Şimdi Ara

Club Easytronic (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
328
Cevap
8
Favori
71.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba

    bende 2009 1.3 cdti easytronic alma niyetindeyim ama tam emin olamadım. sebebi ise şanzımanın malum kronik hataları. hakkında çok şey okudum.. internette haliyle sıkıntı çekenler dert yanıyor, sıkıntı çekmeyenler aracın keyfini sürüyor, durumlardan haberleri yok doğal olarak... merak ettiğim konu, anladığıma göre kullanıma pek bağlı olmayan bu sıkıntıları çekenler toplam kullanıcılar arasında ne kadarlık bir orandadır ?? birde alacağım aracın kilometresi 90.000 altında ve kullanıcısı herhangi bir sorun yaşamadığını belirtiyor. bunu ekspertiz-servis kontrolüyle önceden kestirmek hala mümkün değil mi ? cevaplar için şimdiden teşekkürler...

    ek olarak; dedelekk arkadaşım, bir yerden okuduğuma göre yazılım olayı yeni baskı balatanın kalibrasyon olayıymış. herkeste bulunmayabilir... birde googledan aratarak belli başlı bazı web sitelerinden parça fiyatları hakkında aşağı yukarı fikir sahibi olabilirsin. bende kısaca bakmıştım fikir olması açısından... ankaradaki ustaları ve özellikle işçilik maliyetlerini ben de merak ediyorum kolay gelsin...




  • Merhaba arkadaşlar, 2004 Meriva 1.6 cosmo aldım, Şirinyer'deyim, İzmirde easytronic şanzımanı emanet edebileceğimiz ustamız var mı ????
  • İlk nesil Easytronic şanzımanı Corsa dizelde 215 bin km kadar 10 yıl kullandım.Yaklaşık 150 bin km'de baskı balatayı değiştirttim, 200 bin kmde de şanzıman motorları ve beyni revizyona girdi 1200 TL gibi bir para idi sanırım geçen sene ( 2016 )

    Ben düzgün araç süren birisiyim,genelde trafik olmayan şehir içi ve uzun yolda kullandım.Hemen hemen her tür iklim şartında da kullanıldı.Yolda hiç kalmadım şanzımandan kaynaklı.Kullanım biçimi ve şartına göre revizyon ve baskı balata zamanı değişebilir.Ama kronik bir arıza olduğunu düşünmüyorum.Zamanı gelince şanzıman tamire ihtiyaç duyuyor.

    Revizyona girmesine yakın yani 200 binli kmlerde F arızası yaktı,arıza lambasını söndürünce araç çalıştı,bir iki defa daha yapınca revizyon ihtiyacı olduğunu anladım ve tamirciye götürdüm.Sorduğumda genelde bu kmlerde revizyon ihtiyacı duyduğundan bahsedildi.

    F/P anlamında baktığınız zaman başarılı diyebilirim,klasik tork konvektörlü şanzımanlar da genelde 300-350 bin km de revizyona girer,çok dikkatli kullanılsa bile 500 bin km anca bulur.Fiyat olarak en az Easytronic şanzımanın 2 katı para gider genelde de 3 katı.Yine çift kavramalı şanzımanların hem baskı balata değişim ücretleri hem de revizyonları pahalı.

    Çift kavrama şanzımanlara göre biraz daha sarsıntılı,klasik tork konvektörlüye göre biraz daha konforsuz tabi ama fiyatına göre kıyaslamak lazım.Ayrıca kullanım esnasında da yakıt tüketimine etkisi olmuyor,manuel şanzıman ile aynı tüketim değerlerini yakalıyorsunuz.




  • Türkiye Ankara Opal otomotiv Bayisi tarafından nitelikli dolandırılmak istendim.
    Arıza tesbiti yaptıklarını söyleyerek benden 6500 TL tamir ücreti istediler.
    O kadar param olmadığını söyleyerek ve arıza tespit kağıdının bir örneğini alarak bayinizden ayrıldım.
    Bu arıza tespit kağıdında hata kodları ya da arıza ile ilgili bir bilgi yok sadece değişecek parçalar yazılı arıza kodu veremediler. (şanzıman beyni + baskı + balata + debriyaj rulmanı değişecek dediler) bu arada aracım 2014 model 27500 km 1.2 easytronic Opel Corsa. İnternette biraz araştırınca 15 TL'sına satın aldığım dot 4 hidrolik yağı ile arızayı kendim giderdim. Yani benden 6500 TL istediler ben 15 TL'sına arızayı kendim giderdim. Ve dolandırılmaktan son anda kurtuldum. Şimdi bana söyler misiniz Opel yetkili bayi ve servislerine bundan sonra nasıl güvenebiliriz? Uğradığım maddi ve manevi zararı kim ödeyecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basssun

