Şimdi Ara

colt' un sorunları ve önerileriniz

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ikinci el 1.3 amt yada 1.5 d-ıd almayı düşünüyorum ama başka forum sitelerinde okuduğum
    bazı yorumlar beni korkutuyor,
    1- coltun en önemli sorunu olarak amortisörlerin patlaması olarak söyleniyor 500 km de bile değiştirenler var,
    ve bir çok kişi bu sorundan bahsediyor
    2- vites geçişlerindeki sarsıntı, ses ve vitesin geçmemesi gibi durumlar
    3- otomobilin camlarından, torpidosundan ve yürüyen aksamından gelen seslerin çok sinir bozucu olduğu söyleniyor
    ayrıca motor ve yol sesini çok içeri alması da başka bi sorun olarak gösteriliyor

    ses sorununu komple bir izolasyonla çözdüklerini söylüyorlar ama masraf 1500 ytl
    ilk iki sorunu ise sanırım çözen yok ve genelde garanti kapsamında değiştirdiklerini söylüyorlar ama ben ikinci el alacağım
    için ve büyük ihtimalle garanti süresi dolmuş olacağı için bu sorunlar beni korkutmaya başladı. colt kullanan arkaşımda olmadığı
    için güvenebileceğim bir kaynaktan cevap alamadım. bu forum da neredeyse colt hakkındaki bütün yazılanları okudum ve neredeyse
    hiç kötüleyen olmamış, bu da benim kafamı karıştırdı yanlış anlamayın ama sanki bu forumda herkes kendi arabasının reklamını yapıyor
    gibi bir fikir oluşturmaya başladı. amacım bi tartışma ortamı yaratmak değil sadece araç hakkında (kendi aracın olarak değil sanki arkadaşının
    aracını anlatıyor gibi) fikir almak, ve bu sorunlar var mı, çözümleri varmı, belli bir model yılından sonra sorun ortadan kaldırılmışmı? ve aynı
    paraya corsa, fiesta, kia rio gibi araçlar alabilecekken neden coltu tercih etmeliyim. cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim







  • Merhaba Arkadaşım,

    Ben 108.000 km'de 1.3 MT Colt aldım. Öncelikle amortisör meselesine gelirsek, aylar önce bir kere sol önden öyle bir çukura girdim ki, ön takımı, tamponudirek bıraktık dedim. Ancak arabaya hiçbir şey olmadı. Sadece hafif sola çekmeye başladı. Daha yeni rot-balansçıya götürdüm amortisörü falan kontrol ettiler amortisör hala sağlam görünüyordu neticede ince bir rot ayarıyla çekme olayını azalttılar.

    Kısacası yazdığınız amortisör problemini daha önce hiç duymadım ve yaşamadım.

    İstanbul sokakları berbattır. İstanbul'da Colt'unu yıllardır kullanan arkadaşlar da mutlaka yorum yapar. Ben yeni sayılırım

    Ayrıca bu bana pek inandırıcı gelmedi çünkü Colt'un bir çok parçası oldukça kaliteli gibi bir izlenim oluşturdu bende neden çünkü özellikle şanzıman ve debriyaj balatasını çok zorladım ancak canavar gibi çalışıyorlar. Debriyaj balatası çok ciddi zorlamam neticesinde yaklaşık 112.000 km gitti ve inanın zorlamasaydım daha 15.000 rahat giderdi.

    Yazdıklarınızdan yol ve motor sesi meselesi doğru. Bu arabanın en kötü (veya biraz iddialı olacak ama tek kötü) özelliği izolasyonunun berbat olması. Hakkaten yolda 80 üstü hızda gidiyorsanız yol uğultusu ve 3000 devirden sonra motor sesi olduğu gibi içeride maalesef.

    Vites geçiş meselesini AMT kullanan arkadaşlar açıklarlar.

    Kolay gelsin.




  • 1- yaşamadım ve benden önce de amortisörüm değişmemeiş aracım 102000km'de
    2- amt vites sorunuydu bu yazılım güncellemesiyle halledildi
    3- bi japon nasıl yol ve motor sesini alıyorsa o kadar alıyor. hatta çoğu b segmenti araçda da mevcut olan bir problem. benim motor mu sessiz yoksa ben mi duymuyorum anlamadım benim motor baya sessiz geliyor. 1.3 kullananlar bunu çok söylüyor. 1.3 kullanıp aradaki farkı anlamam lazım açıkçası
  • 1:oyle bir sorun yasamadim,duymadimda
    2:Vites gecis problemi yasamadim klasik amt vites problemi sadece bayirda kacirma
    3:evet yol sesi ve motor sesi cok fazla lastiklerini degistirdiginde biraz azaliyor motor sesinide bir hava filtresi ile hos hala getirmek mumkun

    neden colt almasin soruna gelince once yakitta cimri daha sonra sinifinin araclarina gore oldukca atik ve genis bir hic hacme sahip cz3lerin tasarimi gayet hos 5kapi icin ayni seyi soyleyemem malesef (eski kasa)
  • amortisör tamamen aracın kullnıldığı satıh ve kullanan kişinin dikkati ile alakalı bir parça; zaten hiç bir marka amortisörü garantiye sokmaz. ilk km de bile uygun koşul oluşursa patlatabilirsiniz.

