Merhaba, aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın. Foruma uzun zamandır girmiyordum, öylesine bir bakayım dediğimde bu konunun denk gelmesi iyi oldu, ben de geçtiğimiz yıl Temmuz ayında 2022 model Veloce aldım. Araç 2022 Aralık çıkışlı, aldığımda 9500km'de idi şu anda 26.000'i geçti. Ben de birebir aynı izlenimlere sahibim, benzer sorunları yaşıyormuşuz. Cam tavan kesinlikle bu aracın en can sıkan yeri, bazen insan keşke olmasaydı diyor. Aracı aldığım servis (Ataşehir) herhangi bir çözüm üretemedi, iki kere gittim slikon sprey sıkıp gönderiyorlar Dolayısıyla olayla ilgili bir fikirleri olduğunu düşünmüyorum. Başka bir servise giderek (Maslak) sorunu dile getirdiğimde büyük ihtimalle çözeriz diyerek biraz iddialı konuştular ve aracı bir kaç gün bırakmamı istediler. Bakalım bu ay içerisinde randevu ayarlamaya çalışacağız. Pek ümidim yok açıkçası ama bakalım, en azından yaklaşımlarını beğendim. Kaputtaki olay ise trajikomik, sebebi maliyet kısma politikası sonucu kaputun ön kısmındaki fitil belli bir model yılı sonrasında konmamaya başlanmış. Fitilin olmadığı modellerde yüksek hızdaki bu sallantı oluşuyor, eski modellerde bu sorun yok. Kaput ayarı ile bir nebze düzeltmek mümkün, bendekine en son bir ayar yaptılar bariz biçimde azaldı, şu anda rahatsız edici boyutta değil. İşin kötü tarafı bu fitili servisten alıp bizim araçlara takabilsek sorun ortadan tamamen kalkacak ama bizim model yıllarında kaputun uç kısmında fitilin tutturulacağı delikler de iptal olduğundan takamıyoruz :) Belki yapıştırma yolu zorlanabilir ama ne derece sağlıklı olur bilemiyorum. Bunlar dışında keyifli bir araç. Ben de Mercedes kullanıcısı idim, önceki arabam makyajlı kasa W212 E serisi idi, her ne kadar ondaki 360 kamera, bagaj ve iç hacmi arada sırada ben de arıyor olsam da gaza her basışta olumsuzlukları unutuyoruz < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 20 Mayıs 2024; 14:59:46 > |
Cls 350 verdim Alfa Romeo giulia aldım… (11. sayfa)
-
-
Giulia Q4 sistemi için daimi 4 çeker diyemeyiz aslında, araçta performans göstergeleri menüsünde ön ve arka aks güç aktarımı oranını anlık gösteren bir ekran var, açıp izlediğinizde sürüşün %90'ında çekiş gücü tamamen arka aksta, önler boşta oluyor.
Ön aksı sadece ilk kalkışlarda (kalkışın sertliğine göre artan oranlarda) ya da düşük hızlardan yapılan ani hızlanma durumları gibi ihtiyaç duyduğu anlarda kullanıyor.
Ben aracı aldığımda benden önceki sahibi 9500km boyunca yol bilgisayarını sıfırlamamış, 9500km'nin ortalaması 100km'de 10.8 litre idi. Ben o kadar düşüremedim, şehirler arası seyehatlerde normal seyir hızlarında 9-10 litre mümkün oluyor ama karma tüketimde 13-14 litre civarlarında geziniyorum.
-
Gücü daimi döndüren bir aktif transfer kutusu var, kavrama bazlı bir sistem değil.. yani haldex veya gkn gibi değil.
mesela Ferrari FF'deki 4 çeker part-time kavrama bazlı sistemdi.
bu yüzden Q4 sürekli 4 çeker oluyor ama gücü arkadan itiş sürüşünü maksimum düzeyde korumak için öne çok az bir güç aktarıyor.. %10 bile ön güç gitse her daim parazit kayıp var, akslar dönüyor, ön diferansiyel aktif, normalde arkaya gidecek bir kısım güç eriyor.
yine de teoride verimli bir sistem, 159'daki torsen c gibi kan emici bir durumu yok bu kadar tüketimi olmaması lazım aslında aracın ama 4 çekerlerde pek teori ile pratik uymuyor.
