Şimdi Ara

Clio 5 1.0 Tce icon + rs line Manuel alıcam sizce mantıklı mı ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
2.582
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekno peder

    Forumda son dönemde bu moda oldu sanırım, sıfır tavsiyesi isteyen insanlara o paraya ikinci el şunu al demek.
    Peki arkadaşın bahsettiği donanımda olan bir aracın donanımlarına sahip C sınıflarının ne kadar olduğu hakkında bir bilginiz var mı?

    En basit örnek olarak, yeni Corolla HB C sınıfı bir araç. Baz donanım olan Dream içerisinde, Flame X-Pack' e göre en az %25 donanım daha az.
    Dream ise full paket B sınıfları ile aynı fiyatta ve full paket B sınıflarında göz ardı edilemeyecek özellikler bulunuyor.

    Eğer hacim sorun olmuyorsa, neden sırf "C" sınıfı diye direterek söze giriyor herkes anlamak mümkün değil.
    Zaten 2020 itibariyle B ve C sınıfları eskiye nazaran çok yakınlaştı. Ön yargıları bir kenara bırakmak lazım.
    Corsa-Astra veya Clio-Megane arasında artık hacim dışında öyle ciddi bir fark yok, full paketler için.


    Buyurun. 170e biter. Ustune 10-20 daha koyarak clio yerine golfe binebilir arkadasimiz. Ayrica golf C segmentinin en pahalilarindan biri. Daha ucuza baska C araclar da bulunabilir.

    6 sene B segment arac kullandim, 3 senedir C segment kullaniyorum. Gecen yillarima uzuluyorum. B segment C segmente falan yaklasmadi bosuna kendinizi avutmayin. Binin deneyin anlayacaksiniz. 2007 golf ile 2020 Clio kiyaslarsaniz tabii ki o zamanin Csiyle simdinin Bsi yakin 13 senede boyutlar buyudu ama C sinifinin boyutu yerinde mi saydi? Kiyaslama yapacaksaniz 2020 B ve C karsilastirin. Ayrica tek olay boyut degil, kalite konfor guvenlik vs vs. bir cok etken var. Fikrinize saygi duyarim ama iki sinifi da uzun yillar deneyimlemis birisi olarak, (ayrica arkadasimda clio bende golf var ikisini de surekli kullaniyorum) arada dunyalar kadar fark oldugunu dusunuyorum

    Donanima gelince, aracim 2016 highline golf. Inanin bluetooth ve park sensoru haricinde hic bir sey elzem degil. Hepsi goz boyama. Yagmur yaginca silecegi kendim acabilirim fari kendim yakabilirim. Tabi olmasi hos ama olmasa da asla aramam. Cruise controlu ayda yilda bir kullanirim tatile giderken baska da kullanmam. Cogu donanim artik goz boyamaktan ibaret.

    Arac alirken:
    1. Guvenlik
    2. Performans ve yakit iliskisi
    3. Konfor ve suspansiyon
    4. Donanim
    5. Hacim

    gelir benim icin. Sadece Guvenlik ve Konfor icin bile C tercih sebebi. Donanim dediginiz sey (bluetooth vs gibi artik temel ihtiyaca donusmus seyler haricinde) sadece ilk alinca kullandiginiz sonra yuzune bile bakmadiginiz goz boyama oyuncaklari, baska bir sey degil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 11 Temmuz 2020; 11:29:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali bey amca

    5000km'deki araci neden renaulta satmislar? Bence bunu da dusunmelisin. Malum, piyasanin da altinda aliyorlar ne olursa olsun. Eskiden para dondurmek icin cok arac birikirse ucuzdan veriyorlardi ama artik o da bitti. Once parayi veriyorsun, 2 ay bekliyorsun sonra arac geliyor.

    Hocam sen bi sor, neden 5000km'deki arac orda diye. Tatmin ederse dusun, ama ben sifira bakardim. Manuel piyasasinda dusus bekliyorum ben ilerleyen senelerde.

