Şimdi Ara

colt' un sorunları ve önerileriniz (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kSenwS


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fantastic Light

    Selam,

    Aracın mühendisleri tarafından tüm testler en ince detayına kadar yapılıyor ve araç için en uygun olan üzerindeki orjinal lastik ebadına karar veriliyor.

    Neden illada lastik ebadları ile oynama gereği hissediyorsunuz arkadaşlar ?


    Tuning
    Genis tabanli lastikle sürüs keyfi daha farkli oluyor.. e tabi yakitta biraz artiyor
    205-16 ile surtme yapmaz


    Sadece bu kadarcıkmı?
  • Herkese Selamlar,

    Ben geçen sene 1.3 amt aldım 5kapı.Aldığımdan beri sola çekme sıkıntısı var dı arabada servis rot balans derken aracın servo kutsunun arızalı olduğunu bildirdiler ve garantiden değiştirdiler.ilk başlarda sorun çözüldü gibi gözükse bile daha sonraları bu çekme tekrar başladı şimdi bu hafta içi tekrar servise gideceğim.burada yazdıklarınıza baktımda sorun lastiklerden olabilirmi dediğiniz gibi.benim araçta 17.000km oldu ve şehir içi yakıt tüketimi 520-540km* yi geçemiyorum.tam depo ile ışık yanana kadar 500km oluyor genellikle 20-30km de ışık yandıktan sonra ya yapıyorum ya yapmıyorum.tabi benim işe gidiş geliş mesafem çok kısa yani motor ancak randımana giriyor ben varmış oluyorum ama genede fazla yakıt uzun yolda da denedim aracı 630km nin üzerine çıkmıyor tam depoda.sola çekme sebebi ile servise gittiğimde bir bayan gelmişti 25.000km de 2007 colt ile 670km zorlarsam 700km bir depo ile yapıyor dedi deli oldum.aracın üzerinde 195/50/r15 turanza var ben açıkçası bu lastiklerden pek memnun değilim ömrü dolmadan bu yaz ya da diğer kışa girerken km ye bakmadan değiştirmek istiyorum.şimdi bu çekme bu sebeple olabilirmi.servise geçen hafta gittiğimde bu araçlarda camber ayarının yapılamadığı ve bostancı da bu camber ayarının yapıldığı makinaya gireceğini söylediler.götüreceğim.ayrıca bu amortisör sesini servisler halledebiliyormu yoksa bu işi sanayide bir yerde mi yaptırmak gerekli biraz bu konuyu açarsanız sevinirim.herkese teşekkürler

    *aracın site verilerinde ölçülen şehir içi ve şehir dışı değerlerin tümü amt bile olsa manual modda yapıldığı belirtiliyor.bu araçların ileri sürüş teknikleri ile kullanıldığı görüşünü sabitliyor.20 yıldan fazladır araç kullanıyorum ve yakıt tasarrufu konusunda az çok bilgim var ne yaptımsa düşmedi yakıt (tam depo manual tam depo auto da kullandım sonuç aynı)cihaza bağlandığında da veriler normal.ayrıca mitsubishi nin japon sitesinde araç için verilen yakıt değeri 1 litre ile 18km yapılabildiği (bu bir depoda ortalama 850km ye gelir)tabi bunun hangi şartlar altında ve hangi donanımlarla olduğunu yazmıyorlar.




  • arka lastikleri öne önleri arkaya taktırın yada takın. geçici olarak da olsa düzelebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    arka lastikleri öne önleri arkaya taktırın yada takın. geçici olarak da olsa düzelebilir.


    Evet böyle denemekte fayda var. Ayrıca benim çekme problemim de sanırım bitti rot ayarından sonra. Evet bu araçların bilmemne açısı değiştirilemiyor ön salıncak bütün olduğu için(sanırım o eşşek kadar demire salıncak deniyordu).