    mersedes gibi dünyanın en kaliteli markası kendi markasını taşıyan smart ta coltta kullnılan amotisörün aynısının kullanılmasına onay vermişse burada malzemenin kötülüğünden bahsedemeyiz.

    arabam 55000 km de amortisörlerim de bir sorun yok. sanırım okuduğunuz forum autoclubturkey.com bir ara orada da yazı yazıyordum coltun amortisörü ile alakalı sorun patlamasından ziyade ses çıkarması idi ki bu da çözümlenmiş servislerce çaresi bilinen bir sorundur.

    vites geçişlerindeki sarsıntı yazılım güncelemeleri ile haledildi arkadaşların dediği gibi. hele 2007 yada 2008 araç alacak olursanız bu yazılımlar zaten yüklü olacaktır.

    b segmenti bir araç için ses kusur değildir. ses gelmeyen sağı solu tıngırdamayan b segmenti yoktur denebilir. ( belki mersedes a vardır. ) sesi problem eden bir kullnıcı iseniz direkt c segmenti ile ilgilenin ve asla japon arabası almayın derim.

    aynı paraya alacağınız jazz- yaris-note hariç tüm b segmentleri ne colt kadar geniş iç mekanlı, ne colt kadar donanımlı, ne colt kadar performanslı nede colt kadar ekonomik tüketime sahip olacaktır. jazz ve yaris te eşdeğer fiyata alacağıız colttan daha donanımsız veya yaşlı olacaktır o da kesin. söz gelimi 18000 e 2006 amt invite alabilirken belki ancak 2003 jazz elite alabilirsiniz.

    hayırlı günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 22 Ocak 2009; 23:13:00 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kSenwS

    1:oyle bir sorun yasamadim,duymadimda
    2:Vites gecis problemi yasamadim klasik amt vites problemi sadece bayirda kacirma
    3:evet yol sesi ve motor sesi cok fazla lastiklerini degistirdiginde biraz azaliyor motor sesinide bir hava filtresi ile hos hala getirmek mumkun

    neden colt almasin soruna gelince once yakitta cimri daha sonra sinifinin araclarina gore oldukca atik ve genis bir hic hacme sahip cz3lerin tasarimi gayet hos 5kapi icin ayni seyi soyleyemem malesef (eski kasa)

    ralliart stoplarını koysalarmış 5 kapıya bence süper olurmuş
     colt' un sorunları ve önerileriniz




  • selamlar...

    bu sabah amörtisör kulelerine... birisi silikon gibi birşey, diğeri de onu biraz daha kolay akabilecek kıvama getiren.. süt rengi bir şey sıktırdım... malum sağ amörtisörden hafif kasislerde bile ses geliyordu..

    bu ilaçlar tüp içinde... amörtisör saplamasına yaklaştırabildiği kadar yaklaştırdı usta... ucunda küçük ve ince hortum vardı... hiçbiri yeri sökmeden püskürttü bir süre... sonra diğer türten de püskürttü... ben de dikkat kesildim... tam saplamanın kenarından aşağıya süzüldü... yani sanırım yeteri kadar süzüldü...

    rotillere de şırınga iğnesi saplayarak biraz yağ enjekte etti... aks körüklerine ben de iyice baktım... herhangi bir sızdırma veya patlak yok.. o yüzden ellemedik.. zaten gres yağı iğne ile enjekte edilemez değil mi... biraz büyük deliği de ben istemem... ayrıca direksiyonu tam kırıp kalkış yaptığınızda tıkırtılar gelmiyorsa... aksla sorunum olamaz...

    rotilden ses gelip gelmediğini bilmiyorum açıkçası... rot balansçı eğer rotillerde boşluk olsaydı söylerdi...

    yine de rotilelere batırılan iğneden bir zarar gelmez...

