Şimdi Ara

Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
309
Cevap
1
Favori
62.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hrdt_Carlone34

    Peki bir sorum daha olucak 16v deki elektirik kesme olayı(yüksek devirde) 8v e göre daha mı geç oluyor.Ben 2-3 saniye 6500 d/d de beklettim ama elektirik kesmedi 8v in videolarnda bu sürede araç elektirik kesio bu konuda bilgisi olan var mı?


    Sayın Hrdt_Carlone34;
    Clio Symbol 1,4 16V aracınızla foruma hoşgeldiniz. Aynı aracın 2003 model full pakete sahip olan versiyonunu kullanan bir meraklı olarak sorularınıza yanıt vermeye çalışacağım. Aracınızın motoru 1,4 8V motorla aynı bloka sahip olmasına rağmen bazı farklılıkları vardır, bunlar;
    1. 8V üstten tek egzantrike (SOHC) sahipken, 16V üstten çift egzantrike (DOHC) sahiptir.
    2. 16 V emme manifoldu ve emme yolları daha hassas tasarlanarak yakıtın daha verimli yakılması sağlanmıştır.
    3. 16 V motor, çok subaplı motorların düşük devirde cansız olma dezavantajını bulundursa da, 3500 d/d'dan sonra canlanıyor ve ilk 4 viteste 6500 d/d'ya kadar nefesi kesilmiyor. (5 ncü viteste de düz yolda azami 6000 d/d'ya kadar çıkıyor.)
    4. 16 V, 8V'e göre 23 PS daha güçlü ve 14 NM daha torklu..
    5. 16 V'in tork eğrisine bakıldığında "Ters V" şeklinde bir tork eğrisi izlerken, 8V'de 3000-4200 d/d arasında dalgalı bir seyir izlediğini ve "Ters M" şeklinde olduğunu görüyoruz. Bu 16 V'in daha istikararlı ve hassas motor parametrelerine sahip olduğunu gösteriyor.
    6. 16 V'in üst kapak tasarımının farklı olması nedeniyle, egzantrik tasarımı da farklı.. Bu 4yıl/60000 Km'de değişmesi gereken triger kayışı değişim masrafında 8V'e avantaj sağlıyor.
    7. Tüm bu sebeplerle 8V 6000 d/d civarında yakıtı/devir artışını keserken, 16 V yer yer 6750 d/d'ya kadar kesmiyor.
    Şimdilik aklıma gelenler bunlar.. Detaylar için lütfen yazınız. Selamlar..




  • İmzamdaki arabamla düz yolda 180 yaptım ama devir falan kesmedi
  • Benim aracın orijinal jant kapağı.Aracı gören arkadaşlarımda ilk başta çelik jant sanmışlardı.Benimde hoşuma gidiyor.Hatta 16-17" bi çelik jant almadıkça 14" çelik jantla kesinlikle değiştirmem.Teşekkürler


    quote:

    Orjinalden alıntı: ft_fatalrhymer


    quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83

    Arkadaş benim arabanın jant kapağından istiyor galiba.

     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı


     Clio Symbol 1,4 16v Bilgi Paylaşımı


    bence bu kapak güzelmişgerçeğe çok yakın somunları olsa gerçek sanıcaktım





  • quote:

    Orjinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    İmzamdaki arabamla düz yolda 180 yaptım ama devir falan kesmedi


    Devir kesmemesi gerekir, zira aracınız 175/65R 14 lastikle 5 nci vites 1000 d/d'da 33,03 Km/s hız yapar. Eğer aracınızında hız göstergesi hatalı göstermiyorsa ve lastik basınçları fabrika değerinde ise, 180 Km/s hızda aracınız 180/33,03=5449 d/d çevirir. Aracınızda devir kesme yaklaşık 6000 d/d civarında başladığından, yaklaşık 198 Km/s'e kadar devir kesme olmayacaktır. (Bu hıza düz yolda zaten ulaşılamaz, sadece yokuş aşağı ve/veya arkadan alınan rüzgar/km hataları ile mümkün olabilir.)
  • Bilgiler için teşkkürler...Bu 16v motorun bir ilginç yönünüde bu yaz keşif ettim.Araç 2. viteste rampa yukarı 80-90 km yi gördü açıkcası beni çok şaşırttı 16v kullanıcıları buna benzer şeye rastladılar mı hiç?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Premio340 -- 1 Mart 2008; 22:02:31 >
  • Aracınızla fabrika değerlerinde olan lastik basıncıyla 2 nci vites 1000 d/d'da 14,43 Km/s hız yaparsınız. 6500 d/d'da ise yaklaşık 93,79 Km/s'e kadar çıkabilirsiniz. Zaten 16 V motorların en önemli özellikleri bu.. Bu arada forum'da Clio Symbol 1,4 16v'e yönelik başlık olmadığından "Clio Symbol 1,4 16v Sahipleri Buraya" ya dönüştürmeyi teklif ediyorum. Bu sayede bu araç daha geniş kapsamlı tartışılabilir..
  • 16v-8v
    Şehiriçi 10 9,7
    Şehirdışı 5,8 5,7
    Karışık 7,3 7,1