    Ayrıca servo kutusu arızalı dediler, değiştirdiler ve problem aynen devam ediyorsa bence servis yanlış tesbitte bulunmuş. Şunu söylemeliyim ki, bu yetkili servisler bu işten çok iyi anlamıyor maalesef.

    quote:


    Selam,

    Aracın mühendisleri tarafından tüm testler en ince detayına kadar yapılıyor ve araç için en uygun olan üzerindeki orjinal lastik ebadına karar veriliyor.

    Neden illada lastik ebadları ile oynama gereği hissediyorsunuz arkadaşlar ?


    O dediğin mühendisler arabada zerre kadar ses yalıtımı yapılmamasına göz yuman adamlarsa bırak kalsın. Ben kendi sürüş konforum için neden farklı lastik seçmeyeyim ki? Ancak aklı olduğun konu bunun bilinçli yapılması. Ayrıca bu lastik ebatında öyle ciddi bir mesele yok şöyle ki mesela benim aracın orijinal lastiği 195/65/R14. Bundan sonraki modellerde sanırım farklı taban ve yanak boyunda R15'li Colt da geldi, R16'lı da geldi. Araçlar aynı araçlar.

    Benim lastik dediğim gibi 195/65/R14. Ben daha güzel durması için R16 istiyorum. Ayrıca daha iyi tutunması için 205 taban istiyorum. Araç geniş zaten incecik lastikler sıska bacak gibi duruyor şöyle bir peugeot 307 duruşu yok araçta. Ayrıca konfor için mümkün olan en büyük yanaklı takmak istiyorum örneğin 205/50/R16 kafama göre bana iyi gibi geliyor ama sürtme problemi olur mu onu merak ediyorum.

    Neyse deneyen yoksa da ben deneyince buraya yazarım. Ancak lastiklerim yeni olduğu için heralde birkaç seneden önce de deneyemem gibi.




  • lastik çapı 205/45/R16'ya göre 20.5 mm artmış oluyor. sonuçta 2 cm sonra tampon gelmiyor http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 sürtmez ama km göstergesinden tut yakıtına kadar herşey sapıtır.
  • O dediğin mühendisler arabada zerre kadar ses yalıtımı yapılmamasına göz yuman adamlarsa bırak kalsın. Ben kendi sürüş konforum için neden farklı lastik seçmeyeyim ki? Ancak aklı olduğun konu bunun bilinçli yapılması. Ayrıca bu lastik ebatında öyle ciddi bir mesele yok şöyle ki mesela benim aracın orijinal lastiği 195/65/R14. Bundan sonraki modellerde sanırım farklı taban ve yanak boyunda R15'li Colt da geldi, R16'lı da geldi. Araçlar aynı araçlar.

    Benim lastik dediğim gibi 195/65/R14. Ben daha güzel durması için R16 istiyorum. Ayrıca daha iyi tutunması için 205 taban istiyorum. Araç geniş zaten incecik lastikler sıska bacak gibi duruyor şöyle bir peugeot 307 duruşu yok araçta. Ayrıca konfor için mümkün olan en büyük yanaklı takmak istiyorum örneğin 205/50/R16 kafama göre bana iyi gibi geliyor ama sürtme problemi olur mu onu merak ediyorum.

    Neyse deneyen yoksa da ben deneyince buraya yazarım. Ancak lastiklerim yeni olduğu için heralde birkaç seneden önce de deneyemem gibi.

    aracina R16 taksanda zaten 307 gibi durmaz konfor icin genis yanak takmak istiyorum diyorsun bildigim kadariyla ne kadar genis yanak o kadar cok sarsinti demek 195 50 15 B Segmetindeki araclar icin en ideal sportif lastik ölcüsü digerim aracim hyundai getz ayni ebatlari diger aracimda da kullaniyorum.




