Şimdi Ara

clio II hb symbolden neden daha farklı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.956
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ilk arabam 2003 symbol dü aynı model hb ikinci arabam.ancak symbolden inip hb bindiğimde kendimi üst sınıf bir araçta hissettim. her şeyi bir yana symbol 950 kg iken aynı morora sahip 2003 hb neden 1050 kg. ölçüler aynı süspansiyon aynı lastik aynı yol tutuş frenleme mesafesi neden daha iyi. sonuçta aynı parçalara aynı ölçülere sahip iki araç bu kadar fark olurmu saygılarımla.



  • bildiğim kadarıyla symbol yerli,hb clio ithal (standardı yüksek)
    sebebi bu heralde
  • tek cvap malzemeden çalıyorlar i.........neler
  • yerli araç alın diye bas bas bağırırlar ama Türk insanınada maalesef böyle araçları layık görürler?
    eski aracım renoydu sattım ve bir daha reno almam dedim. simdi başka marka aracı yaklasık 3 yıldır kullanıyorum ne sorun var ne bisey.
    avrupa renolarda cok guzelmıs. lagunalar için hb cliolar için hep güzel seyler duyuyorum. ama yerlilerden nedense hep sıkayet edılıyor.
    eğer simdiki aracımı satıp reno almaya karar verırsem mutlaka fransız yapımı alırım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    tek cvap malzemeden çalıyorlar i.........neler


    puhahaha
  • Clio HB Türk piyasasına girdiği yıllarda yüksek fiyatı ve bagajı olmadığı için istenilen satış rakamlarına ulaşamadı.Renault Türk piyasasında artık Brodway'ın üretimini durdurmak istiyordu.Ama Clio HB Türk tüketicisi için uygun değildi.Bunun üzerine Türkiyede Renault mühendisleri Clio HB 'ebir bagaj eklediler.Stop lambaları tasarladılar.yüksek fiyattan kurtulmak için daha kalitesiz parça ve kalıplar kullandılar.Hiç bir zaman teknolojik bir donanımı standart olmadı opsiyonel olarak yüksek fiyata satıldı
    Ama reneult ülkemizzde istediği satiş rakamlarına ulaştı.
    Benzin fiyatlarının yükseldiği dönemde Symbol'e dizel motor eklediler ve piyasayı kalbinden vurdular.
    Bugün satılan sıfrı km Clio symbollerde benim kullandığım 2005 model Clio HB'in ön göğüs parçalarının kalıplarını kullanmışlar.Ama kalitesi çok düşük.Symbol yerden çok yüksek eklenen bagaj airodinamiğini bozdu ve araç yüksek hızlarda çabucak savruluyor.
    Ben bugün hiç bir viraja korkarak girmiyorum.
    Araçın parça kaliteside gerçekten güzel.
    Clio HB 1,2 16v motor 75bg güç üretiyor ve gaz teli elektronik.Tepkiler çok hızlı ve net.Ama symbolDe böyle değil.1,4motor 75bg güç üretiyor.Gaz telli.Eksik olan yani bagaj yok onuda aramıyorum.
    İki araç parçaları benzer olsada kaliteleri ve kullanılan teknolajileri çok farklı.




  • Şöyle örnek vermek istiyorum.

    2004 yılında imzamdaki araca arkadan Ankara Kızılay trafiğinde yolcu dolu, körüksüz İkarus otobüs girdi. Otobüsün hızı yaklaşık 30-40 km idi. tamponun altındaki sac biraz eğildi, bagaj kapağı yamuldu, camı patladı, sağ arka çamurluk eğildi ve sağ arka lamba kırıldı. Ama arka koltuklara, benzin deposuna, şasiye hiç bir zarar gelmedi.

    2005 yılında ramazan trafiğinde akrabam teybi kurcalayım diye önündeki araç kalktı sanıp(aslında kalkmış ama önüne yaya fırlayıp aniden durmuş) arkadan, 2002 model Fabia ile çarptı. Çarptığı araç da 2004-2005 model makyajlı symbol idi. Symbolun bagajı vs doluydu. Fabia da kalkış hızıyla 7-12 km saat civarı ile arkadan vurdu. Sonuç: Symbolün bagaj kapağı kırıldı(kırıldı derken akordiyon gibi oldu) sağ ve sol arka çamurluklar eğildi, tamponu düştü ve sacı büyük miktarda eğildi. HB ile aradaki kalite farkını düşünün. (bu fabia da youtube da görmüşsünüzdür, ferrariyle kapışan skoda fabia)

    Aynı zamanda bir de şu var. Clio HB ler tam şasi üretiliyor(tavana giden tavanda devam eden çelik barlar var) ama clio symbol reno9 gibi yarım şasi. Üst taraf sadece teneke.

    Symbol tipi dışında benim için hiç clio olmadı, dandik bir araba sadece.

    Ayrıca arkadaş bahsetmiş symbolde 1.4 75 bg lik motor var diye. O motor 98 yılında çıktı, ve benim aracımda var. düşünün benimkine 7 clio 2 ye de 9 yıl olmuş hala aynı motoru takıyorlar. ki bu motor 1.4 megane 1, reno9 un sonları ve reno 19 ve kangoo da kullanıldı.




