrb hayırlı olsun. Yokuşaşağı giderken ben denedim benzine alıp gene rolantideki gibi yakıt veriyor. Kontağı kapatıyorum viteste öyle iniyorum ne fren şişiyor nede direksiyon kitleniyor nede sertleşiyor aynen devam 0 yakıt. Ama senin araç çok yakıyor gaz vanasımı açık.
  • cut off sistemi araç vitesteyken devreye giriyor boş vitesteyken olmuyor diye biliyorum. araç vitesteyken de zaten sürekli kompresyonda olduğu için, eğer çok dik bir yokuş değilse araç bir süre sonra devir düşürerek yavaşlıyor ve vites küçültmek ya da gaza basmak zorunda kalıyorsun. yani bedavaya yokuş inmek çok kısa süreler dışında pek mümkün değil. ama aynı yokuşu hergün iniyorsan bi ekonomi sağlayabilir tabi. yokuş aşağı viteste inmenin avantajlarından biride fren balatalarından yapılan tasarruf ve ısınmış olan motorun üzerindeki yük kalktığı için bir motorun miktar soğuması oluyor.
    kontak kapatarak inmeyi tavsiye etmek pek sağlıklı değil kanımca, her halükarda risk taşıyor.ayrıca direksiyonun kitlenmemesi de ilginç :)
    bu arada geçen hafta içinde benzin ışığı yanarken 50 ytl lik benzin aldım ve 285km yol gittim. benzin ışığı henüz yanmış değil ama bikaç km sonra yanması muhtemeldir,çizgi sona geldi.hesaplarıma göre 100km de 5.1 ile 5.4 lt arasında bi yakıt tüketimi çıkıyor ortaya. tabi bu tamamen uzun yol ve çoğunlukla sabit 80-90 km hızlarla yapılan bi yolculuğun verileri. bana gayet iyi geldi bu rakamlar, hatta bunu görünce arabayı satmaktan bende vazgeçtim :)
    benzer fiyata daha az yakabilecek ikinci el bi araç bulmak gerçekten güç, renault mühendislerini cidden takdir ettim doğrusu.




  • merkezi kilite basınca dört kapı açılıyor ama
    bagaj kapısını anahtarla acıyorum
    dikkat etmedim ama ilk zamanlar hatırladığım kadarıyla merkezi kilit bagajıda açıyordu ama şimdi açamıyorum ayarını bozmuş olabilirim diye düşünüyorum ama öyleyse ayarı nasıl yapacağımı bilmiyorum
    bildiğim kadarıyla merkezi kilitle açarken istediğin kapıların kilitli kalması sağlanabiliyor ama ben yapamadım henüz nasıl yapıldığını bulamadım
  • Bagaj kapağı benimkide açmıyordu kabloları kopmuş kapağı açınca tavanda kabloların gittiği boru var onun içinden kopmuştu. Kabloları yaptım şimdi çalışıyor.

    İstediğin kapı açılacak istemediğin kapalı kalacak şekilde bir sistem bu araçlarda varmı o kadar bilmiyorum.

    kuntinelli sendemi vazgeçtin :) havalar ısındı heralde ondan az yakmaya başladı. Benim araç yokuşaşağı inerken viteste genede püskürtme yapıyor oda lpg den dolayı imiş servis diyor. Direksiyonun kitlenmemesi anahtarı 2. konumda tutuyorum kilitlenmiyor. Şehir içindemi o rakamı yaptın yoksa şehirlerarasımı. Araç yüklüyken orduya gittim. 5,2-5,5 litre arası yaktı.
  • yok şehiriçi değil tabiki. şehirler arası yolda yaptım bende bu değerleri. yüklü olmasına rağmen çok iyi yakmışsın sende.
    bugün tüm endişelerimi bi kenara bırakıp carbon cleaning yaptırdım. ilk 60 km deneyimi olumluydu. aracın hızlanma ve esneklik değerleri daha bi iyileşmiş geldi bana ama psikolojikte olabilir bu durum tam kestiremedim. normalde pek kullanmadığım üst devir bandında kullandım arabayı ve gayet iyi kaçıyor. özellikle yokuş yukarı hızlanması çok hoşuma gitti.yakıt tüketimini nasıl etkileyecek göreceğiz bakalım.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.