selam boştayken bir dene bakalım nolacak bu sabah arabaya bindim çalıştırdım pata küte ses egzoz boruları sarkmış amma masraf çıkartıyor bu meret dahada birsürü işi var.
clio1rt haftada 2 gün biniyorsan hiç taktırma orjinalını bozma 700 ytl cebinden çıkacak benzin koyar gezersin.
eyvallah arkadaşım. yav kardeşim bu benzinede yetişilmiyoki. öyle bir yükseliyoki meret takip bile edemiyorum artık.o nedenle hafta sonları haricinde yanaşmıyorum : )) birazda.
Mrb istanbulda kültür zammı yaptılar lpg de 1,85 oldu. Lpg taktırın diyecem bagaj daralacak sorunlar çıkacak birde benzine göre 1,2 litre fazla yakıyor mikser yüzünden hava girişi daraldığı için benzindede fazla yakmaya başlıyacak Tabi aracı sürekli kullanırsanız o zaman ekonomik oluyor.
nexus dostum boşta da yapıyor ama araba yürümediği için çok belli olmuyor ama yaptığına kanaat getirdim benzinde daha cok yaptığını farkettim bugun arabanın hava filtresini açtım ancak hava filtresinin tıkanık olduğu nasıl anlaşılıyor bilmediğim için bakıp kapattım o sırada açıkken arabayı çalıştırdım gene yaptı gaz kesmeyi yanlız bujilere bakıyım dedim bujilerden iki tanesini çıkaramadım yerinden neyse ilk bujiyi çekinde kablosu geldi elime ama bujinin kendisi içerden çıkmadı nasıl çıkarılıyor buji çekerek sanıyordum ben başka türlü çıkıyorsa akşam tekrar deneyecem bujilerin işinin bittiği bakınca anlaşılıyormu filtreler 123000 de değişmiş şu anda 132000 de araç dispirütör kapağı dediğin şeyi moturun resmi varsa gösterebilirmisin resimde yanlız buji benim kafama takıldı o şekilde çıkması garip geldi bana diğerleri çıkmazken
Seninki gazlımıydı ben benzinli diye biliyorum. Filitreleri değiştirmen gerekiyor 10bin km olmuş. Buji nasıl çekerek geldi bujiyi 16 lık buji anahtarı ile sökebilirsin çekerek gelmez ancak kablosu gelir çektiğinde bujide çıktıysa ondan dolayı yapıyor olabilir bujilerini ne zaman değiştirdin birde gazlı ise araç 0,8mm lik bujiler var markasını unuttum onlardan kullan orjinal bujisi ile motor biraz tekliyor. Dispiratör buji kabloların bağlandığı yerdir bi ucu bujiye diğer ucu dispiratöre girer fakat sökmek biraz karışık buji kablolarını tek tek bağlanan yerleri numaralandırman gerek sonra üst tarafı işaretlemen lazım söktüğünde ters takmaman için
dostum bujileri çekerek çıkarıyım dedim bujilerin üzerinde bir kablo var içi boş galiba kablonun çekince o geldi elime ama buji duruyordu diğerlerinin kablosuda gelmedi zaten bujilerde 123000 de deişmiş arabam gazlı bazen benzinde kullandığımda oluyor distribütör ü ellersem bi daha toparlayamam falan hiç ellemeyim en iyisi peki o bugilerin üzerindeki kablo ne o zaman bir işe yaramıyor galiba
O kablolar olmazsa araç çalışmaz dediğim gibi gazda 0,8mm lik buji kullanırsan iyi olur Dispiratöre dokunma en iyisi gaz ayarına baktır. Benzindeykende sersörler yüzünden oluyor uzun süre benzinde kullanırsan düzelir tabi mikser hava girişini çok kapatmamışsa benim mikser biraz kalındı hava girişini kapatıyordu benzindeyken zorlanıyordu bide fazla yakıyordu ince mikser taktırdım hava girişi biraz arttı şimdi normal yakıyor.