    Türkiye Ankara Opal otomotiv Bayisi tarafından nitelikli dolandırılmak istendim.
    Arıza tesbiti yaptıklarını söyleyerek benden 6500 TL tamir ücreti istediler.
    O kadar param olmadığını söyleyerek ve arıza tespit kağıdının bir örneğini alarak bayinizden ayrıldım.
    Bu arıza tespit kağıdında hata kodları ya da arıza ile ilgili bir bilgi yok sadece değişecek parçalar yazılı arıza kodu veremediler. (şanzıman beyni + baskı + balata + debriyaj rulmanı değişecek dediler) bu arada aracım 2014 model 27500 km 1.2 easytronic Opel Corsa. İnternette biraz araştırınca 15 TL'sına satın aldığım dot 4 hidrolik yağı ile arızayı kendim giderdim. Yani benden 6500 TL istediler ben 15 TL'sına arızayı kendim giderdim. Ve dolandırılmaktan son anda kurtuldum. Şimdi bana söyler misiniz Opel yetkili bayi ve servislerine bundan sonra nasıl güvenebiliriz? Uğradığım maddi ve manevi zararı kim ödeyecek.

    Ben sizin durumunuzu 2 ayrı yetkili servis arasinda yasadim. Yani biri komple sistem degisimi dedi. Digeri hidrolik degistirdi yolladi. Sikayet ettim almanyaya kadar. Sonuc yok. Ariza tekrarladi 6 ay sonra Aracimi da belli sure sonra sattim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Opel bu yolla haksız kazanç elde ediyor. Düşünsenize bu araçlardan opel yüzbinlerce sattı bu araçların 4 te 1 inde bu tezgah tutarsa kasalarına giren para sanki 10 binlerce araç daha satmış gibi . Bu durumda opel distribütör ü olan şirket hatta opel in kendisi bu dümeni tezgahlıyor. Tüketiciyi nitelikli bir biçimde dolandırarak haksız kazanç elde ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar aracim 190 binde ilk calistirirken N konumunda bir sikinti yok arac normal calisiyor fakat A1 e atinca motor sesi(galiba) degisiyor arac titrer gibi öne atilim yaparak tekleyerek stop ediyor.

    Tekrar tekrar denerken düzelebiliyor. Herhangi bir ariza isigi yanmiyor.Baski balataya bağladim ama yazilanlari okuyunca danismak istedim??

    Güncel maliyetler ne kadar?? Gaziantep Osmaniye Maraş civarlarinda tavsiye edebilceginiz iyi bir opel servis var mi??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracımla Konak tünelden geçtim o sırada farları açtım, Balçova kapalı spor salonunda çocukların 2 maçını seyrettikten sonra ailecek arabaya yöneldik, uzaktan kumandaya bastım almadı, kapıyı anahtarla açtım, anahtarı taktım çevirdim tık yok ??? sonra fark ettim tırrrr ses geliyor, ahaa dedim farları açık unuttum akü bitti... oradaki tanıdık ailelerden takviye kablosu bulduk 2-3 arkadaş takviye yaptılar sağolsunlar araba çalıştı, sonra araba kendi kendine çalışsın, akü biraz dolsun dediler, teşekkür edip öpüştük vedalaştık, hepsine tek tek el salladık, rahatlamıştım, ailecek çok mutluyduk... 5 dakika sonra eşim yanımda çocuklar arkada oturduğu halde aracı geri vitese taktım ... hareket yok, ileri... hareket yok, göstergede kocaman bir F yanıp sönüyor.... ama araç çalışıyor, camlar iniyor kalkıyor, teyp çalışıyor lakin şanzıman devreye girmiyor, sağa sola baktım bütün aileler gitmişti... 4 ay önce aracı alırken tanıştığım ve 2500 Tl. masraf olabilir deyip kaçmama sebep olan Optimumun yanındaki Mercanları aradım, servis şefi lamba dahi patlasa bu arıza olabilir dedi, biraz stop edip bekleyin, itin kakın, sallayın vs. dedi ailecek hepsini yaptık :) yine de çare olmadı. Sıra çekicilere gelmişti, yarım saat uğraş sonucunda bir çekici tedarik edebildim, çocuklar otobüsle eve dönerken bende kapanmış olan servise çekici ile gittim, aracı ve anahtarı bekçi İhsan dayıya teslim ettim, cumartesi gecesinde başlayan diş ağrısı gibi insanı çaresiz bırakan bu olayın sebebi akü mü, yoksa şanzımanda bir sorun mu var, Pazartesi anlayacağız artık, yani 50 Tl' mi girdi yoksa 2.000. Tl' mi asıl soru bu.