  • *aracın site verilerinde ölçülen şehir içi ve şehir dışı değerlerin tümü amt bile olsa manual modda yapıldığı belirtiliyor.bu araçların ileri sürüş teknikleri ile kullanıldığı görüşünü sabitliyor.20 yıldan fazladır araç kullanıyorum ve yakıt tasarrufu konusunda az çok bilgim var ne yaptımsa düşmedi yakıt (tam depo manual tam depo auto da kullandım sonuç aynı)cihaza bağlandığında da veriler normal.ayrıca mitsubishi nin japon sitesinde araç için verilen yakıt değeri 1 litre ile 18km yapılabildiği (bu bir depoda ortalama 850km ye gelir)tabi bunun hangi şartlar altında ve hangi donanımlarla olduğunu yazmıyorlar.


    Belli bir Suratla gidiyorlar belli bir dakika bildigim kadariyla 47kmh yada 52km hizla test ediyorlar standart donanimla ve 1 surucu bazi otomobil markalar ı da 1 surucu + 1 yolcu ile test ediyor iklim ve yol sartlarinida optimum olarak aliyorlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    lastik çapı 205/45/R16'ya göre 20.5 mm artmış oluyor. sonuçta 2 cm sonra tampon gelmiyor http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 sürtmez ama km göstergesinden tut yakıtına kadar herşey sapıtır.


    Yakıt tüketimi belki biraz etkilenir ama km göstergesinin sapıtacağını zannetmiyorum. Aslında mantık olarak sapıtması doğru olabilir ama lastik değiştirmekten de sapıtacaksa işimiz var demektir. Örneğin adam çap olarak daha geniş lastik takar gerçekte 100.000'deki aracı 80.000'de gibi satar




  • fabrika değerini yakalamak için:
    yol kaymak ve düz olacak. rakım 0 olacak. dur kalklar frenlemeler sollamalar sollama için sola geçme sağa geçme olmayacak. lastikler 0 olacak. asfaltın kalitesi aynı olacak buzlanma olabilecek asfalt için kullanılan sürtünme arttırıcı lagaluga asfaltın içinde olmayacak. aracın km'si rodaj sonrası olacak. yağ 0 olacak. olcak da olacak. sağdan soldan önden rüzgar esmeyecek. yani bunların hepsini oval pistte anca yapabiliriz. tabi ovalliğide bi mclaren'in dönüşüne uygun değil 90 km sabit hıza göre fiziksel etki uygulamayacak şekilde olcak.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    fabrika değerini yakalamak için:
    yol kaymak ve düz olacak. rakım 0 olacak. dur kalklar frenlemeler sollamalar sollama için sola geçme sağa geçme olmayacak. lastikler 0 olacak. asfaltın kalitesi aynı olacak buzlanma olabilecek asfalt için kullanılan sürtünme arttırıcı lagaluga asfaltın içinde olmayacak. aracın km'si rodaj sonrası olacak. yağ 0 olacak. olcak da olacak. sağdan soldan önden rüzgar esmeyecek. yani bunların hepsini oval pistte anca yapabiliriz. tabi ovalliğide bi mclaren'in dönüşüne uygun değil 90 km sabit hıza göre fiziksel etki uygulamayacak şekilde olcak.


    Oval pistte olmaz. Oval pistte direksiyon düz dursa da, aracın açılı durması dışında büyük oranda merkezkaç kuvvetine karşı koyan lastiklerdeki sürtünmedir.

    Yani düz yol olmalı oval pistte fazla yakar.

    Bu arada fabrika verisi hikayesi de hakkaten dediğiniz gibi üçkağıt halinde. Yani çoğu zaman gerçek şartlarla alakası olmuyor. E o zaman da yapılmasının bir anlamı kalmıyor bence. Ayrıca yol bilgisayarı da hikaye. Beni az yakıyorum diye kandırmadığını nereden bileyim? Tamam klasik yöntemle ölçüm yapıyoruz ama üçün beşin hesabını yapmıyoruz ayrıca da ortalama değer 50 kere sıfırlanmış oluyor. O zaman da yol bilg. manuel moda al diyeceksin amaan kim uğraşacak şimdi boşver ben sevinmeye devam edeyim psikolojik olarak aracım az yakıyor diye

    Bu arada aracımla çoğu zaman fabrika verilerinden de iyi değerler yakalamış bir insanım genel olarak yazdım ben yanlış anlaşılmasın problemim yok yani




  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    lastik çapı 205/45/R16'ya göre 20.5 mm artmış oluyor. sonuçta 2 cm sonra tampon gelmiyor http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 sürtmez ama km göstergesinden tut yakıtına kadar herşey sapıtır.