    öyleyse sağ amörtisörden gelen sesler ne oldu... şu an tespit edemem... ancak yarın sabah... şu an denizli de hava sıcaklığı 15-16 derece... ve ben bu tip sesleri yazın duymadığıma göre... soğuk hava ile alakalı bir durum var... zaten bu da amörtisörün bozuk olmadığını ispatlıyor... bakalım kulelerdeki saplamalara sıkılıan bu ilaçlar işe yarayacak mı...

    onun dışında torpido dan gelen ses... torpido gözünü kilitleyen küçük tırnaktan geliyor... haliyle bu sert bir tırnak ve soğuk havada daha da sertleşiyor... yalnız sürekli tıkırdayacak diye bir durum yok ki... arada bir...

    motor sesi... açıkçası benimki de 1,5 benzinli motor... hızlandıktan sonra ayağımın ucuyla basıyorum ve motor sesi duymuyorum... zaten düşük yakıt ortalamasıyla da.. motor gücünün hafif kasayla ilişkisine bağlı...

    benim seslerle ilgili yorumum şu... araç bence çok ferah... bu psikolojik olarak bizim seslere dikkat kesilmemizi sağlıyor... herşeyi dört dörtlük olsun istiyoruz... inanın teker sesi benim eniştenin arabada (ford c-max) kesinlikle benimkinden az değil...

    haa şu var gerçekten... araç kasislere sert giriyor... zaten arabasını biraz seven kim olsa... öyle hödük gibi geçmez çukurlardan... hız kesmelerden... siz bakmayın arkanızda sizi sıkıştıran, sellektör yapan bir kaç hödüğe..(afedersiniz gerçekten kızıyorum onlara... ne yani yarış mı yapalım... iyi hadi bakalım... n'oldu... yemedi mi?... bu sefer kaçacak yer arıyor önümde... ne oldu şimdi... ikimizde sarstık ön düzeni... ne gerek var)...

    bu arada bizim araçlara 55 den aşağı yanak gitmez... eğer biraz şık görünümden vazgeçersek bence ön sesler bitme noktasına gelir...

    benim 1,5 araç... 205-45-16 idi... tamam araç o jantlarla çok şık görünüyor... ama kolumun yorulduğunu hissediyor... aracın sola çektiğini görüyordum... ayrıca kullandığınız lastik o ebatlara göre benimki gibi marshall falan olduğunda... hem lastik sert... hem tabanlarda problem olabiliyordu... ee bridgestone a da 300 lira veremeyeceğime göre... gittim 195-50-16 kumho aldım (125 lira)... lastik hamuru daha yumuşak... daha dişli olduğu için tutunma arttı bu sefer... ivmelenmem de biraz yavaşladı.. bunun farkındayım... ama şimdi araç çekmiyor... ayrıca darbe direk janta vurmadan biraz da olsa emiliyor... belki 55 yanak yapsam daha iyi sonuç alacağım... bakalım...

    demem o ki... espli bir araç... hem şikayet ederim hem de binerim... benim 2005 model... 1,5 yıldır bende... güncelleme muhabbetini bilmiyorum... yani denizlide öyle bir şey yok sanırım... benden önce yapılmış mıdır onu da bilmem... manuel kullanırım... sarsıntıyı bırak.. geçişini hissetmem bile zor... gayet seri vites atılabiliyor...

    allah herkese kazasız belasız binmek nasip etsin...




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FOCUS için servis önerisi...
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yukarıdaki ilaç sıkma muhabetti için 10 lira verdim... lifte kaldırıp rotillere de yağ enjekte dahil..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    selamlar...

    benim seslerle ilgili yorumum şu... araç bence çok ferah... bu psikolojik olarak bizim seslere dikkat kesilmemizi sağlıyor... herşeyi dört dörtlük olsun istiyoruz... inanın teker sesi benim eniştenin arabada (ford c-max) kesinlikle benimkinden az değil...

    haa şu var gerçekten... araç kasislere sert giriyor... zaten arabasını biraz seven kim olsa... öyle hödük gibi geçmez çukurlardan... hız kesmelerden... siz bakmayın arkanızda sizi sıkıştıran, sellektör yapan bir kaç hödüğe..(afedersiniz gerçekten kızıyorum onlara... ne yani yarış mı yapalım... iyi hadi bakalım... n'oldu... yemedi mi?... bu sefer kaçacak yer arıyor önümde... ne oldu şimdi... ikimizde sarstık ön düzeni... ne gerek var)...


    "
    Allah herkese kazasız belasız binmek nasip etsin..."


    *as

    *mevzu yol sesi lastik sesi ise 2006 Passatta da durum aynı yani dikkat edene yol sesi içerde...

    *sert süspansiyon demek iyi yol tutuş demek, varsın sert olsun da önü bir yere giderken arkası başka bir yere gitmesin...Coltun tokatını yemek nasıl bir şey acep ... :)

    *Amin...