    turbox renault sitesinde 8v-16v symbol yakıt tüketimi karşılaştırmasında 16v görüldüğü gibi daha çok yakıyor,daha az yakması gerekmez mi?Ayrıca 10lt tüketim şehir içi değeriyle symbol 8.8 yakan meganla kıyaslandığında 950 kg lık araba çok yakıyor sayılmaz mı?16v motorun symbol de daha az yakması gerekiyor.SYMBOL SAHİBLERİ BURAYA başlığı daha şık olur bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Pusat-43@hotmail.com

    16v-8v
    Şehiriçi 10 9,7
    Şehirdışı 5,8 5,7
    Karışık 7,3 7,1

    turbox renault sitesinde 8v-16v symbol yakıt tüketimi karşılaştırmasında 16v görüldüğü gibi daha çok yakıyor,daha az yakması gerekmez mi?Ayrıca 10lt tüketim şehir içi değeriyle symbol 8.8 yakan meganla kıyaslandığında 950 kg lık araba çok yakıyor sayılmaz mı?16v motorun symbol de daha az yakması gerekiyor.SYMBOL SAHİBLERİ BURAYA başlığı daha şık olur bence


    Belirttiğiniz gibi, 16V şehir içi daha fazla tüketiyor olabilir. Bunun, 16V'in tüm 16V'lerin klasik karakteristiği olan düşük devirlerde hantal kalması ile ilgisi olabilir. Zira şehir içi ağırlıklı olarak düşük devirler kullanılıyor. Her ne kadar şehir içi tüketim fabrika verisi 9,7 lt/100 Km olsa da, ben bu araçta şehir içi dur kalk trafikte bile 8,5 lt/100 Km'yi aşamadım. Pratikte Ankara'da şehir içi kışın 7,5 lt/100 Km, yazın 6,5 lt/100 Km tüketimim var. Ayrıca aracın ağırlığı ruhsatta 950 kg görünse de, aracın evraklarından ağırlığının 1055 Kg olduğu görülüyor. (Araç 2003 Symbol Full Paket) Bu farkın, Renault'un klimasız ve aksesuarsız baz versiyonun ağırlığını siteye koymasından ve ilgili makamlara deklere etmesinden kaynaklandığını değerlendiriyorum. Diğer yandan açılan konu başlığının sizin belirttiğiniz şekilde de olabileceğini düşünüyorum. Konuyu açan arkadaşımız, teklifi değerlendirirse uygun olacaktır. Selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbox -- 2 Mart 2008; 14:08:51 >




  • Bence SYMBOL SAHİPLERİ BURAYA olsa daha iyi olur.Bir arkadaş el atsa
  • Clio symbolle ilgli başlık bulunduğundan diğer 8v ve dCi li clio symbolcü arkadaşları dışlamamak adına ya da böyle bir yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için başlığın adı clio symbol 1,4 16v bilgi paylaşımı olarak değiştirilmiştir..Herkesin bilgisini bekliyoruz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Premio340 -- 2 Mart 2008; 22:37:17 >
  • Ayrıca bu başlıkta 8v ile 16v motoru her yönden karşılaştıralım....Ayrıca 16v nin yıllara göre versiyonlarını opsiyonlarını yazalım şimdiden paylaşım için teşkkürler...
  • Arkadşların katkılarını bekliyoruz..
  • turbox bilgilerini paylaştığın için teşekkürler,yalnız symbol 16v fabrika verilerinde 10lt olarak verilmiş,benim alıntımda da görüldüğü ğibi sen cevaplarken 9.7 yazmışsın neyse 10lt tüketim değeri fazla.Bende bu kadar yakmaması gerektiğini düşünüyorum.Senin yazdığın şehir içi değerleri mükemmel.Aracın ruhsatta yazandan fazla olabileceği kg olarak bana ilginç geldi,doğruda olabilir.Ayrıca başlık bence iyi olmadı.Çünkü 8v ve dizel symbol sahibi arkadaşlara haksızlık oluyor.En güzeli "SYMBOL BİLGİ PAYLAŞIMI" olsun.
  • Symbol - Teknik Özellikler

    16v 8v
    MOTOR
    Silindir Hacmi (cm3) 1390 1390
    Silindir Sayısı 4 4
    Supap Sayısı 16 8
    Maksimum Güç kw (bg.) 72(98) 55(75)
    Maksimum Tork Nm CEE 127 114
    Maksimum Güç Devri (dev/dak.) 6000 5500
    Yakıt Tipi Kurşunsuz Süper Kurşunsuz Süper
    Maksimum Tork Devri (dev/dak.) 3750 4250
    Enjeksiyon Tipi Çok Noktalı Çok Noktalı
    GÜÇLER
    Maksimum Hız (km/s) 186 170
    0-100 km/h (s) 11,2 12,5
    TÜKETİMLER 93/116 NO.LU AET NORMLARI LT/100KM
    Şehiriçi 10 9,7
    Şehirdışı 5,8 5,7
    Karışık 7,3 7,1
    ÖLÇÜ VE KAPASİTELER
    Yakıt Deposu (lt) 50 50


