Şimdi Ara

§§§ CLIO 1 CILER BURADA TOPLANALIM §§§ (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.970
Cevap
30
Favori
198.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam boştayken bir dene bakalım nolacak bu sabah arabaya bindim çalıştırdım pata küte ses egzoz boruları sarkmış amma masraf çıkartıyor bu meret dahada birsürü işi var.

    clio1rt haftada 2 gün biniyorsan hiç taktırma orjinalını bozma 700 ytl cebinden çıkacak benzin koyar gezersin.
  • eyvallah arkadaşım. yav kardeşim bu benzinede yetişilmiyoki. öyle bir yükseliyoki meret takip bile edemiyorum artık.o nedenle hafta sonları haricinde yanaşmıyorum : )) birazda.
  • Mrb istanbulda kültür zammı yaptılar lpg de 1,85 oldu. Lpg taktırın diyecem bagaj daralacak sorunlar çıkacak birde benzine göre 1,2 litre fazla yakıyor mikser yüzünden hava girişi daraldığı için benzindede fazla yakmaya başlıyacak Tabi aracı sürekli kullanırsanız o zaman ekonomik oluyor.
  • nexus dostum boşta da yapıyor ama araba yürümediği için çok belli olmuyor ama yaptığına kanaat getirdim
    benzinde daha cok yaptığını farkettim bugun
    arabanın hava filtresini açtım ancak hava filtresinin tıkanık olduğu nasıl anlaşılıyor bilmediğim için bakıp kapattım o sırada açıkken arabayı çalıştırdım gene yaptı gaz kesmeyi
    yanlız bujilere bakıyım dedim bujilerden iki tanesini çıkaramadım yerinden neyse ilk bujiyi çekinde kablosu geldi elime ama bujinin kendisi içerden çıkmadı nasıl çıkarılıyor buji çekerek sanıyordum ben
    başka türlü çıkıyorsa akşam tekrar deneyecem
    bujilerin işinin bittiği bakınca anlaşılıyormu
    filtreler 123000 de değişmiş
    şu anda 132000 de araç
    dispirütör kapağı dediğin şeyi moturun resmi varsa gösterebilirmisin resimde
    yanlız buji benim kafama takıldı
    o şekilde çıkması garip geldi bana diğerleri çıkmazken




  • Seninki gazlımıydı ben benzinli diye biliyorum. Filitreleri değiştirmen gerekiyor 10bin km olmuş. Buji nasıl çekerek geldi bujiyi 16 lık buji anahtarı ile sökebilirsin çekerek gelmez ancak kablosu gelir çektiğinde bujide çıktıysa ondan dolayı yapıyor olabilir bujilerini ne zaman değiştirdin birde gazlı ise araç 0,8mm lik bujiler var markasını unuttum onlardan kullan orjinal bujisi ile motor biraz tekliyor. Dispiratör buji kabloların bağlandığı yerdir bi ucu bujiye diğer ucu dispiratöre girer fakat sökmek biraz karışık buji kablolarını tek tek bağlanan yerleri numaralandırman gerek sonra üst tarafı işaretlemen lazım söktüğünde ters takmaman için
  • dostum bujileri çekerek çıkarıyım dedim bujilerin üzerinde bir kablo var içi boş galiba kablonun çekince o geldi elime ama buji duruyordu
    diğerlerinin kablosuda gelmedi zaten
    bujilerde 123000 de deişmiş
    arabam gazlı bazen benzinde kullandığımda oluyor
    distribütör ü ellersem bi daha toparlayamam falan hiç ellemeyim en iyisi
    peki o bugilerin üzerindeki kablo ne o zaman
    bir işe yaramıyor galiba
  • O kablolar olmazsa araç çalışmaz dediğim gibi gazda 0,8mm lik buji kullanırsan iyi olur Dispiratöre dokunma en iyisi gaz ayarına baktır. Benzindeykende sersörler yüzünden oluyor uzun süre benzinde kullanırsan düzelir tabi mikser hava girişini çok kapatmamışsa benim mikser biraz kalındı hava girişini kapatıyordu benzindeyken zorlanıyordu bide fazla yakıyordu ince mikser taktırdım hava girişi biraz arttı şimdi normal yakıyor.
  • buji alsam ben deiştirebilirmiyimki
    yerinden söktüm takarken veya sökerken dikkat edilecek bir husus varmıdır
  • 16 lık buji anahtarı alırsan tabiki değiştirebilirsinde neyi söktün onu anlayamadım.
  • mesela dedim henüz birşey sökmedim
    bujiyi mesela söktüm
    sökerken ve takerken dikkat edilmesi gereken birşey varmı yani
    yok 90 derece yok 30 derece falan yazmış sitelerde
    normal vida söker gibi sök tak mı yoksa fazla sıkmamak kaydıyla