  • arkadaşlar hepinize cevaplarınız için teşekkür ediyorum, ewet saydığım problemleri autoclubturkey de okudum. anladığım kadarıyla amortisörler de sadece ses problemleri oluyor onunda çözümleri bulunmuş, şanzımandaki sarsıntı da update yaparak çözülüyor, aracın ses alma problemine de katlanacağız anlaşılan (bilmiyorum abartıldığı kadarda varmı).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sener_aydogan

    arkadaşlar hepinize cevaplarınız için teşekkür ediyorum, ewet saydığım problemleri autoclubturkey de okudum. anladığım kadarıyla amortisörler de sadece ses problemleri oluyor onunda çözümleri bulunmuş, şanzımandaki sarsıntı da update yaparak çözülüyor, aracın ses alma problemine de katlanacağız anlaşılan (bilmiyorum abartıldığı kadarda varmı).


    svg sener_aydogan

    aracı bizzat test ediniz, gürültü vs konular görecelidir çünkü...hali hazırda bir arabanız var mı ya da hangi sınıf arabalara bindiniz bilemiyorum ama buna bağlı olarak yapılan mukayeseler sonucunda; kimisi aracın sesini sorun olarak görmezken,kimisi şikayet ediyor,kimisi de motor sesine hayranlık duyuyor...

    Colt demek büyük oranda sorunsuzluk demektir(2007 yılın otomobili v sorunsuzluk ödülü)...haa tasarım olsun,iç mekan olsun vs kusurları yoktur diyemeyiz...n diyeyim içinize siniyorsa alınız bininiz,başkası n demiş , neyi niye beğenmiş takılmayınız...bilakis Colt eş dost tavsiyesi ile alınabilecek bir araba değildir...Colt yaşanır,bilinir v binilir :) şimdiden hakkınızda hayırlısı...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: _opeth


    quote:

    Orjinalden alıntı: kSenwS

    1:oyle bir sorun yasamadim,duymadimda
    2:Vites gecis problemi yasamadim klasik amt vites problemi sadece bayirda kacirma
    3:evet yol sesi ve motor sesi cok fazla lastiklerini degistirdiginde biraz azaliyor motor sesinide bir hava filtresi ile hos hala getirmek mumkun

    neden colt almasin soruna gelince once yakitta cimri daha sonra sinifinin araclarina gore oldukca atik ve genis bir hic hacme sahip cz3lerin tasarimi gayet hos 5kapi icin ayni seyi soyleyemem malesef (eski kasa)

    ralliart stoplarını koysalarmış 5 kapıya bence süper olurmuş
     colt' un sorunları ve önerileriniz


    evet daha guzel olabilirmis ama tek stopla olacak is degil.. J9 gibi dum düz iniyor biraz bombeli olsa daha iyi dururdu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sener_aydogan

    arkadaşlar hepinize cevaplarınız için teşekkür ediyorum, ewet saydığım problemleri autoclubturkey de okudum. anladığım kadarıyla amortisörler de sadece ses problemleri oluyor onunda çözümleri bulunmuş, şanzımandaki sarsıntı da update yaparak çözülüyor, aracın ses alma problemine de katlanacağız anlaşılan (bilmiyorum abartıldığı kadarda varmı).


    alın size motor sesi....

    http://www.dailymotion.com/relevance/search/mitsubishi%2Bcolt/video/xhd7j_mov05747

    4000 devirden 6000 devire kadar...

    http://www.dailymotion.com/relevance/search/mitsubishi%2Bcolt/video/xcf91_colt-cz3

    bu da kök gaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bacey -- 23 Ocak 2009; 22:13:16 >




  • 2. videoda 2. viteste 100 mü yaptı bana mı öle geldi. bide 1.1 motor filan demiş galiba.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turizmpsikoloğu

    bu arada bizim araçlara 55 den aşağı yanak gitmez... eğer biraz şık görünümden vazgeçersek bence ön sesler bitme noktasına gelir...

    benim 1,5 araç... 205-45-16 idi... tamam araç o jantlarla çok şık görünüyor... ama kolumun yorulduğunu hissediyor... aracın sola çektiğini görüyordum... ayrıca kullandığınız lastik o ebatlara göre benimki gibi marshall falan olduğunda... hem lastik sert... hem tabanlarda problem olabiliyordu... ee bridgestone a da 300 lira veremeyeceğime göre... gittim 195-50-16 kumho aldım (125 lira)... lastik hamuru daha yumuşak... daha dişli olduğu için tutunma arttı bu sefer... ivmelenmem de biraz yavaşladı.. bunun farkındayım... ama şimdi araç çekmiyor... ayrıca darbe direk janta vurmadan biraz da olsa emiliyor... belki 55 yanak yapsam daha iyi sonuç alacağım... bakalım...