buji alsam ben deiştirebilirmiyimki yerinden söktüm takarken veya sökerken dikkat edilecek bir husus varmıdır
mesela dedim henüz birşey sökmedim bujiyi mesela söktüm sökerken ve takerken dikkat edilmesi gereken birşey varmı yani yok 90 derece yok 30 derece falan yazmış sitelerde normal vida söker gibi sök tak mı yoksa fazla sıkmamak kaydıyla
birde ben nasıl bir buji alacam bujilerin birsürü çeşidi var internetten gördüğüm kadarıyla çok tırnaklı tek tırnaklı falan kafam karıştı bizim araçlar için olan bujilerin numarası falan varmı neye göre isteyecem alırken
bir soru daha hava filtresini alırken ondada numara falanmı var yoksa modele göremi alınıyor
hava filtresi ve bujilerden sonra teklemeyi keser umarım
birde carbonclean falan gibi birşeyler okudum bu nerede yaptırılıyor cok pahalı birşeymidir sizce
cok soru soruyorum ama aracın komple bakımını yaptırsam yağıydı vs neler yapılıyorsa ortalama olarak ne tutar sizce
Bujileri takarken diş atlatmamaya dikkat etmelisin fazlada sıkı olmayacak çatlatırsın sonu 155 olan bujilerden alman lazım. hava filitresi 19 ların ki oluyor ondan alıp değiştirebilirsin.
Carbon olayınıda servise sordum daha çok yakmaya başlarmış tabi karar senin
Yağ değiştirme yektili serviste 100 ytl yağ yağfilitresi dışarda yaptırırsan daha ucuzada olabilir.
otomatik clio 1 kullanan arkadaşlar araçları hakkında bilgi verebilirmisiniz. yakıt sarfiyatını çok etkiliyormu, kaç ileri vites var otomatiklerde? sorun çıkarıyormu vb...
nexsus linke bi bakarmısın bu buji olursa akşam alacam iş çıkışı birde buna 16 mm lik buji anahtarı alacam
Evet doğru buji bunu alacaksın. 10 bin km yapmışsın bence komple değiştir çoğu yerde yağ alana değiştirme bedava 3,5 litre yağ kapasitesi var.
nexsus dostum dün yağ değişimi için gittim yağcı araç lpg li illa 20w50 yağ koyulur diye ısrar etti bende tereddütte kaldım değiştirmedim ben 10w40 koy diyorum o 20w50 olur diyor ısrarla ne diyorsun bu konuya
birde 3 lt yağın yanında birşey daha verecekti bana yarım lt yağ gibi birşeydi neyse artık yağ 20 küsür ytl o 8 ytl idi neydiki bana bundanda koy dediği yağ filtresinimi temizliyor dedi öyle birşey dedi galiba
Orjinali neyse onu koy lpg felan alakası yok ben 2 kere orjinal yağ değiştirdim. Katkı maddesi gibi bişe heralde zaten 5000km kalmış filitreyi değiştirmene değişik maddeler koydurma bujileri naptın halledebildinmi.
orjinali 10w40 doğru deilmi birde yağların açıkları varmış daha ucuza satılıyordu arada bir fark varmı açık yağ ile diğer yağlar arasında bujileri hallettim
bujileri takarken birşey dikkatimi çekti hava filtresine radyatör tarafından bir kol kalınlığında hortum geliyor içinden hava geçen hortum bilirsin benim hortum aşağıdaki bağlantı noktasından eskimiş ve kopmuş dikkatimi çekince hortumu hafifçe çektim hortumu iyice çeksem elime gelecek yani o derece hortumun bağlı olduğu boru gibi şey görünüyor bakınca yarım parmak kadar açıklık olmuş eskiyince acaba diyorum ordan sıcak hava giriyorda ondan mı tekliyor aklıma o geldi etrafını bantla kapatıyım diyorum ama sonra bantın eriyip arabaya zarar vermesinden korktum yanar falanda orda motor alev alır sonra diye sıcak hava girerse karbüratöre bir fark olurmu gidiş açısından
Bu araçlara 10w40 15w40 5w30 oluyor tamir dvd sindede öyle yazıyor fakat 10w40 olması iyi olur.
Sıcak hava hortumu motor soğukken ordan sıcak hava çekiyor rolantide daha iyi çalışsın diye ısındıktan sonra hortumların bağlandığı yerde sıcak hava alan kısmını kapatıyor soğuk hava tarafını açıyor motor sıcakken kontrol edersin soğuk hava hortumunun girdiği yerde kapakcık kapalımı kalıyor parmağınla kontrol edebilirsin resimde görünen yer