    Son olarak gereksiz bir saka yapayim: 100 milyon dolar daha ekle, uzay mekigi al. O fiyata alinmaz o. 🤣
    Adam ilk çıktığında almış sonra 10 lira karla kullanıp satmıştır.
  • Hocam artık manuel istemiyor insanlar.3-5 sene sonra otomatiğe göre çok çok daha az değer kazanır onu bilerek alınır
  • Manuel isterseniz Seat Leon var 160.000 TL fiyatlı. Yeni bir versiyon geldi Visio diye. O da 173.000 TL çok fazlasıyla tatmin eder. RS pakete o kadar para bayılacağınıza güvenlik donanımlarından yana insiyatif kullanın bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308

    30-40bin km de temiz bi C sinifi arac al o paraya. B sinifi sur sonra C ye bin, B sinifi bisiklet gibi gelir guvenlik konfor saglamlik acisindan. Varsin biraz yol yapmis olsun. Tum araclarimi ikinci el aldim hep 30bin km civari cok sukur hic birinin sifirdan farki yoktu
    Sıfırdan nasıl farkı olmuyor ikinci el aracın :) bu sıfır almadım, ikinci el aldım içimi rahatlatayım sözleri mi acaba ? Sıfır arabaya ilk sen biniyorsun, sıfırdan beri sende oluyor. Sıfırla ikinci el arasında tabiki fark var. 30 bin km boyunca adam çukura mı girdi, arabayı fırça ile mi yıkattı hiç belli değil. Sıfır her zaman iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Teknode

    Sıfırdan nasıl farkı olmuyor ikinci el aracın :) bu sıfır almadım, ikinci el aldım içimi rahatlatayım sözleri mi acaba ? Sıfır arabaya ilk sen biniyorsun, sıfırdan beri sende oluyor. Sıfırla ikinci el arasında tabiki fark var. 30 bin km boyunca adam çukura mı girdi, arabayı fırça ile mi yıkattı hiç belli değil. Sıfır her zaman iyidir.

    Alıntıları Göster
    Hocam temiz binildikten sonra 30 bin kmdeki aracla sifirin farki cok olmaz. Alirken baktiracaksiniz suspansiyon motor vs. Anlamayan adam kaziklanir, tabii ki sifir tercih etsin ama anlayan icin guzel oluyor.

    Sifir alamadim icimi rahatlatiyorum gibi bir durum yok. Sifir B segmenti alacagima, az kullanilmis daha ust bir arac alirim. Tercih meselesi bu tamamen. Gidip 20 bine sahin almiyoruz sonucta. 200 bin ediyor suanki aracim, takdir edersiniz ki sifir bir cok arac alinabiliyor.

    Babam da sizin gibi dusunur, anlamaz ikinci elden. Ayni fiyata araclar aliriz ama benimkiler hem donanim hem sinif olarak hep yukarida olur, onunki ise sadece “sifir” olur. Tercih meselesi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308



    Buyurun. 170e biter. Ustune 10-20 daha koyarak clio yerine golfe binebilir arkadasimiz. Ayrica golf C segmentinin en pahalilarindan biri. Daha ucuza baska C araclar da bulunabilir.

    6 sene B segment arac kullandim, 3 senedir C segment kullaniyorum. Gecen yillarima uzuluyorum. B segment C segmente falan yaklasmadi bosuna kendinizi avutmayin. Binin deneyin anlayacaksiniz. 2007 golf ile 2020 Clio kiyaslarsaniz tabii ki o zamanin Csiyle simdinin Bsi yakin 13 senede boyutlar buyudu ama C sinifinin boyutu yerinde mi saydi? Kiyaslama yapacaksaniz 2020 B ve C karsilastirin. Ayrica tek olay boyut degil, kalite konfor guvenlik vs vs. bir cok etken var. Fikrinize saygi duyarim ama iki sinifi da uzun yillar deneyimlemis birisi olarak, (ayrica arkadasimda clio bende golf var ikisini de surekli kullaniyorum) arada dunyalar kadar fark oldugunu dusunuyorum

    Donanima gelince, aracim 2016 highline golf. Inanin bluetooth ve park sensoru haricinde hic bir sey elzem degil. Hepsi goz boyama. Yagmur yaginca silecegi kendim acabilirim fari kendim yakabilirim. Tabi olmasi hos ama olmasa da asla aramam. Cruise controlu ayda yilda bir kullanirim tatile giderken baska da kullanmam. Cogu donanim artik goz boyamaktan ibaret.

    Arac alirken:
    1. Guvenlik
    2. Performans ve yakit iliskisi
    3. Konfor ve suspansiyon
    4. Donanim
    5. Hacim

    gelir benim icin. Sadece Guvenlik ve Konfor icin bile C tercih sebebi. Donanim dediginiz sey (bluetooth vs gibi artik temel ihtiyaca donusmus seyler haricinde) sadece ilk alinca kullandiginiz sonra yuzune bile bakmadiginiz goz boyama oyuncaklari, baska bir sey degil.