    Yakıt tüketimi belki biraz etkilenir ama km göstergesinin sapıtacağını zannetmiyorum. Aslında mantık olarak sapıtması doğru olabilir ama lastik değiştirmekten de sapıtacaksa işimiz var demektir. Örneğin adam çap olarak daha geniş lastik takar gerçekte 100.000'deki aracı 80.000'de gibi satar


    Bir de esas amacım lastik çapını arttırarak yakıt tüketimini azaltmak. Nereden çıkardın, tam tersine artar diyeceksiniz, şöyle ki ben genelde uzun yolda ve hızlı kullanan bir insanım ve bu araçlar 3000 devirden sonra benzini içmeye başlıyor. Ben hiçbir zaman uzun yolda sabit 100'le giderken 5 lt'li değerleri görmedim. Anca sürekli 85 ile gidip yolun yarısında boşa alıyorsam 5 lt'li değerleri görüyorum.

    Anlayacağınız lastik çapını arttırırsam o hızlara daha düşük devirde çıkacağım için yakıt tüketiminin azalmasını umuyorum bilmem yanlış mı düşünüyorum?




  • o konuda bi çok faktör var ama. motorun daha büyük tekerleği döndürmesine bağlı olarak momenti arttırmak var. ama şöle bişi daha var sen kadranda 100 görürsün ama 100 yerine 97'yle filan gideceğinden otomatik olarak az yakmış olursun
  • evet aracın torku belli sonuçta. ben geçen gün manuel kullanayım dedim. düşük viteslerde dikkat edince amt den az yaktı. ama ne zaman e5 e çıktım hep yüksek vites gideyim dedim. arkadaşınki ile aynı mantık biraz tuttum 70 le giderken 6 da bıraktım vitesi. normalde aynı hıza düşük devirde varılmışl oldu di mi? hayır motor zorlandı yakıt arttı. ha ne oldu 80-85 arasının en optimum olduğunu da görmüş oldum. çengelköy-avcılar aracını 5.2 ile gittim. sonuç? amt ile aynı. zaten otomatikte de 5.2 ile gidiyordum. sanırım e5 te deneme yapmasam 5 e düşürürdüm.
    Kısacası aracı eğer düşük devirde kullanırsanız o devirde aracı çekecek tork değerini yakalamak için yakıtı arttıracaktır. yoksa neden düz yolda başka, yokuşta başka yaksın. ben yokuşu da , düz yolu da 2000 d/d ile çıksam aynı yakacak değil.
    yani ha yüksek vites, ha büyük çaplı tekerlek. ikisi de aracın motorunun ürettiği torku düşürür. palanga mantığı düşünün ne kadar yoldan kazanırsanız o kadar kuvvetten kaybedersiniz (bkz: lise fizik)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinir kupu -- 28 Ocak 2009; 18:08:05 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    lastik çapı 205/45/R16'ya göre 20.5 mm artmış oluyor. sonuçta 2 cm sonra tampon gelmiyor http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 sürtmez ama km göstergesinden tut yakıtına kadar herşey sapıtır.