  • Şanzımanı sert şekilde ileri geri yapsaydınız büyük ihtimalle vitese geçerdi. Bu şanzıman fazla elektrik ihtiyacına sebep oluyor. Akü bitikse veya bitmeye yakın buna araç vitese geçmiyor. Hiç haber vermeden aniden F arızasına kolay kolay yakmaz şanzımandan kaynaklı. Önceden silkeleme,tak diye geç geçme gibi belirtiler verir. Baksınlar bakalım ne çıkacak. Ama ne derseler desinler yeni akü takıp bir deneyin.

    Km kaç bilmiyorum ama bu şanzımanın ömrü var, belli km'ye gelince revizyon istiyor. Eski nesil 4 ileri otomatik şanzımanlar hariç yeni nesil çoğu otomatik şanzıman 200-300 bin km aralığında bunu istiyor. Eski nesiller de tabi istiyor ama 500 bin km'yi eğer araç SUV değilse genelde devirirsiniz.
  • İyi akşamlar arkadaşlar. Aracım (Opel Astra 1.3 CDTİ 2012 model)60.000 devirdi ve anladığım kadarıyla artık otomatik şanzıman yağı değişim zamanı geldi. Araştırmalarımda Dexron 2 veya 3 karşıma çıkıyor hep. Hangisini kullanmalıyız? Farkları nelerdir?
    Yani aslında 2 olan yarı sentetik, 3 olan tam sentetik onu anladım da aracıma hangisi olmalı onu çözemedim?
    Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Birde filtre değişimi de gerekir mi acaba?
    Teşekkürler.
  • excalibur8888 E kullanıcısına yanıt
    Benim aracımda 2012 1.3 easytronic. Sizin me yarz bir sorununuz var acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zinde68 kullanıcısına yanıt
    Sorun neymiş hocam sıkıntı çözüldümü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drmelihx D kullanıcısına yanıt
    Hidrolik sıvınızı yenileyin ilk iş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oncelikle herkese iyi aksamlar opel ve astra easytronic ailesine bende katildim yarın kısmetse 2008 aatra 1.6 sedan easytronic otomobil alacagim aracin km suan 107000 de trigeri 97000 de degismis baska sorabilecegim ve alirken soracagim yaptiracagim bir seyler varmi ilk otomatigimiz olacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ufaktan bir hort yaparak bilgi paylaşımında bulunayım

    Forumda bu ve benzeri başlıkları inceleyerek en sıkıntısız (ve arıza durumunda da en az masraflı) yarı otomatik şanzımanın easytronic olduğuna kanaat getirdim. Bir ay kadar önce 2009 model Astra 1.3CDTI easytronic aldım. Araç 140.000km'de idi ve alırken özel opel servisinde tüm kontrolleri yapıldı. Vites geçişlerinde bir problem olmadığı söylendi ama mekatronik (beyin ve robot kollar) için kesin bir şey demenin mümkün olmadığı ifade edildi. Çünkü sistem o an düzgün çalışırken yarın hata verebilirmiş. Ben de tamam dedim ve aracı satın aldım. Tamam dememin üzerinden 2 hafta geçti ki ekranda F hatası verdi ve araç boşta kalıp vitese geçemez oldu. DSG ve EDC'de daha fazla karşılaşmaktan korktuğum mekatronik arızası easytronic'te beni yakaladı yani... Mekatronik ünite revizyona girdi (tamir yani), baskı balata da bitmeye yakın olduğu için değişmiş oldu. Toplam masraf ise 5.000TL gibi tuttu. Bu arıza ve tamir sürecini forumda F hatası başlığında detaylı olarak anlattım. F lambası yananlar bakabilir...


    Benim asıl anladığım ve söylemek istediğim: İkinci el DSG,EDC veya easytronic olsun sıkıntı çıkmasın diyorsanız, mümkün olduğunca üst model-düşük km ve az el değiştirmiş olanını (mümkünse ilk sahibi) tercih edin. Hele araç bir de yetkili servis bakımlı ise arıza masrafları iyi niyet garantisi ile ciddi oranda aşağıya inecektir. Ülkemizde araçlar genel olarak hor kullanılıyor ve km yükseldikçe ve el değişimi sayısı arttıkça hem bakım hem de arıza olasılığı ciddi artıyor. Burada şunu da ayırmak lazım, aracın baskı balatası bitmiş ise bu bir arıza değildir. Düz viteste olduğu gibi değişim ihtiyacı oluşmuş ve bakımı yapılmıştır. Ama beyin ve robot kollarda oluşan arızalar genellikle tanımlanamayan ve kronik arızalar grubuna giren şeyler ve asıl bunlar can sıkıyor...