-
Gaza ne kadar basarsanız basın, nasıl kullanırsanız kullanın 15lt yi geçmiyor ( yol bilgisayarı okadar gösteriyor çünlü 🤣)
Ben kullandığım bütün arabalarımda şehir dışında daha fazla yakıt tüketirim, hafta içi 8,5-9,5 arasıdır tüketimim, hafta sonuysa 11-12 ler civarında…
Tabi bunda sahil yolunda pek dur-kalk trafiğe girmiyor olmamın etkisi çok yüksek.
Ama kesinlikle tasarruflu, az yakan bir araba değil, bunu söylerken aşırı yakıyor da diyemeyiz, hiç olmazsa yaktığının karşılığını veriyor. 1.0-1.2 motorlar gibi 10lt yakıp yolda sürünmüyor, bastın mı gidiyor… Bence en büyük handikapı tork düşük…
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Doğrudur, dediğiniz gibi tam olarak güç aktarmasa bile ölü bir ağırlık orada bir miktar kayıba neden oluyordur, bilgiler için teşekkürler.
Aslında geçmişteki araçlarıma bakınca bu hacim ve güç için değerlendirildiğinde bence makul denilebilecek bir tüketimi var. En azından yaktığının hakkını bir nebze alıyorsunuz :)
-
Bir keresinde deneme yaptım, depoyu fulledikten sonra dinamik modda sert hızlanmalarla sürdüm, ışıklardan deli kalkışlar vs 270 km'de yakıt lambası yanmıştı. Yol bilgisayarı moral bozmayayım diye 15 litre üstünü göstermiyor ama depoyu tekrar doldurup pompa hesabı yapmıştım 19.7 çıkmıştı, gördüğüm en yüksek tüketim bu. Hunharca basınca haliyle içiyor.
En düşük ise bu yaz Marmaris dönüşünde 120 civarı stabil sürüşle 8.6 oldu.
Bu aralar pek dikkat etmiyorum, arada sırada gazlayarak karma 13 gibi bir tüketim çıkıyor.
Aslında normal bir sürüşle kullanıldığında aracın tüketimi hacmini ve gücünü göz önüne alırsak bence de makul seviyede, söylediğiniz gibi ekonomik değil ama karşılığında ne aldığınıza bakarsanız çok aşırı da diyemiyorsunuz.
Tavan için 28 Mayıs gününe randevu verdiler, aracı servise bırakacağım bir kaç gün kalacak inceleyecekler. Bakalım bir gelişme olacak mı.
-
Yenibosnadaki Erkay kronik diyor geçiyor, Ankarda çözüm bulduğunu iddia edenller var, telefonda görüştürdüm ama Erkay pek oralı olmadı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
cam tavan görüntü olarak her arabaya çok yakışıyor ama VW'den Mercedes'ine, Kia'sından Alfa'sına kadar cam tavanı bozulmayan araba yok. tıkırtı yapıyor, su sızdırıyor. taklalı kaza anında güvenli değil.
-
Benim gibi sigara içenler için çok büyük nimet ama.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ankarada 2 servis var, herhangi bir şeye çözüm bulabileceklerini sanmıyorum. Filtre ve yağı güzel değiştirirler ama :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Allah Allah Çözüm bulduğunu iddia edenler servis mi, yoksa şahıs mı? Eğer servis ise üşenmem Ankara'ya giderim :)
-
Buradan ses kaydı atabiliyor muyuz, yoksa özel mesajla tel no yollayın bana wp den atayım size
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İsteseler o arabayı sıfırdan yaparlar ama uğraşmazlar, hele ki uğraşarak para kazanmak hiç işlerine gelmez
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İstanbul'da Ataşehir Mengerler de bende aynı izlenimi bıraktı, ilk bakıma orada girdim ama cam tavanla ilgili ne zaman gitsem hiçbirşey yapamadılar, yapmadılar. Bir defasında önce getirin teste çıkalım diyerek beni avrupa yakasından ta oraya kadar getirdikten sonra durumu tarif etmiş olmama rağmen "ama yüksek hızlara çıkamayız" diye çark etmeleri de bardağı taşıran son damla oldu.