  • bariz kalite farkı var..abimdede geçen seneye kadar 2001 megane authantique hb vardı..
    durum aynı..arkadaştaki aynı kasa sedanı ile karşılaştırdığımızda oturaklılığından tutunda,
    konsol,koltuklar,kapı içi döşemeler gibi,üretim ve montaj yerinden kaynaklanan farklılıkları mevcut..
  • Euroncap çarpışma testlerine bakın 4 yıldızı var.
    Daha ne olabilir ki.
    Symbol'mu Euroncap'da yok bile...
  • Euroncap te megane 2 sedan da yok.ARkadaşlar bilgi vermiş ama açıklayalım
    1-Symbolde kullanılan konsol 98-2001 arası ülkemize gelen clio hb konsolu.Şu an satılanda ise clio 3 öncesi clio hb konsolu var.
    Fakat clio hb deki konsol yumuşak aynı clio 3 dynamic teki gibi ama symboldeki yeni konsol sert plastikten aynı clio 3 auth.Express gibi.
    Ama yinede symbolün konsolu ilk konsolundan iyi.Birde hb lerde gösterge çerçevesi var devir ve hız da ,symbol de çerçeve yok
    2-Süspansiyon.Clio hb yere yakın ve yürür aksam asfalt ağırlıklı.Fakat symbol yük taşımak için ve bozuk yollar için yüksek tasarlanmış.Yani symbol ün bagaj eklentisi onun aerodynamiğini bozmuyor.Ben symbol alsam ilk işim amortisör helezon gurubunu clio hb olanla değiştiririm.Buda maliyet tabii.Symbol alanların kullanım alanlarıyla hb alanların kullanım alanları çok farklı bu yüzden symbol alanlara göre yapılıyor.

    3-Hb frenlemesi daha iyi nedeni frenlerde kullanılan kaliper ve balataların avrupaların daha iyi olması.Birde symbol yüksek ve yol tutuş düşük olduğundan daha kötü fren performansı gösteriyor.

    4-Symbol de aktif gergili kuvvet kontrollü emniyet kemeri yok,elektrik destekli hıza duyarlı direksiyon yok,ABS-EBD yok,AFU(acil fren destek)yok,4 hava yastığı yok,1.2 16v yeni nesil yok,Atermik öncam yok,Kapı içi çelik bar yok,Arka koltuk başlıkları yok,Koltukların parçalı katlanması yok,Ön tampon altı rüzgar kesen parça yok(Gerçi bu parça yerli clio 3 lerde de yok).Bunlar iki aracın standart karşılaştırması ve 2002 den sonra gelen yeni clio hb özellikleri.

    Symbolde olmayanları hb gibi olsun diye alırsanız symbol hb den pahalıya geliyor.Yani 1.4 16v abs li ,klimalı symbol alsanız clio 3 1.2 16v hb den pahalıya geliyor.

    Ama millet alırken abs önemli diil,gergili emniyet kemeri olmasın diyor sonra bu ne biçim araba.Aynı şey fiat içinde geçerli abs li klimalı palio G.Puntodan pahalıya geliyo.
    Yaw kızıyoruz ama arabayı üreten onlar istediği gibi satıyo fransada ki işçi ,parça maliyetini düşün bizdekini düşün adamlar nasıl para kazanıyo hesapedin.
    Bugün symbol ün albe anın değeri klimalı abs li 14-15 dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 20 Temmuz 2007; 17:52:12 >




  • alfa-x kardeş megane II sedanın euro ncap a girmemesinin sebebi tamamen hb ile aynı alt yapıya sahip olmasıdır ve aynı parçalardan üretilirler meganeII sedan bursada üretilir tüm dunyaya satılır hb fransada üretilir ama parçalar aynı bn ikisinide test ettim çünkü halamlarda hb var bizde sedan ve tek fark bizimkinin arkası daha geniş önüde tabiki ve bagajı bayagı büyükbaşka fark yok kesinlikle
  • Sanırım (!) BURSA'da üretilseler bile yurtdışına gidenlerle yerli piyasa sürülen arabalar farklıdır. Fabrikada çalışanlara sormak lazım ))) KIM NE DERSE DESIN AYNI OLDUKLARINA INANMIYORUM !!! CLIO HB 2001, MEGANE II HB ve SIMDIDE LAGUNA . FRANSIZLARI SEVMEM AMA BANA GORE BURADA URETILENLERDEN KALITELILER !!!
  • bnce tamamen kuruntu yapıonuz hiç bir fark yok hb i halamlarda var dıom aynı dıom daa ne diim
  • Ben kıbrıstan yeni geldim.Oradaki araçlar sağdan direksiyonlu genellikle.
    Renault Megan'lar gerçekten çok kaliteli bir içi var.
    Sedan olsun,HB olsun hepsi bariz kalitede
    Türkiyede yaşadığım şehirde Renault ürünlerini tanıtıyordu gittim bir megane bindim
    oda ne bizim kullandığımız siyah poşetlerin pilastiklerinden üretmişler sanki
    şok oldum,her yani işçilik hataları dolu..
    kıbrıstakiler nere türkiyede satılanlar neree
    oradakiler sağdan direksiyon olduğu için tam bilmiyorum ama ingilterede falan üretiliyor olambilir
    Ayrıça hepsi full aksesuar satılıyordu...
  • Bursadaki clio III lerin 100 de 80 i dünyaya bursadan gidiyor şimdi bu arabanın, parça kalitesini azaltıpmı iç piyasaya sunuyorlar yapmayın, aynı kasa aynı malzeme aynı kalıplar. Bir kalıbı değiştirme çok masraflı bir iş. Yapamazlar bursa fabrikasının prestijini bir düşünün ileriye dönük ne planları var adamların bu riske girerlermi.

    Ama sembolü haberlerde geçen kış alt geçitten hızla çıkarken ani frenle yan yay hızla kayarken gördüm uçtu çevresinde döndü karşıya geçti , yol tutuş yok güvenlik yok şunu söylüyorum hep, can insanda bir tane , bir bavul az olsun ama güvenlik tam olsun.
  • RENAULT CLİO 2 HATCBACK 2005 ARKA FAR CAMI AYRI SATILIYORMU ? KOMPLE FAR ALMAYA GEREK KALMADAN SADECE CAMI ALINIYOMU BİLEN ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.