    Alıntıları Göster
    Kusura bakmayın, mesajın devamını okudukça bilgilendirmeden ziyade önyargılı savunma durumuna geçtiğinizi görüyorum.
    Aynı zamanda benzer mesajlarda sürekli Golf ve C sınıfı övme sendromu oluşmuş.

    Ben yeni B sınıfı araçlardaki tam donanımlı modellerin içeriklerinden bahsettim. Siz bana bluetooth'dan bahsediyorsunuz.
    Onu Çin malı arabalar da koyuyor artık.

    Kör nokta takip sistemi, sürücu yorgunluk tespit sistemi, led farlar, çarpışma ikazları, cruise control sistemleri, perde hava yastıkları, cam tavanlar, yaya tespit sistemi, ambiyans aydınlatma gibi özellikler artık B sınıfındaki full donanımlı araçlarda sunuluyor.

    Bakın sizin gibi Golf diyerek marka ismi vermiyorum, genel konuşuyorum. Çünkü ben herhangi bir markanın fanboyu değilim, F/P bakarım.
    Aynı zamanda bu araçlar da EuroNCAP testlerine giriyor, kafadan C sınıfı daha güvenli diyerek bir tez sunmanız mümkün değil.

    Hacim haricinde yukarıda yazdığınız 4 özelliği herhangi bir markanın B full ve C boş donanımları arasında sayısal olarak karşılaştırın, burada insanlar da görsün. Türkiye'deki bu Golf hastalığı yüzünden bu markanın sahip olduğu grup elinde kalan tüm eski donanımları Türkiye'ye yolluyor, kimse de sesini çıkarmıyor.




  • tekno peder T kullanıcısına yanıt
    Golf kendi aracim oldugu icin ornek verdim. Ailemizde corolla, leon, passat gibi araclar da var. Buradan fanboylugu nasil cikardiniz anlamak guc.

    Sasi saglamligi, rijitlik, vs biraz bunlari da arastirin. Yurtdisinda buyuk araclarin tercih edilme sebebi hava atmak degil, guvenlik ve konfor.

    Dedigim gibi donanim zerre umrumda degil, siz fanboylukla suclasaniz da ben sizin dusuncenize saygi duyarim lakin C sinifi arac alabildigim hic bir durumda B sinifi araca yonelmem. B sinifi araclar daha dusuk maliyetle sehirici kullanimi icin uretilen araclardir. Gerek aracin platformu, gerek malzeme ve kaporta saglamligi olsun hic bir zaman C sinifi araci seviyesinde olamaz. Ne kadar ekmek o kadar kofte. Bunlarin hepsi ekstra uretim maliyeti demek. Uzun yolda ve allah korusun bir kaza aninda bu dedigimi hatirlarsiniz. Umarim anlamak nasip olmak tabii ki. Allah kazasiz belasiz surusler nasip etsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gitarist308 -- 11 Temmuz 2020; 13:52:41 >
  • 4-5 ay önce aldım turuncu rs line otomatik 1.0 icon 142500 e ne olmuş piyasaya ya
  • Otomatik araç almanızı tavsiye ederim o paralara alt paket olsun ama otomatik olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308

    Hocam temiz binildikten sonra 30 bin kmdeki aracla sifirin farki cok olmaz. Alirken baktiracaksiniz suspansiyon motor vs. Anlamayan adam kaziklanir, tabii ki sifir tercih etsin ama anlayan icin guzel oluyor.

    Sifir alamadim icimi rahatlatiyorum gibi bir durum yok. Sifir B segmenti alacagima, az kullanilmis daha ust bir arac alirim. Tercih meselesi bu tamamen. Gidip 20 bine sahin almiyoruz sonucta. 200 bin ediyor suanki aracim, takdir edersiniz ki sifir bir cok arac alinabiliyor.

    Babam da sizin gibi dusunur, anlamaz ikinci elden. Ayni fiyata araclar aliriz ama benimkiler hem donanim hem sinif olarak hep yukarida olur, onunki ise sadece “sifir” olur. Tercih meselesi.

    Alıntıları Göster
    Yok hocam yanlış anlama :) art niyetle yazmadım. Benim ikinci el araç içime sinmiyor, sebebi bu başka bir şey değil. Saygı duyuyorum düşüncene.




  • Ben de elimdeki Clio 4 dCi 2014 model Aracımı satıp yeni model alayım diyordum ama bu fiyatlar da ne böyle. Aracım daha 100 bin km de ve temiz kullandım sıfır sorun. İyisi mi bakımını yaptırıp kullanmaya devam edeyim. Mis gibi yakıtı adeta koklayan arabayı satıp alınacak araba yok piyasada
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.