    16v-8v teknik veriler karşılaştırılması




  • Clio Symbol adı altında başlık mevcut bulunduğundan 1,4 16v e ayrı başlık açtım ayrıca diğer arkadaşlarında katılması için başlığın adı 1,4 16v bilgi paylaşımı dedim...
  • Peki 8v ve 16v kullanan varmı içimizde sürücü olarak aradaki fark için ne dersiniz.
  • Otomotiv’de, bu yılın yeni model için ilk yatırım haberi Oyak Renault’dan geldi.

    Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, Clio Grand Tour’dan sonra 2008’in ikinci yarısında yeni bir modelin daha üretimine başlayacakları müjdesini verdi. Bursa’daki fabrikada üretilecek olan yeni model, 2007’de Türkiye’nin en çok satılan otomobili unvanını kazanan Symbol’ün yeni nesli olacak.
    GÜVENİN GÖSTERGESİ: Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, 2007’nin üretim, ihracat ve yatırımda rekorlar kırdıkları bir yıl olduğunu belirterek, "2008’de ise üretimimizi yüzde 20’lik artışla 320 bin adete çıkaracağız. Büyük bir çoğunlu dizel motor için olmak üzere 200 milyon dolarlık yeni yatırım yapacağız. Ayrıca Clio Grand Tour’dan sonra 2008’in ikinci yarısında yeni bir modelin daha üretimine başlayacağız" dedi. Renault Grubu’nun yatırıma devam etmesinin Türkiye’ye duyulan güvenin kanıtı olduğunu söyleyen Gabillet, "Başkan Carlos Ghosn’un söylediği gibi Türkiye, Renault için stratejik bir ülke" dedi.

    YENİ NESİL SYMBOL: Bursa’daki fabrikada üretilecek olan yeni model, 2007’de Türkiye’nin en çok satılan otomobili unvanını kazanan Symbol’ün yeni nesli olacak. Bursa’da üretilen Smybol’ün 23 bin 229 adetle 2007’de Türkiye’nin en çok satan otomobili olarak büyük bir başarıya imza attığını belirten Gabillet, "Ömrünü bu kadar doldurmasına rağmen bu yıl Symbol’in Megane Sedan’ı satış adeti olarak geçmesi inanılmaz bir başarı. Yeni üretim projesinin temelini bu gerçek oluşturacak. Üretilecek yeni dizel motor da bu projeyle paralel kullanılacak" diye konuştu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hrdt_Carlone34

    Clio Symbol adı altında başlık mevcut bulunduğundan 1,4 16v e ayrı başlık açtım ayrıca diğer arkadaşlarında katılması için başlığın adı 1,4 16v bilgi paylaşımı dedim...

    Dostum clio symbol başlığı eskiden vardı,o önceki sayfalarda kaldı.Böyle olunca tek model üzerinde gibi oldu.8v olanlarda sıkıntı olmasın,sen bilirsin.SYMBOL BİLGİ PAYLAŞIMI En güzeli bu bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hrdt_Carlone34

    Peki 8v ve 16v kullanan varmı içimizde sürücü olarak aradaki fark için ne dersiniz.


    Ben 16V kullanıyorum. 8 V'e sahip arkadaşlarımın araçlarını da kullandım. 16 V 3500 d/d'a kadar çok etkili değil.. Ancak 3500 d/d'ı aşınca 8 V ile 16 V arasındaki fark ortaya çıkmaya başlıyor. Özellikle 130 Km/s'ten sonra 16 V, 8 V'e epey bir fark atıyor. 16 V'te 175 Km/s'e kadar hızlanma aralıksız devam ediyor, bu hızdan sonra 190 Km/s'e yavaş yavaş hızlanıyor. (Koşullar düz yol ve rüzgarsız ortamda..) 8 V'te 150 Km/s'e kadar sorunsuz hızlanma sağlanırken, bu hızdan sonra hızlanma yavaşlıyor. Ancak 8 V'de azami kaç Km/s hıza çıkılabilir bilmiyorum. Bunlara ek olarak 16 V'in motor sesi bir hayli sportif, özellikle yüksek devirlerde araç sürücüyü agresif kullanmaya teşvik ediyor.. Ben, kesinlikle 16 V diyorum, zira aracın performansı yeter. 2003'te aracı "0" km'de alırken 16 V farkı zamanın parası 1000 YTL fark ödemiştim, iyi ki de ödemişim diyorum.. Ancak 8 V'de hiç kötü değil, rahatlıkla tercih edilebilir. Bu tamamen araçtan ne beklediğinize bağlı..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.