    Yakıt tüketimi belki biraz etkilenir ama km göstergesinin sapıtacağını zannetmiyorum. Aslında mantık olarak sapıtması doğru olabilir ama lastik değiştirmekten de sapıtacaksa işimiz var demektir. Örneğin adam çap olarak daha geniş lastik takar gerçekte 100.000'deki aracı 80.000'de gibi satar


    Bir de esas amacım lastik çapını arttırarak yakıt tüketimini azaltmak. Nereden çıkardın, tam tersine artar diyeceksiniz, şöyle ki ben genelde uzun yolda ve hızlı kullanan bir insanım ve bu araçlar 3000 devirden sonra benzini içmeye başlıyor. Ben hiçbir zaman uzun yolda sabit 100'le giderken 5 lt'li değerleri görmedim. Anca sürekli 85 ile gidip yolun yarısında boşa alıyorsam 5 lt'li değerleri görüyorum.

    Anlayacağınız lastik çapını arttırırsam o hızlara daha düşük devirde çıkacağım için yakıt tüketiminin azalmasını umuyorum bilmem yanlış mı düşünüyorum?

    lastik ebatlarin ne kadar cok artarsa yakitin artar ve performansin duser istersen bir 16R ile test et bir de 14R lastiklerim büyük diye o hizlara daha erken cikamazsin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kSenwS


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: catalyst


    quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth

    lastik çapı 205/45/R16'ya göre 20.5 mm artmış oluyor. sonuçta 2 cm sonra tampon gelmiyor http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14 sürtmez ama km göstergesinden tut yakıtına kadar herşey sapıtır.


    Yakıt tüketimi belki biraz etkilenir ama km göstergesinin sapıtacağını zannetmiyorum. Aslında mantık olarak sapıtması doğru olabilir ama lastik değiştirmekten de sapıtacaksa işimiz var demektir. Örneğin adam çap olarak daha geniş lastik takar gerçekte 100.000'deki aracı 80.000'de gibi satar


    Bir de esas amacım lastik çapını arttırarak yakıt tüketimini azaltmak. Nereden çıkardın, tam tersine artar diyeceksiniz, şöyle ki ben genelde uzun yolda ve hızlı kullanan bir insanım ve bu araçlar 3000 devirden sonra benzini içmeye başlıyor. Ben hiçbir zaman uzun yolda sabit 100'le giderken 5 lt'li değerleri görmedim. Anca sürekli 85 ile gidip yolun yarısında boşa alıyorsam 5 lt'li değerleri görüyorum.

    Anlayacağınız lastik çapını arttırırsam o hızlara daha düşük devirde çıkacağım için yakıt tüketiminin azalmasını umuyorum bilmem yanlış mı düşünüyorum?

    lastik ebatlarin ne kadar cok artarsa yakitin artar ve performansin duser istersen bir 16R ile test et bir de 14R lastiklerim büyük diye o hizlara daha erken cikamazsin


    Erken hızlanmak benim için hiç önemli değil. Önemli olan 100+ hızda giderken motorun daha az devirlenmesi = daha az yakması = daha az motor sesi

    Neyse bu lastik çapının büyümesi ile hız göstergesi olayına takıldı kafam onu biraz araştırayım. Ancak bana göre bunun da ayarlanabiliyor olması lazım. Yani yetkili servis cihazı takıp hız göstergesini kalibre edebiliyor olması lazım bence.




  • Erken hızlanmak benim için hiç önemli değil. Önemli olan 100+ hızda giderken motorun daha az devirlenmesi = daha az yakması = daha az motor sesi

    Neyse bu lastik çapının büyümesi ile hız göstergesi olayına takıldı kafam onu biraz araştırayım. Ancak bana göre bunun da ayarlanabiliyor olması lazım. Yani yetkili servis cihazı takıp hız göstergesini kalibre edebiliyor olması lazım bence.

    Eger Senin Dedigin gibi bir mantik olsaydi Herkes Camurluklarini actirir 19 20'' jant lastik takar ve boylece yakit tasarufu saglardi ... Sürtünme orani diye bisey var. evet hiz gostergesinde %2-3 lük bir sapma oluyor.

    ANLAMİYORSUN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kSenwS -- 29 Ocak 2009; 19:59:10 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.