    Merhaba,

    16" 55 yanak lastik Colt'larda lastiğin şasiye sürtmesine sebep olmaz mı? Bence biraz büyük gelir o. Özellikle araba dolu iken ve 205 taban lastik için. 50 yanak iyidir de 55 denemek lazım eğer denerseniz mutlaka paylaşın çünkü ben de 14" jantlarımı 16 yapmak istiyorum almışken 55 yanak lastik alırım.

    Bu arada 205 tabanı neden 195'e düşürdünüz anlamadım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 24 Ocak 2009; 15:43:32 >




  • yanak boyutunu çapı fazla oynatmadan değişmek için yapılacak en iyi şey odur. o 45 50 filan tabana bağlı olarak değişir. yani 195/45 ile 205/45 aynı boyutta yanağa ship değildir.

    quote:

    205/50/ 15 : taban genişliği(mm)/yanak genişliği (tabanın ölçüsüne göre olan oranı)/jant çapı(inch olarak)

    205mm yani 20.5cm taban genişliği olan lastiğin yanak genişliği %50 si yani 10.25 cm dir. jant çapıda 15x2.54=38.1 cm dir.

    lastiğin izin verdiği maksimum hız kodları :


    Hız Kodu ------- İzin verdiği sınır

    Q -----------------160 km/s
    R -----------------170 km/s
    S -----------------180 km/s
    T -----------------190 km/s
    U -----------------200 km/s
    H -----------------210 km/s
    V -----------------240 km/s
    Z -----------------240 üzeri
    W ----------------270 km/s
    Y -----------------300 km/s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _opeth -- 24 Ocak 2009; 16:11:46 >




  • catalyst...

    _opeth açıklamayı yapmış... 50 yanak için 205 çapı kullansaydım asıl o zaman sürtebilirdi.... yanağı yükseltmek için çapı düşürmek gerek diye düşünüyorum... yanlışsa üstatlar düzeltir zaten...

    45 yanak ne yazık ki yoldaki en ufak darveyi bile janta iletiyor... denemesi bedava... şu demirden olan hız kesme tümsekleri var ya... 10 cm eni olan... 2. viteste bile geçersem pat küt... içim yanıyordu... tamamen durarak geçiyordum... bu sefer de arkadadaki elemanlar dat düt.. hem 205 çap ve 16 yanak da aracı kasıyor... sağa sola kolumu yoruyordu... sadece bir şöför ve o da 90 kilo olduğu için araç sola çekiyor diye düşünüyordum... sonra yumuşak hamurlu kumho aldım.. biraz da ekonomik olduğu için... yanağı 50 ye çıkarmam bile darbeyi bariz şekilde yok etti... tabiki çapı küçültmek zorunda kaldım... zaten kolumu yorduğu için istemiyordum... gerçi çok fiyakalıydı... _opeth bilir 1,5 gp nin jantlarını... şimdi jant o kadar gösterişli değil ama konfor arttı... jant yine aynı da (16 ) lastik çapı küçülüp yanak kalınlaşınca şıklık biraz kayboldu... aman boşver performans lastiği falan...

    aldığım tam olarak.. kumho 195/50/16 ecsta ast 84H... tanesi 125... 3ay önce.... zalim kullanmazsam... kaliteli bir lastikle arasındaki 15 bin km yi çıkartırım...




  • 205'in %45'i 92.25 yanak. 195'in %50'si 97.5 yanak. Yanakta o zaman yarım cm bir değişme var.

    Acaba bu arabaya 205/50R16 lastik gider mi sürtmeden onu merak ediyorum?
  • Selam,

    Aracın mühendisleri tarafından tüm testler en ince detayına kadar yapılıyor ve araç için en uygun olan üzerindeki orjinal lastik ebadına karar veriliyor.

    Neden illada lastik ebadları ile oynama gereği hissediyorsunuz arkadaşlar ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fantastic Light

    Selam,

    Aracın mühendisleri tarafından tüm testler en ince detayına kadar yapılıyor ve araç için en uygun olan üzerindeki orjinal lastik ebadına karar veriliyor.

    Neden illada lastik ebadları ile oynama gereği hissediyorsunuz arkadaşlar ?


    Tuning
    Genis tabanli lastikle sürüs keyfi daha farkli oluyor.. e tabi yakitta biraz artiyor
    205-16 ile surtme yapmaz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.