Geçtiğimiz kış Maslak'taki servisle görüştüm, ilgili arkadaşa çektiğim videoları gönderdim, benzer bir sorunu Dodge Challenger araçta yaşayıp çözdüklerini söyledi. Teste çıkabilmek için havaların düzeldiği bir dönemde aracı bırakmamı istediler, 28 Mayısa randevulaştık. Biraz ümit verdiler açıkçası ama yine de çok beklentiye girmek istemiyorum :)
Aslında başta araçta 220’ye kadar genelde bir şey olmuyordu, kirlendiğinde bazen daha düşük hızda da başlayabiliyordu ama Mengerler bir kurcaladı nasıl bir ayar yaptılarsa daha beter oldu, sonrasında da geçiştirdiler hep. Tam bir dengesizlik söz konusu kimi gün 180’de ötmeye başlıyor kimi gün 210’da başlıyor, sürprizlerle dolu bir süreç. Keşke söylemeseymişim Maslak eski haline getirsin ona da razıyım, sonuçta sürekli 220 gitmiyoruz :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 30 Mayıs 2024; 16:59:34 >
-
Ses 200 den sonra çok belirgin oluyor, kaput da 150 den sonra dans etmeye başlıyor bende
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aracı 28 mayısta bıraktım, bu gün teslim aldım. Sonunda işini ciddiye alan bir servis bulmuş olmanın sevinci var, aracın 1 gün kalması yeterli oldu, adamlar ilk denemede problemi çözdü.
Aracı teslim ettiğimde ses 190’da belirgin şekilde başlayıp 200 üzerinde dayanılmaz bir hal alıyordu, şimdi 239’a kadar çıt çıkmıyor, 240’ta çok belli belirsiz başlıyor ama zaten bu hızda limitöre giriyoruz
Öncesiyle kıyaslanmayacak kadar iyi durumda, arabadan soğuyordum artık sayelerinde kurtuldum, ellerine sağlık. Maslak Master Otomotiv, isminin hakkını verdi adamlar :) Pek bir ümidim yoktu beklentiye de girmemiştim ama Kuzey Marmara otobanında denemeye çıkınca vay be demek ki isteyince yapılabiliyormuş dedim :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 30 Mayıs 2024; 17:8:34 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demek ki yeni servisimiz orası olacak, randevu zamanı sizinle irtibata geçer, gerekli doneleri alırım, onlara direk nokta atışı yaparım. Sizin adınıza çok sevindim. Kaput dalgalanmasından bahsettiniz mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Öncesinde de söylediğim gibi kaput aslında ayarla bayağı düzeliyor, Mengerler Ataşehirde bir ayar yapmışlardı şu anda neredeyse 180-190’a kadar belirgin bir hareket yok bende. Bu hızlarda hafifçe kıpraşmaya başlayıp son hıza yaklaştıkça iyice belirgin hal alıyor.
Bu durumu Maslakta yine de belirttim, kaput alüminyum olduğu için normal, bir sıkıntı olmaz korkmayın dediler :) Ben de pek üstelemedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bence doğru karar, kazasız sürüşler dilerim.
-
Hocam kazasız belasız, iyi günlerde kullanın aracınızı. Eski aracnınız CLS kaç modeldi ? Eskiden bir 159 sahipliği olmuşluğum var ve ondan beridir Alfa'ya dönemedim bir türlü. Ancak şu an bir sonraki aracımı Guilia olarak düşünüyorum, fena kanıma girdi bu makine.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonheart07 -- 14 Haziran 2024; 16:1:3 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X