Şimdi Ara

Club Easytronic (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
328
Cevap
8
Favori
71.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Baskı balata olduğunu sanmam baskıda F hatası verdiğini ilk sizden duydum. Genelde beyindeki sorundan hata veriyordu.


    Baskı balatada da F hatası verir,elektrik hattında bir kopma meydana geldiğinde de aynı hatayı verir.Örneğin akünün kutup başını gevşet F hatası alırsın.


    İlginç
    quote:

    Orijinalden alıntı: farukoza


    Değerli arkadaşlar,

    2 günlük astra 1.3 cdti easytronic kullanıcısıyım. Daha çok yeniyim ama şöyle bir sorun yaşıyorum : Araç çok hızlı bir şekilde vites yükselterek daha 70 km hızda 6.vitese kadar çıkyor. Bu durum performans düşüklüğüne yol açıyor. Bu durum normal midir? Bunu aşmanın yolu var mıdır? Cevap verecek tecrübeli arkadaşlara teşekkür ederim.


    Gaza basışınıza göre vites yükseltiyor. Araç hareket ettikten sonra gaza fazla basın 120 130 larda 5 vitese yeni çıkmışta olabilirsiniz. Gaza ne kadar cimri basarsanız araç o kadar çok vites değiştiriyor ama gaza abanırsanız araçta cömert davranıyor vitesi yüksek devirde değiştiriyor.

    Az basarken 2000 devirde vites değiştiriyorsa çok bastığınızda 4000 5000lerde vites değiştiriyor. Devir kesiciye kadar soktuğumu biliyorum otomatik moddayken.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ünal -- 3 Mayıs 2011; 23:13:15 >




  • Sn. tenekekutu, Sn. Ünal,

    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bunları dikkate alacağım.
  • Benden size altın gibi bir tavsiye.Aracınız sakın kaldırım boyundaki,yada marşpiyel yüksekliğindeki sulardan geçirmeyin..
  • Arkadaşlar,

    Yeni aldığım Corsa 1.2 Easytronic aracı 3 gündür kullanıyorum.

    Dün İstanbul trafiğinde, bi yarım saat kadar "dur kalk şeklinde" gitmek zorunda kaldım.

    Arabadan indiğimde bariz bir balata kokusu vardı. Ekranda herhangi bir uyarı işareti de çıkmadı. Kullanımda bir sıkıntı da yaşamadım.

    Ancak bu koku beni rahatsız etti. Bunu önlemek için ne yapabiliriz? Pratik bilgilere ihtiyacım var.

    Bir de normal modda kullanınca vitesler çok yavaş geçiyor ve araç iyi gaz yemiyor. Ama Spor moda alınca herşey süper, geçişler çok hızlı ve araç da bariz atikleşiyor. Elbette tüketim de o seviyede artıyor. Bu konuda ne düşünüyorsunuz?

    Teşekkürler...
  • Yeni diye öyledir büyük ihtimal.Gaz pedalına yumuşak bir şekilde basarsanız kavrama iyileşir alışırsınız bir süre sonra.Aracı trafik ışığı vs durduğunuz zaman fren pedalına ya tam basın( aracın kendini boşa alır gibi düşünün) ya da vitesi N ye boş konumuna alın.Eğer frene yarım basarsanız sanki debriyaja yarım basmış gibi olur,zaten bunu hissedersiniz,bu da baskı balata ömrünü azaltır.Esaytronik ve benzeri araçlar tam otomatik olmadıkları için bazen manuel bazen otomatik kullanmak gerekli.Zamanla farkına varacaksınız nerede nasıl kullanılacak diye.Örneğin adım adım ama sürekliliği olan trafikte otomatik mod yerine manuel 1.vites veya 2.ye alıp gitmek,sürekli virajı olan yollarda 3.vitese alıp gitme,uzun bir yokuş çıkarken uygun vitese alıp çıkma vs gibi.Burda amaç sürekli aracın vites değiştirdiği yerlerde bunu en aza indirmek.
  • Arkadaşlar Merhaba. 1 hafta evvel 2005 model 1.6 HB ENJOY easytronic 60000 bin km'de araç satın aldım. Çok temizdi 2011 4üncü ay da baskı balata komple değişmiş. Deneyimli arkadaşlara 2 sorum olacak.

