slm merhaba sizlerin arasına bende katıldım 1998 1,4 automatic clio 1 aracım var
mrb aramıza hoşgeldiniz.
hoş bulduk arkadasım tşk ederim
Arkadaşlar benim lastikler bitmiş sizlerin araçlarınızda ne ebat lastikler takılı 175-70-13 taktıracağım da üstünde 155-80-13 var. Lastik hesaplama programı ile ebatlar tam oturuyor sadece %0,7 fark oluyor.
selam. benimkinde sanki 155-70-13 var zannediyorum. eve lastiklerde çok ince ve küçük görünüyor biraz arabanın tipini bozuyor ama bu şekildede daha ekonomik olduğunu söylüyolar yakıt sarfiyatı açısından.
Ekonomik diyorlar ama ben 185-55-15 lastiklerle denedim aynı km yi yapıyor hiç bir fark yok tabi bu lastikler dönüşlerde sürtme yapıyor O yüzden eski lastikleri taktım fakat bunlarda bozulmuş.
öyle bir genel kanı da vardır ya, lastikler büyüdüçe sürtünme artar ve yakıt sarfiyatı da artar diye... artık çok anlamıyorum o işlerden. aslında orjinal ebatlar bence aracıda olduğundan zayıf gösteriyor karizmayı çizdiriyor ama. biraz geniş olsalar araba biraz daha yere yakın duruyo hissi verir gibi gewliyo bana o arkadaki yükseklikde biraz körelmiş olur diye düşünüyorum. nexusslord sendeki araç lpg liydi değilmi. ne marka, uzun yolda ne yakıyo, lpg kiti problem çıkarıyormu. haftasonu yıllık izne ayrılıyorum tokat kastamonu bayağı bi yol yapacam keşke şimdiye kadar taktırsamıydım tüpü. gerçi o zamanda bagajda yer kalmayacak. bizim sıpacığın arabasını zor sığdırıyorum zaten bagaja : )))
Evet lastikler çok ince virajlarda sanki savuracakmış hissi veriyor en iyisi değiştirmek. Atiker marka takılı hiç bir sorun çıkarmadı şimdiye kadar 25 bin km yaptım tık yok uzun yolda ful yüklü 90km hız ile gidince 128 kuruş yakıyor 140-160km hız arası gidince 150 kuruş yakıyor. Eğerki aracı sürekli kullanıyorsan taktırman senin yararına 40 litrelik tank koydurursun sağ tarafa takıyorlar fazla bagajı kapatmıyor İstepne yerine de taktırabilirsin fakat köy yollarında kullanacaksan sakıncalı altını vurur bişe olur.
şafak senin araba tek nokta enjeksiyonlumu. bende yeni lpg taktırdım zavoli tek nokta enjeksiyon çalışmada nasıl bir problem varmı
Evet tek nokta enjeksiyon çalışmada bir sorun yok sadece yüksek suratta boşa attığımda araç stop ediyor oda gaz ayarının kısık olmasından dolayı gaz ayarını açtığımda stop etmiyor. Sizin araçta sorun varmı.
şimdilik bir problem yok gayet iyi ama daha yeni taktırdım ilerleyen zamanlarda kendini gösterir.gelçei 2 yıl 100000 km garantili.ama benim araç otomatik vites.msn varmı versem benim msn kayıt edermisin.
X-SSD-X@hotmail.com şu an açık değil akşama açık olur.
ok ekliyorum tşk ederim.
selam dostlar
benim arabanın tüpünde kaçak vardı hani şu tüpün üstünde barın olduğu zımbırtı varya onun içindeki vida yerlerinden alyan anahtarıyla sıktım ama sıktıkça daha cok kacırmaya baslıyordu neyse bende ne olur ne olmaz diye arabayı çalıştırdım ve içindeki gaz bitene kadar kontrollü olarak gaza bastım yanlız bir ara 4500 5000 devirlerde arabayı uzun süre çalıştırdım içinde bende vardım sıcak olduğu için klimayıda açtım bi ara dalmıştım neyse bir baktım motor kapağı açıktı motordan soğutma suyunun kabının ağız kısmından buhar ve su fışkırıyor tabi hemen stop ettim arabayı stop etmeden öncede hararet göstergesine baktım göstergenin sona gelmesine bir iki çizik kalmıştı daha sonra arabayı soğuttum neyse şimdi arabayı çalıştırıyorum ama akü lambası sönmüyor ancak biraz çalıştırdım biraz sürdüm herhangi bir sorun çarpmadı gözüme gidişinde falan bu akü lambası neden yanıyor sizce
birde bu araçlarda polen filtresi varmı benim klimayı yaptırdım gaz da bastırdım ancak sanki az soğutuyormuş gibi geldi bana
gncl
Sarj dinamosunda sorun var kablolarını kayışını kontrol ettir. Durduğun yerde uzun süre 5000 devirde çalıştırdığın için hararet yapmış göstergedeki kırmızı ışık yandımı inşallah contalara bişe olmamıştır. Tüpteki kaçağıda biran önce yaptır şamandırada sorun var heralde benimki borudan kaçırıyordu idareten bantlamıştım sonra sıktırdım düzeldi. Polen filitresini hiç görmedim klimalılarda belki olabilir.
konjektördendir dedi tamirci sonra konjektörü değiştirdi ama sorun hallolmadı baktı etti falan işin içinden çıkamadı dinamoyu komple sökmek lazım falan demeye başladı ben burda sökemem diye kıvırıyor tabi bir yandanda. dar falan olduğu için motorun bazı parçalarını sökmem lazım diyor dinamoya ulaşmak için neyse velhasıl kelam yapamadı yola devam ettim ve yolda kaldım vurdura vurdura gittim akü şarj etmiyo şimdi çalışınca araba dinamo yanmış olabilir falan dedi tamirci ama adam tam paçoz sanayici birşeyden anladığı yok sök tak anca kablolarında kayısında bir problem yok olsa o tamirci en azından onu bilirdi diye düşünüyorum
birde bana abi elle bak sende bozuk olduğunu anlarsın demesi yokmu dinamonun elledim anlamadım dedim bana verdiği cevap: dinamo çok sıcak abi baksana dinamo böyle ısınmaz gülermisin ağlarmısın
tamirci süpermiş dinamo ısınmıyacakmıymış motorun o bölgesinde ne olursa ısınır :) işte bu sebeplerden dolayı sanayide parça değişimlerinde gidiyorum yoksa arıza için gitsem yandım altından girip üstünden çıkarlar kömürlerdende olabilir ama en iyisi yetkili servise git sorunu hallettir.
beyler bugün arabayı takviye ile çalıştırdım araba aküyü gene şarj etmiyor tabiki neyse sadete geliyim bugün arabanın şarj dinamosundan çok hafif sigara dumanından daha az miktarda duman çıktığını ve yanık kokusu geldiğini gördüm araç çalışırken galiba dinamo yandı gibime geliyor dinamoyu sardırmak ne kadar tutar bir fikri olan varmı
bu gidişle sanayicilerle akraba olacam az kaldı birde yoldada kalsam yol üzerindeki sanayicilere gitmemeyi öğrendim