    Arıza durumunda karşılaşabileceğiniz güncel maliyetler yaklaşık olarak :

    Robot kollar (vites seçici, değiştirici vs.) 5.000TL civarı ama bu birkaç parçanın toplamı.Yani 2-3 binTL'ye de yırtabilirsiniz
    Beyin 5.000TL civarı
    Baskı-balata-rulman yan sanayi (LUK) 1.000TL / Orjinal GM 2.000TL civarı
    Sistem revziyonu (yani tamir) 1.500-2.500TL civarı
    Şanzıman işçiliği 500TL civarı

    Rakamlar epey yükselmiş diyebilirsiniz ama geçen gün BMW 520d sahibi bir arkadaşımdan küçük bir silkeleme sıkıntısı için 8.000TL tamir ücretini istendiğini duyunca yine easytronic masrafları insaflı geldi :)




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar. Insanın başına gelmeyince araştırmıyoruz tabi böyle şeyler kendi adıma konuşmak gerekirse. Bende aynı sorundan muzdaribim. Yaklaşık 5 ay önce F arizasi vrerek götürmüş olduğum 2004 model 1.6 opel meriva arabamın baskı balatasi değişti. Ancak vites geçişlerinde ki vuruntusu bir türlü geçmedi. Bunun üzerine aynı servise kalibrasyon/adaptasyon yapmasi için götürdüm 1.sinde başarılı oldu (3-4 defa deneme ile).

    Ancak vuruntu hala devam etti ve aradan 2 ay sonra tekrar götürdüğümde malesef aracım işlem sırasında F arizasi vererek orada kaldı. Baski balatasi değişmiş bir easytronic şanzımanın daha neresi arizalanmis olabilir derken iş sanırım sanziman beynine doğru ilerliyor. Henüz bir haber gelmedi servisten. Kendime bir yön çizmek adına araştırıyorum. Sizce nerelerden sorunla karşılaşabilirim. Yasayan var mi buna benzer sorunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar. Insanın başına gelmeyince araştırmıyoruz tabi böyle şeyler kendi adıma konuşmak gerekirse. Bende aynı sorundan muzdaribim. Yaklaşık 5 ay önce F arizasi vrerek götürmüş olduğum 2004 model 1.6 opel meriva arabamın baskı balatasi değişti. Ancak vites geçişlerinde ki vuruntusu bir türlü geçmedi. Bunun üzerine aynı servise kalibrasyon/adaptasyon yapmasi için götürdüm 1.sinde başarılı oldu (3-4 defa deneme ile).

    Ancak vuruntu hala devam etti ve aradan 2 ay sonra tekrar götürdüğümde malesef aracım işlem sırasında F arizasi vererek orada kaldı. Baski balatasi değişmiş bir easytronic şanzımanın daha neresi arizalanmis olabilir derken iş sanırım sanziman beynine doğru ilerliyor. Henüz bir haber gelmedi servisten. Kendime bir yön çizmek adına araştırıyorum. Sizce nerelerden sorunla karşılaşabilirim. Yasayan var mi buna benzer sorunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar. Insanın başına gelmeyince araştırmıyoruz tabi böyle şeyler kendi adıma konuşmak gerekirse. Bende aynı sorundan muzdaribim. Yaklaşık 5 ay önce F arizasi vrerek götürmüş olduğum 2004 model 1.6 opel meriva arabamın baskı balatasi değişti. Ancak vites geçişlerinde ki vuruntusu bir türlü geçmedi. Bunun üzerine aynı servise kalibrasyon/adaptasyon yapmasi için götürdüm 1.sinde başarılı oldu (3-4 defa deneme ile).

    Ancak vuruntu hala devam etti ve aradan 2 ay sonra tekrar götürdüğümde malesef aracım işlem sırasında F arizasi vererek orada kaldı. Baski balatasi değişmiş bir easytronic şanzımanın daha neresi arizalanmis olabilir derken iş sanırım sanziman beynine doğru ilerliyor. Henüz bir haber gelmedi servisten. Kendime bir yön çizmek adına araştırıyorum. Sizce nerelerden sorunla karşılaşabilirim. Yasayan var mi buna benzer sorunlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balata,beyin,motor hepsi birden revize edilmesi daha mantıklı oluyor. 150-200 bin km bu sistemin hemen hemen maksimum kullanım ömrü. Bu diğer markalardaki bu tip şanzımanlarda da aynı. Evet komple sistem revize edilse daha iyi olur.
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkürler ilginizden dolayı. Şimdi başka bir servise aracımı çekici ile götürecem. Bu gittiğim servis ilgilenmiyor malesef. Ankarada bildiğiniz yonlendirebileceginiz bir yer var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.