    1. Bu araç a LPG taktırmalımıyım. Taktırırısam ne marka önerirsiniz. Ve yakıttan nekadar tasarruf ederim. ?(Takribi)

    2. araç A1 den A2 ye geçerken önünü eyiyor. A3 de daha hızlı A4 ve A5 de artık hissedilmiyor. Yani geç vites atıyor gibi. Bu easytronic lere has bişey mi yoksa bir problem var mı ?

    Bu konunun uzmanı arkadaşlarım beni bilgilendirirlerse çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim. Hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byfafa -- 10 Haziran 2011; 14:17:10 >
  • LPG olarak BRC ya da Landi Renzo öneririm ve kesinlikle taktırın derim.

    A1 ve A2 de yığılma oluyor evet bu vitesi kullanan tüm araçlarda var malesef. Dediğiniz gibi 3. vitesten itibaren hissedilmemeye başlıyor. Alıştıkça vites değişim devrinde gazdan ayağınızı çekip tekrar basmak yığılmayı azaltıyor.

    Hayırlı olsun.
  • Ünal bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Son bir sorum daha olacak. Aracı kalibre ettirmek ne demek?

    ettirmelimiyim. Bir ücreti var mıdır.

    Teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    Yeni diye öyledir büyük ihtimal.Gaz pedalına yumuşak bir şekilde basarsanız kavrama iyileşir alışırsınız bir süre sonra.Aracı trafik ışığı vs durduğunuz zaman fren pedalına ya tam basın( aracın kendini boşa alır gibi düşünün) ya da vitesi N ye boş konumuna alın.Eğer frene yarım basarsanız sanki debriyaja yarım basmış gibi olur,zaten bunu hissedersiniz,bu da baskı balata ömrünü azaltır.Esaytronik ve benzeri araçlar tam otomatik olmadıkları için bazen manuel bazen otomatik kullanmak gerekli.Zamanla farkına varacaksınız nerede nasıl kullanılacak diye.Örneğin adım adım ama sürekliliği olan trafikte otomatik mod yerine manuel 1.vites veya 2.ye alıp gitmek,sürekli virajı olan yollarda 3.vitese alıp gitme,uzun bir yokuş çıkarken uygun vitese alıp çıkma vs gibi.Burda amaç sürekli aracın vites değiştirdiği yerlerde bunu en aza indirmek.


    Yorumlarınız için teşekkürler... Bakalım bir süre daha kullandıktan sonra fikirlerimi ve yaşadıklarımı yazarım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byfafa

    Ünal bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Son bir sorum daha olacak. Aracı kalibre ettirmek ne demek?

    ettirmelimiyim. Bir ücreti var mıdır.

    Teşekkür ederim.

    Kalibre etmek kalibrasyon yani ayarlarını yaptırmak. Servisler yapıyor bunu sizin müdahale edeceğiniz birşey değil. Servisinizle görüşürseniz daha sağlıklı bilgiyi onlar size sunacaktır.
  • bu başlığı yeni buldum.Mart ayında bende 2005 sport paketli 1,6 HB astra sahibi oldum.enjoy twinport benzinli.kalibrasyon ile ilgili şaşmazdaki opis ile görüştüm yarım saat kadar önce bana 85 tl kdv dahil fiyat verdiler.vites geçişlerinin biraz daha serileşmesi ve vites değişimindeki özellikle 1 ve 2 deki tıkırtıların azalacağını ümit ediyorum inşallah.bide sorum olacak sizlere.
    - manuel modda kullanırken kırmızı ışığa yaklaşırken vites düşürerek yavaşlamıyorum yani manuellerden bildiğimiz motor freni yapmıyorum aksine şanzumanın yacaşlayınca vitesi kendi kendine 1 e kadar indirmesine bırakıyorum ama bu bana yavaşladığımda vitesin hızlı bir şekilde 4 den 1 e inmesi ve bunun sonucunda biraz sesli olmasını sağlıyo.bunun bi zararı varmıdır.
    - bide yoğun trafikte 1. viteste araç giderken yavaşlayıp tekrar hızlandığında biraz fazla sarsılıyo gibi geliyo yani 1 de giderken öndeki araç yavaşladığında ayağımı gazdan çekiyorum ve fazla sarsıntı yapıyo.baskı balata ile alakalı olabilirmi..