    birde ben nasıl bir buji alacam
    bujilerin birsürü çeşidi var internetten gördüğüm kadarıyla çok tırnaklı tek tırnaklı falan kafam karıştı
    bizim araçlar için olan bujilerin numarası falan varmı neye göre isteyecem alırken

    bir soru daha
    hava filtresini alırken ondada numara falanmı var yoksa modele göremi alınıyor

    hava filtresi ve bujilerden sonra teklemeyi keser umarım
  • birde carbonclean falan gibi birşeyler okudum
    bu nerede yaptırılıyor
    cok pahalı birşeymidir sizce

    cok soru soruyorum ama
    aracın komple bakımını yaptırsam yağıydı vs neler yapılıyorsa ortalama olarak ne tutar sizce
  • Bujileri takarken diş atlatmamaya dikkat etmelisin fazlada sıkı olmayacak çatlatırsın sonu 155 olan bujilerden alman lazım. hava filitresi 19 ların ki oluyor ondan alıp değiştirebilirsin.

    Carbon olayınıda servise sordum daha çok yakmaya başlarmış tabi karar senin

    Yağ değiştirme yektili serviste 100 ytl yağ yağfilitresi dışarda yaptırırsan daha ucuzada olabilir.
  • otomatik clio 1 kullanan arkadaşlar araçları hakkında bilgi verebilirmisiniz. yakıt sarfiyatını çok etkiliyormu, kaç ileri vites var otomatiklerde? sorun çıkarıyormu vb...
  • nexsus linke bi bakarmısın bu buji olursa akşam alacam iş çıkışı
    birde buna 16 mm lik buji anahtarı alacam

    http://www.ozdemiroto.com.tr/udetay.asp?uid=121

    bi soru daha 1 lt yağ koyacam arabaya
    linkteki yağ olurmu acaba

    http://www.ozdemiroto.com.tr/udetay.asp?uid=6
  • Evet doğru buji bunu alacaksın. 10 bin km yapmışsın bence komple değiştir çoğu yerde yağ alana değiştirme bedava 3,5 litre yağ kapasitesi var.
  • nexsus dostum dün yağ değişimi için gittim
    yağcı araç lpg li illa 20w50 yağ koyulur diye ısrar etti
    bende tereddütte kaldım değiştirmedim
    ben 10w40 koy diyorum o 20w50 olur diyor ısrarla
    ne diyorsun bu konuya
  • birde 3 lt yağın yanında birşey daha verecekti bana
    yarım lt yağ gibi birşeydi neyse artık yağ 20 küsür ytl o 8 ytl idi
    neydiki bana bundanda koy dediği yağ filtresinimi temizliyor dedi öyle birşey dedi galiba
  • Orjinali neyse onu koy lpg felan alakası yok ben 2 kere orjinal yağ değiştirdim. Katkı maddesi gibi bişe heralde zaten 5000km kalmış filitreyi değiştirmene değişik maddeler koydurma bujileri naptın halledebildinmi.
  • orjinali 10w40 doğru deilmi
    birde yağların açıkları varmış daha ucuza satılıyordu
    arada bir fark varmı açık yağ ile diğer yağlar arasında
    bujileri hallettim

    bujileri takarken birşey dikkatimi çekti
    hava filtresine radyatör tarafından bir kol kalınlığında hortum geliyor içinden hava geçen hortum bilirsin
    benim hortum aşağıdaki bağlantı noktasından eskimiş ve kopmuş
    dikkatimi çekince hortumu hafifçe çektim hortumu iyice çeksem elime gelecek yani o derece
    hortumun bağlı olduğu boru gibi şey görünüyor bakınca yarım parmak kadar açıklık olmuş eskiyince
    acaba diyorum ordan sıcak hava giriyorda ondan mı tekliyor aklıma o geldi
    etrafını bantla kapatıyım diyorum ama sonra bantın eriyip arabaya zarar vermesinden korktum yanar falanda orda motor alev alır sonra diye
    sıcak hava girerse karbüratöre bir fark olurmu gidiş açısından
  • Bu araçlara 10w40 15w40 5w30 oluyor tamir dvd sindede öyle yazıyor fakat 10w40 olması iyi olur.

    Sıcak hava hortumu motor soğukken ordan sıcak hava çekiyor rolantide daha iyi çalışsın diye ısındıktan sonra hortumların bağlandığı yerde sıcak hava alan kısmını kapatıyor soğuk hava tarafını açıyor motor sıcakken kontrol edersin soğuk hava hortumunun girdiği yerde kapakcık kapalımı kalıyor parmağınla kontrol edebilirsin resimde görünen yer

    http://img133.imageshack.us/img133/9179/da6f0285bf9c43638d3f5c6ny8.jpg

    http://img133.imageshack.us/my.php?image=da6f0285bf9c43638d3f5c6ny8.jpg





  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.