  • merhabalar

    2007 1,2 easytronic corsam var

    Düz yolda problem yok.

    Sorunum şu :

    Yokuş çıkışlarda 1 den 2 ye atmıyor
    Devir 5000-6000 e kadar çıkyor fakat vites 2 ye geçmiyor
    Araç bağırıyor mecburen manuel olarak 2 ye atıyorum.
    Yüklenince yokuş çok dikse bu sefer devir düşüyor ve otomatik olarak 1 e alıyor vitesi.

    Yokuş inişlerinde de aynı problem var.
    Yokuştan inerken 1 den 2 ye atmıyor devir yükselmesine rağmen.

    Sadece bende mi var bu problem yoksa genelmi.
    Çözümü nedir.

    Tşk.
  • Malesef bizde de var. Sanırım sensörler yokuş yukarı çıktığını ya da indiğini algıladığı için yükseltmiyor Çıkarken yükseltse bayılacak inerken yükseltse hızlanacak durması zor olacak diye düşünerek böyle yapmış olabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Malesef bizde de var. Sanırım sensörler yokuş yukarı çıktığını ya da indiğini algıladığı için yükseltmiyor Çıkarken yükseltse bayılacak inerken yükseltse hızlanacak durması zor olacak diye düşünerek böyle yapmış olabilirler.



    Peki yazılım falan çözüm olamaz mı ?
    Denendi mi acaba ?
  • Kendini koruma amaçlı birşeyi neden iptal etsinler ki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cese


    merhabalar

    2007 1,2 easytronic corsam var

    Düz yolda problem yok.

    Sorunum şu :

    Yokuş çıkışlarda 1 den 2 ye atmıyor
    Devir 5000-6000 e kadar çıkyor fakat vites 2 ye geçmiyor
    Araç bağırıyor mecburen manuel olarak 2 ye atıyorum.
    Yüklenince yokuş çok dikse bu sefer devir düşüyor ve otomatik olarak 1 e alıyor vitesi.

    Yokuş inişlerinde de aynı problem var.
    Yokuştan inerken 1 den 2 ye atmıyor devir yükselmesine rağmen.

    Sadece bende mi var bu problem yoksa genelmi.
    Çözümü nedir.

    Tşk.



    yokuş çıkerken torku korumak için vites yükselmiyor eğer yukseltirse araba yokuş dikse bayılır.illa yukseltsin istersen ayağını hafif gazdan çek tekrar ver yukseltilebilecek bir yokuşsa yukseltir.
    inişlerdede sistem kendi vites yukseltmiyor çıktığın vitesle in mantığı.Kullanma klavuzunun easytronic kısmında bunların açıklaması var okumanızı tavsiye ederim






  • arkadaslar bu resimde vitesin altındaki yuvarlak tuş tam olarak ne işe yarıyor ?
  • Karlı havada 1. vites yerine otomatik olarak 2. viteste kaldırıyor her durduğunuz zaman. Çokta gerekli birşey değil aslında.
  • başlık çok eskide kalmış ama benim easytronic ile ilgili bi sorum olacaktı

    aşağıda linki olan arabayı almayı düşünüyorum sanırım bu makyajlı kasa bu aracın km 134000 olmuş şanzumanı ağır bakım gerektirir mi çok masraf çıkarır mı?

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-opel-doktordan-acil-lpg-li-easytronik-84487815/detay
  • Baskı balatayı değiştirip değiştirmediğini sorun.1000 TL kadar masrafı var çünkü.Gerçi bu km ye kadar baskı balata değiştirmedi ise o da bir avantaj çünkü arabayı temiz kullandı demektir.

    Ağır bakım türü başka birşey yok,her parça gibi arıza çıkarta bilir çıkartmaya da bilir şans yani ama bu km ye kadar sorun çıkartmadı ise kronik bir sorunu yok demektir en azından.Çıkartsa bile arıza bu şanzumanların masrafları genelde rakiplerine kıyasla ucuzdur.Ben en fazla 2 binli rakamları duydum şu ana kadarki geneli 1 bin TL nin altında masraflar.

    Yetkili servise kontrol ettirin,bir sorunu yoksa alın derim.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.